Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Så koselig at du ser innom og takk for oppmuntringen:)

 

Jeg har som mål 70 kg, men kan godt tenke meg 68 eller 69 kg tror jeg. Siste delmål jeg hadde før 70 var 74,9 kg som et siste delmål før 70, men må ha en liten mellomlanding. Derfor har jeg satt meg som mål nå før jul å prøve å nå 72 kg..... Kan vel bli litt i drøyeste laget kanskje, men det skader ikke å prøve.

 

Jeg satser i alle fall på å bli VÅRYR og klar!! ....som jo tråden her heter ;)

 

.....så til våren kan du nok finne meg på HV...tror du ikke?

 

Takk igjen - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Så koselig med mye besøk her da - kjempekjekt med fine tilbakemeldinger ;):)

 

Jeg ser at du Dillaa har ca samme mål som meg og at vi har startet og fulgt hverandre ganske - både med delmålene og nedgang - så jeg får bare gratulere tilbake - skal følge med deg....:D

 

Inne på HV i februar - mars Soleia? Husk at det snart er jul da; Litt julekoz må vi ha, selv om en i år kanskje skulle ha greidd seg med å sutte på .....en gammel fleskesvor....eller hvordan det nå var i julekveldsvisa!

 

Her er det også strålende vintervær, men baaare med usle 11 minusgrader... huhuttttrree....

 

Vi snakkes senere i dag jenter.....skal inn og "titte meg rundt" og sette noen ord inne på tråden i kveld. Skal nemlig reise til Oslo og Hadeland på førjulsbesøk i morgen og er ikke tilbake før på søndag - faksisk spent på hvordan det går. Har ikke forhåpninger om nedgang til mandagen for å si det sånn....

 

Klemz fra Krepsedama:D med ønske om en strålende dag...og i morgen kommer desember.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, nå har jeg pakket så vi er klar til å kjøre i morgen tidlig. Vi starter ikke sånn bråtidlig akkurat, men tar en rolig morgen. Det er jo 50 mil ned da så det går noen timer.

 

Vel, jeg blir altså ikke "til stede" her inne før på søndag kveld, og mandag er det veiing...ugrmp...:cool:

 

Det blir vanskeligst med maten, jeg styrer jo ikke kjøkkenet selv; jeg er jo på besøk og gjest!!! Men vi har sagt fra at vi er på "slanken" så det blir nok ok.....trur eg.....

 

Tar med tilpasset niste på turen og da er dagen i morgen så og si over:).....og sånn går no dagan...

 

Ha en fin slankeuke alle sammen - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og spesielt til Krepsedama (som jeg jo snakker med på Facebook innimellom)

 

Så utrolig flink du er. Godt å se at tråden min er i live og "oppfører seg pent" og går riktig vei.

 

Her er alt som før. Vekta står stille, og det er bra ettersom jeg ikke gjør noe spesielt i forhold til den om dagen. Tror nok ikke jeg kommer tilbake som aktiv før på nyåret, for mye som skjer akkurat nå, men skal bruke desember til å motivere meg igjen og få litt overskudd.

 

Alt bra ellers og har dere lyst til "å komme på besøk" så er bloggen min http://garnglede-no.blogspot.no

 

Hvis jeg drøyer med å svinge innom igjen så ønsker jeg alle en riktig flott førjulstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, da var jeg hjemme igjen, og alle julegaver som skulle langveis er brakt egenhendig på plass. Og her hjemme?.....jo, det lyste julekoselig fra alle vinduene, det var godt og varmt inne og jo...Jula har inntatt heimen:)

 

Os så du da Ninass som har vært "hjemom" og jeg var ikke her!! Koselig å "se" deg igjen. Ja, vi venter på deg alle sammen tror jeg - Det skal bli kjekt når vi er på plass igjen alle. De andre var litt mere på besøk når du var her vettu....så rart med det; det er jo din tråd:)

 

Og i morgen har jeg veiedag:o ......ja, jeg tror jeg har vært flink, men å være gjest fra onsdag til søndag er jammen ikke greitt. En skal ...skulle til å si...ha stål i ben og armer, men i allefall bør en ha det i hodet.

 

Jeg har vært så vidt og luretitta på vekta i kveld og hvis den ikke slår seg vrang i løpet av natta, ser det jammen bra ut!!!!

 

Har kjøpt meg enda MERE TE!!! Var innom på glassverket på Hadeland og der hadde de både Jule-te og Gløgg-te, så her renner det vel snart ut i alle ender....

 

Vel, jenter, dere får ha en fin kveld - det skal jeg med en god kopp Gløgg-te, og i morgen finner dere meg inne her med siste nytt!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Holder koken ja, Anitgro:D Ikke bare det; det er nesten så jeg koker over eller bobler over............... 1,1 kg nedgang siste uke! Hvem skulle ha trodd det? Ikke jeg i alle fall....

Ja, vekta stanset på 73,5 kg og nå er BMI'n min på 25... Det betyr at jeg er i sjiktet normalvekt!!!!......vel,vel, helt i ytterkanten da, men likevel....jeg er kjempefornøyd med det:)

 

Mens jeg husker det;....jeg må på Jobb!!

 

Stikker innom i kveldinga igjen... så ser dere siden!

 

Ha en feiende flott dag - Klemz Krepsedama:D

 

 

.................................................. .................................................. ......klipp

Her er min bakgrunn og "historie" for å være her inne:

Min status: 64 år og 171 cm

Veiedag: Mandag

Startvekt 82 kg - BMI 28,0

Mål: 70 kg

Delmålene: 79,9 - 76,9 - 74,9 - 70kg!!

 

Start 25. okt 2010: 82,0 kg

1 uke 1. nov 2010: 80,4 kg - ned 1,6 kg

2 uke 8. nov 2010: 78,6 kg - ned 1,8 kg - totalt 3,4 kg

3 uke 15. nov 2010: 76,9 kg - ned 1,7 kg - totalt 5,1 kg

4 uke 22. nov 2010: 75,8 kg - ned 1,1 kg - totalt 6,2 kg - BMI 25,6

5 uke 29. nov 2010: 74,6 kg - ned 1,2 kg - totalt 7,4 kg - BMI 25,3

6 uke 6. des 2010: 73,5 kg - ned 1,1 kg - totalt 8,5 kg - BMI 25

.................................................. .................................................. ........to be continued

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...er i ferd med å ebbe ut!! Har hatt en hektisk dag på jobben og så var det hjem for å skifte for å rekke treninga kl. fem. Etter halvannen times trening, spanderte jeg litt tid i solariet. Syntes jeg fortjente det i dag.....73,5 kg...kan knapt tro det er sant:)

 

Etterpå har jeg laget min favorittmiddag: røkt svinekjøtt med masse kålrotstappe og sennep, og er derfor rimelig god og mett.

 

Nå nyter jeg nyinnkjøpt Jule-te n065.gif og har om ikke alt for lenge tenkt å finn køya!!

 

Natta - vi snakkes! Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Frokost, mellommåltid og lunsj som vanlig i dag. Og så er det årlige tannlegebesøket over for i år med null hull - bare se på gliset:D

 

Når jeg kom hjem fra tannlegen måka jeg snø i 40 minutter. Hva skal man skrive på slikt'a? Dårlig at ikke snømåking og hagearbeid er med blant aktivitetene, det er piskadausen minst like krevende som f.eks. golf. Men, men, jeg førte det opp som gymnastikk jeg, for jeg vil tro en forbrenner endel kalorier på snømåking........ja, sånn er det med den saken.

 

Til middag i dag har vi spist karbonader som jeg laga rett av karbonadedeigen; bare delte den opp og formaden på steikepanna og krydra med salt og nykvernet pepper. Med surkål og kålrotstappe var det festmat nesten.....nei, nå er nesten hver dag en fest ;)

 

Men stappa mett i går og like mett i dag, må jeg nok lureveie meg i mårra tidlig for å justere retningen.

 

d040.gif

....ja da, vi får hoppe det vi kan vi som er her inne - vi har da mye å være hoppende glade for....

 

Fornøyd Krepsedame:D har nå fått julete-koppen sin......O, du søte juletid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk flott nedgang! Du raser jo virkelig ned i vekt!

Er det ikke deilig å ha normal BMI? Det synes jeg ihvertfall :)

 

Stå på videre krepsedama- dette fikser du så lett som bare det!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

c017.gif Takk for det Soleia! Koselig at du stikker innom og ser hvordan jeg har det:)

 

Jo, jeg føler da virkelig at det går min veg - skulle da bare mangle at jeg ikke var fornøyd med den nedgangen jeg har hatt. Men er spent på morgendagen da; føler jeg har vært veldig mett de to siste dagene så jeg må ha en lureveiing da.

 

...og kanskje BMI'n er enda bedre da - liksom innenfor grensa:-) Ikke bare er det deilig , men det er dobbeltdeilig i og med at vi har fått en helsegevinst også, og det er virkelig noe!!!

 

Vi snakkes Soleia - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Steik så bra !!

1,1 kg !!! Grattis :)

Blir helt imponert over deg !

Tror det kunne vært en stor fordel å kutte litt karbohydrater for min del også, men klarer det bare ikke :)

Men utrolig bra jobba, BMI på 25 !!

Du er hverved normal ! :)

ha en super onsdag !

Her er det "fri" dag på gang, med mange juleforberedelser !

Og to stk små "hjelpere" på 6 og 2 år....

Jaja, kanskje jeg får gjort bare en brøkdel av det jeg hadde tenkt !

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama
Men utrolig bra jobba' date=' BMI på 25 !!

Du er hverved normal ! :) [/quote']

Den e bra vettu, Elisabeth - Du er herved normal! Skulle ha ramma'n inn egentlig:) Og tusen takk for at du følger med meg - Det er en utrolig god drahjelp det også - Absolutt!!

 

I dag har vi spist fiskepinner; 4 på meg og 6 på gubben! Og grønnsaker da selvfølgelig. Det ble - ja hold dere fast - rosenkål og babygulrøtter!!! Gubben som valgte, men det var faktisk ganske ok. ......Ja her har vi såmenn begynt på de syv smale årene:D

 

.....psssst....lureveiinga i dag tidlig viste at en går ned i vekt selv om man er stappende mett....

 

Klemz til alle flittige juleforberedelsesdamer fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Middag unnagjort med grei kalorigrense og kvelden blir litt kosekveld før julebordet i morgen.

 

Har dekka bord og pynta til julebordet i morgen, så vi var ikke hjemme før nesten åtte. Nå får jeg pleie legemet og nyte som best jeg kan. Det venter en del jobb i morgen også. Det blir litt jobb på komiteen når vi er femti personer som skal få en vellykket kveld på alle måter.

 

Håper bare jeg greier å være noen lunde fornuftig med mat og drikke....Klemz fra Krepsedama:D

 

p020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....ble det ingen veiing på deg på lørdag? Ser at det mangler resultat på tabellen

i desember.... Desember er så definitivt en vanskelig måned, men vanskeligheter er jo til for å bryne seg på:-) Stå på Anitgro!!!!! Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....og jeg har inntatt en sen froskost. Det ble moderat inntak av ribbe og tilbehør i går og egentlig litt smått med drikke også. Et glass champagen, i flaske juleøl og 1 akevitt - det må vel kalles å være moderat mht drikke på et julebord vel??

 

Er fornøyd med gårsdagen, så i dag er det barnevaktkveld for 3 barnebarn. Tror det blir pizza til kvelden og godteri og brus - til barna ja :eek:

 

Til middag blir det nok lapskaus - kanskje ikke verdens sunneste, men får spise litt ekstra surkål til - ikke så mange kalorier der.

 

Hvordan det blir med vekta til mandag, er jeg spent på da. Men er jeg fornuftig i helga skulle jeg ha håp om nedgang i alle fall. Hvor stor den nedgangen blir er ikke så godt å si.......

 

Vel, vel, ha en strålende fin lørdagskveld - det skal jeg:D Klemz Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, nå er dagen snart ende, og jeg har fått ganske mye ut av den synes jeg.

 

Klokka tolv tok jeg med meg barnebarna som var her på besøk og dro på gartneriet. Der var det topp julestemning og flott julepyntet - en riktig jule-oase:) De fikk velge seg ut en ting hver til å henge på juletreet; det ble en spennende time.

Etter at de dro måtte gubben på et møte og jeg tok tak i siste jule-stæsjinga. Nå lyser det fra hver en krok her- både te-lys og kubbelys og i et hjørne er det enda lilla adventsstemning der tre lys står og kaster sitt lys utover en julerein stue. Det er julestjerner i krukker på de samme plassene som de står hvert år, og det er nye tepper på gulvet. Jammen ble det rødt og gull og krystall i år også:)

Fiiiint ja!! ....og godt.

Fra terrassen lyser en 3 meter stor tuja med 200 smålys på...... - til og med naturprogrammet på NRK1 passer så absolutt inn i et hele! Nå har freden så definitivt senket seg i heimen.

 

....og jo, da, jeg har spist mine faste måltider også i dag - alt i alt en flott dag, men nå skal jeg fortsette min julemodus: Nå skal jeg kjenne lukten og smaken av førjul med en kopp julete.....

 

Om noen skulle stikke innom her ønsker jeg dere en fin adventskveld!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det har vært to hektiske dager her og jeg fikk ikke lagt inn vekten i går. Det gikk ikke helt som planlagt - kun 0,3 kg. ned. Men jeg gikk jo ned....jipppiiii...og får være fornøyd med det. Trøster meg med at jeg ikke skal på julebord til helga:-) Det var 60årsdag i går, men det har vel gått såpass lang tid til neste mandag at det kanskje ikke kommer til uttelling.

 

Hadde et håp om at jeg kanskje kom på 72-tallet, men da var jeg visst litt for optimistisk. Med 8,8 kg nedgang på 7 uker er det jo god grunn til å være fornøyd, så jeg sjanser på at jeg går under 73 kg ved neste veiing på mandag den 20.!!!!

 

Ha flittige og fine førjulsdager med mye kos - Krepsedama:D

 

.................................................. .................................................. ......klipp

Her er min bakgrunn og "historie" for å være her inne:

Min status: 64 år og 171 cm

Veiedag: Mandag

Startvekt 82 kg - BMI 28,0

Mål: 70 kg

Delmålene: 79,9 - 76,9 - 74,9 - 70kg!!

 

Start 25. okt 2010: 82,0 kg

1 uke 1. nov 2010: 80,4 kg - ned 1,6 kg

2 uke 8. nov 2010: 78,6 kg - ned 1,8 kg - totalt 3,4 kg

3 uke 15. nov 2010: 76,9 kg - ned 1,7 kg - totalt 5,1 kg

4 uke 22. nov 2010: 75,8 kg - ned 1,1 kg - totalt 6,2 kg - BMI 25,6

5 uke 29. nov 2010: 74,6 kg - ned 1,2 kg - totalt 7,4 kg - BMI 25,3

6 uke 6. des 2010: 73,5 kg - ned 1,1 kg - totalt 8,5 kg - BMI 25

7 uke 13.des 2010: 73,2 kg - ned 0,3 kg - totalt 8,8 kg - BMI 25

.................................................. .................................................. ........to be continued

05.12.10 21:26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloisen!

 

Synes du er kjempeflink jeg... Du har jo rast ned :)

 

Jeg er tilbake i "fokus-modus", og sitter og koser meg med gløgg-te, som jeg vant på adventskalenderen på jobben i dag. Har fått litt "mamma-tid" på symaskinen i dag, har full julegaveproduksjon av sminkepunger til alle familiens kvinnelige innslag. Jeg koser meg skikkelig når jeg sitter der, og alle negative tanker blir borte. Tror det er terapi for vektnedgang også jeg. Før jeg satte meg godt til rette, var en ute en god tur med hunden. Har blitt smått med bevegelse de siste ukene.

 

Nå blir det full skjerp og kos med juleforberedelser de siste dagene før jul.

 

Laget wok med kyllingfilet til middag i dag! Salat til lunsj :) Definitivt på rett spor!

 

Kos deg videre Krepsedama i førjulstida, og fortsett din samvittighetsfulle innsats. Det er moro å følge deg :)

 

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe og trøste hvor flinke dere er. Krepsedama, jeg er bare sååååå imponert. Skal følge deg som en skygge bare vi kommer over jul.

 

Jula er ikke noe problem her. Er ikke spesielt glad i hverken julemat eller julekaker, og det er nesten ikke fridager heller, så jeg ser ikke på det som noe hinder. Men.................. bruker tiden nå til å planlegge og motivere. Treningssenteret jeg begynte på i høst måtte jo stenge pga ikke godkjent driftsendring. Har ennå ikke åpnet, men de håper på at det er i gang igjen i romjula.

Dermed skal jeg i gang igjen på nyåret. Motivasjonen ligger å lurer i bakhodet, så jeg nærmer meg klar igjen.

Dermed passer fremdeles overskriften i tråden, bare at det ble en vår senere enn beregnet. Ingenting har skjedd i 2010, men det har jo heller ikke gårtt spesielt galt, så da er det bare å begynne med blanke ark.

 

I dag har jeg begynt å fylle inn kalenderen for januar med matplaner, trening o.l. Har bestemt med for at jan, feb og mars skal være fokusmåneder, så våren kan komme og yrheten blomstre. Målet er 8 kilo på 12 uker, uansett hva utgangspunktet er 3 januar. ( har egentlig lyst til å starte 27 des, men må tenke litt på den).

 

Har ikke lest så mye her inne, men skal ta en runde og samle enda mer motivasjon. Jeg begynner å glede meg til å komme igang igjen, ikke minst samtidig med at treningsmulighetene øker.

 

Stor klem til alle som er innom her. Kommer snart tilbake og skal følge i Krepsedama sitt spor. Kan jo ikke gjøre skam på tråden hun har sendt så possitive rapporter på.

Så... fra nyåret blir vi to her. For Krepsedama hører helt klart til her inne,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...