Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg får en liten klump i halsen når du skriver om sønnen din. Liker ikke å tenke på at barn skal gjennom de samme tankene og følelsene som jeg selv har vært gjennom. Selv har jeg fire unger - to av de ser ut som om de kan spise alt de vil, uten å legge på seg ett eneste kg. Så har jeg en som er mer "normal" har han en passiv periode, foreksempel ferie og jul, så kommer det fort på ett kg eller to, men så rister han de fort av seg. Til slutt har jeg ei jente som ikke kan gå forbi brødboksen uten å legge på seg ett par kg..... Hun sliter veldig med vekten, og jeg vet ikke hvordan jeg skal hjelpe henne. Håper nå med å gå ned i vekt selv, at det kan motivere henne til å se at det går. Men, jeg har ikke lyst til å fokusere alt for mye på vekten heller, vil jo ikke gi henne ett dårlig selvbilde.... vanskelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar

Ja, det er ikke lett som mor og se på at barna strever med vekta. Tror det viktigste du kan gjøre er å lage god, sunn mat i heimen. Og oppfordre til aktivitet.

Vet ikke hvor gammel datteren din er, men dersom hun er over tolv år så synes jeg du skal prøve å snakke åpent om dette med henne. Lage en liten "allianse " mellom dere to. Dere kan jo også få skolehelsetjenesten med på laget. Helsesøster er jo tilgjengelig om dere vil. Jeg er gammel pedagog selv,derfor har jeg litt greie på dette. Har erfaring med at helsesøster faktisk er en god medhjelper her.

Det er jo veldig vanskelig dette med barn og overvekt, for man er jo så redd for at det skal bikke over til spiseforstyrrelser, særlig med jenter i tenårene. Så man skal trå varsomt og vite hva man gjør.

Men at du gjør noe med vekta vil nok ha innflytelse på henne, kanskje dere kan være mer aktive sammen ?

Vet du forresten at GR har spesielle kurs for ungdom ? Tror kanskje det gjelder bare de store byene, men du kan jo sjekke det ut hvis du føler at det en ide.

Lykke til!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

GR har kurs for ungdom, men de skulle være rundt 14 e.l. før de kunne starte. Jeg trur det er viktig og ikke fokusere for mye på vekt til unge, min egen familie gjorde det med meg. Jeg var alltid kraftig, men det var ikke morsomt og høre om at jeg måtte passe meg for ditt og passe meg for datt hele tiden. Slet nok litt mer enn jeg vil innrømme med det, for her sitter jeg da - 18 år etterpå og prøver å fikse det som er alvorlig fedme istedet for kraftig :s Fokuser heller på aktivitet og sunnhet, ikke tenk så mye på antall kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei' date='

 

GR har kurs for ungdom, men de skulle være rundt 14 e.l. før de kunne starte. Jeg trur det er viktig og ikke fokusere for mye på vekt til unge, min egen familie gjorde det med meg. Jeg var alltid kraftig, men det var ikke morsomt og høre om at jeg måtte passe meg for ditt og passe meg for datt hele tiden. Slet nok litt mer enn jeg vil innrømme med det, for her sitter jeg da - 18 år etterpå og prøver å fikse det som er alvorlig fedme istedet for kraftig :s Fokuser heller på aktivitet og sunnhet, ikke tenk så mye på antall kilo :)[/quote']

 

Men dersom barnet allerede har et problem som er så stort at det snakkes om erting, mobbing , ja så synes jeg det er viktig å søke hjelp der det er hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal reise nordover på hytta en uks tid. Må ha med meg en høststorm eller to!!

Gleder meg. men bakdelen er jo at jeg ikke får veid meg, litt dumt, men sånn er det.

Ønsker dere alle en fin tid mens jeg er borte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for hilsener alle sammen!!!

Endelig tilbake etter et hytteopphold, som ble mye lengre enn først tenkt.

Mange årsaker til det...fikk god tid til å slappe av, gå turer og besøke min gamle mor. Hadde nydelig vær hele tiden , bare noen regnskurer i ny og ned.

 

Værmeldingene for høye nord, stemmer aldr!

På det meste hadde vi 22 grader og flere dager over tjue. Så høststormene jeg ønsket meg, de uteble!

 

Men ingen veiing på tre uker.... skummelt !!!!!

 

Noen ganger så går det jo ikke å planlegge alt... grugleder meg til veiing i morgen!!!

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så glad jeg ble på dine vegne nå, Solvik :)

Dette fortjente du VIRKELIG!!! Der ser du at man får lønn for strevet om man bare holder ut!!!

GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kjenner det bobler inni meg, så glad ble jeg. Så da må nok du være enda mer happy og boblende :)

Har vært inne et par ganger tidligere idag for å se om du hadde skrevet noe :D

Så moro at man bli så gira av andres resultater her!!!

Håper du får en alldeles strålende helg.

 

Stoooor klem til deg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Yes, yes,yes!!!!! FANTASTISK FLOTT!! HURRA FOR SOLVIK :)

Gratulerer såå mye med "superdupert" resultat....Det er det mest gledelige jeg har lest på lang tid.

Du kan smile fra øre til øre nå, ikke lenge til du er på tosifret......det magiske skillet!!!

 

Kjekt at du er tilbake her hos oss :):D

 

God helg, kos deg masse!!

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere kan tro gliset har gått fra øre til øre et par dager nå!:D

Håper bare det har løsnet litt, så det går nedover videre. Jeg satt og regnet på det, at hvis jeg hadde greid en nedgang på ca. 4 kg pr. mnd, så ville jeg nådd målet mitt i mai.........det er en drøm....som bare dukket opp når jeg endelig fikk et bra resultat!

Det er utrolig hvor motiverende det er å se at det faktisk går nedover.

 

Jeg skal i alle fall gjøre det jeg kan!!!!

Ha en fin helg alle sammen!!!:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....i flere dager... så uendelig glad man skal være når man er frisk.... det tenker jeg på hver gang jeg har det som nå!

Ingen trening , lite mat.....uhhhh og jeg som var så optimistisk....men det går jo heldigvis over, det får være trøsten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring kjære deg! Har selv hatt influensa noen dager og det er pyton!! I dag klarer jeg endelig å spise tilnærmet normalt, skal hvertfall slepe meg over 1300 kalorier om ikke annet :D Håper du snart føler deg bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...