Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Heisann alle sammen... n025.gif...så koselig med så mye besøk!!

Tusen takk jenter for at dere følger meg - det er bare så inspirerende!!

 

Og jeg formelig "hører" gnisten i dere!

 

Bra at du er i fokus-modus igjen Anitgro og den kyllingwoken din hørtes bra god ut da! Selv har jeg laget "innpakket torsk" i dag med gulrot, løk, urter og litt potet; i aluminiumsfolie i stekovnen. Ikke mange kaloriene i den pakka nei..

Og vi drikker te i jule-modus og det er vel godt!!

 

Hei, dere må prøve jule-te eller advents-te eller gløggte!!!! Eller en eller annen variant av krydder-te. Og med levende lys så er det rene balsam for sjelen.....

 

Og Ninass, så kjekt at du er på tråden igjen. Jeg gleder meg til du er "på lufta" for fullt. Det høres ut som du er skikkelig i støtet når det gjelder forberedelsesfasen da:D

Og gjett om vi skal få grunn til å være VÅRYR da!! Ja, jeg får nesten kriblefølelser bare ved tanken....! Jammen sakl det bli kjent å ønske hverandre godt nytt år her inne!

 

Er vi ikke alle litt rå fra tid til annen da, Soleia? Ikke alle like mye akkerat på samme tid, men så er det vel det som er med og drar da tenker nå jeg.

 

Vi blir jo inspirert av hverandre, ikke sant jenter? Det er jo derfor vi er her - for hverandre!!

 

Takk for flott oppmuntring alle sammen!!

 

I morgen skal jeg ut på vinbar! Jeg og min treningsvenninne skal ha juleavslutning av treningsåret 2010 med et GODT glass vin ...eller to.. Hva? Ja, selvfølgelig...rødvin...julens farge

a035.gif Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Har vært på vinbar i kveld og kost meg skikkelig..... Balsam for sjelen å kunne slappe av en hel kveld uten mål eller mening; bare få skuldrene ned og på plass..... og det mens alle strever seg halvt ihjel med serinakaker og medisterkaker.......:

a035.gif Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Fridag i dag, så nå sitter jeg i go'stolen med jule-te og ser på God Morgen Norge på TV2. Det er liksom stas da! Har tent lys og nyter førjulsfølelsen.....:-)

 

Koseturen på byen med venninne i går ble en kjempekoselig førjulskveld. Ingen ting i veien med å skape nye juletradisjoner nei! Ble tre glass rødvin og noen gode stoooore sorte oliven som de har på den vinbaren. Vi hadde Barolo i glasset og virkelig nøt stunden.

 

Skal innom jobben en tur på jule-frokost kl. 1200. Ha kjøpt meg kroppsnær!!! strikkekjole i julerødt!!! (...og str. middels!!) og den skal jeg ha på meg. Med svart bukse og knehøøøye sorte støvletter og matchende belte skulle jeg være bra julefin. Brukte den i går kveld og følte meg....slank og TOPP!! Nei, nå ble det mye skryt her.....men, men.... det er FORDI JEG FORTJENER DET:-)

 

I ettermiddag er det tur til frisøren, så dette blir en dag i egoets tegn..; gjør-bare-det-en-lyster-dag!!

 

I kveld skal vi ta opp rakfisken, så det kan bli rakfisk til middag i kveld.... ellers en vanlig dag i matveien.

 

Hadde i slutten på november et "mellom-mål" på å komme under 72 kg - før jeg når grensen på 70 - og den håper jeg å kunne nå innen mandag kommer.... Jeg lureveide meg i dag og det ser ut til at det kan gå.....

...SE HVA SOM SKJER.....

Ha en strålende fredag alle sammen... n005.gif Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nå er sveisen på plass til jul! ...og bra e D :-)

 

Middagen er laget og fortært. I dag hadde vi stekt og dampet marinert julefilet. Med løk og gulrot i panna med fileen (og litt vann) danna dette en god "saus". Til slutt la vi brokkoli og asparges i og vips.... et nyyydelig og kalorifattig middagsmåltid var et faktum.

 

D e jammen litt av en gourmet-opplevelse å være på slanken gitt....Her er det mye gode råvarer og de smaker enda bedre uten for mye salt. Tilsetting av krydder og urter er et mye bedre valg hva smaker angår. Men det var min mening.......og den er jo bra for meg:-)

 

Jeg har i dag kjøpt en lakseside og den er nå ferdig gravet - med dill og konjakk denne gangen. Tomatsild og sennepsild står nå klar i kjøleskapet - det blir vel mest til gjestene...oh shit.......

Jeg har også tatt opp fra frysen en svineplomme som jeg skal legge i julekryddermarinade før den stekes og dampes. Kalkunbrystet skal også tilberedes og roastbiffen. I morgen blir det også graving av elgfilet og sylteflesk blir det også.

Mye mat for noen som er i kalorimodus? Ja, men mesteparten av dette kjøttpålegget bruker vi til middag i mellomjula. Det er både kalorifattig og kjempegodt...ja,ja alt etter hva vi serverer til selvfølgelig! Så når nyttåret kommer og pålegget ikke holder lenger, har vi brukt det til nydelige middagsretter. ....og ideen er gratis jenter; jeg skal ikke ha noe for den!

 

I kveld skal jeg lage en deig som jeg tar for meg i morgen og så skal jeg lage nøttetopper. De er både lettvinte og gode! Riktig en god munnfull nøtter. Men det er selvfølgelig sukker i så de inngår nok ikke i det vanlige GR-programmet.

I morgen blir det også kransekake-dag, men deigen har jeg tenkt å lage i kveld.

 

Så uten om de deigene og nøttetoppene i kveld blir det nesten bare å nyte kvelden.

 

Bare vi nå greier å holde fokus på den maten vi skal nå i siste førjulsuka, så er jeg i ferd med å å nå 10-kilos grensa i vekttap....Og D blir det nok helt sikkert en ekstra akevitt i premie på til julaften :)

 

Nei, dette ble myyye julemodus gitt, men det er litt kos da.

 

En skikkelig krydderduftende hilsen fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Fridag i dag' date=' så nå sitter jeg i go'stolen med jule-te og ser på God Morgen Norge på TV2. Det er liksom stas da! Har tent lys og nyter førjulsfølelsen.....:-)

 

Koseturen på byen med venninne i går ble en kjempekoselig førjulskveld. Ingen ting i veien med å skape nye juletradisjoner nei! Ble tre glass rødvin og noen gode stoooore sorte oliven som de har på den vinbaren. Vi hadde Barolo i glasset og virkelig nøt stunden.

 

Skal innom jobben en tur på jule-frokost kl. 1200. Ha kjøpt meg kroppsnær!!! strikkekjole i julerødt!!! (...og str. middels!!) og den skal jeg ha på meg. Med svart bukse og knehøøøye sorte støvletter og matchende belte skulle jeg være bra julefin. Brukte den i går kveld og følte meg....slank og TOPP!! Nei, nå ble det mye skryt her.....men, men.... det er FORDI JEG FORTJENER DET

 

I ettermiddag er det tur til frisøren, så dette blir en dag i egoets tegn..; gjør-bare-det-en-lyster-dag!!

 

I kveld skal vi ta opp rakfisken, så det kan bli rakfisk til middag i kveld.... ellers en vanlig dag i matveien.

 

Hadde i slutten på november et "mellom-mål" på å komme under 72 kg - før jeg når grensen på 70 - og den håper jeg å kunne nå innen mandag kommer.... Jeg lureveide meg i dag og det ser ut til at det kan gå.....

...SE HVA SOM SKJER.....

Ha en strålende fredag alle sammen... [img']http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/n005.gif[/img] Klemz fra Krepsedama:D

 

Hei !!

Er innom her en liten tur i førjulsstria, for å si en ting : Du er rååå !!

Så utrolig flink og fokusert du er !

Kan tenke meg du var fantastisk flott i den røde julekjolen !

Man skal rose seg selv, og si att man ser fiiin ut !

Jeg har kjøpt meg en ny jeans som jeg syntest selv jeg ser slank (...), og fin ut i. Og alle begynner plutslig å se att jeg nærmer meg -10 kg ! Kjekt med koselige kommentarer !

Men dessverre så kjenner jeg att fokuset daler nå...

Skal prøve å sjerpe meg !!

Ha en super helg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Fy søren, det e strevsom med jul enkelte av disse førjulsdagene og en slik dag har det vært i dag. Her har det blitt sylte og pålegg av maaange slag og kransekakebaking og anna baking...puh...

 

Og vi rakk ikke rakfisken forrige kvelden, så i dag var det full rulle på den fronten. Det ble rakfisk til lunsj i dag da, og nå har vi renset og gjort opp alt sammen slik at det ikke blir overraskelser senere. Den var kjempegod og slik vil vi ha den.

4,5 kg ferdig renset rakfisk av røye ..........det e mye god mat for gode selskap.

 

Til middag har vi spist karbonader av elgskav med saus som jeg hadde sjarlottløk og kantarell i. Rosenkål og babygulrøtter var godt følge og med hjemmelaga rognebærgele.....d e godt d!

 

....og nå har je vaska gølvet... både hist og hær og har satt meg ned for kvelden. Føttene verker og det kjennes ikke godt i detr hele tatt, MEN jeg har tatt meg et lite glass rødvin...Søren heller......får nyte te senere i kveld. Sover så godt da:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, så er siste søndag i advent snart over, og jeg har to arbeidsdager før jul - i morgen og tirsdag.

I dag har vi vært en liten tur på gartneriet - nå er julestjerner på plass på hverdags-spiseplassen også og jeg er nå ferdig med all pynting både ute oog inne. Ferdigpyntet er også alt det som skal ha granbar på seg:-) så nå luter det jul i huset. I morgen er det tid for damping og steking av resten av julepålegget som har ligget i marinade. Kalkunen jeg marinerte er jeg litt spent på for den har jeg brukt litt spicy krydder på; chili, urter, meksikansk....mmm det lukter godt av marinaden da:-)

 

I morgen er det veiedag - den siste veiinga før jul - og jeg er ganske spent. Nesten slik at jeg må legge meg så tiden flyr fortere...tji-hi... Det var ikke all verden nedgang forrige uke da - 0,3 kg - men jeg har håp om et større vekttap denne siste uka - FORDI JEG FORTJENER DET :)

 

Og nå nyter jeg en krydder-te som jeg kjøpte på apoteket - ikke verst den - krydderet kjennes og det er slik det skal være.

 

Ønsker alle en avslappende og fin søndagskveld - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nå er det jul igjen, nå er det jul igjen.....

 

Vekta i dag viste 71,5 kg!!!!! ......og jeg er virkelig klar for jula...heisann og hoppsann og fallerallera....

BMI'n er nå på 24,3 og er klart innenfor normalvekt og ikke bare i kanten :-)

 

Jeg kjenner meg tilfreds - virkelig tilfreds - og er straks klar for jobben! I dag og i morgen og så er det juleferie:D .....grrrrr...hvorfor kan ikke denne grønne smilien få på seg en nisselue og feire med????

 

Til dere som ser inn på tråden her - En varm førjulsklem fra Krepsedama:D

 

 

..........................................................................................................klipp

Her er min bakgrunn og "historie" for å være her inne:

Min status: 64 år og 171 cm

Veiedag: Mandag

Startvekt 82 kg - BMI 28,0

Mål: 70 kg

Delmålene: 79,9 - 76,9 - 74,9 - 70kg!!

 

Start 25. okt 2010: 82,0 kg

1 uke 1. nov 2010: 80,4 kg - ned 1,6 kg

2 uke 8. nov 2010: 78,6 kg - ned 1,8 kg - totalt 3,4 kg

3 uke 15. nov 2010: 76,9 kg - ned 1,7 kg - totalt 5,1 kg

4 uke 22. nov 2010: 75,8 kg - ned 1,1 kg - totalt 6,2 kg - BMI 25,6

5 uke 29. nov 2010: 74,6 kg - ned 1,2 kg - totalt 7,4 kg - BMI 25,3

6 uke 6. des 2010: 73,5 kg - ned 1,1 kg - totalt 8,5 kg - BMI 25

7 uke 13.des 2010: 73,2 kg - ned 0,3 kg - totalt 8,8 kg - BMI 25

8 uke 20.des 2010: 71,5 kg . ned 1,7 kg - totalt 10,5 kg - BMI 24,3

............................................................................................................to be continued

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er SÅÅÅÅÅ imponert :) steike du er suuuuuper flink :) er innom å lesr tråden vær dag, og du gir motivasjon.

 

Hvordan gjør du det?? er det noe spesielt du spiser, eller ikke spiser?? jeg er komt på en liten vekt stopp igjen :/

 

Men uansett, gratulerer så masse med utmerket nedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro!!!!! Gratulerer så masse. Du er helt rå.

 

Her går juleforberedelsene sakte fremover. Ikke noe stress, men er i rute ( tror jeg) Har akkurat fått beskjed at vi blir pålagt ferie i romjula, så jeg kan se frem til en lang ferie. Har faktisk bare hatt en uke ferie i 2010, og det var uke 2, så det er lenge siden forrige gang jeg hadde langfri.

 

Vurderer om jeg skal tyvstarte 8 kilos prosjektet 27 desember i stedet for 3 januar. Gi meg selv en uke ekstra. Bør jo ha tid til både trening og ordentlig matlaging med så lang fri. Kanskje lage opp middager for et par uker fremover, så jeg ikke går på en tidssmell når januar setter i gang. Krysser bare fingrene for at helsestudioet skal få åpnet igjen, og da gjerne i romjula så jeg kan få en kickstart.

 

Krepsedama.............. du er en inspirasjon for alle. Kos deg masse i jula og hils alle kjente der oppe hvis det passer sånn. Lenge siden vi har vært oppover nå, men ser ikke at det blir noen tur før tidligst til våren.

 

Jeg er klar, klar, klar til innsats. Og det føles så deilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

c017.gif

 

Takk for oppmuntringen jenter - dere er gulle go'e å ha da:-) Jeg tar et glass av et aller annet i kveld - jammen gjør jeg det - og da skal jeg sende en "skål" med en varm tanke til dere alle.

 

Nå tror jeg faktisk jeg går hjem for dagen for nå ble det data-krøll her på slutten av dagen....... vel, det blir koselig å komme hjem også! Skal ha røkt svinekam til middag i dag med - ja, selvfølgelig - kålrotstappe!!! og sennep! Nam, nam....

 

Og i dag blir det full avslapning og julemodus....

 

Kjempeklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang denne uken igjen :) Gratulerer masse, og kos deg med et glass av noe du fortjener i kveld. :D

 

Det som er synd, er jo at du kommer i mål, og blir borte for oss! Vi trenger en som sprer glede og motivasjon som deg!

 

Du fortjener absolutt å nå målet da, Krepsedama, misforstå meg rett :)

 

Ha en super førjulsuke, og koz deg masse!

 

 

Juleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang denne uken igjen :) Gratulerer masse' date=' og kos deg med et glass av noe du fortjener i kveld. :D

 

Det som er synd, er jo at du kommer i mål, og blir borte for oss! Vi trenger en som sprer glede og motivasjon som deg!

 

Du fortjener absolutt å nå målet da, Krepsedama, misforstå meg rett :)

 

Ha en super førjulsuke, og koz deg masse!

 

 

Juleklem[/quote']

 

Neida Anitgro, hun blir ikke borte. Hun bare flytter til samme hus som Soleia, og dit skal jo vi også. Leilighetene våre er bare ikke helt ferdige ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei jenter! Nei, nå koser jeg meg:-) Her er så mange innom at det er rent hjemmekoselig. Vet ikke om jeg vil flytte til "annen leilighet" jeg.....Ninass den var god: leilighetene våre er ikke ferdig enda...hau-hau....

 

Nei, og jeg er så gammel da vettu at jeg må ha noen til å passe på meg - kanskje jeg kan bare bo på kår her? De gamle flyttet jo bare på kåret - men det var jo bare en mindre leilighet i samme huset.

 

I alle fall - rene julestemninga her inne - og jammen tror jeg at du Ninass er i ferd med å flytte "hjem igjen" :-)

 

I dag er siste dag på jobben før jul, og her er det rimelig julestemning hvis en kan kalle det slik. Vi har data-krøll i dag også, så det blir masse sosialt, men mest for å uttrykke frustrasjonene,

 

Huffameg - nei nå tar jeg med medg en mandarin og går ut i gangen til de andre som sitter der: - Gla-a-de jul, he-llige juuul.....

 

Førjulsklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

He-he.....skrint i matveien ja...... Gamle damer trenger ikke så mye mat vettu:-)

 

Nei, for det er - om ikke sjelden å se - så i alle fall veldig få styggfeite gamle damer - ikke sant? Så derfor - når vi sitter gamle og forlatte på et eller annet aldershjem er kanskje idealvektea et faktum. Og vil dere vite grunnen?

 

Jo, når vi blir gamle blir vi så skjelven på hendene at mesteparten av maten detter ned i fanget på oss.......

k025.gif ......arti' den, men kanskje ikke noe alternativ nei!

 

Nå må jeg krydre svineribba så dere får ha det bra så lenge!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

I dag har vært en veldig ok dag hva maten angår, så eg er fornøyd med den. Innom bare på en snarvisitt......

 

Jeg og gubben har i ettermiddag vært på vinbar sammen med et vennepar. Vi spiste sen lunsj så vi tok bare vin. Hærlig vennestund-:D

 

Ikke for det - det gikk jo selvfølgelig med noen frimerket og kalorier av det, men også et godt minne i "livsdagboken".

 

Akkurat det kan ikke veies eller måles!!!! Nei, da, to glass rødvin er bare lykke, ingen huff...:-)

 

Ha en koselig bittelillejulaften og nyt hva det skulle være . her blir det kaffe...mmmm

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, det gode liv skal også passe inn i firkanten som kalles livet. Det er viktig å ta vare på! Men det er sjelden at man er nødt å nyte mat og drikke hver dag og da kan en unne seg det beste når en først nyter....:-)

 

Ellers kan en jo nyte det gode liv på mange måter uten å telle kalorier; gleder, følelser og ....for ikke å glemme - god te!!!!!!

 

...eller for å si det enkelt: Å kunne føle gleden ved en kopp god te! Så godt - så enkelt...eller som det heter i reklamen: Det enkleste er ofte det beste:D

 

Riktig GOD JUL til deg Soleia - Nyt julehelga og julefreden.

 

StoooOr juleklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Lillejulaften........og vi sitter må med beina høyt og har benket oss foran tv'n. Barn og barnebarn har vært her med gaver og hentet sine og vi har spist risengrynsgrøt mad mandel, og de har reist hjem til sitt.

 

Jeg og gubben feirer julaften alene, og så har vi stooorinnrykk 1.juledag med førstedagsfrokost. Over 20 med stort og smått, ja,ja de fleste er store etter hvert.

Men i morgen har vi gjort en ny vri og bedt et vennepar til frokost. Da skal vi smake på julens pålegg både av salt og søtt, kjøpt og hjemmelaget, krydret og gravet.......og ja, jeg vet ikke hva.

 

I morgen tidlig skal surkålen settes på og kokes - da kommer julelukta i huset. Og så skal jeg bake julebrød - det skal være ferskt til frokosten.

 

Enn så lenge har jeg ikke gått amok verken i kakebokser eller kjøleskap, men det er gruelig masse godt. Får håpe slekt og venner spiser meg ut av huset for å si det sånn:-)

 

Jeg ønsker dere alle en GOD JUL med alle gleder dere bare kan ta inn over dere!

 

Takk for at dere er her :-) Juleklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere alle hadde en fin julaften og 1 dag. Her koser vi oss og har en rolig 1 dag. Husbondens barn kom i går og skal være til i morgen. Kjempekos. de spurte til og med om de kunne få komme i nyttårshelgen. Ble så glad da, for det er ikke så ofte de er her.

 

Jeg starter 100% til mandag. Venter ikke på det nye året. Kunne egentlig tenkt meg å starte alt i dag, men med så mye usunt i huset, tenker jeg det er best å vente til andre her ( og litt meg) har tømt skapene innen i morgen kveld.

 

Gleder meg til å "være med igjen". Overskuddet er i alle fall bedre enn tidligere i høst selv om de syke fremdeles er syke, så har hodet tatt det inn og lært seg å leve med det.

Treningssenteret har desverre ikke åpnet igjen ennå, men nå må det jo nærme seg. 3 måneder for litt ombygging for å få godkjent lokalene, kan da ikke ta lenger tid enn dette.

 

Nå er det middag til hele gjengen. Kjører skjell med fiskepudding , reker, mm i dag.

Kos dere videre vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...