Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar

Denne helga er jeg alene hjemme. Veldig rart og ikke akkurat det jeg liker best.

Maten blir kjedelig....tar det litt lettvindt, rart det der....bare kylling til middag uten noe tilbehør- det er sløvt! Hvorfor er det sånn...ikke så viktig med mat plutselig..ja, jeg bare lurer...

Klokka er mange, jeg må prøve å sove litt, men det er visst en av de nettene som går fløyten...Natti,natti alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Som en av de som spiser alene som regel heller enn unntak så vet jeg veldig godt hva du snakker om. Ikke bare er det kjekkere å lage mat når det er til flere, det er faktisk enklere og når du er ferdig så smaker jaggu maten bedre og..... Ergo er det lett for at man ikke gidder anstrenge seg særlig, det å finne litt salat f.eks. blir plutselig tiltak..... Men - forhåpentligvis er din andre halvdel snart hjemme igjen slik at du kommer tilbake i den vanlige tralten! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat lik deg! Når jeg er hjemme alene og slipper å lage middag til resten av familien, ja da blir det bare litt rester eller noe superenkelt... eller ikke middag i det hele tatt. Bare et par brødskiver og kanskje eggerøre eller et par stekte egg :) Men jeg er veldig glad i grønnsaker, så jeg skjærer alltid opp ett par tomater , litt agurk og litt paprika og har på tallerken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... da søvnen uteble! Jeg har jo ingenting å klage over,egentlig. Jeg bare funderte litt her for meg selv....kanskje jeg hadde vært syltynn hvis jeg hadde vært alene!?!

Men jeg er heldig, har en mann som er kjempeflink å lage mat, så vi deler på kjøkkentjenesten. Og vi liker også godt å lage mat sammen- det er koselig det :)

Han kommer nå hjem i dag , så da blir det ordentlig middag- lammelår i skiver med massse gode grønnsaker....mmmmm!

Ha en fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Det går på hva man er vant med. Min samboer er VELDIG MYE borte i jobbsammenheng, så jeg spiser flere måltider alene enn sammen med ham.

Jeg er så vant med det, og lager det like godt og delikat til allikevel.

Ofte stikker min mor eller søster innom og spiser også.

De elsker GR middager, selv om de ikke trenger det!

 

Middagen din høres deilig ut, kos deg og BON APETITE :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt ny uke ligger foran meg, sola skinner og jeg er frisk nok til å gå, løpe jogge ,løfte jern....jeg bør og skal være takknemmelig for det...og jeg er godt inne i mitt prøveprosjekt med lavkarbo.

Spiser egentlig ikke så forskjellig fra tidligere. Baker proteinbrød og spiser grønnsaker istedet for potet, ris og pasta.

Er i ketose og føler ikke sult, men om vekta er medgjørlig -tja på fredag SKAL jeg på vekta og jeg tenker at fredag skal bli min nye veiedag fremover.

 

Nå skal jeg i kjelleren å trene og håper bare at det går litt letter enn forrige uke.

 

Ha en fin uke alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....denne uka unnagjort og det føles godt:) 50 min på mølla en 30 min styrke.

 

Har økt vektene betraktelig etter ferien og gjett om gubben fikk sjokk da han skulle ned å trene.....da måtte jeg virkelig le for meg selv og aldri så lite stolt ble jeg!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har lest gjennom tråden din og synes den var veldig inspirerende. Det er det der med å ikke gi opp. Gir man opp har man tapt og der er jo du et forbilde, du gir ikke opp og da kommer målet før eller senere! Blir spennende og høre hvordan ketolysen funker for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' har lest gjennom tråden din og synes den var veldig inspirerende. Det er det der med å ikke gi opp. Gir man opp har man tapt og der er jo du et forbilde, du gir ikke opp og da kommer målet før eller senere! Blir spennende og høre hvordan ketolysen funker for deg :P[/quote']

 

Så hyggelig at du har sittet å lest tråden min og fått litt inspirasjon :)

Jeg er levende opptatt av kosthold og trening, men sliter dessverre med å få gode resultater. Mye medisin inne i bildet her. Men jeg kan ikke tillate meg å gi opp,jeg vil ikke opereres....

Lykke til med din innsats videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... ja så er jobben gjort!

Plussen fra i sommer er borte :)

Jeg må innrømme at da jeg veide meg rundt 1. august fikk jeg sjokk- jeg hadde gått opp 2,3 kg :P

Jeg skjønner ikke at det mulig...men det er vel nok at treningen ligger på et lavere nivå og at det har blitt noen vinglass i sommervarmen... tungt er det i alle fall at marginene er så små.

 

Men nå er jeg tilbake for fullt. Prøver fotsatt ut denne ketogene dietten, vurderer om jeg skal få meg en time hos denne Hexebergdamen,(hun som har skrevet boken Frisk med lavkarbo) for hun har startet praksis like i nærheten av der jeg bor. Det kunne vært greit å få sjekket blodverdiene , denne fastlegen min han skjønner/ kan jo ingenting om dette med metabolsk syndrom og det tror jeg faktisk er gjengs for de fleste leger.

Jeg har en datter som er nyutdannet lege, hun er vel forsåvidt enig med meg om at det er et forsømt område. Tror det må skje noe der, for det er mange med meg som er i denne knipa!

Litt surt at det er så dyrt å gå til disse privatpraktiserende legene- 1350 kr for første konsultasjon og 900 kr. for timer senere.

 

Jeg er i tenkeboksen...men glad for at sommerflesket er borte!!!

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer Solvik! Er som du sier veldig kjipt når marginene er så små, men du har jo vært utrolig flink til å holde fokus siden du kom hjem - hvis du ser på tallet da du kom hjem i forhold til tallet nå har du jo gjort en formidabel jobb de siste ukene som det står stor respekt av! For det er veldig lett å miste fokus når man går på en smell av den typen.... Men ikke Solvik, for Solvik er (for meg) en som ikke lar seg knekke!

Lykke til i den kommende "slankeuken"!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis solvik!! Flott at sommertillegget er borte og at vekten er lavere enn ved feriestart. Skjønner godt at vekten 1. august føltes som et slag i ansiktet, men nå er du på riktig vei igjen.

Tenk det er 3,1 kg til du ser det magiske tallet. Skal jeg være dønn ærlig, så er det ingen jeg unner det mer enn deg!!! :)

Du har en viljestyrke og tålmodighet man skal lete lenge etter!!!! :P Jeg er såå glad du er med i "vektlogg-gjengen" igjen....

 

Det er stiv pris hos legene. Spørs om du ikke skal prioritere det allikevel....dette er jo så viktig for deg.

 

Riktig god helg til deg, solvik

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad når dere bryr dere!!! Jeg vet jo så inderlig godt at dere sikkert har kjent på disse følelsene selv og det gjør også godt å tenke på, for det er ikke mange som ikke har prøvd dette selv, som vet hvor vanskelig det kan være.

 

I dag har mitt lille barnebarn på 2 år vært her hos meg, vi har løpt og hoppet, matet svaner og ender , gått tur, lest bok og skikkelig kost oss. Jeg har en tendens til å gå helt opp i dette "prosjekt kropp", så det var et velkomment avbrekk. Unger er herlige. De er bare så til stede og gir så uendelig mye tilbake. Og de dømmer ikke noen etter farge eller fasong heller.... :P

Ha en strålende helg alle sammen!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

for deg, Solvik!!!

Gratulerer!! Det er jo kjempebra!!! Du har virkelig gjort litt av en jobb - ikke bare nå etter ferien, men hele tiden!!!

Du er virkelig en inspirasjonskilde når det gjelder stå-på-vilje og tålmodighet!!

Du har reddet humøret mitt flere ganger når vekten har gått opp eller står stille, til tross for at man vet at innsatsen har vært bra!! Da har jeg tenkt på hvor sterk du er, og t du ikke lar det vippe deg av pinnen!! Og det hjelper!! For fristelsen til å kaste alt på båten, og fråtse i Nei-mat, er der!! Så takk for det :P

 

Gleder meg veldig til du kommer ned til tosifret vekt, for som Fru F sier, så fortjener nok du det mest av alle akkurat nå!!!

 

Jeg har forresten en sønn på 2 år, så jeg vet veldig godt hvordan de er i den alderen. Og de er rett og slett herlige!! Så bra at du har fått kost deg med barnebarnet :)

 

Ha en kjempefin helg!!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tilbakemelding- tusen takk Turtles og Millami!!!:P

Joda, jeg prøver så godt jeg kan, men det er tungt noen ganger for jeg er både aktiv og passer på matinntaket- det er akkurat som om kroppen har gått i vranglås.....vil ikke gi slipp....mannen min sier ofte, at så nøye som jeg er så skulle jeg veid 40 kg!

Han liker meg egentlig litt rund, så i samme slengen så kommer....Men det er jeg glad for at du ikke er!!!

 

Det føles godt at han ikke er like opphengt i dette som jeg. MEN jeg skulle ønske- ja kanskje det er mitt høyeste ønske nå.... at jeg greide å komme ned på " normalen" slik at jeg kunne gå inn i en hvilken som helst butikk og si "DEN, DEN VIL JEG HA!!!!!" For jeg er en ordentlig jåleberte og jeg er fortvilet for hver sesong at jeg ikke kan henge med...... nå akkurat skulle jeg ønske at jeg kunne kjøpe meg en av disse snertne skinnjakkene....uhhhhh jeg blir såååå sur når jeg tenker på det! Og jeg er i en fase i livet da jeg egentlig kan tillate meg å bruke penger på klær....

 

Men jeg er sikker på at dette er delvis genetisk betinget. En sterk påstand å komme med, men jeg har to barn. Datteren min er superslank, har alltid vært det. Etter to svangerskap på2 1/2 år så er hun bare tilbake i sine jeans, 2 mnd siden sistemann kom....

Min sønn derimot, han sliter like mye som meg.

Han er bare kraftig uansett hva han gjør.

 

Jaja, livet er jo mer enn bare dette her da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...