Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Så hyggelig å se at du er innom, Solvik! Høres ut for meg som om du har en travel ferie, men forhåpentligvis koser du deg og!

 

Er det ikke deilig å kjenne at du savner treningen? Ikke at jeg kan relatere for jeg har ikke klart å komme til det stedet der jeg synes trening er noe annet enn en nødvendighet, men håper jeg kommer dit en gang selv.

 

Uansett - ha en fortsatt god sommer - det var kjekt med et lite "livstegn".

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar

Dette har vært en sånn rar sommer som ble vanskelig å planlegge av mange årsaker...men nå har vi funnet ut at vi vil ut på tur en ukes tid.

Det blir København, Hamburg, Odense og København igjen, pr.bil. Elsker å kjøre bil.

Alt vel så langt, men jeg bekymrer meg litt for de danske "smørrebrødene".....og "en lille" som jo er veldig vanlig....

Jaja, jeg får velge reker og fisk så ofte jeg kan.....nå har jeg hatt en veldig hektisk treukersperiode med selskap og gjester...tør ikke tenke tanken på å gå på vekta.....MEN når jeg kommer tilbake fra denne turen SKAL jeg "back to basic " med trening og mat!!! Og jeg GLEDER meg til det, helt ærlig!!

Det må jo være et godt tegn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er absolutt et godt tegn at du gleder deg til å komme tilbake til hverdagen igjen! Da er det jo enda større sjanse for at en klarer det enn at det sklir ut enda lengre og blir en sånn "på mandag" eller "i morgen"-greie....

 

Høres ut som en flott tur dere har planlagt. Jeg er ikke så godt kjent med danske smørbrød, men bare husk å glemme majonesen på rekene så går det nok bra :D. Og så får dere legge ut på en og annen sightseeing til fots - plutselig har du fått maaaasse trim uten at du egentlig vet om det!

Du skriver ikke når dere reiser, men i tilfelle jeg skal komme til å glemme det så GOD TUR!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Millami

Høres ut som en herlig tur og en god matplan! Hverdag er lettere å planlegge når man skal nedover på vektskalaen så du får nyte ferietiden og gjøre det beste ut av det også matmessig også tilbake til hverdagsmat og rutiner etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest FruFleksnes

Hei solvik!!! VELKOMMEN TILBAKE.....

Du aner ikke hvor glad jeg ble, da jeg så du har vært innom tråden min idag :D

Jeg har savnet deg og dine kloke svar her inne, bare så du vet det!!!!

 

Riktig god helg!

 

Stoor klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg "back on track" igjen !

Har hatt en fin tur med godt vær og gode opplevelser.

Men i morgen er det definitivt slutt på feriemoduset. Første skikkelige treningsøkt på lenge er planlagt i morgen - og jeg gleder meg!

 

Rapport kommer- spent på om jeg synes det blir heftig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var deilig!

50 minutter med oppvarming og intervalltrening på tredemølla og 30 minutter med styrketrening.

Det som var så supert å kjenne var at kroppen faktisk har hatt godt av denne treningsstoppen, for nå kunne jeg øke tempoet på mølla + at jeg økte vektene også. Herlig :D

Jeg gleder meg allerede til neste økt på onsdag!

I tillegg så svitsjet jeg innom Operha winfrey show på tv under treningen og hun hadde en spennende gjest, nemlig kokken Jamie Oliver.

Jeg har hatt sansen for han lenge og hans tilnærming til mat. Men nå ble jeg en stor beundrer!

Tenk han har gått løs på skolematen i England og fått regjeringen til å innse at noe må gjøres for at den skal bli både sunnere og mer velsmakende for barna. De har tilogmed bevilget penger!

Og nå var han i USA for å ta opp den samme tråden i den byen i USA som er utropt til den mest usunne av alle.

Her fikk elevene servert pizza til frokost og pommes frittes istedet for grønnsaker!!!!:) PÅ skolen!!! Ikke rart de ikke har en sjans til å holde seg slank!

Glad jeg bor i Norge, for tross alt så har vi jo et bra kosthold her i forhold til dette.

ja, som sagt jeg synes han gjør en kjempejobb!

Det kommer visstnok et program om dette senere på en eller annen kanal.

 

Håper flere får en like god treningsopplevelse som meg etter ferien!!!

 

Lykke til alle sammen!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det han gjorde for skolene i England er veldig bra.... bare så synd de ikke følger det i hele landet. Sunn mat er ofte dyrere og mer tidkrevende enn nuggets og pomfri. Maten de serverer på skole og barnehage i Sverige er ikke akkurat så mye bedre enn det de har der! Skjønner ikke at de fortsetter med det. Har ikke fått med meg at han har startet noe nytt i Amerika - men det er vel på tide at de gjør noe der også, hehe..

 

Gratulerer med frisk oppstart etter ferien forøvrig, det er moro å høre at trening gir deg så mye. Jeg er selv enda på "Jeg skal"-stadiet, men jeg skal virkelig starte, må bare.... jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ja så er det unnagjort for i dag! :) Det var faktisk tyngre i dag enn på mandag. Var litt støl etter mandagen- særlig i magemusklene. Men det ble likevel en god økt og svidd 450kcal iflg pulsklokka:) Så nå har jeg fått i meg litt nødvendige proteiner og mye vann.

Ha en fin dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka har vært en travel treningsuke med tre gode økter i treningsrommet og flere lange turer. Det føles deilig:)

 

I tillegg så har jeg igjen tatt frem tankene om karboredusert kost. Jeg har jo tidligere vært til utredning hos Fedon Lindberg og vet at jeg er insulinressistent.

Sist gikk jeg ned rundt 10 kg på dette kostholdet, men så kom ferien (2007) og jeg ga vel opp egentlig...jeg er veldig glad i brødmat så der er mitt problem i forhold til dette kostopplegget.

Men nå har en lege, Sofie Hexeberg, som var knyttet til Lindbergklinikken skrevet bok. Og den har jeg lest fra perm til perm, ikke noe nytt for meg egentlig,men veldig inspirerende. Og pasienthistoriene er jo nesten for gode til å være sanne....og sykdomsbildene ligner veldig ofte på min historie...så nå har jeg bestemt meg for å prøve ketogen kost en periode, for å se om jeg kan få fart på denne trege vektnedgangen min. Proteinbrød står i ovnen og optimismen råder :)

Jeg vil egentlig ikke ha så mye mixmax med maten, helst bare spise ren naturlig mat, men jeg SKAl ha av disse forbaskede kiloene så fort som mulig!!!! Jeg gjør jo alt etter boka nå, uten at det skjer de store undere.....Wish me luck!!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Åå som jeg håper det kan gi resultater. Vel verdt å prøve!! :D

Standhaftige, flinke solvik....du fortjener virkelig å se fine tall på vekten.

Jeg kommer til å juble høyt av glede når du ser tosifret tall.......

 

GOOD LUCK, jeg krysser fingrene for deg :)

 

Klem Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så flott at du har kommet godt i gang igjen! Har sagt det før og sier det igjen - beundrer virkelig stå-på viljen din til tross for at pilen på vekten innimellom har stått bom stille! Deg har jeg virkelig noe å lære av tålmodighetsmessig.....

 

Ønsker det veldig lykke til med Fedon-opplegget! Jeg er også veldig glad i brødmat, så jeg kan forstå at det nok kan bli et savn. Var inne på tanken på noe sånt før jeg begynte på GR, men kombinasjonen glad i brødmat og ikke særlig glad i kjøtt fant jeg ut at det ikke var helt min greie.... Men det blir utrolig spennende å se om det får det til å løsne for deg for det fortjener du virkelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette blir spennende!

Jeg er jo så klar for å få vekk disse kiloene og trener mer enn jeg noengang har gjort. Skjærer tenner hver gang jeg er innom en klesbutikk over alt jeg IKKe kan gå med...;) Jeg elsker klær og er som sagt en ekte jåleberte, men det er vanskelig å finne det man er ute etter i store størrelser.

Men det aller viktigste er jo helsen.

Jeg er frustrert over helsevesenet ikke har noe annet å tilby enn operasjon. Og det å gå på privatklinikk er jo rådyrt, det var også en medvirkende årsak til at jeg ikke fulgte opp da jeg hadde vært hos Lindberg.

 

Men nå et nytt forsøk ;) Jeg sliter litt i forhold til å innta mat som inneholder fett, for etter så mange år med å unngå fett er det en stor bøyg. Så jeg legger meg på en moderat linje der, steker ikke bacon hver morgen for å si det slik, selv om det er fullt akseptabelt på dette kostholdet.

 

Skal prøve å holde meg på rundt 20 gram karbo hver dag.Jeg kan så mye om kosthold at jeg vet at jeg får i meg nok næringsstoffer. Det blir "ren mat" uten mye tilsetninger. Og det er jo det jeg har levd på hele tiden egentlig. Den største forandringen er at jeg lager et proteinbrød som inneholder bare 2 grm karbo pr.20 gram. I en vanlig brødskive på rundt 30 gram er det mellom12 og 20/25 gram karbo alt etter hvilken brødtype man velger. Og så kutter jeg selvfølgelig ut pasta, ris og poteter. Det er ikke så stort savn som brød, for jeg er veldig glag i grønnsaker av alle slag.

Helst grønnsaker som vokser over bakken sies det.

Og så er det bedre med bær enn med vanlig frukt i denne fasen.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at noen synes det er inspirerende å lese tråden min:)

Jeg er levende opptatt av emnene kosthold og trening, har vært det i mange år...men jeg får ikke kroppen tilå reagere som jeg vil....mye medisin og et gedigent søvnproblem.

Men jeg prøver i alle fall. Vi er tross alt heldige vi som KAN

gjøre noe for helsen vår, tenker jeg.

 

Lykke til til deg, med din innsats:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det er fler her som følger en litt annen retning,MEN som har det samme målet.

Vet nå litt om hva min kropp tåler av mat,og også litt om mengder av forskjellige ting,så da er det bare å leve deretter.

 

Men det er fremdeles littsånn at veien blir til mens jeg går!!!

 

Lykke til blirspennende å følge med deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at noen kan bli inspiret av mine tanker og gjerninger....;)

Jeg har vært dedikert til GR kosthold i mange år og tror det er veien å gå for de fleste,iallefall de som er frisk. Jeg har vært kursleder og jeg anbefaler alle som er frisk til å følge GR prinsipper.

Men vi som har pådratt oss sykdom p.g.a. overvekt eller overvekt p.g.a. sykdom må kanskje tenke en annerledes innfallsvinkel..... uansett lykke til videre til deg også Mambo!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg er her ennå, Solvik ;) Jeg gir meg ikke så lett må du tro ;)

 

Og like kjekt å se at du også er her fortsatt ♥ Lykke til med lavkarbo kosthold! Jeg har prøvd og det funker som bare det, men for meg var det vanskelig å ha et slikt kosthold over lengre tid... Håper det går enkelt og kjempebra for deg ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... artig at vi er flere som har holdt ut lenge ;) Men for all del artig med nye folk også, nye innspill kan gi ny motivasjon.

 

kanskje vi må skrive i tråden til Xankix hele gjengen, så kanskje hun dukker opp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....jeg måtte slite meg gjennom økten min...lurer på om det har noe med at jeg prøver med lavkarbo/ ketogen kost å gjøre...hm...noen som har erfaring? Har hørt at melkesyra kommer fortere, men vet ikke om det stemmer...Men, jeg gjennomførte etter planen og 537 kcal brent i dagens økt!

Nå har jeg fått i meg rikelig med proteiner og litt karbo og litt fett.

 

Glad og fornøyd hilsen fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

hmm...lurer på om det er noe i luften eller noe, for trimrunden min var ekstremt slitsom idag også.... hehe...

Men de er jo på disse dagene det er ekstra viktig og tilfredsstillende at man pløyer seg gjennom allikevel ;)

Flink er du, Solvik!!! Du har jammen tålmodighet!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...