Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar

Velkommen hjem, høres ut som om du har hatt en fantastisk tur :) Det er lite som er så god trening som trappegåing og det høres ut som om du virkelig har kjørt hardt på trappecardio på turen :) Tur er tur, er det ikke det som er litt av det vi må lære oss? Å skille mellom hverdag og tur/fest? 400 gram er ingenting, null stress :) Og kos deg med god samvittighet på fredag, bursdag er bare 1 gang i året :) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krusmynte, jeg trodde du skulle være med på bryllupet til prins William og frøken Middleton. Da tok jeg dessverre feil. Men du har hatt det vel som plommen i egget samt trappetrim. Welcome back til den slankere "tjukkas gjengen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fra det som høres ut som en vellykket tur til London!

Du høres sååå glad og fornøyd ut-koselig:)

Trappeklatring er jo super trim, så kanskje det er muskler de 400 grammene!?

I alle fall liker jeg den lette tone og at du tar noe "kalkulert risiko" som du sier, det er jo det som er livet- finne en balansegang som man kan leve godt med.

Jeg har jo vært i København noen dager, var ikke like heldig som deg med været. Det var sånn vind at man gikk tvekroket i gaten. Og alt av skilt og søppeldunker etc. fløy gjennom luften...kaldt var det også, nei ikke noe koselig.

Så da ble det noen ekstra turer innom diverse serveringssteder....og litt mer i glasset enn jeg hadde tenkt..men, men det er faktisk ikke livets undergang har jeg kommet frem til.

Nå er det jo påskeferie snart og jeg skal på fjellet, så bare snøen holder seg, så blir det jo litt ekstra trim på ski. Eller så får jeg ta beina fatt på annen måte.

Vet ikke hvor mye tid jeg får til å sitte foran pcn de neste dagene,i allefall så ønsker jeg deg en herlig uke og en flott bursdagsfeiring! Kos deg masse:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Krusmynte

Men i alle dager - har visst ikke vært så mye her inne i det siste.... Får skylde på travle dager! Men travelt på en positiv måte... :-)

 

Forrige fredag hadde jeg bursdag. Fylte fantastiske 35 (prøver febrilsk å overbevise meg selv om at det er fantastisk siden jeg kjenner 40-års krisen komme snikende allerede... *sukk*) og det ble feiret med stil. Hadde besøk av venninne fra torsdag kveld til søndag, og vi samt noen andre venninner var ute og spiste og drakk paraplydrinker fredagen. Nok en kalkulert risiko, mao, for som Solvik sa så fint under her så er det om å gjøre å finne balansen som man kan leve med. Søndag var det familiebesøk, og det gikk også bra om enn med litt for mye inntak. Men har deretter vært flink pike og hentet meg inn igjen, har også klart å få meg hele 9 trimpoeng så langt denne uken - både mandag og onsdag var jeg på en times tur med kollega etter at vi hadde lest til eksamen sammen, og i dag har jeg vært på tur i 1 time og 50 minutter. Veide meg i går, og det så ikke så ille ut. Så nå gjenstår bare resten av påsken, så er prøvelsene over. For denne gang, ihvertfall... :-)

 

Håper dere alle nyter påsken, som forhåpentligvis består av finvær og tilhørende batterilading!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
..håper du lever opp til mottoet om å leve mens du lever... tenker på deg!!!!

vi lever etter påske også' date='.....tror jeg![/quote']

Så koselig! Ja, jeg lever for harde livet :) - håper du gjør det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har kost deg masse! Og det skal være forskjell på hverdag og fest, ellers blir livet veldig veldig veldig kjedelig! Og målet har da aldri vært å kutte ut alt, men å skille hverdag og fest! Det har vi full kontroll på nå så da er det bare å kose seg maks når det er naturlig, som en bursdag :)

 

I dag er det påskeaften og jeg skal spise sjokolade :) hihi gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
I dag er det påskeaften og jeg skal spise sjokolade :) hihi gleder meg!
Min påskesynd har vært et Cadburys Creme Egg.... Supergodt, men søtt som fy og da holder det heldigvis med ett. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Etter godt over året med ukentlige mandagsveiinger har jeg i dag prestert å klare og GLEMME å veie meg. Pffff.... Kall det presenilitet, kall det teflonhjerne - uansett har jeg glemt det. Dvs jeg kom på det mens jeg stod og tok på meg yttertøyet, men da var jeg allerede påkledd og frokosten fortært osv. Så da blir det i morgen i steden.

 

Har vært flink til å gå tur i det siste, og da jeg tok tiden igjen på den nye runden min i går hadde jeg faktisk kuttet ned fra 1 time og 37 minutter på langfredag til 1 time og 32 minutter i går! Ble nesten litt imponert over meg selv. Kanskje jeg kan klare å komme i litt bedre form i løpet av sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag husket jeg å veie meg! Imponerende, ikke sant? Egentlig er det mer imponerende at jeg glemte det i går siden jeg i perioder har veid meg hver dag, men jeg har liksom latt vekt være vekt i det siste og vært flink å holde meg unna...

Anyway, tallene viste 0,7 kg ned, så det blir 22,5 totalt. Det har gått veeeeldig tregt i det siste, så at det ble såpass mye denne uken er jeg veldig fornøyd med!

 

Jeg tar en pause i kursingen nå. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke skal prøve å gå mer ned i vekt - neida, jakten på det tosifrede fortsetter! Men prøver meg på egenhånd noen uker og ser hvordan det går, og går det ikke så er det tilbake på kurs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Veldig bra at vektnålen peker nedover.

Dette kommer til å gå veldig bra, også uten kurs. Jeg har jo holdt på med dette på over ett år, uten kurs. Om du har nå gode innarbeidede rutiner så hjelper det vel også.

Lykke til videre, jeg skal ledsage deg på veien.

 

Det er ikke viktig med vekten, så lenge den peker ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Du har en fin nedgang. Tror det er sunt for kroppen at det går litt rolig for seg innimellom jeg, så rekker den å stramme seg opp osv. Jeg gjør som deg, har siste veiing om en uke, så tror jeg det blir sommerferie, men med ferdig betalt påmelding til nytt kurs i august. Så vet jeg at jeg må mer ned i løpet av sommeren. Flaut å komme til nytt kurs og veie mer enn man gjorde da man sluttet på forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jepp, nervøs. VELDIG nervøs. Jeg var nemlig russ i det herrens år 1994. Etter det studerte jeg i 3 år, og den ene eksamenen jeg hadde i løpet av studiet var multiple choice IT-eksamen. Med MS Dos og "hva betyr dette i Netscape" etterfulgt av et ikon med hus på.... Ikke så veeeeeldig vanskelig mao....

Så i høst hadde jeg en eksamen i jobbsammenheng, men bare med bestått/ikke bestått. Ikke så vanskelig det heller i det man trengte under halvparten rett for å bestå...

Men nå. Nå gjelder det plutselig. Skal ha eksamen i morgen. Også jobbrelaterte studier, og denne gangen er det jus. Og plutselig skal jeg få karakter. Og ikke bare må jeg bestå, jeg må ha minimum C for at den skal telle mot autorisasjonen. Og det stesser meg noe så sinnsykt! Har vært helt skjelven i hele dag, har knapt spist, sov dårlig i natt, har nesten ikke fått lest noe.... I det hele tatt. Hele siste uken har vært ganske preget av det egentlig.

 

Så siden jeg har hatt ingen god uke på matfronten og heller ikke fått beveget meg noe nevneverdig, har jeg valgt å la vekt være vekt til eksamen i morgen er over. Så kommer jeg forhåpentligvis sterkt tilbake i neste uke.

 

Kryss gjerne alt dere har for meg i morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Og ønsker deg all lykke til i morgen:) Håper du får sove godt i natt og at oppgavene faller i smak!

Skjebneklem er sendt, sammen med en bukett hvitveis! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Uff da!! Skjønner godt du får prestasjonsangst. Det føles tøffere å måtte prestere i jobbsammenheng enn når en er student.

 

Jus er tungt stoff, men du er en oppegående madam, så dette klarer du!!! :)

 

Ønsker deg lykke lykke til i morgen!!! Skriv og fortell hvordan det gikk

 

Stoooor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takk, Solvik og FruFleksnes, for lykkeønskninger! Om det hjalp? Tja... Begynte med total og fullstendig jernteppe på de to første oppgavene. Så jeg begynte likegodt rett på oppgave nr. 3 hvor jeg hadde grei peiling på hva jeg holdt på med, og fortsatte derfra. Fikk svart på de to første sist, og fikk nå knotet ned noe der. Håper ikke jeg har så mye feil, men tror nok at svarene spesielt på de to første spørsmålene er litt mangelfulle, så vi får håpe på det beste. Norges Lover er alleredepakket godt bort og jeg hååååååper at jeg ikke treger åpne den igjen på en stund (må jeg ta den på nytt blir det tidligst til høsten igjen). Akkja.

 

Hadde veeeeldig lyst til å spise søtsaker da jeg var ferdig, men ettersom jeg har store problemer med både å spise og snakke om dagene (har stor munnskold (eller afte, om du vil) på tungen og to på innsiden av leppen) ble ikke det noe av. Sa da ble det retail therapy - en ny capribukse siden de jeg har enten er for store eller for små, og et par Reebok Easytone sko - dere vet disse som man skal få så fin rumpe og lår av å bruke. Jada, en sucker for reklamen, men de var faktisk veldig god på. Så jeg skal straks ut på tur.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Gratulerer med overstått prøve. Krysser fingrene for deg. Hvordan går det med skoene? Jeg lurer på å skaffe meg sånne også, hvem vil vel ikke ha fin rumpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...