Gå til innhold

en kilo av gangen!!


Gjest xankix

Anbefalte innlegg

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar
Gjest FruFleksnes
da var 1 av 3 festdager over:) I går gikk nesten som jeg hadde planlagt spiste mest fra det sunne på koldbordet og spiste mest frukt til dessert og en lite stykke ostekake. Alkoholen var også greit ikke så store menger av det heller men nok:)

 

Sitter nå og tenker at det er helt utrolig at jeg kan la være å overspise og ikke bekymre meg over at jeg har fått smakt på alt og få i meg mest mulig. Det er flott å se at tankegangen har forandret seg så mye disse månedene.

Jeg la en plan om hvordan jeg ville at kvelden skulle være matmessig og må si at den ble fulgt:)

Så veldig fornøyd med gårsdagen og tenker at de neste 2 går nok like lett:)

Ha en strålende helg alle sammen.

 

PS. fikk fatkisk masse skryt for kjolen min går og følte meg så fin

Hei og vel overstått!!

Du har full kontroll og er bare sååå flink. Tenk for en holdningsendring som har skjedd.

Det er fantastisk.

Nå begynner vi å tenke litt som slanke damer. Både min søster og venninner er svært slanke. De tenker alltid på hvor mye de spiser/begrenser seg. Mens jeg derimot måtte smake på alle retter og alle kakene. Som du nevner.....

 

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det er der man må begynne, når man skal legge om livsstilen, tror jeg. Og det beviser jo du nå!!! Supert at du greide deg så fint i bryllupet! Og så koselig at noen syntes du var fin:)

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk alle sammen;) nå skal jeg straks gjøre meg klar til 30 årslag, håper solen skinner i morgen eller at det er oppholdsvær så jeg kan få fått en tur på formiddagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke turt å gå på vekten i dag, lørdagen blir ikke som jeg hadde tenkt ble alt for mye alkohol, matveien var ikke så ille i det hele tatt. Søndagen og i dag har jeg vært fyllesyke og valget av mat har vært langt i fra de beste. Føler meg som en hoven, forstoppet rund ball.

Men nå er det trening hver dag framover og betalingen av helgens festligheter. Tror ikke jeg skal gi meg det sjokket over hva veier i dag men gi meg selv denne uken til neste mandag til å være superflink igjen.

 

Har hatt en kjempekoslig helg, er fornøyd men innholdet og mest av alt er jeg klar for å trene den bort igjen og gleder meg til å se at jeg klarer det og kommer på rett kjør igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei xankix!!! Tror det er smart å vente med veiingen!!

Jeg måtte le litt av det du skrev: "Føler meg som en hoven, forstoppet rund ball".

Med engang man spiser usunn mat og drikker alkohol, forsvinner det velvære vi har når vi lever på sunt GR-kosthold......

Men Anki, nå er det ny uke og du fortsetter som før. Da kommer velvære og trivsel tilbake.

Sett deg på sykkelen og kom deg ut på tur. Lag noen lette middager denne uken, fisk eller salater med noe godt i. Jeg er gått mer og mer bort fra tunge kjøttmiddager, føler mer velvære med å velge fisk og salater. Lagde Scampi og Kamskjell her en dag, utrolig godt (inneholder kun 1% fett)

 

Ønsker deg lykke til denne uken!!

 

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er rart hvor fort man merker forskjell på hva man putter inn i munnen, men bra at det er en forskjell.

bare gleder meg til å komme tilbake til normalen igjen, veldig godt med hjemmelaget knekkebrød og lettost med urter og pære til frokost, etterfulgt av en tur på treningsentre:)

 

Men mye har forandret seg og gjorde mange flere gode valg denne helgen enn før. Men jeg tror neste gang det er alkohol i bilde så skal jeg nøye tenke over hva jeg synes om mengde kcal for når man er på jentefest og humøret/alkolen tar over og man mister helt styringer over hvor mye man drikker. Men det er nok lenge til neste gang. Har hatt 2 skikkelig fyllekuler siden jeg startet i januar og synes de har vært verdt det. Hadde egentlig ikke tenkt å ha en på lørdag, men men før hadde jeg ikke brydd meg, mens nå har jeg alt en plan på hvordan de eksra kcal skal vekk. Det er i allefall ikke mat jeg bommet på i helgen og det har vørt mye god mat og snop.

 

Caroline:) kamskjell har jeg aldri prøvd, hm skal til sverige i kveld og handle mat kanskje jeg skal kjøpe med noen sånne hjem. Er vel noen retter i GR boken om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits å se tallene på vekta når man vet den mest sannsynlig ikke er så hyggelige! Syntes det var smart jeg! Så har du jo en hel uke på deg til å rette opp i det. ;) Ha en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det veria:)

ukens første treningsøkt er over, har tenkt å trene hver dag resten av uken og spise sunt så regner jeg med at vekten er stabil neste uke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært ute på sykel tur og første gang har jeg syklet hele rundene ikke gått av sykkelen i noen av oppoverbakkene og var en del i dag. Den ene var kjempelang trodde ikke jeg skulle få puste når jeg nådde toppen. Og har klart å sykle forter i dag er et skille på 16 km/t her inne og kom endelig over den hehe:)

Har i allefall fått 5 trimpoeng i dag og fått trimmet bort litt av helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Grattis! Er en deilig følelse når man klarer første runden nonstop - enten det er på sykkel eller føttene.

Men bruker du (og dere andre for den saks skyld) pulsklokke når dere trener? Fikk nemlig et foredrag fra en kamerat om at hvis pulsen ligger på over 80% av maks er det ikke særlig effektiv fettforbrenning. Ikke at det har noe å si for bedring i kondisjonen generelt, men det kommer vel litt an på hvorfor man trener og hva slags effekt man vil ha ut av det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....at du faktisk savner det gode kostholdet og den normale hverdagen ? Da er man kommet godt inn i ting!

Tøft med den sykkelrunden ...og du det var lurt å hoppe over veiingen!!!

Ha en fin ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig deilig å mestere ting jeg trodde var helt umulig for et år siden, det gir et skikkelig kick.

 

krusmynte: Jeg trener ikke med pulsbelte så har ikke noe erfaring med det. Det eneste jeg har å si om det er når jeg er på spinning timer og de som da følger med på pulsen skal bare over sin maksgrense et par minutter 2 ganger når vi når toppene

 

Solvik: Veldig deilig å savne knekkebrød og leverpostei etter en sånn helg og se hvor mye bedre man føler seg når man spiser sundt. Tror det var smart å vente veiet meg i går og har et lite stykke igjen det jeg veide forrige uke, men det er enda en stund til mandag. Målet mitt er å veide samme, evt kanskje en halv kilo opp.

 

Tusen takk veria:) Er bare så deilig å se hvor mye kroppen egentlig kan bare du presser den litt og har troen på det:)

 

Ha en strålende da allesammen, skal en tur på ikea i dag og handle litt

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har snikveid meg litt i dag hehe. er ganske nærme den vekten jeg hadde før forrige helg:) så da håper jeg og tror at på veiing på mandag så er vekten den samme.

Har trent mye denne uken og har tenkt å få trenet i helgen også så da blir det nok bra

 

Ha en strålende helg allesammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Ønsker deg noen fine sommeruker. Tenker du har syklet en del mil innen jeg er tilbake fra ferie :)

Krysser fingrene for at du får se det resultatet du ønsker å se på mandag.

Du er sååå flink og har imponert meg hele veien, Anki ;)

 

God sommer ønskes

fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for det caroline:)

 

Gleder meg til ferie 2 uker igjen skal en tur til stavanger og besøke prekestolen og en tur til tromsø i brylupp så blir norge på oss i år. Men skal en jentetur til london i slutten av august.

 

Ja blir nok noen mil på sykkel hehe blitt bitt av basillen hehe.

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei, Anki!

 

Som du jo har fått med deg drar jeg til London i noen dager. Kunne ikke unngå å se at du nevnte i logg-tråden at du kunne ta ansvar hvis jeg reiste bort... Håper du fortsatt har anledning til å være sommervikar for sommervikaren! Hvis ikke fikser jeg bare når jeg kommer hjem til helgen igjen....

 

Lover å kose meg masse på tur, og sette ny personlig rekord i trimpoeng! *ler*

 

Klem, Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal jeg nok fikse:)

 

Har gått ned 0.3 kg i dag, kjempe fornøyd med det etter de ukene jeg har hatt håper jeg når 25 kg neste gang er 0.4 kg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...