Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Så kjekt da Elisabeth - trodde en stund jeg var den eneste fra "opp i landet".....!

Når jeg tenker meg om har du visst nevnt Nordvestlandet ja...Nei, dette var gøyalt:-)

 

Måtte bare innom en tur......skjønte nok at det lå noe på lur her:-)

 

Jo, takk, det er ikke sikkert morgendagen blir så ille likevel;)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Jippiiiii:-) Vekta er på min side - endelig igjen - og i dag viste den 65,7!!!! Kun 700 gram igjen til målet:D

 

I hele helga har jeg holdt planen min og spist som en "strekkode" og jammen er det noe som har sluppet taket. ......og jeg? Ligger oppunder taket.....!!

 

Jeg bare takker for alle gode ord som har vanket......dere er utrolig hjelpsomme med alle gode kommentarer under veis :-) Vi vandrer videre - sammen!!

 

Stor mandagsklemz fra Krepsedama:D

 

................................................. .................................................. ......klipp

Her er min bakgrunn og "historie" for å være her inne:

Min status: 64 år og 171 cm

Veiedag: Mandag

Startvekt 82 kg - BMI 28,0

Mål: 70 kg

Delmålene: 79,9 - 76,9 - 74,9 - 70kg!!

 

Start 25. okt 2010: 82,0 kg

1 uke 1. nov 2010: 80,4 kg - ned 1,6 kg

2 uke 8. nov 2010: 78,6 kg - ned 1,8 kg - totalt 3,4 kg

3 uke 15. nov 2010: 76,9 kg - ned 1,7 kg - totalt 5,1 kg

4 uke 22. nov 2010: 75,8 kg - ned 1,1 kg - totalt 6,2 kg - BMI 25,6

5 uke 29. nov 2010: 74,6 kg - ned 1,2 kg - totalt 7,4 kg - BMI 25,3

6 uke 6. des 2010: 73,5 kg - ned 1,1 kg - totalt 8,5 kg - BMI 25

7 uke 13.des 2010: 73,2 kg - ned 0,3 kg - totalt 8,8 kg - BMI 25

8 uke 20.des 2010: 71,5 kg - ned 1,7 kg - totalt 10,5 kg - BMI 24,3

 

2011:

10 uke 3. jan 2011: 71,3 kg - ned 0,2 kg - totalt 10,7 kg - BMI 24,3

11 uke 10.jan 2011: 70,7 kg - ned 0,6 kg - totalt 11,3 kg - BMI 23,9

12 uke 17.jan 2011: 69,4 kg - ned 1,3 kg - totalt 12,6 kg - BMI 23,6

13 uke 24.jan 2011: 67,5 kg - ned 1,9 kg - totalt 14,5 kg - BMI 22,9

14 uke 31.jan 2011: 67,8 kg - opp 0,3 kg - totalt 14,2 kg - BMI 22,9

15 uke 7.febr. 2011:65,7 kg - ned 2,1 kg - totalt 16,3 kg - BMI 22,2

.................................................. .................................................. ........to be continued

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååååååååååååååå utrolig bra, Krepsedama. Jeg jubler og prøver å sveve oppunder taket sammen med deg ( men det er noen kilo til jeg klarer å bli hengende der oppe).

 

Hos meg ble det full fart på morgenen at jeg ikke rakk/husket vekta. Tar det i morgen tidlig.

Må nok konsentrere meg om VANN i dag. Vann skal vann fordrive har jeg lært, og hendene mine er fulle. Ble nok litt vel salt den middagen i går.

 

Jeg er støl både her og der i dag. Og hvorfor..............???? Jeg var på kølletest i går (golfkøller). Da slår man ca. 120 slag på ca en time, og uansett hva folk mener om golf, så kjennes det i kroppen. Var skikkelig svett da jeg var ferdig i går.

Skal inn igjen i dag og teste de store, stilige klubbene, og etter hva de sier er dette enda mer slitsomt, så da blir det trim i dag også. I tillegg er jo dette Zumbadagen min, så når jeg kommer hjem, tidlig på kvelden, må jeg jo bare sette i gang de latinamerikanske rytmene. Kan jo ikke hoppe av første mandagen !

 

Hvis vannet i kroppen forsvinner til i morgen regner jeg med hyggelige tall på vekten. Holder vannet seg så vekten ikke blir grei, så er det ingen fare. Jeg har vært flink og får det da bare igjen neste uke i så fall.

 

Ønsker alle flinke damer en fortreffelig uke fremover. Denne uken blir det vann og bevegelse i fokus hos meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Krepsedama. Utrolig bra:-) Og så hyggelig med en Moldenser også. Håper du blir her på tråden en stund til likevel....altså selv om du kommer i mål mener jeg det vil være kjekt med ditt gode humør her.

 

Ninass, klart golf er bra mosjon. Ifjor kom en vitenskapelig undersøkelse som viser at en golfrunde forbrenner, for damer, ca 15-1800 kcal. For menn betydelig høyere. Så det er fin aktivitet det. Lykke til på veiing imorra:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Du blir snart hengende vettu, Ninass.......Vi venter jo til alle er flyvedyktige - gjør vi ikke?? .....og håper "vannet går" til veiingen i morgen for å si det sånn :-) Jeg følger spent med..... Men det golfgreia di høres veldig bra ut med hensyn til trim synes jeg. Har vurdert det fra tid til annen, men aldri blitt noe av - det finnet nemlig golfklubb og bane her også!

 

Takk for tilbakemeldingen din Julianna :-) Jo, jeg blir nok å finne inne her en stund ja! Men jeg sysler med tanken på å få meg en tråd inne på HV - Soleia sies der finnes "nye leiligheter" der inne. Må bare helt fram til målet enda og så gruer jeg litt til å flytte "hjemmefra" - har jo hatt det så bra her inne med Ninass også...!!

 

Etter jobb blir det rett hjem å lage og spise middag for å dra på treningsstudio klokka fem. Nytt program - skal bli spennende å se hvordan det funker for oss på egen hånd :eek:

 

Ha en fin mandag videre alle sammen - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så bra !!

Gratulerer !

DU ER SÅ UTROLIG FLINK ! :(

 

dette fortjente du !

Du er så utrolig målrettet !

 

Rekner med du blir her og heier på oss andre selv om du flytter inn på HV ! :o

Og det er deg jammen vel unt !

 

Åh, nå ble jeg motivert til å stå imot resten av de tacosnurrene jeg baket i dag !! :)

 

P.s Golfbanen på Molde er ikke så værst, der har jeg spilt noen ganger. Og golf er virkelig å anbefale ! God trim, ikke høy intensitet, men den tar fettet( dvs middels høy aktivitetsnivå), og det er jo det vi ønsker !! :)

 

Ha en super mandag, DET fortjener DU !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare helt råååååå, altså :( Skjønner at du bruker strekkoder, ja :) :)

 

Du er bare kjempeflink, og har tydeligvis en forbrenning vi andre bare kan misunne deg... Og jeg kommer snart og besøker deg... Skal på et seminar i Molde i slutten av mars.

 

Ninass, følger spent med deg i morgen. Håper salt har vett på å forsvinne, sånn at du får et knallresultat, du også.

 

Heier dere videre framover :o

 

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

c017.gif

....og dere er bare kjempeGODE......takk for all den gode støtten! Det er hærlig det og nesten helt nødvendig for å lykkes!

 

Og... så gler jeg meg til besøk da!! Det hadde vært knall Anitgro!! Burde få til det....hæ?

 

Å, dere er så gode - tusen takk:-):-) Nå skal jeg ha en kjempefin kveld videre ja - det blir te - fordi jeg fortjener det!!

 

Ha en flott kveld alle sammen - Kjempeklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg inn. Det var helt umilig litt tidligere i dag å logge inn her.

 

Det ble 100 gram opp, men jeg har pølsefingre i dag også ( så salt var da ikke den maten? ) så det er helt forståelig. Ingen panikk på gang. Det forsvinner og da blir tallene hyggeligere.

 

Jeg måtte bare kaste inn Zumbaplanene i går. Var avgårde på Drivertest, og var helt gåen da jeg kom hjem. Der ble det mye kraft forbrukt. En time med intens testing av Drivere og full kraft, for her skal det slåes langt. Jeg er så støl i skulderpartiet i dag så den testen går helt klart inn som trim.

 

Vi har bestemt oss for å dra en uke sydover rundt 6 mars. Et vennepar signaliserte at de gjerne reiste samtidig som oss, så torsdag møtes vi og finner en passende tur. Det blir nesten sikkert til Belek i Tyrkia. Masse golfbaner ligger å venter på oss.

 

Får prøve meg på en tur i kveld, men det krever litt brøyting. Utrolig hvor mye snø det kom i natt. Vasset avgårde med den firbente i dag tidlig og ble faktisk sliten av å komme meg gjennom snøen. Høye kneløft ble lagt inn for hvert skritt.

 

Oppsummering forrige uke. Litt mindre trim enn planlagt, men stort sett flink med maten. Ingen positive utfall på vekten, men pølsefingre tilsier masse vann av en eller annen grunn.

 

Ny uke, nye muligheter, og jeg skal bruke dem fornuftig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninass!

 

Bare fortsett å være flink pike, og drikk masse vann... så kommer resultatene, bare vent og se :(

 

Masse snø her også... Turen i går kveld var både fuktig (var våt opp til knærne) og strevsom (masse løs snø, og is under...). Var sikkert nedi med baken en 5-6 ganger på holka... Godt man ikke har blitt benskjør, gitt :)

 

Bikkja var utslitt, og jeg nesten dro han hjem... Men det ble 1,9 trimpoeng da, så jeg tørket meg, skiftet, og smilte fornøyd :) I dag var jo været strålende, en lidelse å sitte inne på HMS-kurs av alle ting... Skulle heller vært i skiløypa :o

 

Men vi har forhåpentlig flere flotte dager i sikte, herlig årstid foran oss!

 

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

her er det bare å fortsette å være flink med vann og trening og riktig mat.

Det vi venter på kommer jo i rykk og napp.

Virker som du er "sterk i troen" Ninass, så da er det bare å gyve løs videre på denne uka, og glede seg til resultatene.

klem :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Dette går hurra meg rundt det Ninass:-) Forrige mandag var det meg som hadde 200 gram opp eller så, men så kom nedgangen denne uka da. Vi kjenner alle følelsen, og skulle så gjerne hatt like store nedganger hver eneste uke, men det er ikke sånn da......Men det kommer!!!! Jepp - det gjør det!!

 

Har vært på sosial samling med jobben i dag så det ble litt sent hjemme. Var ute og gikke i blåsten helt ute ved fjorden en times tid så det setter jeg opp på trim - ble 1 TP. Ikke verst det - jobb og TP:D

 

Nå har vi spist middag i heimen og i dag ble det røkt svinekam og kokt blomkål og kålrot; enkelt og godt, så vi sitter her fornøyd og blid:-)

 

Gled dere på ei fin uke videre jenter, så kommer det ei flott helg etterhvert.....

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei Elisabeth! Hvis jeg kjøper den med bein, beiner jeg ut hele kammen og skjærer den opp i skiver. Disse kokes i vann uten salt på svak varme. Så koker jeg kålrot som jeg stamper og smaker til med salt og pepper. Med deilig grov sennep er dette et nydelig måltid. I dag hadde jeg også kokt blomkål i tillegg.

 

Lettvint, raskt og godt!! Grattis med ned gangen din - har skrevet gratulasjon på tråden din:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satte galskapen inn her. Jeg sitter å ser på The Biggest Looser. I dag har de 4 siste løpt Maraton. Er det virkelig mulig å få det til?

 

Så tenkte jeg......................... pokker hell ( beklager, men det var jeg sa høyt her hjemme) hvis de klarer å gejnnomføre en Maraton, så skal jeg løpe Sentrumsløpet.

 

Jeg eier ikke kondis og jeg løper maks 2 minutter i strekk, men jeg SKAL gjennomføre det, løpende. Har i hodet mitt satt en tid på 1 time og 10 minutter. Det er absolutt ikke noen rasende rask fart, men det er greit.

 

Nå skal jeg informere venner og kjente på Facebook og tekstmelding, så herfra er det ingen vei tilbake.

 

Tar noen andre utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det skulle ikke forundre meg det aller minste!! Hvorfor kommer ikke dette som noen stor bombe akkurat? Nei, kan du skjønne det :-) .....jo, dette er du typen til, tenkte nå jeg da! Og kondis - klart du har kondis - golf er jo bra da!! Så kjør i veg Ninass, jeg kan heie på deg.

 

Om jeg tar utfordringen? Ja, jeg tar mitt eget sentrumsløp i så fall.....lett å be jeg vettu, men det blir i så fall en søndagsmorgen klokka åtte her i byen og sentrumsgata her er 500 meter, så DEN utfordringen kan jeg klare :-)

 

For all del.....du har sagt det så GO FOR IT!!!!

 

Deilig med onsdag - følger meg slang og fin om dagen:D Kollegene mine bærer over seg hvor slank jeg har blitt!! Hvordan har du klart dette? Jeg er helt imponert!! ......Skjønner? Det er jo sååååå smigrende da, og ettersom jeg stadig har på "nye" bukser - den ene smalere enn den andre - og tilbehør så merkes det liksom......

 

Livet er hæææærlig - og dere likeså!!!

 

Ha en strålende onsdag videre - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du fryder deg om dagen.

 

Jeg gir beskjed til familien der oppe at de MÅ stille som duskedamer og heie frem en sprek Krepsedame når hun løper sentrumsgate :-)

 

Her står det bom stille om dagen. Vannet holder seg på plass og vekta rikker seg ikke. Får få lagt inn et par skikkelig treningsøkter, så kanskje det løsner litt.

 

Pyton vær her i dag og helt typisk så skal jeg da med bil inn til Oslo. Forrige gang jeg skulle dit måtte jeg avlyse for da kom det så mye snø at alt var kaos. I dag er det ikke kaos foreløpig (tror jeg) men sikkert ikke så greit siden snøen laver ned. Hater bil i byen, men MÅ i dag.

 

Ja, ja.................... ingen strålende dag her, men langt i fra ille. Bare en sånn på det jevne (minus)

 

Sitter å leser en del treningsopplegg for løping. Dette skal gå greit så lenge knær og ankler holder.

 

Ha en strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, fryder meg som bare det...... I morgen er det rett til frisøren etter jobb og så er det lønningspils med en gjeng fra jobben. Jeg tar nok vin da, men det viktigste er det sosiale.

 

Har faktisk unnet oss en øl i kveld. Fikk Erdinger Weissbeer med noen venner av oss...og det var godt, men nå er det tomt ..:( Vel, det var godt så lenge det varte!

 

Her er det også kaldt og i dag har det snødd , men bare litt! Søren, og, det blir ikke mye vær til trening av løpsteknikken....hmmmmm ....

 

....og ja, det må jeg fortelle: Var og hentet Zumba-pakken på posten i dag. Har ikke sett på den og prøvd enda, men i helga blir det rytmisk i Krepsedame-huset her....tam.ta.ta....tam.ta...:o

 

Ha en flott fredag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får melde fra når Zumbaen er i gang, så kan vi vrikke i takt. Jeg har planer om både en mini løpetur, lang fettmarsj og Zumba i helgen. Har litt trening å ta igjen.

 

I dag kjennes det ut som det er mindre vann i kroppen. Jeg klarte å holde meg unna vekten i dag tidlig men det kjennes ut som det kommer seg.

 

I går fikk vi endelig bestilt tur til varmere strøk. Det ble golfferie til Belek i Tyrkia. Reiser 5 mars. Jeg gleder meg helt villt. Det er over et år siden jeg hadde ferie sist ( uke 2 i 2010) så dette skal bli deilig. Et vennepar reiser sammen med oss. Det blir helt sikkert hyggelig, men dette er et ganske nytt bekjentskap, så litt spennende blir det også.

 

Bare 3 uker til ferie. Skal jeg gå for et delmål på hovedmålet på 3 kilo på 3 uker? Hadde jo ikke gjort noe å følt meg ekstra fresh på ferie. Det krever full fokus på trening....................... Hm. får tenke meg gjennom helgen.

 

Kiropraktoren var superfornøyd med nakken min i dag tidlig også.......... så alt blir stadig lysere til tross for det begredelige været utenfor vinduet.

 

Ha en forrykende helg alle sammen. Er det flere som skal vrikke på hoftene i helgen?

 

Glemte forresten en ting. I morgen skal vi ut og spise og så skal vi se We will Rock you. Gleder meg. Vi så den i London for et par år siden. Det var en opplevelse jeg nok ikke vil glemme. Har hørt at den norske versjonen også er skikkelig bra, så dette blir nok en flott lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mye vår i luften her på østlandet - snøfokken står og det så vinterlig atte. Men da er det bare å kaste seg over Zumbaen, og drømme om våren og lette nette klær. Det er virkelig noe å tenke på:-)

 

Så kos med Tyrkiatur Ninass; høres skikkelig velfortjent ut. Du må rapportere hvordan golfen går, og jeg er fremdeles litt nysgjerrig på hvilke køller du valgte.

 

Ha en koselig helg:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dere våryre :(

 

Kos deg med We will rock you, Ninass!

 

Høres deilig ut med Tyrkiatur, bort fra vinter og sno :) Heldiggrisen!

 

Godt at det kjennes som kroppen responderer nå, lykke til med veiing over helga!

 

 

Ha en riktig god helg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Aaaaah (streeeekker meg)......!!! Nesten 12 minusgrader og en himmel heeelt fri for skyer.....sola skinner på alle de snødekte toppene (over hundre av dem i synsranden..) ......og dagen er ennå helt ny og ubrukt, med unntak av frokosten da; den er inntatt:-)

 

Åh, så deilig det høres ut med Tyrkiatur og golf Ninass; nesten så jeg misunner deg bittelittegrann, men mest er jeg glad på dine vegne som får velfortjent ferie - nyt den:-) .....og bare 3 uker til da....!

Og i dag er det "ut-å-spise-dag" og musical!!!! Håper det blir en toppers dag, forresten det "hører" jeg at det blir; du smitter liksom stemningen utover - å det er så gøy atte!!

 

I kveld skal vi ha mager hjemme-gourmet-kveld....nei, bare jeg og mannen min! Vi skal først ha forrett av artisjokkhjerter med pepperrotsaus. Til hovedrett skal vi ha helstekt indrefilet av svin med grillede asparges, servert med potetbåter vendt i olje med hakket ruccola og store kapers og med parmesanflak over.

Det bli et stoooort glass med litt rødvin i.....må litt kos til.....mmmm..gleder meg!!

 

Det MÅ nok bli en tur ut i det fine været i dag, men har ennå ikke bestemt meg...nesten 12 minus!!!....må nok tenke en gang til....og hvis jeg sitter og koser meg og tenker lenge nok, så kanskje det går over....

 

Men Zumbaen - det er noe helt annet - tror jeg! Den skal testes i dag og jeg er såååå spent. Er glad dere ikke er her og kan se meg i startgropa for å si det sånn;)

 

Ha en kjempeflott lørdag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går var skikkelig vellykket. Vi spiste italiensk. Jeg var så kjedelig at jeg valgte en pizza med et (ja det var bare et) glass rødvin. Skeiet ut med dessert, men skal jeg gå av meg senere i dag.

 

We Will Rock You kan anbefales alle som synes Queen er OK. Skikkelig bra og fullt trøkk hele tiden. Synes denne oppsetningen var like bra som den jeg så i London. det eneste som var dårligere var at publikum i Norge er litt stivere og tar ikke så av som det gjorde i London.

 

Her er det 16 kalde ute nå. Solen prøver så godt den kan å hjelpe til, men i overkant for meg ute. Får finne frem veiarbeiderdressen min og komme meg ut etterhvert. Tror til å med den firbente skal få på seg varmedressen i dag. Hun var hos frisøren på torsdag og ble nappet helt ned, så det er ikke så mye varm pels igjen på dyret. Vi får kle oss og jobbe oss gjennom noen kilometer.

 

Har ikke så mye vann igjen i kroppen nå, men er litt "negativ" til veiingen i morgen. Er ikke sikker på at det blir noen stor fest, men bortsett fra desserten på lørdag så er samvittigheten nesten helt hvit. Kulda skal visst holde seg hele uken fremover, så jeg får satse på tredemølle for å komme igang med treningen til Sentrumsløpet. Løpe ute om dagen frister ikke så mye.

 

Håper dere alle får en strålende søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Forstår at gårsdagen var en flott opplevelse...og så italiensk da....favoritt!!

 

Det ble ikke utedag på meg heller i går Ninass, fikk så lyst bare på bytur og kle meg lekkert og så var det hjemmekveld. Jeg og mannen delte faktisk en flaske Brunello....maten fortjente det faktisk :D .....veldig fornøyd, men det er jeg nok ikke i morgen med veiing.

Men det var selvvalgt! Vi er så fornøyd med slankekrigen her i huset at vi fant å ville stanse opp ei helg og nyyyyte....så da får vi ta det som det blir! Men den vinen henger nok i.....har vel gått opp et kilo eller så da....men så var det guuuudegoood da:D

 

I dag har jeg tenkt meg ut på tur...nær forestående faktisk. Været er like fantastisk og det går bare ikke an å sitte inne hele dagen. Ikke har jeg noen unnskyldning heller i dag, så....

......her er jeg i farta :cool:

 

Ha en strålende søndag - med eller uten sol - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

En hærlig og innholdsrik søndag er snart over :-)

 

Har gått ei mil i dag i det nydelige vinterværet - kaldt og friskt!!

Og så har jeg prøvd Zumba-dvd'n......jeg sa PRØVD....!! To ganger kjørte jeg den begynner-greia og var så svett som bare det...puh..puh...

 

Hvem var det som sa de følte seg klossete???? No more, her overgår jeg dere alle i klossethet og klumsethet....glad det ikke er speil i rommet for å si det sånn...:D Men Guuuu' så morro! Selv om jeg aldri blir grasiøs (hvor får jeg det ordet fra?...) skal det bli skikkelig kjekt framover. Veldig bra trening på hjemmebane dette; dans er jo en skikkelig svettis-øvelse!!

 

Men veiinga i morgen blir nok kan hende en heller trist greie....det var den vin-opplevelsen da. Gode opplevelser skal jo henge i.....men når det gjelder vekta kunne den bare sluppet taket. Ikke bare en kveld med vin heller da vettu, men too!! Var jo ute på fredagen med en gjeng fra jobben og da ble det også et par glass.

 

Men det ble i alle fall 3,8 TP i dag og totalt 7,1 dag denne uka! Hmmmm..det tegner til en fin vår.... Selv om det ikke er mange epletrær i hagen min;)

 

Men en deilig søndag er som sagt snart over, og i morgen er en ny dag - den førte i en ny og ubrukt flott uke!!

 

Nyt dagene - det skal jeg (det er forresten meldt flott vær her hele uka)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...