Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krusmynte

Så hyggelig å være savnet!!!! Har savnet dere og - er vel ikke bare meg som ikke har vært så aktiv her inne den siste tiden..... ;) For all del - det er veldig hyggelig med alle dere nye og, det er ikke det, men har vel tatt meg en aldri så liten pause her inne på en måte. Samtidig som jeg har tatt pause i kursingen - det ene førte liksom det andre med seg....

Men det går greit, altså! Går som sagt ikke på kurs enda - vekten stoppet fullstendig og lommeboken sa nei etter et omtrent et år på kurs. Vekten har imidlertid holdt seg noen lunde stabil også uten kurs (veide meg her om dagen og da var jeg et lite kilo opp siden siste kursmåling - var imidlertid "that time of the month" og da vet jeg at det blir sånn). Har tatt meg selv litt i nakken nå og prøvd å øke aktiviteten, så kom tilbake fra tur på drøye halvannen time for en stund siden. Flinke meg! Var til og med på tur i det verste pissregnet ever på mandag... :-)

 

Ellers har jeg kjøpt rockering som jeg foreløpig ikke får til å gå rundt noe særlig før den faller ned. Men plutselig en dag.... :D

 

Lykke - juseksamen tok nesten knekken på meg, ja. Men - jeg overlevde, og slipper ta den på nytt. Joy! Fikk en C som er det vi trenger for at jeg skal få autorisasjonen jeg jobber mot. Tatt i betraktning hvor mye jeg jobbet i forkant skulle jeg gjerne sett at karakteren var litt bedre, men samtidig så fikk jeg fullstendig jernteppe på eksamensdagen. Nervene tok rett og slett over - har jo ikke hatt noe særlig med eksamener siden videregående (under studiene var det mest oppgaver det gikk i). Så det var det - nå må jeg bare bestemme meg for hva det neste faget jeg skal ta blir.... Håper det har gått greit med deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Så hyggelig å være savnet!!!! Har savnet dere og - er vel ikke bare meg som ikke har vært så aktiv her inne den siste tiden..... ;) For all del - det er veldig hyggelig med alle dere nye og' date=' det er ikke det, men har vel tatt meg en aldri så liten pause her inne på en måte. Samtidig som jeg har tatt pause i kursingen - det ene førte liksom det andre med seg....

Men det går greit, altså! Går som sagt ikke på kurs enda - vekten stoppet fullstendig og lommeboken sa nei etter et omtrent et år på kurs. Vekten har imidlertid holdt seg noen lunde stabil også uten kurs (veide meg her om dagen og da var jeg et lite kilo opp siden siste kursmåling - var imidlertid "that time of the month" og da vet jeg at det blir sånn). Har tatt meg selv litt i nakken nå og prøvd å øke aktiviteten, så kom tilbake fra tur på drøye halvannen time for en stund siden. Flinke meg! Var til og med på tur i det verste pissregnet ever på mandag... :-)

 

Ellers har jeg kjøpt rockering som jeg foreløpig ikke får til å gå rundt noe særlig før den faller ned. Men plutselig en dag.... :)

 

Lykke - juseksamen tok nesten knekken på meg, ja. Men - jeg overlevde, og slipper ta den på nytt. Joy! Fikk en C som er det vi trenger for at jeg skal få autorisasjonen jeg jobber mot. Tatt i betraktning hvor mye jeg jobbet i forkant skulle jeg gjerne sett at karakteren var litt bedre, men samtidig så fikk jeg fullstendig jernteppe på eksamensdagen. Nervene tok rett og slett over - har jo ikke hatt noe særlig med eksamener siden videregående (under studiene var det mest oppgaver det gikk i). Så det var det - nå må jeg bare bestemme meg for hva det neste faget jeg skal ta blir.... Håper det har gått greit med deg og![/quote']

 

Herlig å se du er innom!! (se svar på min tråd)

Godt at du holder deg ganske stabil. Skjønner at du ikke går kurs nå. Jeg har hatt kurs pause fra 29.12.10. Bruker heller pengene på klær og sko.

 

Flott du klart jussen, men man vil alltid være bedre. Vær superglad du slipper å ta examen på nytt.

 

Morsomt at du nevner rockering. Har også lyst på en slik, har prøvd min mor sin men den faller jo ned før jeg får den til å gå rundt. Som jente hadde jeg skikkelig god teknikk på den der. Min mor står der og vrikker så stilig i flere minutter, jeg finner ikke noen rytme. Men øvelse gjør mester.....

Skal jammen meg kjøpe en slik til helgen, øve meg litt. Når jeg er med mor blir jeg liggende på gulvet å le, må gjøre det alene, når ingen ser.

 

Føler akkurat som deg, klarer ikke å engasjere meg.

Kommer med 1000 gode tips og så er "fuglen fløyet" like fort som den kom. Skal jeg "involvere" meg må de først vise at dette ikke er "et blaff" og så vekk......Nå er jeg hard og brutal. Flere hundre tråder er startet siden januar 2010. Alle er borte, det viser hvor tøff jobb dette er.

Jeg ser på meg selv som en alkoholiker, må forholde meg til vekt, trim, kosthold og kalorier til jeg er gammel.

Vi kan egentlig ikke velge det bort, hverken vektklubben eller grovbrød. Tilværelsen blir mye verre da. Så jeg har bestemt meg for å bli her inne, no matter what....

Selv om jeg legger på meg også!!

 

Please, ikke forsvinn!! Vi trenger hverandre.

Håper han Good4me "popper" innom også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... setter utrolig pris på å høre at jeg er savnet! Men akkurat som du har jeg så mye så foregår akkurat nå, så det blir litt på og av dette her. Og så har jeg ikke så mye å melde, for jeg har"pause"....jeg greier ikke å følge opp alle de gode intensjonene når alt står på hode rundt meg. Men jeg forsvinner ikke!!!! Jeg skal komme sterkere tilbake på høsten!

God sommer til deg! Og en bamseklem:);):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Krusmynte

Så koselig at du fant frem igjen tråden min, Solvik....

 

Her går det forsåvidt greit. Har hatt et avslappet forhold til vekten hele sommer etter at siste kurs var ferdig i mai. Ting gikk veldig trått mot slutten. Det positive er at det har stått relativt stille - opp 1,5 kg ved siste veiing. Og for en som ikke har hatt fokus på vekt i det hele tatt må vel det være akseptabelt?

Nå er det 2 uker i Tyrkia som står på programmet. Jeg og min beinranglete søster. Akkja - har vært i syden med et beinrangel før, så det går vel bra denne gangen og. Godt skal det uansett bli! :-)

 

Når jeg kommer tilbake om 2 uker er det rett tilbake på jobb, og da satser jeg på rett tilbake på GR-opplegg og - må prøve å fortsette der jeg slapp i mai. For når jeg skal til syden neste gang er håpet at alle klærne jeg har kjøpt på 70% rabatt i år er blitt for store....

 

Forresten - pakking suger! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så flink du har vært. Opp 1,5 siden mai, betyr at du gjør mye riktig selv om du ikke har vært på kurs.

Ønsker deg en herlig ferie i sol og varme :)

 

God tur fra

Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jada, jeg vet jeg sa at jeg skulle begynne på'an igjen forrige uke, men sånn ble det en gang ikke... Men nå - nå er det ingen bønn!!!

 

Forrige rapport fra meg sa opp 1,5 kg "ved siste veiing". Det som ikke kom frem var når denne var, og det var en god stund før innlegget ble skrevet 12. august. Men i dag har jeg vært på vekten igjen, som viste at jeg har gått opp 3,9 kg siden jeg hadde siste veiedag på siste kurs 2. mai i år. Med lite fokus på verken mat eller trim og ikke minst gjennomført 14 dager i Tyrkia med sinnsykt god mat og mang en paraplydrink synes jeg det er helt greit egentlig. Nevnte jeg forresten at jeg fikk mensen seeeent i går kveld? Har vel sitt å si det og....

 

Uansett, nå er det på'an igjen. Har som nevnt veid meg i morges, men fikk bare målt midjemålet da jeg var litt treg ut av sengen og ikke hadde allverdens med tid. Tar det i kveld i steden. Er litt usikker på om jeg vil ha mandag som veiedag, men tar det foreløpig så ser jeg det an. Har vært flink pike og registrert maten i dag, og må nok gjøre det fremover for å ha skikkelig kontroll. Jeg får nemlig litt drahjelp denne gangen - i samråd med lege har jeg begynt på Xenical tabletter, noe som innebærer at jeg må være ekstra påpasselig med inntak av fett. Fettinntaket skal iflg pakningsvedlegget være på ca. 30% av dagens inntak, og derfor er det ekstra greit å føre her i dagboken for da får man jo det regnet ut for seg. Det jeg ser er at dagens frokost (Yoplait, musli og banan) er innenfor grensen, mens lunsjen jeg har laget nok har et litt høyt fettinnhold selv om kaloriene stemmer. Det er første dagen jeg tar tablettene - skulle egentlig begynne i sommer, men etter å ha lest om bivirkninger og sånt fant jeg ut at jeg ikke turde før etter at jeg hadde vært på ferie. Tyrkia har tidligere gitt meg litt mageproblemer ved enkelte anledninger, så jeg ville liksom ikke gjøre det verre for meg selv (bank i bordet - denne gangen hadde jeg ikke et eneste problem!!!). Må si at nå som jeg har begynt på tablettene er jeg veldig spent på hvordan jeg vil reagere...

 

Kryss fingrene for at jeg får en god uke, så skal jeg krysse fingrene for alle dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Velkommen tilbake fra ferie, Krusmynte!!! Veldig kjekt du er her igjen :)

Ikke mange igjen fra "gamlegjengen".....

Høres spennende ut med Xenical. Skjønner godt du ventet med oppstart til etter ferien. Kjenner ikke helt til dem, men det fungerer vel slik at man får løs mage om en spiser for mye fett?

 

Synes du skal være førnøyd med såpass lav vektoppgang.

Selv gikk jeg opp 5,5 kg på de siste 2 ferieukene. Holdt meg helt til opplegget de første ukene, men så ble det plutselig lov å spise dessert, vin, uanstendige mengder bær og frukt m.m.

Spiste forøvrig helt riktig mengde brød, pålegg og middager. Og allikevel kom det sååå mange kilo på!!!

En nyslanket kropp "suger til seg" hver eneste kalori.

Meen jeg angrer ikke, og hver eneste kalori var en nytelse!!!!!!

 

Men nå er jeg tilbake i det gode sporet. Det håper jeg du også er. Det blir spennende å se hvordan tablettene virker. Gleder meg til å høre mer om opplegget :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har hatt en fin sommerferie og er klar for å starte på`an igjen. :D synes du har holdt vekten ganske greit jeg. du får nok en fin vektnedgang neste uke når du har kommet inn i rutinene igjen.

 

Ønsker deg masse lykke til og gleder meg til å se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut med Xenical. Skjønner godt du ventet med oppstart til etter ferien. Kjenner ikke helt til dem' date=' men det fungerer vel slik at man får løs mage om en spiser for mye fett?[/quote']

Det kan nok stemme, ja. Man tar en tablett i forkant av måltid 3 ganger for dagen - dvs frokost, lunsj og middag for min del. I går gikk det helt fint, registrerte alt jeg spiste i går og fettdelen utgjorde ca. 25% av det jeg fikk i meg. Men dette går jo på inntak per måltid siden det er da du tar tablettene, og jeg regner med at en reaksjon kommer til å komme før eller siden... Det eneste jeg har merket er at jeg utover dagen i går fikk en veldig rar hodepine. Det kan også være en bivirkning, men samtidig var det ganske varmt og klamt i går, så jeg er noe usikker på om det var tablettene eller været. Jeg prøver videre og ser i noen dager, men hvis det er en bivirkning tror jeg faktisk ikke at jeg kommer til å orke og gå rundt med det hver dag. Men gidder ikke ta sorgene på forskudd! :-)

 

Ellers gikk jeg også tur i går - dvs vandret til det lokale solstudioet (ca. 20 minutter en vei) og tilbake, med litt sol imellom. Fant ut at jeg må prøve å holde på brunfargen littegranne lengre - føler meg litt mer vel når kroppen ikke ser ut som en dvask fiskebolle, men heller en litt lysebrun dvask kjøttbolle... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....tenk positivt!!!Nå er du i gang igjen:)

Blir spennende å høre om du får noen glede i form av ekstra vekttap med disse tablettene. Enig i at hvis de gir bivirkninger, så er det ikke så bra. Men man må jo hele tiden vurdere hva man orker for å oppnå resultatene man ønsker seg.

Jeg ønsker deg en flott oppstart og krysser alt for deg!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

I fjor høst laget jeg den gode eple desserten som din mor lager.

Har lyst å lage den i helgen, men husker ikke helt oppskriften

(Husker det var eplebåter, kanel, mandler og rosiner i en form i stekeovnen)

 

Håper du har tid å skrive ned oppskriften til meg :)

 

Riktig god helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! Jeg husker ikke helt 100%, men vi prøver da....

 

Man tager noen epler (gjerne de litt leie, skrumpete som har sett bedre tider) og fjerner kjernehus og deler i båter. Skrelling er optional, skallet er jo litt småseigt men det gjør ikke meg noe.

Legges i en ildfast form, dryss over kanel, litt sukker, rosiner og evt hakkede mandler. Hell pittelitt vann og en liten klatt med smør (smør = margarin i min verden) i bunnen og kok opp og la småkoke under lokk til eplebitene er møre. La avkjøle en stund slik at eplene blir lunkne (mamma pleier å lage det før hun lager middagen og lar stå med lokk på, da er de lune når middagen er fortært) og server med f.eks. Dream vaniljeis, vaniljekesam eller spis dem rett og slett som de er. Supergodt og enkelt!

 

Og nei, jeg kan ikke si hvor mye av hver ting, for i heimen hos oss kokkelerer vi på "slump" - dvs en dæsj sånn og en dameneve sånn... *fnis* Jeg har laget uten margarin og det funket fint, og hvor mye sukker (evt annet søtningsstoff) man bruker er jo opp til en selv og hvor søtt man vil ha det.

 

Lykke til og nyt desserten! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første uken med kostholdsendring og Xenical overstått. Egentlig har ikke kostholdsendringen vært særlig radikal - jeg har jo egentlig spist mye det samme/på samme måten hele tiden siden jeg gav meg på kurs. Men siste uken før jeg startet igjen ble det mye snop må innrømmes, noe det ikke har vært denne uken bortsett fra litt lørdag (som jeg egentlig alltid har unnet meg).

 

Uansett - vekten viser 1,2 kg ned, og det er jeg veldig fornøyd med. I tillegg har jeg gått inn 1,5 cm i midjen. Har selvsagt glemt å ta resten av målene - tidlige, regntunge morgener er ikke akkurat favorittiden på døgnet og da blir ikke sånt prioritert, og har rett og slett glemt det etterpå.

 

Når det gjelder Xenical'en har jeg egentlig ikke merket så mye til at jeg har gått på dem, bortsett fra litt hodepine de første dagene som heldigvis har gitt seg. De fungerer som nevnt tidligere ved at spiser man for mye fett kommer det rett og slett rett ut igjen på andre siden. Har ikke gått noe mer på do enn vanlig egentlig, så det er vel forhåpentligvis et tegn på at jeg er ganske flink til å spise relativt mager mat.... Så hvor mye, om noe, av vektnedgangen som skyldes bruk av disse er jeg usikker på. Men fortsetter nå en stund til.

 

Fortsetter denne uken med friskt mot, og får vel prøve å få meg noen trimpoeng også til tross for at det er meldt rester av den tropiske stormen Katia, sterk kuling og 100-150 mm nedbør.... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært mye rapportering på meg denne uken, nei. Nå som FruFleksnes ble frisk var det visst min tur til å overta stafettpinnen.... Begynte såvidt lørdag, men kom meg avgårde i bursdag med litt Ibux innabords. Søndag begynte stemmen å svikte, og på kvelden kom feberen som ble værende til tirsdag. Trodde jeg var litt bedre da, men ble dårligere igjen natt til onsdag og dro til legen. Siden jeg ikke hadde streptokokker fikk jeg ikke noe annet enn sykemelding ut uken (som jeg måtte omtrent grine meg til...)

Så her sitter jeg, da. Fortsatt med vond hals, samt at jeg har fått tett nese. Det går greit å få i seg mat så lenge jeg tar smertestillende først, men matlysten glimrer med sitt fravær så det blir nok litt mye brødmat. Uansett så har veiing og måling av meg selv kommet litt i bakgrunnen, men jeg krysser fingrene for at jeg har klart meg noen lunde, og kommer sterkere tilbake på mandag igjen.

 

Ønsker alle en fortreffelig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Stakkars deg!!! Nå må du ta vare på deg selv. Hold deg innendørs og lag deg noe varmt i koppen. Og ikke gjør som meg, pratet timesvis i telefonen, og hostingen ble sååå mye verre etterpå.

 

God bedring-klem er sendt!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...