Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Hører du det uler? Det er ikke tåkeluren, det er meg som tar i så det jomer i landet.

 

GRATULERER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MASSE, Krepsedama.

Jeg var faktisk ikke klar over at det var så mange kilo du hadde tatt av. Du har virkelig vist stålvilje for at dette har kunnet gå så flott.

 

Det føles nesten som om det er jeg som har nådd målet. Blir så glad på dine vegne.

 

En vannskål til deg. Nå skal det feires med en kopp te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Flott jobbet altså, begge to !! ;)

Dere er så fantastisk flink, jeg bøyer meg i støvet !!

Dette fortjener dere virkelig, så målbevisste som dere er !

 

P.S : god tur på Trysilrypa !! Dere blir jo ryper lenge innen det !!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Masse tusen takk Ninass og Elisabeth for at dere er her og heier meg fram - dere aner ikke hvor mye jeg setter pris på akkurat det:-)

 

Og jeg er i kjempegodt humør.....;) Har vært på jobb halv dag i dag. Det gikk veldig bra, men jeg fikk servert en god kopp kaffe av gubben da jeg kom hjem og den tok jeg med meg rett i godstolen....og her sitter jeg da.....fornøyd og blid.

 

Vet ikke hva jeg skal ha til middag i dag!!!??? Kanskje rester av kylling og en kabonade eller to og grønnsaker.....tja....men vi skal i alle fall spise før jeg går på trening kl. seks. Litt senere i dag enn vanlig, men greitt å spise middag før treningen også.

 

Må nok tenke gjennom rutinene igjen.....annerledes å være på jobb enn å være hjemme ja. Har jo ikke jobbet siden i fjor!!

 

Ninass, jeg var innom bloggen din; J Ø S S E S, sier nå jeg!!! Imponert :-) over både arbeidene dine og ikke minst gutsen du har!!! Jobb, hobbyer i massevis, mann og firbeint venn og ikke minst

t r e n i n g av alle slag.....Jeg gir meg ende over!!

 

Ha en strålende dag dere - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over dere altså :D

 

Gratulerer - eller superdupergratulerer, som min sønn ville sagt :D:)

 

Ord blir litt fattige, når jeg ser de resultatene deres... Krepsedama, du er altså såå rå at jeg har ikke ord... Nå som du har nådd målet og vel så det, er det HV som gjelder?

 

Ninass, ikke borte du heller da, forsetter du sånn går du Krepsedama en høy gang, ikke sant?

 

Jeg gleder meg på deres vegne, stå på videre...

 

 

Snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

for noen resultater jenter!!!

Jeg bøyer meg i støvet for flott innsats og strålende resultater!!!

 

 

Jeg blir med på Trysiltur; har vært på reise og med liten tilgang til internett så derfor litt sen i bekreftelsen, men som sagt blir med og det blir en fin tur og glede seg til;-)

 

Jeg har foreløpig stanset opp på 80.5 denne uken. Trodde jeg skulle ha "fått" 79 nå, men den gang ei. Tror jeg vet svaret, må skjerpe meg å følge opplegget litt bedre. Resultatene deres inspirere, så jeg kommer etter!

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takker og bukker jenter, men det er bare et tidsspørsmål så ligger dere snart "i rygg" som de kaller det i idretten.... Fortstår det som dere er godt i farta og det er så braaa:-)

 

Om det blir HV på meg ennå Anitgro, det vet jeg ikke riktig enda. Det gamle målet for to-tre år siden ligger fortsatt inne på GR. Det endret jeg ikke da jeg startet opp nå i høst. Jeg bare satte meg et mål på 70 kg som i alle fall skulle nås, og riktig: Der er jeg nå og vel så det. Jeg må bare bruke noen dager på å kjenne etter hva, hvordan...... men dere skal få vite det ganske snart hva det blir til!

 

Så jeg blir nok å finne her inne ennå en liten stund, hvis jeg ikke blir kastet på dør da!!.....likte så godt navnet på Ninass' tråd: VÅRYR og klar...;) og dessuten følte jeg at jeg "kjente" henne fra før, så derfor strandet jeg her. Det er viktig med trygghet vettu....

 

Og Julianna, det er jo ikke lenge til du tipper mot 7-tallet. Noen krampetak av stålvilje nå, så er du deeer! Og det er ikke vondt :-).... om du faller i vekt så slår du deg ikke - det kan jeg love deg! Men det kjennes - og det heter "godfølelsen".

 

Stå på jenter - jeg kommer innom trådene så ofte jeg kan!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bli her så lenge du vil, Krepsedama. Hadde du ikke holdt tråden varm mens jeg var fraværende et par måneder hadde jeg nok ikke kommet meg såpass fort tilbake igjen. Og med dine resultater så måtte jeg jo bare holde nivået på tråden ved like.

 

Flytter du til Hold Vekten så er jo det OK også, men jeg kommeri så fall til stadighet på besøk.

 

Det ble ikke den lange turen nå i kveld, men 30 minutter fikk jeg da til. I morgen regner jeg med treningsstudio igjen. Er igang, så da er det bare å stå på og ikke miste fokus på viktigheten av trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....blir som nye! Bare må inn å fortelle siste nytt fra klesskapet: ...... i dag stiller jeg i "gamle" svart jeans str 38 på jobb!!! Gamle klær blir som nye....vel, ikke riktig det da. Det var mer det at de gikk på som ingen ting:-) D e moro d..!!

 

Takk for at jeg får bli Ninass:-) Har en mistanke om at det blir noen uker til ja.....så vi får hente ut det beste i hverandre til å stå på i gamet. Her har vi ALT å vinne, nemlig!!

 

Jeg kjenner gleden jubler både over meg selv og over dere andre, og det er en deilig følelse.

 

Har vært på nest siste fysio-timen min - siste er på torsdag. Jeg er ganske fin i ryggen nå; bare siste lille "greia" igjen. Til helga håper jeg på bare veier så jeg kan ut og kjenne luften og teste kroppen.

 

Ha en flott tirsdag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Da har jeg bestemt meg; jeg går for det målet som ble satt for et par-tre år siden som var 65 kg! :-)

 

Det betyr at jeg har 4,4 kg igjen til målet som er "det endelige målet".......og det tenker jeg å oppnå innen utgangen av mars. Det ser jeg på som et romslig og fornuftig tidsaspekt. Hvis jeg ikke greier å "tone ned" med matinntak og trim så er jeg i mål raskere.

 

...og da blir jeg vel i finne inne hos deg Soleia:-) Må vel snart være voksen nok til å flytte ut av redet til Ninass da og finne meg mitt eget rede inne i "din bydel". Men enn så lenge er det varmt og godt og trygt her hos Ninass!!

 

Men det er jo noen omganger dit da, men jeg ser målet i kikkerten...g015.gif

 

Ha en flott dag da jenter - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har bestemt deg Krepsedama. Viktig å bli enig med seg selv. Jeg husker Soleia hadde samme diskusjon med seg selv. Hun gikk også for det opprinnelige målet sitt.

 

Jeg sitter å leter etter ferietur. Vi går nok for et par uker med varme og golf i mars eller april. Jeg har ikke hatt ferie siden uke 2 i 2010, og med den sommeren som var i år, kjenner jeg at litt varme og skikkelig ferie er noe jeg fortjener. Vurderer Thailand, men er ikke så fasinert over lengden på flyturen. Belek i Tyrkia er også et golfparadis og betraktelig kortere tur, men ikke så stabilt vær på den tiden.

Hva skal jeg velge? Ja,ja. Finner det nok ut. Det er jo et luksusproblem.

 

Husbonden har hoppet over på GR opplegg i stedet for lavkarbo. Han synes det var vanskelig å få variasjon og dermed være sikret å få i seg det man trenger av vitaminer, o.l. Litt greiere for meg også når vi jobber på samme diett.

 

Ingen store opp eller ned turer her. Alt går på det jevne. Den månedelige er på besøk ( er ikke månedlig lenger, så kroppen får litt sjokk). Var skikkelig sulten før den dukket opp, men datt ikke utpå noe sjokolade eller sukkerkick.

Er spent på hva vekten sier etter denne uken. Pleier jo å samle vann, men det synes ikke på snikveiingen, så kanskje jeg egentlig beveger meg riktig vei. Ja, ja. Har god samvittighet, så da blir det som det blir.

 

Skal ha jentelag til lørdag. Maten bestemmer jeg selv, så det er ikke noe problem. Litt vin blir det garantert, så der kan det bli litt overvekt av kalorier, men det er jeg villig til å ta.

 

Trening i kveld, noe av karbonadedeig til middag og MASSE VANN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, det som gjorde at valget ble lettere for min del, var at jeg føler jeg er i stimet sammen med dere her inne. Dette gjør at forsøket på å nå det opprinnelige målet på 65 kg ble for fristende. Den gangen droppet jeg ut av tråden før målet, og jeg stanset da på 68....kom ikke lenger på egen hånd.

 

Nå vet jeg imidlertid bedre....en blir aldri for gammel til å lære av sine erfaringer og godt er det :-)

 

Dessuten....og det er det viktigste; Det er da så utrolig kjekt her inne hos dere da at det hele blir så lystbetont. Nå smir jeg mens jernet er varmt:D

 

Og du får det vel passe varmt enten du velger det ene eller det andre .....så herlig det høres ut. Ja, det er viktig å sørge for energipåfyll...det er vel derfor det er viktig å ta ferie. Lykke til med valget....pssst...planleggingsfasen er koselig da ;)

 

Kjempekjekt å få med husbonden på samme greia da....det blir liksom en felles ting å fokusere på og kanskje også en liten "fight". Ja, for hvem vil sitte med svarte-Per og ikke gå ned litt hver uke? Den ene kan inspirere den andre og i alle fall blir vi mer kjent hva den andre strir med. Lykke til begge to!

 

Ha en fin torsdag Ninass - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...og helg - det kjennes rett bra ut....faktisk...:-)

 

Jobbuka er slutt, jeg og gubben er ferdig med helgehandelen og nå har vi spist lunsj i heimen. Han lager sin og jeg min - vi er ikke like i matveien, men det går veldig greitt. Han må ha sitt brød med tilbehør av forskjellig slag og jeg mååå ha min rekesalat. Den besto i dag av marinerte reker, isbergsalat, tomat og hakka soltørkede tomater i olje som dressing - sunt og skikkelig godt:-)

 

Men middagen derimot er felles. I dag skal vi ha stekte svinekoteletter til middag. Har skjært bort både bein og fettrand, så det er vel en sannhet med modifikasjoner....men de skal krydres og stekes som det i alle fall. Det blir en liten potet, surkål og kålrotstappe til, så det blir slett ikke noen kaloribombe......faktisk et heller magert måltid, men godt!!!!

 

Vi kjøpte røkt torsk fra fiskedisken i dag, så det blir middagen i morgen eller kanskje helst søndag. På en lørdag kan det nok bli veldig godt med middag som kreeeever et glass rødvin...;)...får tenke ut noe der! Tror vi har vært særdeles flink så langt denne uka. Er jo ikke sikkert det slår ut på noe som helst, men det kjennes godt ut liksom - skjønner?

 

Ha en strålende fredag jenter - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Vekta er gåen!!!! Skulle ta en liten kontrollveiing i dag og.......oæææææ......den streiket!!!! Skiftet både et og to batterier, men nei da:(

Nei, det er ikke kriiise...de har fine vekter til salgs....men jeg som tenkte jeg skulle få den flotte bekreftelsen i og med at det tegnet så godt i går...

 

Vel, den var vel allerede på vei til å melde pass og var vel slik ikke til å stole på da??? Du skal se at med ny vekt hopper jeg opp like fort som det har gått ned....

 

Vel, ikke mer syting om dette nå! Nå er det bare å få på seg fillene og ut å kjøpe ny vekt før helga, så det er klart til mandagsveiing:-)

 

Tenkte å ta meg en tur på treningssenteret i dag, men det blir alene - ikke så greitt å komme ut av døren dag!! Kan gå tur dit da og la det være trimmen, og heller belønne meg selv med en soltime...mmmmm..får tenke på dette!!

 

Hå en strålende lørdag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid spennende, synes alltid at vekter er forskjellige... Håper det blir positivt :) og at du har en ny vekt i hus før du skal veie deg på "ordentlig" :)

 

Har vært og tatt en soltime nå, og det er virkelig medisin for kropp og sjel... Ble litt shopping også, litt undertøy og 2 fulle bæreposer med blomster... Jeg elsker blomster ;)

 

Har ikke falt for fristelser denne uka, og belønningen ble en halv kilo ned... Dette 7-tallet er litt gjenstridig, men må nok gi seg til slutt... Det skal nemlig ikke jeg gjøre...

 

Skal en tur til lillesøster i dag, og chicken tandoori er varslet... Tror det er godt med kcal i den der, så jeg skal nok ikke være skrubbsulten når jeg kommer...

 

Ha en super helg, jenter... Det gjelder å lade godt opp til en ny uke!

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så var vekten innkjøpt - sort og lekker - og jeg håper den er på min side ja, Anitgro. Men, men, nye tider og nye mål; det kan jo hende det er den nye som er riktigst så jeg får bare vente i spenning:-)

 

Og du er i siget, ja - det er så bra atte:-) 0,5 kg er vel bra da! Jeg er sikker på at før du får snudd deg på er delmålet på 79,9 en realitet, og da går det unnabakke:D

 

Jeg skjønner du har begynt på oppladingen allerede; med blomster, nytt undertøy og nedgang på 0,5 kg er du nok i stand til å takle både søstrer, brownies og hvilken som helst tandori tipper jeg...!!!

 

Kos deg hos søstern i kveld - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett lite tips hvis du skal vite om vekten veier riktig vekt; ta 2 pakker mel eller noe i den dur, som du vet hva nøyaktig det veier. sitt det oppå vekten, så ser du om det viser riktig i forhold til hva du har oppå.. ;)

 

Lykke til med ny vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk for tipset SMM87..det skal jeg jammen prøve:-)

Tror sikkert at den viser riktig den nye, men jeg har en mistanke om at den gamle kanskje viste litt for lite og da.......vel, da er jeg kanskej litt tyngre enn jeg trodde...

 

Det er nok ikke sååååmye da, men når vi regner 100 gram, så trenger vi en hel uke ekstra bare på grunn av ei vekt...ja, så mange problemer kan vi altså få ut av en skarve vekt:-)

 

Men på mandag blir det altså: Mitt liv med ny vekt!!!

 

Thanks og klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel bare bekjenne mine synder. Jentelag her i går. Serverte kyllingvariant, ris og masse salat. Så det gikk greit. Dessert fikk de ikke, og ansiktene var jo litt lengre enn vanlige da jeg serverte oppskåren frukt til kaffen. ( men de som ville kunne få irish, Bailys eller cognac i stedet for kake).

 

Så langt så greit. Men................. kvelden ( og etterhvert natten) ble veldig hyggelig, så vininntaket ble over det tilatte. Må nok ta konsekvensen av det på veiingen i morgen, men det var verdt det, så jeg angrer ikke en eneste slurk.

 

Full fokus kommende uke. Jeg føler at dette går på det jevne. Ingen problemer, så omleggingen er bare positiv. Føler ikke at jeg forsaker noe som helst, og i tillegg er det deilig at mannen min har bestemt seg for å være med på dette. Han raser selvfølgelig raskere ned enn meg, men han er så blid og fornøyd med det han får til, så vi koser oss med å fortelle hverandre hvor flinke vi er.

 

Trallala, jeg er på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

"....Trallala, jeg er på vei" c045.gif

Så kjekt da Ninass!!!! Her var det masse positivt på en gang:-) Høres ut som kvelden...og natten var minnerik.....det blir ikke for mange slike! Vi må ta rikelig for oss av opplevelser - det er viktig..og spesielt i en hverdag som vår!!

 

Så kjekt at husbonden din er med på gamet da - jeg ønsker bare lykke til med "samspillet"!! Her hos oss er dette baaare positivt.

 

Har gått tur/retur treningssenteret i dag og er nettopp kommet hjem. Det ble en tur på 6 km tilsammen det, men eg "hvilte ut" i sola som en belønnelse og slik at ryggen skulle få litt ro før returen:-) Det gikk kjempefint!!

Fant ut at det var lurere å bruke energien på en tur i stedet for å gnage om ei gammel vekt...!!!!

 

I morgen er det en ny dag med nye muligheter - ha en flott søndag!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Spenningen over! - Nå går alt så mye bedre - .....og vekta stanset i dag på 67,5 og det betyr at nedgangen sist uke var på 1,9 kg ;):)

 

Skjønner da at gliset er skrudd på full pinne?

 

Siste ukas anstrengelser mht matplanleggingen har gitt full uttelling og jeg er storfornøyd. Kanskje også alle daglige strekk, bøy og tøy på matte og ball for ryggen også har hatt sitt og si, men dette har jeg ikke ført som trimpoeng......det er vel kanskje dette som kan kalles bonuspoeng da??

 

Ha en kjempeflott mandag - Klemz fra VÅRYR Krepsedame:D

 

................................................. .................................................. ......klipp

Her er min bakgrunn og "historie" for å være her inne:

Min status: 64 år og 171 cm

Veiedag: Mandag

Startvekt 82 kg - BMI 28,0

Mål: 70 kg

Delmålene: 79,9 - 76,9 - 74,9 - 70kg!!

 

Start 25. okt 2010: 82,0 kg

1 uke 1. nov 2010: 80,4 kg - ned 1,6 kg

2 uke 8. nov 2010: 78,6 kg - ned 1,8 kg - totalt 3,4 kg

3 uke 15. nov 2010: 76,9 kg - ned 1,7 kg - totalt 5,1 kg

4 uke 22. nov 2010: 75,8 kg - ned 1,1 kg - totalt 6,2 kg - BMI 25,6

5 uke 29. nov 2010: 74,6 kg - ned 1,2 kg - totalt 7,4 kg - BMI 25,3

6 uke 6. des 2010: 73,5 kg - ned 1,1 kg - totalt 8,5 kg - BMI 25

7 uke 13.des 2010: 73,2 kg - ned 0,3 kg - totalt 8,8 kg - BMI 25

8 uke 20.des 2010: 71,5 kg - ned 1,7 kg - totalt 10,5 kg - BMI 24,3

 

2011:

10 uke 3. jan 2011: 71,3 kg - ned 0,2 kg - totalt 10,7 kg - BMI 24,3

11 uke 10.jan 2011: 70,7 kg - ned 0,6 kg - totalt 11,3 kg - BMI 23,9

12 uke 17.jan 2011: 69,4 kg - ned 1,3 kg - totalt 12,6 kg - BMI 23,6

13 uke 23.jan 2011: 67,5 kg - ned 1,9 kg - totalt 14,5 kg - BMI 22,9

.................................................. .................................................. ........to be continued

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

1,9 kg ?!?!?!!!

Er det mulig ???

 

GRATULERER !!

Du er så utrolig flink altså !!

Virkelig :)

Du raser jo fortsatt ned, selv om du er så nærme hovudmålet ditt !

Du er rå !!

Hvor mange kcal spiser du under ditt daglige energi behov ? :)

Og kutter du fortsatt mye på karbohydratene ?

 

Jeg kunne også tenkt med en slik uke snart ... ;)

Du er så flink att ! Du er virkelig en inspirasjonskilde !

 

P.S Du kan IKKE forlate oss her inne når mission er complited ! For du er jo snart i mål man !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Krepsedama. Til tross for at du har opprettholdt ditt første mål, så stuper du nedover. Utrolig bra nå som du ikke lenger har så mye å ta av.

 

Her gikk det akkurat som forventet. 1 kilo opp. Dette er ikke reelt, så det er ingen panikk her. Lar jeg kroppen få alkohol, så samler den alt den kommer over i dagene etterpå.

Har ingen dårlig samvittighet i forhold til mat. Trening har det blitt litt mindre av, men noe har det jo vært.

Så................ oppgangen vil nok snart være borte igjen. Tåler ikke alkohol ( kommer kanskje an på mengden ! ) når det gjelder kilo, men med hvit samvittighet så jobber jeg videre som jeg gjør. Satser på en god endgang neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Det er helt rått hva du får til!

Bøyer meg i støvet.

Og hvis du har noen tips på hvordan du er så målbevisst, får så gode resultater, og opprettholder et strålende humør, har du et stort publikum her tro jeg!

Klem.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ja Ninass, akkurat samme erfaring; har drukket vin, og vekten har gått opp.

 

Bl.a. hadde jeg selskap på fredag, og jeg tror jeg hev mest innpå av alle. Jeg angrer faktisk litt, for jeg hadde vært fornøyd med bare litt også. Faktisk.

Men jeg ble litt revet med, som jeg ofte blir.

 

Nå satser jeg på bedre resultater kommende uke, og håper at det blir færrest mulig selskaper og andre fristelser, hvertfall frem til 1. mars.

Stå på!

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...