Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Sebra, ja. Nei desverre. Jeg har ikke "sett" henne på veldig, veldig lenge. Vi får håpe det er fordi hun er i mål.

 

Veide meg i dag tidlig. Minus 200 gram. Ja, ja. Riktig vei og egentlig ikke så verst når jeg tenker gjennom festlighetene i helgen.

 

Fikk meg en skikkelig fettmars på 75 minutter i går kveld. I dag er det endelig treningsstudio. Regner med at jeg kjører tredemølle og styrke.

 

Og hipp, hipp, hurra. Julianna er her igjen. Er du klar for et treff til våren/sommeren?

 

Mål 8 kilo innen 27,03

03,01 - 1,9 Rest 6,1

10,01 -0,2 Rest 5,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

....for deg Ninass:-) Du er i stimen nå asså, og jeg synes du har vært kjempeflink med 2,1 kg tilsammen på 2 veiinger! ...og bare 5,9 kg igjen til målet - se på de tallene da!!! D e vel bra da ...k015.gif

 

Og når det gjelder trim er du jo litt av et råskinn da!!!! Hadde jeg vært like sprek som du hadde jeg nok vært i bedre shape sånn muskulært sett, .....men når jeg tenker meg om er det ikke sikkert likevel. Naturlig forfall....hmmmm....alt i alt; BRA!!!

 

Nei nå er vi igang mot en flott VÅR............og farten er det faktisk ingen ting å si på!

 

Så flott at Julianna er tilbake da - får håpe hun hiver seg på en god ide:D

 

Vi snakkes senere - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

bare si fra jenter, så finner vi en dag.

Satser på at vi er fornøyde med våre resultater når tidspunktet er inne.

 

Så flinke dere har vært; de gode tallene på dere. Jeg er motivert til å henge meg på den gode jobbingen.

 

For en utvikling du har hatt Ninass; tydelig at det hjalp å ta en pause. Og du Krepsedama, imponerende gjennomføring også i julen. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Gu' så arti' det er når vi er så mange flittige bier på alle tråder her inne. Det er bare kjempemoro og jeg kjenner at sirkushesten i meg bare står og sparker i sagmugget..................:)

Takk for hilsen fra deg Julianna - kjekt at du er tilbake:-)

 

Har faktisk ikke tid å ha egen tråd jeg, så derfor må jeg bare fortsette her hos deg Ninass....og så stikker jeg innom de andre i tur og orden. Jeg er nesten sår i hendene; klapper og klapper ....det er so så masse positive ting som skjer og resultater som kommer at det er en fryd.

 

Vårens Vakreste Eventyr :-) ....det har jeg skrevet inne på en annen tråd, og jammen tror jeg det er dit vi er på vei...!!

 

Har kjøp ny taklampe og speil over skjenken i spieskroken - jammen ble det fint gitt - faktisk fornøyd på den fronten også.

 

Klem til dere alle fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del av oss som har skravlet oss gjennom opp og nedturer i lang tid. Det hadde jo vært supermoro å treffes. Tenk hvilken motivasjon det vil være hvis vi hadde funnet på noe til våren/sommeren/høsten.

 

Krepsedama og jeg skravlet i vei på Facebook i går kveld. Hva med en fellestur på fjellet med tilhørende kos, spa, shopping, you name it. Lette litt rundt i går og fant at det arrangeres turløp ( gåing) i Trysil i September.... Trysilrypa.

Tenk hvis vi kunne deltatt her, og hygget oss videre etterpå. ( jeg har tilgang på leilighet med 3 rom-6 sengeplasser der oppe.

 

Eller.............. andre steder det arrangeres noe. Vi må jo ha litt trim for å oppveie vinen :-)

Er det noen andre som vet om noe passende? Eller som har andre forslag....... hvis dere har lyst da.

 

Tar i mot forslag med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg regner med det blir rift om plassene:-) .........derfor iler jeg til og melder meg - her kommer 1 representant fra Nordvestlandet!!!

 

....psssst.... jeg begynner å spare frimerker til vinen allerede fra neste uke av....

 

p020.gif

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres artig ut, og så lenge vi snakker GÅ, er jeg med! :) Jeg liker både kos, spa og shopping.....

 

Et raskt søk på nettet og i kalenderen, viser at min kjære har jobbehelg! Men jeg har mange "alenehelger" til gode (har ikke utløst noen de siste fem åra... :)), og går ikke av veien for å "putte på" en storebror eller bestemor til både to- og firbente. :)

 

Jeg kan ikke love at jeg sparer frimerkene allerede nå, altså Krepsedama. Men jeg går ikke av veien for litt vin for det....

 

Nå kaller sønnen, mor må lage litt mat......

 

Ha en super kveld!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, det blir ikke trygt i Trysil til høsten hvis vi kommer tenker jeg:-)

 

Vet ikke akkurat hvilken helg i september det dreier seg om, men jeg er klar!!

 

Det jeg imidlertid er helt sikkert blir noe av er en kosekveld på vinbaren i kveld med sang og musikk....og vin:-)

 

Lite kalorier totalt i dag med alle måltider intakt, samt en tur på 4 kilometer og litt til, er jeg mer enn klar for noen glass god vin.

 

Hå en strålende kveld - snakkes i morgen - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tre! Julianna, Soleia................. lyst til å dra på tur?

 

Jeg må få lov til å skryte litt av meg selv i dag. Knekkebrød til frokost, lunch og mellommåltid.

Til middag ble det kyllingsalat. Hoppet over pasta eller andre ting ved siden av. Så bar det avgårde til treningsstudio. Tredemølle, mest rask gange og litt jogging i tillegg. Så trente jeg styrke i 40 minutter.

 

Jeg kommer til å være helt ødelagt i morgen, og i alle fall på fredag, men jeg føler meg FANTASTISK.

 

Og i tillegg har husbonden bestemt seg for å prøve lavkarbo nå som vi er kommet i gang med trening igjen. Hvis noen har noen tips når det gjelder lavkarbo tar vi gjerne imot med takk. Vi kan stort sett ingenting. Må lese oss opp på dette. Lavkarbo er ikke noe for meg, men ettersom han trenger slanking mer enn meg egentlig, så får jeg sette meg litt inn i dette og støtte opp.

 

Så............. en strålende dag. Jeg kan nesten kjenne at jeg krymper ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger opp "skryteinnlegget" mitt fra i går kveld.

 

Føler meg så fresh i dag. Synes nesten det er rart at ingen på jobben kommenterer at jeg ser bra ut. Vet jo at det ikke er noen synlig forskjell fra i går, men så lenge jeg føler meg bedre, så tror jeg nok at det skinner gjennom.

 

Litt rettere i ryggen, større smil og skinnende øyne. Føler at jeg tripper avgårde og at det meste går mye lettere i dag.

 

Rart hva en skikkelig god treningsøkt kan gjøre !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg formelig "ser" at du skinner og bobler over :-) og jeg kjenner følelsen - den e' skikkelig go'!!!

Å, det er så bra Ninass!! Tenk å være så fornøyd....det er godt det!!!

 

Men ikke vent deg så mange kommentarene - selv om de rundt seg ser det så husk det kan ligge misunnelse i det også.

Så, for all del, fortsett å skinne! Kanskje en dag...? Hvis ikke kan du tenke på oss her inne og tenke f.eks.: Nååå skulle Krepsedama ha sett meg!! ....og ryggen blir nok bare enda rettere ....husk all skjønnhet kommer innenfra!! Og - det er viktig - vi gjør dette først og fremst for vår egen skyld - det er vi som skal være fornøyd og lykkelige. Hvis ingen bryr seg om å kommentere, er det de som har et problem - vi vil etterhvert bli kvitt våre!! Ikke sant?

 

I dag kjennes både foten og ryggen ganske greie. Har fått noen øvelser for ryggen hos fysio'n også, så dette går nok bra. Trening m/sol i dag og på mandag vil jeg prøve apparater igjen. Kan bare justere vekt og antall og ikke overdrive så blir det sikkert greitt.

 

...Og så har jeg vært på shopping i dag. Kom hjem med to kjoler - i henholdsvis str. 38 og 40... Så det er flere som skinner litt:-)....for ikke å si gliser:D Og jeg kjøpte også en kort jakke i stoff .....nei, jeg kan heller ta den på meg i september..ho-ho

 

.....jeg kan bare hviske deg i øret at jeg fuskeveiet meg i dag og hvisk-hvisk....jeg så 6-tallet...ooææææ!!!! Det blir kjempespennede til mandag, men jeg skal i bursdagslag til venner i morgen kveld, så du skjønner...... mer vin vil jeg tro OG mat!! Jeg skal spise lite, sakte og nyte - så da blir det bra.

 

Ha en fortsatt fresh og fornøyd dag Ninass og alle dere andre som stikker innom her.

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i tråden skinner sola i øyeblikket til tross for at det grått utenfor vinduet. Håper andre som evt er innom lar det smitte over på seg og kan være med på dette.

 

Er det ikke rart............. hver gang man setter inn støtet så føler man seg så langt oppe, og er sikker på at NÅ skal det gå. Jeg har snart ikke tall på hvor mange ganger jeg har tatt av de samme kiloene som jeg driver med nå om dagen. Likevel VET jeg at NÅ er det for siste gang.

 

Krepsedama....................... jeg kan nesten ikke vente på din veiing til mandag. Kommer til å hoppe høyt og juble så høyt at du hører det helt til vestlandet hvis du melder inn noe som starter med 6...

Og så kjoler i str 38-40 !!!

Sukk......... for en drøm. Jeg kan ikke en gang huske når jeg sist kjøpte det, men det spiller ingen rolle.

 

Og nei.......... jeg forventer meg ingen kommentarer. Så mye har jeg lært meg. Ingen depping av den grunn. Jeg bobler formelig over av godt humør i dag og det holder lenge for meg. Vurderer en tur på treningssenteret i kveld også, men tror jeg skal være litt grei med den firbente og heller ta en langtur med henne.

 

Stekte mye kylling i går så i dag tror jeg at jeg lager omelett med kyllingkjøtt, eller noe annet med kylling, alt etter hva jeg har tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det er lenge til høsten;) ....kanskje kan det bli litt shopping også....og daaa kan det hende at vi kan kjøpe....ja, både den ene og andre størrelsen som vi ikke har gjort før!!!! Jeg skulle til å si - bit tennene sammen - men det jeg mener er at nå smiiiiiiler vi til verden og den vil og måååå smile tilbake:D

 

D e så bra atte....å høre at det er NÅ det gjelder! Ja, det hadde vært en flott lovnad til seg selv....Vi prøver det - ikke sant??

 

Kylling, det er det en stund siden jeg hadde nå, og der fristet du meg. Men gubben hadde lyst på fisk i dag og i morgen skal vi jo bort så da må det bli lørdagsbiff av kylling!!! Tilbehør? Kanskje kantarell-og sjampinjongsaus til, men grønnsaker...eller kanskje salat....hmmmmm

 

Ha en fin trimtur med din firbente og nyyyyyt dagen:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg er klar for helg...og starter med bursdagslag hos venner i kveld:-) Vet ikke hva vi får servert (kanskje bacalao:)...men jeg har spist veldig greitt i dag, så jeg har plass både til rødvin og middag hva som enn blir servert.

 

Når en ikke planlegger maten selv og lager den ikke minst, så vet vi mindre om ingrediensene og kalorier, men får legge det inn som best råd er. Kan heller fylle inn litt ekstra fløte eller så.... Er bare litt spent på veiinga til mandagen med vinkveld onsdag og mere vin i kveld..... uansett, jeg gleder meg til kvelden og kommer så absolutt til å kooooose meg!!!

 

Håper både du Ninass og dere andre jenter som titter innom her, får en deilig fredag....akkurat slik dere ønsker en fredag skal være:-)

 

Helgeklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ønsker deg en riktig god helg, og en kjekk kveld hos venner !

Alltid kjekt det, men ikke alltid så lett når man skal passe seg med maten.

Til tider føler jeg att det aller beste er å være hjemme, og ha bare hverdager ! hehe !

Og LYKKE til ved veiingen på mandagen ! 6 tallet !!!!! WOW ! :)

jeg venter i spenning !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde en hyggelig kveld med venner, Krepsedama...

 

Håper humøret holder, Ninass...

 

Ha en super helg!

 

Her har det vært travelt de siste dagene, men jeg må innom og se hvordan det går med dere, da vet du.... Imorgen har jeg ny veiing...... Har vært flink, men har ingen god feeling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg. alle sammen. Krysser fingrene for veiingen din Anitagro.

Håper kosekvelden din var fin i går Krepsedama.

 

Her skjer det ikke stort i helgen. Stille og rolig med besøk av husbondens barn. Koselig. Tenkte jeg skulle lage Biff Stroganof i kveld. Jeg hører dere gisper og ser sjokkerte ut......................

Grunnen er at husbonden har begynt på lavkarbo og da er kjøtt og feit fløte visstnok helt fantastisk. Det jeg gjør er at jeg steker kjøtt, lar det stå å surre og bli skikkelig mørt. Etter det så går det i to forskjellige kjeler. En til meg og en til de andre. Jeg lager nok en skysausvariant med masse løk og paprika kanskje.

(Nå kan dere puste ut.)

 

disse lavkarbo-folkene kan visst spise ubegrensede mengder av Baconcrisp. Blir litt ugreit å ha det stående på bordet i kveld, men får lage meg et skikkelig variert fat med frukt. Kanskje litt skogsbær med fake sukker på. Nå har jeg fortalt at fristelsen blir stående, så da er det bare å melde inn at jeg ikke rørte det i morgen, ikke sant?

 

Ha en flott lørdag alle sammen. Kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jammen er du flink altså; lager to forskjellige stroganof-retter...hurra sier nå jeg da. Sånn kommer man i mål av...... Fortsetter du i denne leia, går du nok på lette bein i Trysilfjellet til høsten......bare du ikke letter og flyr bort :) PS. Ryper kan fly nemlig!

 

Koselig vennelag i går og med kjempegod og flott mat både hva kalorier og smak angår!

Jeg hadde på meg kjolen i str. 38!!!!!! som jeg kjøpte forleden dag (av merket Betty Barcley) og fikk såååå mye skryt for kjolen...så flott du var i den.....den var skikkelig fin.....du har jo blitt såå slank. Kjempestas og lenge siden jeg har fått så mye skryt :-) Hadde ikke trengt mat engang i det partyet nei!!!

 

Fikk chilimarinerte scampi til forrett. Hovedretten var hjort - helstekt flatbiff med brokkoli, blomkål og gulrøtter og hasselbackpoteter, servert med en plommesaus. Jeg forsynte meg med en "gourmet-størrelse" og den er ikke stor vet dere - og nøt måltidet til fulle med deilig rødvin til.

 

Jeg tror jeg har vokst en centimeter.... :-) ....følte jeg hadde stålkontroll og gikk derfor bare rundt med et smil.....Skjønner ja?

 

Det stemmer det at man ønsker at det er bare hverdager slik at rutinene kan holdes hver dag - det er lettere å beregne da og man bestemmer selv hva og hvordan. Men kvelden i går var en kjempefin opplevelse; Festmat trenger så ABSOLUTT ikke være kaloririk!!!

 

Var inne å så litt på Trysilrypa, Ninass, og det ser jo festlig ut, men hvordan blir det med deltakelsen? Hei jenter - klar for tur eller????

 

God lørdag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsedama............ snakk om å være flink. Phuuuu........... vi andre har virkelig noe å leve opp til når det gjelder deg.

 

Når det gjelder Trysilrypa så er Anitagro klar. Har ikke hørt noe fra Julianna og Soleia ( eller andre jeg måtte ha glemt å nevne det for).

 

denne helgen er den eneste jeg så langt har noe på planen. Er det ikke da typisk at et annet arrangement på Ørsta som jeg har satt meg på liste til, er lagt til samme helg? dette har ingenting med trening å gjøre, men likevel.....

Men, fear not - Trysil har førsteprioritet hvis vi får det i gang.

 

Jeg samler forøvrig krefter til å hyle mot Møre til i morgen. Kommer til logge inn her med en gang jeg kommer på jobb. Er sååååååå spent på tallene dine Krepsedama. Skjer det ikke denne mandagen så er jeg overbesvist om at det kommer neste mandag, men likevel. Krysser armer og bein (men løser dem opp litt mens jeg er på trening i ettermiddag) for at 6 tallet dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Søndag morgen og frokosten er inntatt og TV-sporten er i gang. Gråvær, men jeg vet ikke enda om jeg skal driste meg ut. Selv om jeg har piggsko, er jeg rimelig pysete....vil ikke få ny kink i ryggen pga glatta! Men jeg prøvde en tur i går, og de funka skikkelig bra. Men i dag er det flere milde-grader :-) så da er det vel enda glattere....får se.

 

Men, det som er mest bra i dag, er at det ikke ser ut som vennelaget på fredag har fått uttelling i negativ retning......og d e vel bra!! Gurimalla....men det er morgendagen som gjelder; Jeg lover - skal være suuuperflink i dag.

 

Skal prøve å fiske litt i forhold til treffet, kanskje det er noe som frister mer eller noe? Vi prøver på videre vi......! Men hva i alle dager skal du i Ørsta? ...av alle steder?? Neida, jeg bare tuller:p

 

Holder på å trekke om setene på stolene på spiseplassen. Nå blir det lys skai - bra faktisk - før jeg syr heldekkende linseter med knapper i ryggen og greier...Det høres vel flott ut vel?

 

Ha en strålende flott søndag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Flere klare til rype eller hva slags fugl det blir til slutt:p....så nettopp lenger oppe i tråden din at Julianna også er klar; det er bare å finne dag, sier hun litt lenger oppe i tråden din her......

 

Jo, flere vi er sammen.....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsedama................ er du våken. Jeg er så spent. Forsvinner i mandagsmøte straks.

 

Ja.. det stemmer. Jeg har jo også veiedag. Er så spent på Krepsedama at jeg nesten glemte det.

 

Ned 1,1 kilo denne uke.

 

Uke 1 ned 1,9kg

Uke 2 ned 0,2 kg

Uke 3 ned 1,1 kg

Sum så langt NED 3,2 kilo

 

Lykkelig, og litt støl etter treningen i går. Ligger greit foran skjemaet til minus 8 kilo innen utg av mars.

 

Da må jeg løpe. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tusen takk til deg Ninass og alle dere andre for at dere er her ..... også for meg!!

 

Jeg har sagt det før, men sier det så gjerne igjen: Her inne er vi spesiell hver og en av oss. Her kler vi oss nakne for hverandre for vi er alle sammen mot samme mål. Her inne har vi lov å klage, deppe, oppmuntre, juble......og vi forstår hverandre nettopp fordi vi har samme mål og jobber som helter for å nåååå de!

Takk, også for det dere er hver enkelt:-)

 

Vekta i dag viste at jeg har nådd det målet jeg satte meg da jeg begynte her inne nå sist. Vekta gikk sågar lenger enn målet og stanset i dag på 69,4 kg!!

Og jeg er glaaaad....hoppende glad...selv om jeg sitter:D

 

Det betyr at jeg har gått ned tilsammen 12,6 kg på disse 12 ukene, men det betyr blir ikke at dere blir kvitt meg.....ikke riktig enda i alle fall, for jeg har tenkt å bli her en stund framover, ja. Jeg må bruke noen dager på å tenke over hvordan de neste ukene blir; på om og hva jeg eventuelt skal sette som endelig mål før jeg legges i "stabilt sideleie" for å si det sånn...

 

Og i dag skal jeg på jobb!!! Begynner på halv dag - fra 10 til 14 - da jeg er sykmeldt 50% fra i dag av. Ryggen kjentes veldig bra ut så i dag er jeg skikkelig optimistisk på alle måter.

 

Ha en strålende dag - Klemz fra fjempefornøyd Krepsedame:D

 

................................................. .................................................. ......klipp

Her er min bakgrunn og "historie" for å være her inne:

Min status: 64 år og 171 cm

Veiedag: Mandag

Startvekt 82 kg - BMI 28,0

Mål: 70 kg

Delmålene: 79,9 - 76,9 - 74,9 - 70kg!!

 

Start 25. okt 2010: 82,0 kg

1 uke 1. nov 2010: 80,4 kg - ned 1,6 kg

2 uke 8. nov 2010: 78,6 kg - ned 1,8 kg - totalt 3,4 kg

3 uke 15. nov 2010: 76,9 kg - ned 1,7 kg - totalt 5,1 kg

4 uke 22. nov 2010: 75,8 kg - ned 1,1 kg - totalt 6,2 kg - BMI 25,6

5 uke 29. nov 2010: 74,6 kg - ned 1,2 kg - totalt 7,4 kg - BMI 25,3

6 uke 6. des 2010: 73,5 kg - ned 1,1 kg - totalt 8,5 kg - BMI 25

7 uke 13.des 2010: 73,2 kg - ned 0,3 kg - totalt 8,8 kg - BMI 25

8 uke 20.des 2010: 71,5 kg - ned 1,7 kg - totalt 10,5 kg - BMI 24,3

 

2011:

10 uke 3. jan 2011: 71,3 kg - ned 0,2 kg - totalt 10,7 kg - BMI 24,3

11 uke 10.jan 2011: 70,7 kg - ned 0,6 kg - totalt 11,3 kg - BMI 23,9

12 uke 17.jan 2011: 69,4 kg - ned 1,3 kg - totalt 12,6 kg - BMI 23,6

.................................................. .................................................. ........to be continued

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Sååååå flottttt, Ninass:-) Jeg er så glad på dine vegne.....1,1 kg!!!! Jeg vet akkurat hva det koster, men som et vanlig kjøp; en får det en betaler for!!!

Og her har du fått betalt - jeg er sååå glad på dine vegne altså:-)

 

Jeg fikk ikke se at du hadde vært inne og rapportert, for PC'n ble stående oppe litt lenge før jeg avsluttet og sendte, men DAAA fikk jeg se det....GRATULERER IGJEN!!!

 

Da ønsker jeg deg en kjempeflott dag .....og uke i fokus!!! Nå e vi i støtet - jesss!!

 

Stor klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...