Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Så flott å høre at klærne er blitt for store!

Det elsker vi jo i denne tråden, gjør vi ikke????

 

Men jeg er enig med deg i at det ikke er så lett å finne noe nytt. Spesielt topper sliter jeg med. Det er jo så mye tunikalignende topper, men da føler jeg meg som i et telt.

Så jeg har funnet ut at jeg kjøper ganske kroppsnære plagg/ topper og så har jeg en litt løs jakke over. Noen ganger et sprekt skjerf til, for å fiffe det litt ekstra opp.For meg funker det godt.

 

Ser du har bestilt deg Londontur.....det har vi snakket om her i heimen også.... kanskje det blir en vårtur på meg også;)

London er spennende selv om jeg har vært der mange ganger. Sist jeg var der gikk jeg berserk på et marked og kjøpte en haug med nydelige skjerf for en slikk og ingenting. Hjemme er jo skjerfene i god kvalitet kjempedyre.

Ellers så er det jo litt av hvert å bruke noen pund på!!!

Jeg ønsker deg en sprek og god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krusmynte

Veiedag og 0,4 kg ned. Det går jevnt og trutt, men det går ihvertfall i riktig retning! 1 kg igjen til nytt 10-tall, 20 kg totalt og ikke minst til jakten på det tosifrede tallet kan begynne. Føler at jeg har satt meg litt "fast" på en måte - nesten som om jeg motarbeider meg selv og videre nedgang... Men - skylder på vinteren og mørket, litt vinterdepresjon er nemlig ikke uvanlig hos meg, og akkurat nå sliter jeg med å få gjort de minste ting (f.eks. har støvsugeren stått midt på stuegulvet i 2 uker - uten å ha vært brukt.... *rødme*). Det sier jo litt... Det går heldigvis mot lysere tider, og jeg gleeeeeder meg!!!!!

Til tross for dette har jeg tvunget meg ut på to turer i uken som gikk, og har tre epler igjen til jeg begynner på nytt trimtre. Skal klare minst to turer denne uken og har jeg bestemt meg for....

 

God uke til dere alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med negang!! Så flott ;) Merker psykologisk at 20 kilo ned er litt deilig for det er nemlig en hel del det! Tenk på knærne våre! De merker det nok godt ja!

 

Og ja vinteren er urk. men temperaturen i bergen er jo rent vårlig! I går sang fuglene slik at jeg nesten trodde det var vår. Nærmer seg, nærmer seg :) Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 0,4kg av.. Gud så deilig det må være å ha lagt nesten 20kg bak seg. =)

Gleder meg til det blir meg! hehe..

Vi kjenner oss alle vell litt igjen i denne vinterdepresjonen.. alt er et ork å bare dritt vær! hehe.. Sammen er vi sterke å skal klare dette her kjempe bra! ;)

 

Lykke til videre! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så flott, Krusmynte ;) Da er det vel 11 kg igjen til tosifret!!?

Bruk den tiden du trenger, men jeg er sikker på at du klarer det til sommeren.

 

Ang saker man ikke orker å ta fatt på, som den støvsugeren som står parkert.

Kanskje du skal gi deg selv en belønning. Gå på Narvesen og kjøp noen glansede magasiner.

Når du kommer hjem starter du støvsugeren. Si til deg selv at du ikke får åpne posen, før du har gjort ferdig gulvene.

 

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Gratulerer med 20 kg, kjempeflott - snart er vi 2-sifret alle sammen!

 

Jeg har noen triks for å få gjort ting jeg ikke har lyst til, f.eks. den støvsugern din. Når jeg ser et program på TV, utnytter jeg alle reklamepauser til fulle. Støvsuger, tar ut av oppvaskmaskinen, smører matpakker, henger opp tøy - you name it. Og vips så er mye gjort selvom jeg har brukt 2 timer i sofaen og egentlig er veldig sliten.

 

Jeg sykler også når jeg ser på tv, og stryker og bretter tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mangler dessverre fortsatt 1 kg på å nå de 20... Menmen - det kommer! Plutselig! Så takk for gratulasjonene på forskudd.

 

Og ikke minst takk for generelt hyggelige kommentarer og tips om hvordan få ting gjort. Jeg har faktisk fått i hjemmelekse å notere hvor mye lys jeg får hver dag, enten i form av dagslys (helst sol, men bor jo i Bergen... ;)), dagslyslampe eller solarium. For så å se hva det har å si for energinivået. Dvs at er det sol skal jeg ta meg en minst 10 minutters pause fra jobben om dagen og gå ut og se på den...

I tillegg har jeg funnet en jobb jeg har tenkt å søke på, mistenker nemlig at jobben er med på å suge energi.... Så får vi se hvordan det går - får håpe solen kommer frem som antydet i dag slik at jeg finner energi til å søke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer, det kommer:)

Du står på selv om det ikke går så fort. Litt tungt til tider, men jeg tror faktisk at kroppen vår har det bra når det ikke går så fort. En mager trøst kanskje, jeg kjenner meg igjen i deg, vi har litt likhetstrekk i vektkurven føler jeg. Men stå på dette greier du/vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg snublet på fredag. I en sjokoladekake. Så til de grader... Men reiste meg opp igjen, kostet av smulene og fortsatte i den gamle tralten. Resultatet er at vekten står bom stille denne uken, men det får så være. For å se det positive i snublingen, så har jeg vært skikkelig snopesyk de siste to ukene uten å gi etter. Og kaken jeg spiste gjorde at suget er helt borte, og satser på at det forblir slik en stund. Så aldri så gale at det ikke er godt for noe! (jada, jeg øver meg veldig på å tenke positivt! :()

 

Ellers har jeg kjøpt gummistøvler. Sånne høye. Tjukke legger ligger til familien som gjør at selv i slank tilstand er det ikke alltid like lett å finne noe som faktisk passer. Har lenge hatt lyst på høye støvler, og har endelig funnet noen. De jeg fant som funker er Blæst fra Viking. De har litt snøring bak, er videre i skaftet enn Ilse Jakobsen (for å få de på måtte jeg løsne snøringen slik at lissene ble for korte) og bedre (synes jeg) passform. Billigere er de og, og kommer med lisser i 4 forskjellige farger og også sånt stoff som man skal smøre dem inn i... Har dem på for første gang i dag, og er så langt strålende fornøyd! Så det var dagens reklame..

 

Ønsker dere alle en finfin dag og uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fint at du greier å tenke positivt, det er jo ikke verdens undergang heller!

Gratulerer med nye støvler! De hørtes både fin og praktisk ut:)

Jeg tenkte på deg her om dagen, forde jeg hadde kjøpt KK og der står det en "bli ny" reportasje om en dame som er 185 og str.44/46. Hun ble så fin og så stod det nevnt to nettbutikker for store/høye jenter.

Det var "Long Tall Sally" og "Tall Girl New York". Kanskje kjenner du til dem fra før....men tenkte på deg ialle fall.

Ha en fin dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snublet på fredag. I en sjokoladekake. Så til de grader... Men reiste meg opp igjen' date=' kostet av smulene og fortsatte i den gamle tralten. Resultatet er at vekten står bom stille denne uken, men det får så være. For å se det positive i snublingen, så har jeg vært skikkelig snopesyk de siste to ukene uten å gi etter. Og kaken jeg spiste gjorde at suget er helt borte, og satser på at det forblir slik en stund. Så aldri så gale at det ikke er godt for noe! (jada, jeg øver meg veldig på å tenke positivt! :() [/quote']

 

Å snuble i en sjokoladekake er ikke så lett, men da fløy den veldig lavt antar jeg. Disse lavtflyvende kaker er så irriterende, de må man bare kvitte seg med.

Du ble i hvert fall ferdig med den!!!!!

 

Kjøp deg en god "Krom kosttilskudd" i helsekost eller apoteket, det tar søtsuget meget effektiv. Ved en ketogen diett, som jeg gjør for tiden, er søtsuget helt borte. Blodsukkeret er lavt og konstant, kroppen bruker fett som energikilde, etterspørselen etter raskere energiskyv (=søtsaker) finnes ikke lenger. Jeg som er søtmons er det beste beviset, men bekreftet av alle som gjennomfører dietten.

 

Lykke til og fine turer i nye og stilige gummistøvler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gummistøvler med fire slags lisser!

Det er utrolig som det hjelper å ha nytt, godt utstyr. Blir nok fint å gå ut i sølevær med sånne støvler. Gled deg til grisevær!

Og så er de sikkert så fine at du går med dem i solskinn også.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har tidligere klaget over mangel på energi og tiltakslyst. Har fått kloen i en dagslyslampe på jobben. Sitter med den på akkurat nå, faktisk. Og vet dere hva? Jeg merker faktisk forskjell! Kan ikke påstå at jeg har MYE mer energi, men behovet for middagslur er lavere og terskelen for å gjøre ting likeså. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min som er lege, brukte dagslyslampe flittig under studietiden. Hun syntes det hjalp henne veldig i den mørkeste tiden.

Det er jo ikke så rart. Jeg blir i alle fall full av energi når vårsolen kommer for fullt! Det er den beste årstiden synes jeg! Nå har vi mye å se frem til i så måte...Jippi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagslyslampe høres ut som en god ide!

Jeg har så vidt hørt om det, men det ville ikke være så rart om det hjelper.

Alle kjenner vel at energien kommer tilbake når sola kommer høyere på himmelen om våren. Hvor får man tak i en sånn lampe?

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei!

 

Dagslyslampen jeg har på jobben er av merket Sanolux og kjøpes på nettsidene deres, sanolux.no. Det er også forhandlerliste på nettsidene - ser at de føres av bl.a. Life butikker, samt noen apoteker, andre helsekoster o.l.

Du får også daglyslamper på f.eks Expert, stort sett Phillips. De har også sånne vekkerklokker som vekker en med lys, men har hørt at de ikke er like effektive. Har også lest veldig positive omtaler av skrivebordsmodellen som selges på Naturlys.no uten at jeg har prøvd den heller selv. De har også forhandlerlister på nettsidene sine.

 

Bør kanskje nevnes at de er ikke billig - vi snakker tusenlapper. Men sliter man med vinterdepresjoner som jeg gjør er det antagelig verd investeringen. Tror kanskje jeg kommer til å kjøpe meg en selv til neste vinter kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

500 gram ned og tilsvarende igjen til nytt titall..... Det går ufselig tregt om dagene. Men jeg begynner å lure på om jeg har en mental sperre av et eller annet slag - har tidligere gitt opp nedgangen ved 110 kg fordi det har stoppet, og de siste 5 kg har vært seeeeeig å få av. Begynner å lure på om jeg ubevisst driver og saboterer for meg selv, så jeg tror jeg må bli flinkere med skrivingen igjen. Skrive ned alt. Får slenge boken i vesken så har jeg den tilgjengelig til enhver tid...

 

Ellers har jeg begynt såvidt å leke med tanken på å hoppe over et kurs. Har gått sammenhengende på kurs siden mars i fjor, altså nærmer det seg et år. 6 kurs har det blitt, og selv om jeg har fått litt økonomisk støtte fra snille foreldre synes jeg det er dyrt å holde på i lengden. Funderer derfor på å ta meg en pause tilsvarende et kurs og se hvordan det går... Hva mener dere? Har heldigvis 3 veiinger igjen av nåværende, så trenger ikke ta avgjørelsen med en gang.

 

Ha en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 500 ned :( Nå er det ikke lenge til du kan krysse av for enda et delmål! Visst du mener du kan klare deg uten kurs er det vel bare å prøve i 8 uker? er ikke verre enn at visst det ikke gir ønskede resultater kan du starte på kurs igjen neste runde! Men dette er det vel du selv som vet best! De siste 500 før nytt delmål er borte før du vet ordet av det.

 

Er forøvrig selv ikke like flink å skrive ned alt lenger. Må skjerpe meg jeg også der! det er spesielt den fettandelen jeg vet kan bli for høy for meg.

 

Ha en flott dag i dritværet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går riktig vei- jeg er sikker på at du snart er nede på nytt titall! Og det har du virkelig fortjent, for du har en stri kropp akkurat som jeg.

Prøv deg uten kurs og se hvordan det går. Du har jo oss her inne på forumet og så kan du jo bruke dagboka her ,både til mat og trim. Jeg slutta jo på kurs forde jeg syntes det ble mye penger når det går så treigt. Jeg måtte sikkert gått på kurs i årevis.....

Vi heier deg fram og du fortsetter som før, så går det bra skal du se!!!!

Ha en fin ny uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Ned er ned! Du er flink. Bare ikke gi deg, da må du gå ned de samme kg om igjen, og det er jo ikke vits i. Gjør det noe om det går litt seint da? Har du dårlig tid? Jeg tror du bare er litt utålmodig om dagen, kjenner meg litt igjen. Finn andre ting å fokusere på, for eksempel samle epler på treet eller noe, så kommer dette til å gå fint. Kroppen din prøver jo å tilpasse seg det som skjer, og kommer til å gi slipp på flere kg snart. Stå på, du er kjempeflink :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...