Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes

Gratulerer med nedgang, Krusmynte :o

 

Det er dyrt å gå kurs etter kurs. Jeg har tatt en pause nå fra 29.des og 12 uker fremover.

For det første vil jeg vise overfor meg selv at jeg har god kontroll og klarer det uten kurslederen.

For det andre er det sååå mye jeg vil kjøpe til garderoben min. Derfor har jeg sagt til meg selv at fikser jeg dette uten kurs, kan jeg kjøpe nye klær, belter, sko og vesker.

Har avtale med kursleder om å melde meg på kurs med engang hvis jeg ikke fikser dette alene!!

 

Det hele avhenger av innstillingen din. For meg handler det om å kunne skrive inn lavest mulig vekt i vårboken i mars.

Tenker man derimot at "nå kan jeg spise den kaken, for jeg går ikke på kurs" ja da er man ikke moden for å ta pause fra kursene.

 

Jeg lager meg utskrifter med et ark pr dag. Stifter de sammen og lager et "hefte" pr uke. Har laget slike for alle 12 ukene. Skriver fortsatt opp alt jeg spiser.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krusmynte

Tusen takk for gode råd og innspill! Har ikke kommet til noe konklusjon enda, er fortsatt 3 veiinger igjen så jeg har litt tid til å tenke meg om og komme til en avgjørelse.

 

Har det ganske bedritent i dag, og lysten til trøstespising er så tilstende som den knapt har vært før. Men - det skal jeg ikke, for det gjør bare ting enda mer bedritne og det skal ikke jeg være bidragende faktor til! Sånn er det med den saken. Kan grine litt i steden, jeg. Men kanskje ikke mens jeg er på jobb... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda *klemmepå* Håper dagen blir bedre etterhvert! Jeg har også hatt lyst til å trøstespise i det siste, men prøver å si til meg selv "hva er endret etter at du har spist 7000 kalorier? INGENTING" Det hjelper. Du er kjempeflink som står imot! Lån mitt livsmotto som er (deprimerende nok) This too shall pass. Alt er bedre imorgen! (men det hjelper vel ikke på at det er snøstorm heller tenker jeg).

 

stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklem på vei til deg fra meg!

Hørtes ut som du trengte det...håper du får det bedre etterhvert ! Jeg skjønner at det er lett å tenke tanker om trøstespising, men du har jo vært så flink så lenge og det er jo så surt hvis du går opp.

Vær litt snill med deg selv på andre måter. Og kanskje kan du lage noe ekstra godt som du liker og som er "lovlig"....!!Ikke for å trøstespise, men for å være litt ekstra god med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første må jeg takke for god støtte i forrige uke når ting var for jævlig. Nei, jeg trøstespiste ikke!!! Yay! Tenk at det går an å bli så glad og stolt av seg selv for sånt... *ler*

 

Uken ellers var heller ikke så stas - har slitt med hovne mandler, vond hals, hodepine og generell slapphet. Har ikke fått gått en eneste tur - har bare vært på jobb og ligget på sofaen ellers. Mao ikke et eneste trimpoeng. Først i dag fant jeg ut at jeg skulle høre på kroppen fremfor samvittigheten (er av typen som gjerne kan gå på jobb selv om ene armen faller av, for jobber jo på kontor og kan da skrive på PC'en med en hånd selv om det går litt senere... *sukk*) og holde meg hjemme fra jobb, og det har faktisk vært deilig. Tror jeg trengte det, og har planer om det samme i morgen. Hadde faktisk lyst og energi til å gå en liten tur i dag, så da gjorde jeg det.

Vekten viser bare 200 gram ned fra sist, men ned er ned og jeg er vel glad for hvert eneste gram jeg klarer å kvitte meg med. Målte cm i dag og har gått inn litt til, og det er jo kjekt.

 

Ellers intet nytt - ønsker dere alle en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har bestemt deg for å stelle litt ekstra godt med deg selv!

Noen ganger så bare trenger man en "time-out". Bra at du hadde en nedgang, ned er ned uansett mye eller lite:)

Du kommer sikkert til å få mange fine turer fremover, for nå går det jo mot vår......det er den beste tiden på året, synes jeg da.

Ha god bedring -jeg heier på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ny uke, nye muligheter med nytt titall og jakten på det tosifrede i gang....

Har altså gått ned 800 gram denne uken som jeg er veldig fornøyd med. Det innebærer at jeg har totalt gått ned 20,5 kg og ENDELIG kommet under 110. Nærmere bestemt 109,5. Har liksom følt at jeg ikke har kunnet virkelig begynne å tenke på det tosifrede før jeg hadde fått unna 10-tallet. Men nå kan jeg det....

 

Siden jeg har nytt 10-tall er det greit med en liten oppsummering - har nemlig tatt av 15,76% av kroppsvekten, og redusert BMI fra 40,1 (fedme klasse III) til 33,8 (fedme). Satt og regnet på det, og må faktisk ned hele 12,5 kg til for å komme ned i kategori overvektig... Menmen - vi tar det gram for gram!

 

Har ellers fått beskjed av kiropraktoren om å ikke gå så mye - ihvertfall ikke så langt/lenge. Irriterende, ettersom at gåing er mosjonen min og jeg faktisk trives med det. I uken som gikk var jeg på tre timesturer. Om det er for langt/lenge vet jeg ikke, tror jeg må be om detaljer neste gang jeg er hos ham (var jo sikker på at gåing var gode greier, så ble litt paff og mistet munn og mæle).

Har for øvrig enda ikke bestemt meg for om jeg skal ta et kurs til. Har gått ned bare 2,5 på dette (har en veiing igjen) og synes det er så dyyyyyrt, samtidig som jeg ikke stoler nok på meg selv til å tro at jeg klarer det på egenhånd. Får tenke meg om en dag eller to til før jeg gir kursleder beskjed....

 

Ønsker alle en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nytt titall ikke minst :D Det er flott! Det er en liten milepæl det der, hver gang.

Vet at du sliter( i likhet med meg) for hvert gram, så du er kjempeflink! Over 20 kg er MYE!

Så synd med beskjeden om gåturene dine. Veldig rart også... trodde gåturer var den beste medisin for...ja,nesten alt.

Men hold motet oppe, kanskje kan du gå flere kortere turer istedet for de lange.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer Krusmynte!!!! :):) Veldig gledelig å høre!

Anbefaler deg å fortsette på kurs, så når du 99,9 til sommeren :D

 

Har vært bortreist i helgen, først nå har jeg fått oppdatert meg på alle trådene. Derfor litt sen kommmentar fra meg......

 

Klem og ønske om en flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Først av alt vil jeg takke for alle de koselige tilbakemeldingene jeg får fra dere. Det varmer virkelig! Og hjelper til å opprettholde motivasjonen til å fortsette selv om jeg egentlig ikke har lyst i perioder. Men nå har jeg meldt meg på enda et kurs, så får vi se deretter...

 

Har vært på shopping i dag. Oppdaget i det mest intense regnet vi har hatt på leeeenge i går at regnjakken min ikke har tålt turen i vaskemaskinen - den tar inn vann i sveisingen. Så da drar men til byen på jakt etter ny. Og dæven så mye jeg fant! Forbausende mye som passet, selv om passformen ikke nødvendigvis var av de beste, så PASSET de! Dvs fikk de igjen uten at de satt for trangt over ræven/hoftene som ofte er det største problemet. Kom meg inn i både Bergans, Blæst, Didrikssons og flere andre merker. Riktignok XL, men jeg ruver jo i utgangspunktet og med mine 1.80, så noe småstørrelser vil jeg nok alltid måtte se relativt langt etter. Men likevel - STAS!

Nei, jeg kom ikke hjem med lang regnjakke, for den jeg fant som jeg likte best hadde de ikke i min størrelse (typisk nok), men de får den inn om halvanne uke og skulle sende meg melding og holde av. Yay! Kom derimot hjem med en lekker, lilla softshelljakke som også forsåvidt holder vann ute om ikke like bra. Str 46 - superfornøyd! Og med en lekker, O'Neill strikkejakke i str L. Littegranne småsnuppete som mamma ville sagt, men fin åpen og perfekt når jeg blir 2 cm smalere rundt hoftene. Superfornøyd med den og!

 

Ja, og så har jeg fått et syndrom. Jepp - et syndrom. Fikk diagnosen i går. Piriformis syndrom. Også kjent som falsk isjias, som forklarer min særdeles vonde skinke, og også hvorfor jeg ikke skal gå så mye. Mye gåing med feil sko på feil underlag kan nok være en medvirkende årsak. Så det blir akupunkturnåler, massasje og strekkeøvelser her i gården fremover, så satser vi på at det går bra og gleder oss til at vi kan gå med joggesko igjen! :-)

 

Ja, jeg er i godt humør. Og ja, jeg har munndiarè i den forstand man kan ha det via en PC. Er da ikke bergenser for ingen ting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med shoppingrunden!!! Så deilig å passe inn i vanlige jakker! På grunn av store fordeler og magen har jeg ikke hatt sjans, men nå nærmer det seg! Deilig med slike opplevelser, da får man litt ekstra motivasjon til å fortsette å jobbe mot målet!

 

Håper skinken blir bedre :) Ha en strålende helg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fant masse jakker som passet:)

Kan tenke meg at det er deilig å få mer utvalg i det man skal shoppe:)

 

Håper at skinken din blir bedre etterhvert og du kan forsette med gåturene:)

Har du prøvd masaisko?? De har gjort underverk på min kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med nye klær, godt å få seg noe nytt. Og regnklær må du jo ha i Bergen :)

 

Syndromer liker vi ikke, men godt de fant ut av problemet ditt. Håper virkelig at akupunktur vil hjelpe deg fremover!

 

Høres bra ut at du "kurser" deg videre.

(Når du får kursbøkene dine, kan du gi meg en tilbakemelding på hvilke bøker du får, om det er vinter eller påsketema.

Tenkte nemlig å starte på kurs igjen når den "påskeboken" kommer.

Akkurat de høytidene er min største utfordring og trenger alt jeg kan få av gode råd i forkant)

 

Ha en flott uke og god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da var ukens vekt sjekket, og gikk ned 0,6. Da er totalen på 108,9, og 21,1 kg totalt. Har bare gått ned 3,1 kg fra siste gang på forrige kurs og til i dag som er siste veiing på dette kurset, men det får så være. Jeg fortsetter ferden mot det tosifrede, og i ettermiddag fortsetter prosjekt rydding i klesskap (dvs pakke vekk alt for store klær som skal til Fretex eller kastes hvis slitt, og sortere resten i bunker med passer, passer snart og passer om litt lengre og plassere deretter i forhold til tilgjengelighet).

 

Ønsker alle en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Ned er ned! Det har jeg lært meg. Det er nedten hundre gram hver dag, og det er bra. Det er 365 dager i ett år, så da er det et lett regnestykke å se hvor mye som kan forsvinne på den måten :) Så deilig å rydde. Det har jeg gjort. Resultatet er at jeg nesten ikke har klær som passer, de er for små :) Planen er å krympe inn i de igjen, og bli meg selv :) Kos deg i prosessen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med ukeresultatet. Når vi har holdt på så lenge, så ser jeg at -0,6 er nesten max av det jeg går ned pr uke. Og det er helt greit :):)

 

Lykke til og kos deg med organisering og opprensing i garderoben. Veldig gøy!!

Og du, ta vare på en av de største buksene. For den gir liksom en god pekepinn på hva du har oppnådd :)

(Vurderer å vise dere et bilde av meg i den største buksen min, et komisk syn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...