Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes
Julen ser ut til å bli hvit. Og jeg er IKKE fornøyd. Jeg ble nemlig sprutet full av ekkel saltlake på vei til jobb i dag pga. en idiot av en sjåfør som ikke vet å unngå dammer. Så måtte det begynne å regne og vare helt til våren.... I tillegg har jeg akkurat fått beskjed om at heimen til de gamle er full av noro-virus. Pappa fikk forrige helg og har slitt siden' date=' i natt begynte min søster og da følger vel moder like etter regner jeg med. Altså spøker det både for julaften og 1. juledagsbruchen. Stas! Så er spørsmålet om jeg tør bevege meg opp der i det hele tatt og heller ta en eventuell smitte som et effektivt ledd i slankekuren. Aldri så gale osv.. Er liksom ikke så sikker på at alene hjemme og Grandis til middag er et godt alternativ... *ler*

 

Anyway - mandag var veiedag og jeg stod stille. Noe jeg var fornøyd med ettersom at det har vært mye greier i uken som gikk. Det betyr bare at jeg har klart å moderere inntaket, og det er noe å være stolt av! Gikk på vekten igjen i dag bare for å ha litt kontroll før jeg gir meg et par dager uten veiing av mat osv., og da hadde jeg faktisk gått ned halvkiloet. Så jeg nærmer meg nytt 10-tall, og har ikke planer om å la julen ødelegge for meg! Har alle dere fantastisk inspirerende jenter (og gutt..:D ) samt en kursleder med meg inn i juledagene som små, hvite engler på skulderen som sitter og sier at "dette skal du klare".

 

Ønsker dere alle en riktig god jul!!!

 

Klem.[/quote']

 

Uff for en kjip start på lillejulaften!! Tenker da på den frekke sjåføren. Det gledelige var jo -0,5 kg. Grattis med den :):)

 

Ang smitte i julehuset: Det er mulig å unngå med god håndhygiene og har man flere wc, bruker de syke et og de friske det andre!!

 

Klart du må på julebesøk, kan ikke være alene i julen.

 

God jul, kjære deg :)

 

Klem klem

 

Riktig god jul til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar

Julen er over og heldigvis for det. Er ikke så veldig "julete" av meg, og synes det er litt småslitsomt å sitte i alle disse familiebesøkene.

 

Bortsett fra det har jeg hatt det fint. Ikke blitt smittet av omgangssyke eller noe, og takk og pris for det. Tok det relativt rolig på matfronten julaften, spiste litt mer 1. juledag og i går var det egentlig ganske bedagelig igjen med normale mengder. Har blitt litt snop og sånt, men på langt nær så ille som i fjor jul og har egentlig kost meg med alt jeg har spist. Har ikke beveget særlig på meg utenom å spasere bort og mate endene i den lokale andedammen med ca. 3/4 julebrød som jeg kjøpte julaften (det ble trengsel i matfatet kan du si...) - det har jeg tenkt å ta igjen denne uken nå når det er meldt litt mildere temperaturer og fortauene er brøytet for snø og faktisk er fremkommelig.

 

Har veid meg i dag, og har bare gått opp 200 gram siden forrige offisielle veiing, og er superhappy med det. De er jeg ganske sikker på at er borte igjen til mandag når siste veiing på nåværende kurs er foretatt.

 

Håper dere alle har hatt en finfin jul også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott gjennomført - det går virkelig an å kose seg med moderat livsstil også! Du har vært veldig flink synes jeg.

 

Jeg gleder meg også til det blir mer fremkommelig overalt, og litt mildere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Et nytt år er i gang. Også et nytt slankeår... Målet for året er å komme ned i tosifret vekt, og det SKAL jeg klare!

 

Etter at jeg var inne her og skrev på tråden min sist har det gått ikke så bra på matfronten. Har hatt fri og hatt vanskelig for å spise nok måltider hver dag - det har spesielt gått utover lunsj og mellommåltid da jeg har sovet lenge og følgelig spist frokost sent. Totalt har jeg gått opp 0,8 kg i hele julen. Synes egentlig ikke det er så ille - hadde jeg ikke gått på kurs kunne man nok fjernet båden nullen og kommaet! Eller jaja - kanskje ikke fullt så ille, men hele desember tatt i betraktning og all selskapeligheten og sånt så tror jeg nok at det kunne blitt snakk om en del kilo... Ikke har jeg beveget mye på annet enn armene der jeg har sittet i sofakroken med strikketøy og en god kopp te heller - været og føreforholdene har ikke fristet til de store fysiske utskeielsene.

 

Men nå er det nytt år og nye muligheter. Er motivert til å fortsette, og vet at rutinene er mye enklere å følge når jeg er i jobb enn når jeg har fri. Frokosten er inntatt, matpakken smurt og på plass i vesken og mellommåltidet er også på plass. Har planer om tur i kveld har kjøpt meg brodder.... Det trengs, for å si det sånn! Så nå er det ingen unnskyldning lengre! Dette SKAL jeg klare....

 

Godt nyttår til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg synes du har vært flink i jula. 0,8 er jo lite, man spiser jo annerledes i jula uansett, og når du ikke har beveget deg synes jeg det var et veldig bra resultat. Tipper de grammene blir fort borte når du kommer inn i nye vaner.

 

Deilig med en sånn ny start, synes du ikke? Slår følge med deg i jakten på tosifret vekt i løpet av året jeg. Det er 15 kg til jeg er der.

 

Ha en fin dag, og lykke til med tur, brodder trengs her også. Klinkis, og nå snør det. Livsfarlig. Nyt hverdagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag må jeg bare få skryte litt av meg selv... Etter en dag som begynte med minusgrader og snø som etterhvert gikk over til plussgrader og en lett kombinasjon av sludd og regn har jeg faktisk vært på tur. I over en time. Surt, kaldt, vått og glatt, men kom hjem med alle ekstremiteter i behold og med 2,6 trimpoeng til på treet! Måtte jeg være like flink resten av vintermånedene... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du er flink som ikke har gått opp mer enn 0,8 kg. Kjenner jeg gruer meg til å få "dommen" på mandag når nytt kurs starter. Men siden jeg er flink nå om dagen så hjelper det hvertfall litt innen en uke får jeg tro *hjelp* hehe

 

Så flink du er som har fått så mange trimpoeng allerede. Skulle ønske jeg var like flink. En times gåtur er jo helt supert *applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! synes du har vært riktig så dyktig i jula jeg :) Tenk hvordan vi har spist andre juler! fysjameg ;)

 

synes det er imponerende hvordan du trosser vær og vind! ikke særlig fristende å gå ut i slikt vær, men det er alltid så godt etterpå!

 

Håper du har en strålende dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I romjulen var jeg litt lite flink til å spise alle måltidene mine... Fikk i meg alle kaloriene, men ikke så jevnt fordelt utover dagen som når jeg er på jobb og har mine daglige rutiner. Resultatet var at jeg ikke følte sult i det hele tatt omtrent... Nå har jeg vært tilbake i gammel tralt siden søndag. Og hva skjer? Suuuuulteeeeen! Omtrent hele tiden! *sukk* Er en smule frustrerende, men samtidig trøster jeg meg selv med at det er forbrenningen som har kommet i gang igjen. Og at det snart er tid for mellommåltid... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det tror jeg også, har virkelig gnaging i tarmene etter fridagene som jeg ikke var sulten. Er nok mer jevnt i bevegelse og spiser jevnere. Men det er mange helger og fridager og ferier og høytider og bursdager og utmedjobben og utmedvenninner og utmedgamlekolleger og storbyferier, ja nesten like mye som vanlige hverdager! Det er disse jeg må lære meg å takle, ha en plan og følge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Akkurat sånn har jeg det også!!! Magen romler for jeg er såå sulten. Biter tennene sammen og holder ut!! Tenker jeg har ekstra høy forbrenning når jeg er så sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jadda. Hva har skjedd i dag? Jo - i det jeg setter meg inn i bilen for å dra i bursdasgsselskap revner buksen min!!!! Den første jeg kjøpte i en str mindre da jeg hadde gått ned noen kilo. Har bodd i den og den var god og slitt og begynte å bli littegranne stor. Men det som er så irriterende er at den størrelsen jeg hadde er litt stor, men størrelsen mindre er fortsatt altfor lite... Så da er spørsmålet - kjøpe samme str en gang til og forhåpentligvis ikke kunne bruke så lenge, eller kjøpe en str mindre og håpe at det ikke tar så lang tid før jeg er inni den? Beslutninger.... *sukk*

 

Ellers var jeg på møbelshopping i går og kjøpte (vitrine)skap (vet ikke helt hva jeg skal kalle det - høyt skap med dører hvorav deler av døren er sort for gjemming av rot og deler gjennomsiktig for fremvisning av pene glass og sånt). Det ene kolliet veide 25 kg, det andre 5 og det tredje 65 kg. Ikke lett mao! I tillegg tømte jeg en gammel stereobenk som jeg i dag har tømt ferdig og demontert, montert det nye og påført meg selv masse kutt og skraper og et par blåmerker. Har ikke fått gått tur annet enn mandag grunnet livsfarlig føre, men etter alt arbeidet de siste to dagene med bæring, ordning og fiksing føler jeg likevel at jeg har fått nok mosjon. Og ja, jeg unnet meg et lite stykke sjokoladekake med verdens beste samvittighet i bursdagsselskapet.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så irriterende med den buksen som sprakk. Men kjøp den minste av de. Snakker av erfaring. Har brukt en formue på bukser det siste året, de blir fort for stor.

 

Håper du koste deg i selskapet!

 

Det er et slit å fornye heimen, men verdt alt arbeidet når det hele er på plass og man kan nyte resultatet.

 

Lykke til og ha en flott uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Caroline, kjøp den minste buksa, du kan alltids ta trikset med å bruke et hårstrikk mellom knapp og knappehull og dra glidelåsen så langt opp du får den. Avhenger av at du ikke bruker korte topper da. Leste om dette trikset når jeg var gravid ;) Det tar nok ikke lang tid før du får igjen knappen, og har funnet ut av det er ganske ufresht med store bukser ;)

 

Ingenting er som å kjøpe mindre bukser <3 det gjør det hele verdt det spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Var ute og ruslet tur i kulden i går kveld. Iført mine nyervervede brodder. Gikk finfint, men merker at jeg stoler ikke heeeelt på dem, spesielt i nedoverbakke... Det gikk greit ellers, men så var det ikke sånn speilblank is med vann på som det har vært enkelte dager heller, blir spennende å se hva de duger til når den tid kommer....

 

For øvrig var turen i går tuuuuung... Brukte 10-15 minutter mer enn vanlig - og hadde ikke en gang en god følelse da jeg kom hjem. Men om ikke annet fikk jeg båret den gamle, demonterte stereobenken min ned i kjellerboden da jeg kom hjem - det hadde vel ikke skjedd dersom jeg ikke likevel hadde vært oppstanden fra sofaen og iført sko.... Menmen - får vel være fornøyd med egen innsats på turfronten likevel, for nå skal visst føret bli verre igjen, så spørs hvor mye det blir da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink. Ut på tur med brodder høres fint ut. Jeg er imponert. Tenker at kan du, så kan jeg. Håper å greie å komme i gang med sånne ting etter hvert.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg gikk til jobb idag og flatet ut på rygg 2 ganger underveis! Speilblankt og farlig! Is med rennende vann på, men jeg føler jeg får ekstra trim fordi jeg må knipe og holde igjen for å komme meg fram på isen :-) Trim for muskler jeg ikke ante at jeg har. Må nok investere i brodder jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Jeg gikk til jobb idag og flatet ut på rygg 2 ganger underveis! Speilblankt og farlig! Is med rennende vann på' date=' men jeg føler jeg får ekstra trim fordi jeg må knipe og holde igjen for å komme meg fram på isen :-) Trim for muskler jeg ikke ante at jeg har. Må nok investere i brodder jeg også![/quote']

Aaaaaau!!!! Håper ikke du blir helt mørbanket etter fallene - er skumle saker, altså. Min tante brakk håndleddet på isen på torsdag, heldigvis skjedde det så tidlig at det ikke var blitt sånn kjempelang kø på legevakten enda så hun måtte bare vente i to timer... :-)

 

Brodder er lurt, for når jeg endelig fikk så kom regnet og nå er det ikke bruk for dem lengre! ;)

Tror nok man bruker litt ekstra muskler når man er ute og går på glatten. Merker ihvertfall at jeg blir mye varmere/mer svett, spesielt når jeg er ute og går i sånn sleip, ekkel saltgreier! Men det er jo ikke glatt på samme måten som is... Og så var det denne kjernemuskulaturen, da, som man bruker for å stabilisere seg og sånt når man går på glatten. Pilates er nok en fin ting i forkant av neste vinter (eller bare sånn generelt...) :-)

 

For øvrig -0,4 her i gården i dag. Fornøyd med nedgang, men som vanlig skulle jeg ønske det gikk fortere. Menmen. Ned er ned og er glad for det! Ja, og så gleder jeg meg til å gå tur på bar asfalt i kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jepp - det er rett det som overskriften sier... Dvs, jeg har bukser for det har jeg måtte kjøpe litt etterhvert grunnet at ting har blitt utslitt og sånt. Men topper? Det har jeg ikke kjøpt med ett unntak. Tok på meg favorittoppen min i dag som jeg ikke har brukt på en stund. Det så ikke pent ut, for den er jo blitt altfor stor. Så prøvde jeg noen andre jeg ikke har brukt på en stund, for store de og... Det eneste jeg står igjen med (unntatt den genseren jeg akkurat kjøpte på salg) er t-skjorter. Det er ikke særlig praktisk midtvinters... *sukk*

Så hva gjør man da? Jo, man bestiller tur til London! ;) Riktignok ikke før april, så innen den tid har jeg forhåpentligvis gått litt mer ned i vekt. Så da blir det pittelitt shopping (er heldigvis ikke helt shoppinggal) og masse sightseeing på de stedene jeg ikke har vært før, og skal ellers bare kose meg.... Er SÅ fornøyd med avgjørelsen min! Så nå må jeg bare finne hotell og så kan jeg virkelig begynne å glede meg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må være artig å se at alle klærne dine blir for store:) så litt nedover i trådene at du nærmet deg 20 kg, eller er du kanskje over alt uansett så er det veldig bra:)

 

Ble misunlig når du skrev at du har bestilt tur til london hehe, elsker den byen så mye bra å shoppe og de aller fleste butikken har størrelse over 44 så sliper egne butikker som her hjemme.

 

Bare si i fra hvis du trenger noen tips hehe, eller har kanskje vært der mange ganger før:)

Kom hjem fra alicante forrige uke med 22 grader på dagtid så kan vel ikke klage ennå på at jeg ikke har noen utlandsturer fram for meg hehe

 

ha en strålende dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med Londontur! Men enda mer kjekt med for store klær! Er deilig når resultatet viser seg, uavhengig av hva vekten sier. Misunner deg den londonturen. Verker selv etter en paristur, ikke at det finnes et eneste plagg i det landet jeg kommer inn i, men hadde vært deilig med en storbyferie! Så er det jo deilig å ha noe å se frem til! London om våren er jo helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Så hyggelig premie med Londontur, det har du fortjent! Fint med nedgang også. Jeg kniper også på innkjøpene nå, buksene begynner å få elefantrompe (skrukkete slengrompe) men jeg vil ikke kjøpe noe nytt enda. Gleder meg til å kjøpe sommerklær i mindre størrelse (forhåpentligvis)

 

k015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

Så herlig med store klær!! Eller.. Det er jo ikke noe ålreit å kjenne at man ikke har noe å ha på seg, men samtidig så er det jo det - det tyder på at du har gått ned i vekt! :)

Hva med å ta en langermet, ensfarget genser under t-skjortene? Eller blir det helt feil i forhold til hvilken stil du har og sånt?

 

Stil, ja.. Etterhvert som man går ned i vekt kan man vel begynne å finne ut av hva slags stil man har også da?

Ikke bare ta det eneste man kommer inn i, men faktisk velge og vrake litt.

 

Der er jo London perfekt!! En riktig så god avgjørelse, syns jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Hva med å ta en langermet' date=' ensfarget genser under t-skjortene? Eller blir det helt feil i forhold til hvilken stil du har og sånt? [/quote']

Har gjort dette mang en gang, men det er nå et eller annet med at dersom jeg går med de samme klærne hele året med eller uten en langarmet genser under så blir jeg jo drita lei og da er vi på'an igjen... :-) Har også gått mye med t-skjorter og med fleece/collegejakker over. Og er lei det og.... Før jeg begynte på kurs i fjor hadde jeg endret stilen min litt i den forstand at jeg gikk mer med skjorter/bluser og med f.eks. bolero eller en strikkejakke (som jo er litt mer feminint enn college/fleece), men så begynte ting å bli for store... Men - klager jo ikke på det! Er jo bare å ta saken i egne hender og shoppe, og jo mindre vi blir jo bedre blir jo utvalget! Er fortsatt str 50 i bukser og finner ikke det hvorsomhelst, men topper er gjerne litt "snillere" i størrelsen og i enkelte butikker finner jeg det og - kjøpte meg en knallfin strikkegenser i tunika-lengde på salg her om dagen som jeg er superfornøyd med og nok kommer til å bli mye brukt i vinter. Synes for øvrig at de fleste "stor størrelse" avdelinger har så mye "sekker" - dvs topper uten særlig fasong, og også lite farger. Og hvis det er farger er det fullt av broderier som ihvertfall ikke er meg... Så gleder meg til våren og det kommer litt mer fargerike ting! Og ikke minst shopping i London... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...