Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes

Ja sånn føler jeg det også!! Tenk jeg savnet dere i ferien.... Som jeg skrev en gang til solvik: Kan man savne noen man ikke kjenner? Helt merkelig det der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar

Håper du er bra nå og at du koser deg i disse sommerukene !

har hat pckræsj og "abstinenser" for at jeg ikke får snakket med dere her inne. så du er ikke alene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Akkja. En uke preget av sykdom er over, og godt er det. Ikke det, jeg har fortsatt en særdeles usexy morgenhoste og tette bihuler, men formen er likevel hundre ganger bedre enn hva den var for en uke siden, så klager ikke.

 

Uken har vært preget av feber, snørr, hoste, lite eller ingen lukte- og smakssans, småkvalme og dårlig matlyst. Joy! Har ikke beveget meg lengre enn mellom sofaen og bad/kjøkken. Eller dvs jeg gikk hjem fra jobb onsdag og torsdag, fredag gikk jeg til jobb. At jeg har tatt bussen de to kilometerne jeg har til jobb sier jo sitt.....

 

Men - nå er som sagt formen myyyye bedre, og jeg er klar for å sette i gang med veiing og måling av mat + skriving, og for ikke å snakke om turgåing. I pissregnet vi kaller sommer.... Akkja.

 

Vekten står altså bom stille denne uken som jeg egentlig er veldig fornøyd med forholdene tatt i betraktning, og har fortsatt 12,1 kg som totalt vekttap og 117,9 som dagens vekt.

 

Ønsker alle en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Millami

Håper denne uka blir MYE friskere for din del!

Kjempekjedelig å skrante og føle seg elendig, men da må man bare ta vare på seg selv også får du kaste deg på trimminga når formen kommer igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Synd du ikke fikk nedgang denne uken, men flott at du er mye bedre!!!

Sånne sommerforkjølelser henger ofte "godt i"

 

Ny uke og nye muligheter, Krusmynte!!! :D

 

Klem Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Merker at aktiviteten her inne begynner å bli høyere igjen etter ferien når tråden min havner laaaangt ned! *ler* Men det er jo bare positivt egentlig. Er mye flinkere til å skrive på andres tråder enn egen, men pyttsann.

 

Ukens resultat er ned 0,6 kg. Er forsåvidt fornøyd med det. Men jeg har en tilståelse - jeg har begynt å smugveie meg.... *rødme* Skammer meg veldig! Det er jo overhodet ikke lurt i det hele tatt. Ikke har jeg noen som kan gjemme vekten eller batteriet for meg heller. Sette den ned i kjellerboden denne uken, kanskje - hente den opp igjen på søndags kvelden? Får se...

 

Ellers har jeg for første gang siden jeg begynte på kurs denne gangen fått hele 8 trimpoeng på en uke! Har pleid å ligge rundt 5-6 som følge av to skikkelige turer i uken, men denne gangen fikk jeg inn en ekstra. Jeg går jo til go fra jobb også, men det registrerer jeg ikke trimpoeng på. Var myyyye enklere å få trimpoeng før på det gamle opplegget og uten nettregistrering - finn vekten din, finn trimform og noter trimpoengene (eks rask gange gav meg 1 trimpoeng per 15 minutter eller noe sånt. Husker ikke nøyaktig). Så jeg er fornøyd med å ha fått det, så får vi se om jeg klarer å leve opp til det neste uke. For frøknen klarte å få en sabla vannblemme onsdag da hun gikk tur og så revnet huden på den i går og nå er den kjempevond... :D Men - det er da forbigående det også, akkurart som den seige forkjølelsen som ser ut til å endelig ha gitt slipp på kroppen min!

Ønsker alle en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Millami

Snikveiing? Synes det enten er motivasjon eller spark i baken å gå på vekta oftere enn en gang i uka jeg, så tror ikke det skader:) kjellerboden er jo litt mer pes enn badegulvet da så kanskje det er smart om du føler at å veie seg ofte blir masete.

Flott med flere trimpoeng! På med gnagsårplaster om det blir for ille og god turuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så flott at du fikk resultater denne uken, Krusmynte :)

 

Smugveiing har vi vært inne på før, det er veeeldig slitsomt...sliter jo med det samme selv!!

Føler meg så unormal når jeg MÅÅ på den vekten i tide og utide......Fornuften sier jo at vi ikke kan gå ned hver eneste dag!!

 

Compeed plaster hjelper godt, men de selger også en Compeed stift som du kan smøre på forebyggende....har god erfaring med den. Smører alltid det på når jeg går barbeint i skoene om sommeren.

 

Så flink du er med trim/ turer, men finn et nivå som passer deg!!

 

Ønsker deg en flott uke :D :D

 

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Problemet med snikveiingen min er vel egentlig at vekten varierer veldig fra dag til dag, og gjerne i forhold til hva jeg har spist/drukket. Her en dag laget jeg spicy karri til middag og drakk følgelig mye, og morgenen etter var jeg over halvkiloet tyngre enn dagen før. Samme med for mye salt. Akkja. Målet får være å ikke snikveie før tidligst torsdag! *ler*

 

Ellers har jeg holdt turnivået mitt relativt lavt nettopp for å finne et nivå som jeg kan leve med også når jeg er ferdig på kurs. To turer i uken er greit, resten tar jeg som bonus de ukene jeg klarer det.

Og tusen takk for tipset om Compeedstiften! Den skal jeg jaggu prøve når jeg skal på ferie - har noen sandaler jeg får vannblemme UNDER foten av. Irriterende? Eh - jah! Vannblemmene jeg har nå er på hælen - akkurat i "svingen" der det går fra å være fotsåle og opp bakpå hælen om dere skjønner. Har noen sko som stod gjennom vinteren, og da jeg tok de frem igjen våren etter var dette det første som skjedde. Går med de av og til men ikke så langt som jeg gjorde onsdag. Andre skoparet dette har skjedd med - utrolig irriterende! Så nå går jeg med sånn Compeed hælkappe og det funker fint kjennes det ut som...

Ut i kveldssolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye med 0.6 ned:) snikveiing er slitsomt når den viser opp og ned etter som man har spist/drukket. men veldig vanskelig å la være hehe jeg prøver å begrense meg til 2 ganger per uke og fornøyd de gangene jeg klarer å la være

 

håper du får en strålende dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Sitter her med galopperende elefanter i magen... Hvorfor? Nei, det har faktisk ingen ting med mat og slanking å gjøre, men med ferie. Og jeg må få utløp for litt frustrasjon, og siden jeg var nå her inne.... :D

 

Jeg skulle egentlig reise på ferie med en venninne i år. Men plutselig hadde hun andre planer, og jeg har siden sittet her litt småpaff og tenkt "hva skjedde nå".... Saken er den at jeg er singel, mange av vennene mine er gift/samboere med/uten barn og ferieselskap er det ikke allverdens med. Jo, jeg var i London med min søster i juni og det var kjekt, men har ikke vært på skikkelig ferie siden 2007 og etter fjorårets og årets (hittil) begrederlige somre er behovet kjempestort for å komme seg bort til sol og varme....

 

Så - tøff i trynet som jeg av og til tilsynelatende er, bestilte jeg meg en sydentur her om dagen. Alene. I 2 uker. For jeg har vel funnet ut at hvis ikke jeg finner meg et mannabein eller venninner plutselig blir single (la oss håpe det ikke skjer) eller trenger en real husmorferie så må jeg før eller siden reise alene. Og det er skummelt!!!! Er redd for at kveldene skal bli stusselige... Men på dagtid går det greit. Har vært og kjøpt meg ny, lekker bikini og greier. Bare så synd at hun inni ikke er like lekker. Bikinibuksen kunne kanskje vært pittelittegranne større, men har 5 uker igjen til avreise i morgen og kanskje det er det lille som skal til for at den skal sitte perfekt. I mellomtiden har jeg i kveld galopperende elefanter i magen min. Skal se om jeg klarer å roe dem ned med litt grovbrød med hjemmerørte bringebær uten sukker til kvelds.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KvikkMai

Tøff i trynet, du, ja! Men jeg forstår godt hva du tenker. *klem*

 

Men man kan snu perspektiv litt - Når du kommer tilbake til Norge, så er du kanskje ikke singel mer.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Tøff i trynet' date=' du, ja! Men jeg forstår godt hva du tenker. *klem*

 

Men man kan snu perspektiv litt - Når du kommer tilbake til Norge, så er du kanskje ikke singel mer.... :D[/quote']

LOL! Fantastisk!!! Det har jeg faktisk ikke tenkt på før du sa det... Takker så meget - nå fikk jeg noe annet å tenke på enn bare "skummelt"! *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Ganske kjipt med hun venninnen som ikke blir med på tur, hadde blitt rimelig sur om det var meg!!! Da skal man ha en god grunn for å trekke seg, når det er så kort tid igjen.....

 

Flott at du reiser og ikke blir sittende hjemme. Alene på tur er en fin mulighet å bli kjent med nye folk!! :D

Har vært alene på Mallorca en gang, hadde det helt topp. Dagene på stranden gikk fort, kunne bruke så lang tid jeg ville på badet, føltes litt rart å gå ut å spise alene, men på nattelivet var det lett å komme i kontakt med folk.

Tror du får en flott tur, alt avhenger av en selv. Er en åpen og imøtekommende, er folk hyggelige. Vil tro det er lettere å reise alene til syden enn på storbyferie.....og menn er lett å komme i kontakt med, vanskeligere med venninnegjenger!!

 

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24

Hei!

 

Håper du får en deilig sydenferie, du kommer til å møte mange kjekke mennesker, det er jeg helt sikker på :-) Og jeg skal fortelle deg at det er verre å reise på ferie med en samboer som er på tur til å bli ex-samboer ;-)

 

Har lest endel av dine innlegg og vil bare si at du er superflink og motiverende :-) Gleder meg til å følge deg videre!

 

Ps. Og hvis vi begge er single til neste år, får vi reise på tur ilag ;-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....skjønner at var surt med denne venninna din-dårlig gjort kaller jeg det!

Men du kan få en strålende ferie likevel, det er jeg sikker på!

 

Planlegg litt bedre enn ellers hva du har lyst å oppleve og vær raus med deg selv. Kanskje unner du deg noen nye plagg, slik at du føler deg ekstra fin eller kanskje bestemmer du deg for å gå på SPA en dag og nyte noen gode behandlinger...det får deg til å stråle litt ekstra!

Og så kan du jo flørte så mye du vil uten innblanding fra en venninne!!!!:D

 

I tillegg så treffer du sikkert mange flotte mennesker- vær åpen og glad så får du sikkert en fin tur!

 

Ønsker deg en super ferie:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takker for hyggelige tilbakemeldinger! Jo, jeg ble en smule skuffet da jeg oppdaget at venninnen min plutselig skulle andre ting. Dvs hun har fått en mulighet hun ikke kan si nei til og jeg forstår det, men å fortelle meg det på måten hun gjorde... Ganske skuffende, ja.

 

Men - nå gjør jeg det hun ALDRI hadde turd, nemlig reise alene. Og jeg gleder meg faktisk. Skal ha meg en dag i tyrkisk bad, og resten tar vi etterhvert. Har kjøpt meg ny, lekker bikini og fant en shorts og to topper på salg i går og er strålende fornøyd med det. Kjenner at jeg begynner å glede meg!!!! Bare 4,5 uker igjen... *sukk*

 

Emilie - din tur høres definitivt kjipere ut, ja! Vi får se hvor vi er om et års tid - forhåpentligvis så smekre at frierne står i kø. *fnis* Velkommen til forumet forresten - blir kjekt å følge deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyrkisk bad er bare kjempe herlig:) og huden er så bra etterpå. Et tips er å gjøre den dagen du kommer heller dagen etterpå ikke noe godt å gjøre det på solbrent hud hehe.

 

ha en strålende søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dårlig uke med dårlige resultater.... Vekten stod og vippet så jeg med nød og neppe gikk ned hele 0,1 kg. Jada, det er riktig retning, men er sur på meg selv fordi jeg har slitt så intenst med snopesyke i uken som gikk, og har ikke klart å la være å gi etter... Kjipt, men sånt gir utslag på vekten. På den positive siden er det likevel gått inn myyyye mindre enn det ville gjort dersom jeg ikke hadde gått på kurs. Så aldri så gale at det ikke er godt for noe.

 

Beslutningen er at i uken som kommer skal jeg begynne med matpakke på jobb igjen. Har spist kantinemat de siste par ukene, enten i form av brødmat eller salat, men denne uken begynner vel køen igjen som resultat av at mange er tilbake fra ferie. Ulempen med kantinemat er at man får jo ikke veid noe.... Og det tror jeg kan ha litt å si både på skivenes tykkelse og påleggmengden. Har skvist inn 3 turer og over 7 trimpoeng også denne uken som gikk, så det får vel også bli målet for den kommende uken. Håper så intenst på at jeg kan klare å si 15 i minus før jeg reiser på ferie om litt over 4 uker, dvs ca 0,5 i uken som jeg absolutt bør klare. Men da må jeg ta meg selv i nakken og virkelig gå inn for det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

-0,1 er ned, men skjønner at det føles kjipt!!!!!!

 

Jeg må bare fortelle det, og nå tror dere sikkert jeg er litt rar. Har nemlig et triks som gjør at jeg aldri sprekker/ gir etter for lyst og sug:

 

Har klippet ut noen bilder fra ukeblader av virkelig tykke damer i sommerklær.

Jeg får helt "noia" når jeg tar frem de bildene og studerer dem, da VET jeg med meg selv at slik vil jeg aldri se ut på en strand....... eller på gaten for den del!!!!!

 

Lykke til, Krusmynte og husk det er ikke lenge til du skal i den nye, lekre bikinien. Snop får vente til en senere anledning, ikke nå :D:)

 

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...