Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

..... for her styrer jeg og veier og måler mat, går lange turer annenhver dag -minst....trener så svetten siler, minst 3 ganger i uka og så viser vekta 0,0 kg i nedgang!!!!

 

Riktignok viser denne Tanitavekta at muskelmassen har gått opp og fettprosenten ned, men dette forb.....unnskyld... vekttallet rikker seg ikke denne gangen....uhhhhh.

 

Kanskje jeg trenger en liten break, men jeg er jo livredd for å gå opp.......kjenner at tålmodigheten min er hardt prøvet nå!

Og jeg er visst litt sur også når jeg tenker meg om!

Men litt galgenhumor har jeg, for dette er helt sykt egentlig. Jeg vil jo så innmari, ja kanskje litt for mye...

Jeg er fristet til å tenke slik som en elev sa til meg en gang;"Hvorfor kan jeg ikke få Meget, når jeg gjør så godt jeg kan?" Jeg ble svar skyldig på en måte. Ikke lett å forklare en gutt på 12 år. Livet hadde vært enkelt , dersom man fikk lønn etter innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar
Gjest FruFleksnes

Nei så leit og urettferdig, solvik!! Flinke, flinke deg......og så får du ikke lønn for strevet. Du er den jeg beundrer mest her inne!!!!! ;) Du har en viljestyrke og et pågangsmot som mange kan misunne deg.

 

Hold ut min venn, det kommer bedre tider!!

 

Den elev historien er bra!! Livet hadde vært meget enkelt om vi fikk lønn etter innsats :)

 

God klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;):) Så urettferdig!! Skjønner godt at du blir motløs, men ikke gi opp, vær så snill!!

 

En liten tanke fra meg... siden du trener såpass mye, du spiser ikke for lite da? Kanskje du kunne prøvd å øke kalorimengden med 2-300 kcal pr.dag i en uke og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Huff, det var kjedelig... De virker så seige enkelte av kiloene dine, og det er så utrolig urettferdig så hardt som du kjemper mot dem. Men - du vinner til slutt! Og jeg har fortsatt troen på at du fortsatt går på med krummet nakke og får nok en gang vist hvorfor vi beundrer deg sånn!!!!

 

Trøsteklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisa28

Skjønner godt at du syntes det er tungt og ikke gå ned noe, men har du målt deg i cm da????

Eller som eim sier at siden du er så utrolig flink til og trene at du ikke spiser nok??

Men uansett når du er så flink til og trene og du spiser riktig,så gjør du jo det du skal, og det vil jo gi resultater, ikke gi deg, bit tennene sammen dette klarer du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... og stå på!!! Takk for medfølelse og trøst, det trengte jeg!;)

 

Jeg vet at jeg enkelte dager har vært litt lavt på kalorimengeden...og proteininntaket......selv om jeg tar en proteinshake etter trening......hm, kanskje jeg må begynne å spise litt mer cottage cheese som pålegg. Jeg gikk så lei en periode.

 

Jeg er liksom så innarbeidet med maten og synes ikke den er et problem i det hele tatt. Søtmons er jeg ikke så jeg har ikke noe å skylde på.

 

Det eneste jeg skeier ut med det er som sagt litt vin i helgene. Og det VIL jeg ikke slutte med....men jeg skal skjerpe meg på proteininntaket, så får vi se da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Når kroppen får for lite mat går forbrenningen ned og alt går på sparelys. Egentlig skal man spise noe hver annen time., en halv banan, noen eplebåter kanskje, osv.

 

Kjøp deg i butikken en beger med mager Kesam, klipp i en banan samt litt Natreen kalorifritt strøsukker. Det er godt, også for mons! He, he, he! Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... å holde dampen oppe, er klar over det!

Men når man har holdt på en stund så blir liksom alt så dagligdags, forde jeg har full kontroll på at jeg ikke overstiger kalorimengeden.

Men jeg må innrømme at dette med sammensetningen av maten er jo kjempeviktig. Jeg prøver å kutte karbo og heller få i meg mer protein i og med at jeg trener såpass mye.

Jeg spiser grovt hjemmebakt brød til noen måltider, men tar oftest grønnsaker til middag istedet for pasta, ris og poteter.

Vet at det er det som funker for meg, for jeg har en kraftig insulinressistens. Det er jo også dette som gjør det så vanskelig for meg å oppnå de store resultatene på en uke. I tillegg har jeg søvnforstyrrelser og har slitt med det i mange år og det er med på øke utskillesen av stresshormoner.....ikke særlig bra for kroppen:(

 

Etter at jeg begynte å trene intervaller har jeg fått kjempegode resultater på magefettet og det er jo en super helsegevinst - 25 cm i midjen ;) Man får tenke positivt på det man får til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Ønsker deg noen fine sommeruker. Håper virkelig det går din vei, solvik og at du ser resultater på vekten....for det fortjener du så inderlig!! ;)

 

God sommer ønskes

fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... dette er en litt rar sommer, for vanligvis så er reiseplanene klare lenge...men i år med familieforøkelse( barnebarn) og bryllup i juli, så har det blitt dårlig med planer. Men vi driver å sjekker på nettet , har lyst til å ta et Cruise i Middelhavet i år. Har vært på cruise to ganger i Middelhavet og to ganger i Karibien tidligere. Det er en fantastisk måte å feriere på.

 

Først blir det sannsynligvis en tur på hytta på Senja, men der har det ikke vært så mye sol og varme forløpig.....men det er koselig uansett! Og før eller senere må det vel snu!!!:)

Ha en fin ny uke alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Hei Solvik :P

 

Gratulerer med nok ei god uke, med fin nedgang. Om du mot formodning ikke skulle være fornøyd med vektnedgangen du presterer hver uke, kan du i alle fall være 100% sikker på at det er kun fett som forsvinner og ikke musklene! Kanskje ikke så rart med all den treningen din :)

 

Ønsker deg en fin dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du er på tråden...

joda,jeg går sakte, men sikkert nedover...men skulle ønske jeg kunne knipse i fingrene og så skjedde det noe fort som f.......jeg er jo ikke akkurat velsignet med de stooooore resultatene hver uke...men kroppen min forteller sitt tydelige språk; jeg er sterk og ganske "fit" i forhold til alderen.SÅÅÅÅ nå håper jeg på at det synes på vekta snart::::!

Hei Solvik :P

 

Gratulerer med nok ei god uke' date=' med fin nedgang. Om du mot formodning ikke skulle være fornøyd med vektnedgangen du presterer hver uke, kan du i alle fall være 100% sikker på at det er kun fett som forsvinner og ikke musklene! Kanskje ikke så rart med all den treningen din :)

 

Ønsker deg en fin dag videre[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

ja jeg er her ute....men det har vært stille fra min side noen uker nå av forskjellige årsaker. Bl.a. en kjempekræsj på Pcen pluss at jeg har vært på hytta i en og en halv uke uten dekning. I tillegg har vi hatt bryllup i familien og mange feriegjester den siste uken.

 

Jeg har fått brukt min ceriserosa "kreasjon" og fikk mange hyggelige tilbakemeldinger- heldigvis!

Men trening har det blitt smått med disse ukene og jeg savner det virkelig!

Men det er ikke lett å få det til med ansvar for at alt skal gå rundt i heimen når man har gjester.

Maten har heller ikke blitt slik som jeg er vant med og litt mer vin om kveldene har det også blitt........sååååå jeg tror jeg må skjerpe inn nå ...

men ferietiden er jo ikke slutt ennå, så flere utfordringer står i kø!!!

Jeg har bestemt meg for å være så flink som jeg klarer og så er det full rulle med trening og veiing av mat og meg , når jeg har kontroll på hverdagen igjen!

Kanskje noen synes det er en defensiv holdning,men jeg prøver virkelig!!!

Ha en fortsatt fin sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann!!

Ble såå glad når jeg logget meg på nå og så at du er her igjen!! Har tenkt masse på deg, også i ferien!! Hihi :D

Skjønner du har en hektisk sommer, men veldig hyggelig med gjester og litt festivitas.

Håper du følte deg flott i kjolen din og at det ikke bare var de andre som syntes du var fin!!

 

Å være så flink som man klarer i ferien, må vel være bra!! :)

Lykke til, solvik og fortsatt god sommer....

 

God klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg følte meg fin og jeg følte meg vel!

Ingenting som strammet verken her eller der- eller rullet seg opp eller ned der det ikke skulle...... så absolutt en vellykket kreasjon for kvelden!!

Jeg skal ALDRI mer ha for trange klær i noen sammenheng, det har jeg bare bestemt meg for!!! Ingenting er så ubehagelig som det, når man skal føle seg fin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...