Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Nedgang i jul- og nyttårshelga er det ikke mange som gjør etter deg, etter så mye nedgang i forkant ;)

 

Du er heeelt rååååå! Fortsatt god bedring til ryggen!

 

Ettermiddagskos med en kanne grønn te med sitrus!

 

Kroppen er tilbake i normalmodus, og livet er herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Takk for det, Anitgro - og ja, jeg håper virkelig ryggen bedrer seg snart!

Legen har sykmeldt meg ut uka, og medisinen foreløpig er Ibux og å holde meg i bevegelse...ja, så i morgen er det ut å gå da. Gå er det beste da eller stå. Når jeg sitter stivner jeg helt og det verker som fy, så som inneboer blir det mest å veksle mellom sofa og godstolen.

 

Kan jo ikke være ute å gå hele dagen..??? Vel, i morgen kan jeg jo prøve meg på en liten tur på formiddag og en på ettermiddag.

 

Det blir i alle fall ikke snømåking på meg!!!

 

Nei, dette vil nok gå ut over forbrenningen. Det beste er nok de daglige rutinene for å holde seg ship shape.....

 

Nei, nå er det slutt på sytinga - ble bare litt satt ut av hele greia! Men det hjalp nok på når jeg bare fikk gruffet meg her inne...i morgen er jeg helt sikkert et par hakk hyggeligere....

 

Takk for praten jenter . Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg og ønsker om at du raskt blir bedre.

Du bør nok ikke stå så mye med ond rygg. Det er en statisk belastning som presser skivene sammen. Gå eller ligge er som regel det beste. Stå og sitte er nei, nei.

Her er nederste del av ryggen avstivet så den ikke skal finne på noe tull. Opererte i Sverige i 1996 og har vært superbra etter det.

 

Ellers så går det greit. Litt mindre trening enn beregnet i går, men matinntaket var bra, så jeg har ikke panikk. I morgen er det endelig treningsstudio igjen, så nå skal kroppen få kjørt seg fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Fikk godt råd med Anitgro i går; gå forsiktig, kanskje en soltime og et godt bad!

Jeg har gått tur i dag og tatt en soltime så nå er bare deilig avslapning i badekaret igjen:-) Var innom og kjøpte meg en ny badeolje, så når middagen nå er inntatt, skal legemet senkes ned i vann....deilig!!

 

Og etter godt og vel en halv time som turen inn til treningssenteret (hvor sola er) tok, kjennes ryggen heller bedre ut. Så får jeg håpe at også badet gjør sitt.

 

Nei, nå rykker det nesten i munnvikene; det må være smilebåndene :-) ....kanskje verden igjen er på min side.

 

Her blir det appelsindampet kalkynbryst (rester fra julen) med stekte rotgrønnsaker. Appelsinsaften skal etter dampingen bli saus. Jeg tilsetter bare litt maisenajevning og krydrer med sweetchilisaus. Høres ikke så verst ut dette - eller hva?

 

Nei, du har rett i at det ikke er noe særlig å stå Ninass. Var på jobben og leverte sykmeldinga i dag og valgte å stå i stedet for å sette meg ned, men det ble verken eller..... så det blir som du sier ligge eller gå.

 

Ellers var vi innom og kjøpte oss ny skjenk og bord i spisekroken. Det ble oljet eik og så skal jeg male stolene lys. Hvis ikke det blir noe særlig, blir det eik stoler også - time will show;-)

 

Nå er middagen klar - vi snakkes! Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tidlig morgen i dag! Etter å ha kokt egg, spiste jeg dette, en kopp kaffe og 1/2 banan. Tok på meg klær og gikk 3 km til fysio'n - hæææ??? Var der til timen kl. ni..... Synes jeg var flink da!

 

Gubben henta meg etterpå og nå har jeg spist reker med salat,tomat, soltørka tomat og tzatziki til lunsj. Måtte innom til dere her da for å se om det er noe liv...

Etterpå blir det sofaen. Ikke helt ok å sitte særlig lenge av gangen enda, men så avgjort litt bedre i ryggen:D

 

I ettermiddag skal jeg møte venninna på treningsstudio. Avtale om at vi går på tredemølla først og sist som vanlig, men mens hun trener styrke, henter jeg "styrke" i solariet. Det var vel en god deal? Gode venner er bra å ha ja:-)

 

Har vært og jukseveiet meg, men foreløpig står jeg fast....og jeg har jo ikke tenkt å starte på hold-vekten-greie riktig enda? Kanskje det liksom må komme i gang etter jule"stansen"...jo, det er sikkert bare det....

 

Nå er det sofaen - titter innom senere - Klemz Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flink du har vært tidelig en morgen !

*klapp klapp !!*

Vekten er nok på vei nedover igjen skal du se, du e jo så utrolig flink !

Hadde ikke klart å kutte karbohydratene slik som du gjør ( litt misunnelig her ja... ;) )

Håper ryggen ordner seg, så du kan fortsette den gode stimen !

Ha en super duper dag !

Med trening fra ende til annen ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å gå ;)

 

Ta fortsatt vare på deg selv, om det blir litt stillstand på vekta noen uker, er det vel ikke helt krise, du har jo gått ned i et rasende tempo :)

 

Kos deg med sofaen og sola! Og kanskje litt te senere?

 

Nå er det klart for middagservering her i huset!

 

Ha fortsatt god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Storfornøyd med dagen i dag både hva mat og trim angår...... Ikke verst å samle trimpoeng med dårlig rygg! Nei, jeg er så absolutt på plussiden i dag:-)

 

Koste meg i sola - tror så absolutt det gjør bra nå - varme til hele kroppen! Det funker som med modelleire; den blir smidigere å jobbe med når den er oppvarmet:D

 

Nå venter kaffe og sofaen, a, for hva skal vel man med stoler....? Senere blir det nok en kopp eller to med te vil jeg tro....

 

Ha en kjempefin kveld jenter - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her var det så vidt jeg ikke fant igjen tråden gitt!! De andre trådene er helt på hugget og vi holdt på å seile akterut.....! Vi har vel ikke gitt oss??

 

Ninass, hvor er du da - går det bra - eller jobber du deg halvt i hjel på nyåret???

 

Jeg har jo ikke vært på jobb enda på nyåret; stikkordet er rygg....skal ikke prate om den nå

......jeg gremmes......grrrr.....!!!s060.gif

 

Frokost og mellommåltid er allerede inntatt og nesten halve dagen er forsvunnet. Kan ikke melde om matsug, så jeg er i normalen sånn sett.

 

Det er meldt opptil liten storm her i dag OG snø......akkurat nå er det sol og i alle fall litt blå himmel, men har ikke bestemt meg om jeg skal ut en liten tur.....Tror jeg får se'n litt an.

 

I dag blir det fisk til middag - stekt sei med løk og raspede gulrøtter med eddikogsukkerblanding. I morgen er vi bedt til datteren og familie på middag. Alle tre barnebarna der er hjemme - noen er hjemme enda før de drar tilbake på studier og noen kommer hjem på helgebesøk (fra skole/jobb).

Du som tida går....voksne barnebarn!! Og noen mindre også - to av de minste var med på barne-TV serien Trond med Hammer'n. Så der har'u meg:D

 

Ellers sysler jeg med tanken på å sy trekk på stoler på spiseplassen. Sånn heldekkede, fotside med knapper i ryggen i lin. Synes de er flotte. Rart hva man tenker på av stillesittende puslerier når en nesten ikke greier å sitte oppreist.

 

Men, men, det er vel kanskje tegn på at tanken fungerer da ihvertfall:-)

 

Nei, nå var jeg skikkelig pratesjuk - savner dere!!! Klemz Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hodet fungerer da, Krepsedama... Jeg siklet også litt på å sy sånne trekk da ny spisestue ble kjøpt inn i fjor sommer. Men med hund fant jeg ut at det kanskje ikke var så smart... hår osv. ;) Fant noen nye flotte stoler i stedet jeg da...

 

Ha en super fredagskveld, og kos deg med familien i morgen ;)

 

Har skikkelig go'følelse til veiing i morgen, så dette er spennende.

 

Gubben holder på å reparere "go'stolen" min, et sånt fotbrett som skal sprette ut når jeg vil slappe av har en røket fjær. Så nå skal fredagskvelden inntas på fredagsvis. Her skal det ikke gjøres mye når laksen er fortært!

 

Fortsatt god bedring!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Middagen er inntatt og jeg er klar for fredagskvelden på sofaen.....

 

Det blir nok bare te i kveld - unner meg ikke rødvin - kunne vel hatt god lyst på det, men kanskje jeg har lyst på i morra i stedet for...?? Da kan jeg vente:D

 

Jeg skal se på Nytt på Nytt i kveld - Linn er tilbake!

 

....og så tror jeg forsynemeg jeg har begynt på en forkjølelse...hææææ...?

 

Nei, nå vil jeg bare kose meg - ha en superduper fredagskveld:-) Lykke til med veiinga i morgen da Anitgro!!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nyter en kopp kaffe ved det nye bordet i spisekroken vår og beunderer nymontert skjenk i eik...hmmmm....ble fint ja! Fornøyd Krepsedame:D

 

Hoppet over et mellommåltid og lunsjen er nettopp inntatt. Ikke med vilje, men tiden for fra meg. Ble litt ivrig, skjønt det kan vel knapt kalles ivrig, men i min forfatning vil jeg tillate meg det:-)

Ryggvondtet er i ferd med å forlate kroppen, og jeg føler jeg nesten kan puste bortimot normalt igjen. Åååååh, det skal bli skikkelig godt ja!

 

Skal snart dra bort på middag nå, og jeg kjenner det skal bli godt bare å få sette seg til bordet. Må handle litt REMA-reker på veien så jeg kan rense når vi er hjemme igjen; de må være på plass til lunsj-maten min ellers blir jeg...ja, hva blir jeg....rådvill? Ja, det var ordet!

 

I kveld skal jeg nyte et glass rødvin, tror jeg i alle fall!! Jeg kjenner for å feire både møbler og helse......

 

Krepsedama:D ønsker dere en flott lørdag jenter - hvor dere enn er!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Frokosten inntatt og TV'n er slått på og altså klar for sportssøndag!! Tror nok også jeg bør ut å gå en tur - ikke for trimpoengene, men for ryggen sin del!

 

Ryggen er så avgjort bedre og det kan vel være muligheter for at jeg er tilbake på jobb i morgen. Men jeg er ikke helt ship shape og jeg måååå ikke begynne for tidlig, så akkurat det skal jeg vurdere nærmere ved dagens slutt og ikke minst i morgen tidlig. Det får ta den tiden det tar!!

 

Hvor er dere alle sammen? Jeg er så nysgjerrig på hvordan det går med dere i hverdagen; Hva spiser dere, går det bra mellom veiingene, hva skeier dere ut med og hvorfor...? Sånne ting lurer jeg på :confused: Husk det er på de dårlige dagene vi trengs mest for hverandre; de gode dagene og de gode resultatene er da det er morsomst å dele med andre.

 

Life is ups and downs....men vi mennesker er alle et resultat av de erfaringene vi skaffer oss gjennom livet:-) ....også innen dette temaet her inne. Vi ville ikke vært de samme uten de erfaringene vi har på godt og vondt.... en nødvendighet for det hele mennesket.

 

Kom igjen jenter - jeg trenger dere - i gode og onde dager:D

 

Søndagshilsen fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Her kom morgenen litt fort på ( eller skal jeg si litt sent igang) så jeg rakk ikke/ glemte å veie meg i dag. Tar det i morgen tidlig. Tror nok det blir stillstand. Firmafest på fredag og gjester lørdag. Ikke de store utskeielsene, men det ble bittelitt vin og mye salt i maten og da sier som oftest kroppen min STOPP.

 

I kveld er planen en laaang tur på bena. I morgen er det endelig treningsstudio igjen. Skulle vært der forrige torsdag, men kiropraktoren ( som fikser litt på nakken i ny og ne) ba meg vente til denne uken.

 

Middag i dag................... tror kanskje jeg går for fisk på grønnsakseng, men får smake meg frem utover dagen.

 

Godt å høre at ryggen kommer seg Krepsedama. Jeg så forresten at du hadde prøvd å hilse på på FB i går, men selv om jeg er logget på, så har jeg sjelden siden oppe, så du var ute igjen før jeg fikk svart deg.

 

Gleder meg til en uke med forhåpentligvis mye trening/bevegelse. Skal også prøve å holde litt igjen på karbohydratene. MÅ HA noe ved siden av middagen, men knekkebrød i stedet for brød passer meg helt utmerket.

Så får vi bare jobbe videre. Til tross for ikke optimal helg, så er hodet på plass og ikke minst pågangsmotet på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, her nynnes det....vekta viste 70,7 kg og gliset er PÅ!!

Nedgangen ble altså på 0,6 kg siste uka og det er jeg fornøyd med. Også at BMI'n er kommet ned på 23-tallet.

 

.....det går mot vår jenter!!

 

Og det er bra at pågangsmotet er på plass Ninass. Er det noe vi må holde fast på, så er det nettopp det. Nedgangen kommer om det er stillstand enkelte uker - Nei, her skal det bli en travel etterjulsvinter og vår - ikke sant? Her blir det trening , turer, god og riktig mat og masse ideer og oppmuntringer på veien..... Det YRer allerede:-)

 

Fisk på grønnsakseng...lager du den i form eller pakker du inn i folie i porsjoner? Og hvilke grønnsaker bruker du? Du sier du MÅ ha noe ved siden - jeg skjærer noen skiver poteter og legger ved inni pakka (bruker folie). Nei dette må vi finne ut av - ideer til nye smaker og tilberedning er viktig!!

 

Var innom på tråden til Soleia og leste der et innlegg av FruFleksnes. Fy søren - den dama har tatt av 71 kg på et år!!! Det er jo helt rått!! Da fant jeg ut at jeg tross alt har en kortere vei mot målet......hmmm 71 kg...makan!!!

 

Ha en flott mandag Ninass - her blir det ikke noen tur i dag - det regner og blåser og er sikkert kjempeglatt etterhvert også. Får se om det kanskje blir en tur på trening med sol til kvelden.

 

Vi snakkes - Klemz fra Krepsedama:D

 

................................................. .................................................. ......klipp

Her er min bakgrunn og "historie" for å være her inne:

Min status: 64 år og 171 cm

Veiedag: Mandag

Startvekt 82 kg - BMI 28,0

Mål: 70 kg

Delmålene: 79,9 - 76,9 - 74,9 - 70kg!!

 

Start 25. okt 2010: 82,0 kg

1 uke 1. nov 2010: 80,4 kg - ned 1,6 kg

2 uke 8. nov 2010: 78,6 kg - ned 1,8 kg - totalt 3,4 kg

3 uke 15. nov 2010: 76,9 kg - ned 1,7 kg - totalt 5,1 kg

4 uke 22. nov 2010: 75,8 kg - ned 1,1 kg - totalt 6,2 kg - BMI 25,6

5 uke 29. nov 2010: 74,6 kg - ned 1,2 kg - totalt 7,4 kg - BMI 25,3

6 uke 6. des 2010: 73,5 kg - ned 1,1 kg - totalt 8,5 kg - BMI 25

7 uke 13.des 2010: 73,2 kg - ned 0,3 kg - totalt 8,8 kg - BMI 25

8 uke 20.des 2010: 71,5 kg - ned 1,7 kg - totalt 10,5 kg - BMI 24,3

 

2011:

10 uke 3. jan 2011: 71,3 kg - ned 0,2 kg - totalt 10,7 kg - BMI 24,3

11 uke 10.jan 2011: 70,7 kg - ned 0,6 kg - totalt 11,3 kg - BMI 23,9

.................................................. .................................................. ........to be continued

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Krepsedame. Du slutter ikke å imponere.

 

Fisken pleier jeg ofte å bare legge på en pose med frosne grønnsaker, alt etter hva jeg har. Heller på litt buljongvann i bunnen. krydder av ymse slag, og inn i ovenen. Koker jo ofte poteter ved siden av, men det var jo ikke dumt å legge dem ned der også. Kan jo bare ta litt alluminiumsfolie over.

 

Hvis jeg hiver alt i samme form og inn i ovenen, kan jeg jo ta en times tur med dyret mens det står og godgjør seg. Litt lavere varme enn vanlig, så går det nok greit med 1 time.

 

Og dermed var middagen bestemt. Fikk forresten 3 forskjellig fiskekrydder til jul, så her er det bare å slå seg løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Du imponerer stadig !

Flott jobbet !!

Du er jammen rå ! ;)

Her er det stillstand enno, dvs sikkert litt opp etter julen... ;)

Men begynner på kurs igjen i morgen, så da skal jeg NED NED NED !

Og der skal jeg bli, så det så !! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....du er ikke annet enn super, krepsedama!! ;)

 

Gratulerer, og nå er du vel straks i mål....? 700 gram unna...?

Da er du <3-lig velkommen inn i mitt nabolag- der er det fint!!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for deg, Krepsedama! Du slutter ikke å imponere! En uke eller to, og du er i mål! Fantastisk ;) ;) :(

 

Håper du er bedre i ryggen også, tiden er vel inne for at det slipper nå?

 

Laksen min er inntatt, og nå er det litt avslapning før tekanna kommer på bordet!

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.....for kjempekoselig oppmuntring alle sammen.....n005.gif Dere er bare så herlige!!

 

Ja, målet som jeg satte i starten var på 70 kg og det er jo ikke så langt unna. Da jeg var innom for noen år siden, var målet på 65, men man blir jo stadig eldre...hmmmm..... Jeg bestemte meg når jeg satte 70 som mål, at når jeg når det - eller rettere sagt er 69,9, så skal jeg vurdere det endelige målet mitt; Enten så blir det som det er eller....får se....dere blir uansett ikke kvitt meg da vettu, så lenge det finnes "leiligheter" her inne som jeg kan "bo" i.

 

Der har dere meg da:-) Jeg er selskapslysten som få, så jeg "overnatter" gjerne både her og der jeg...he-he...

 

Jeg har i dag hatt stekt sei med løk - ikke panert!! Jeg kjøpte fersk sei og krydret bare med salt og pepper. Gulrot, brokkoli og litt postet til. Fiskekrydder, ja, hvor er jeg hen i huet da? Klart, jeg må prøve det, men jeg skal ha torsk om et par dager, så ja, da er nok en middag klar:-)

 

Var hos legen i dag og jeg er sykmeldt ut denne uka også. Neste uke skal jeg begynne på halvt - han mente det var beste løsningen slik at det ikke kom tilbakefall nå som jeg var på bedringen.. Men jeg MÅ holde meg i bevegelse - det er tingen.

Var på treningssenteret igjen i kveld på samme dealen som sist og den sola gjør underverker - varmer og mykner kroppen, ja, det passer meg bra!

 

Da er det tea-time her; grønn te med ingefær!! Ja, vi må sjekke dette med grønn te og forbrenning.....

 

Ha en deilig mandagskveld jenter og så "ses" vi i morgen!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg tok en rask sjekk på nettet med søkeord grønn te og fant en MASSSSE forskjellig.....

Her er noe av det:

 

"Grønn te er et effektivt tilskudd med dokumenterte virkninger om man vil forbedre sin kroppskomposisjon og gå ned i fettmasse. Ved inntak av grønn te øker nivåer av hormonet noradrenalin, hvilket vil øke forbrenningen samtidig som appetitten reduseres."

 

Ja, ser man det..... n065.gif ....jeg holder på med min tredje...:-)

 

God natt alle dere der uta... - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Den e go' Elisabeth. Vi får i alle fall ikke i oss kalorier når vi drikker den teen da, så det kan nå være en grunn god nok hvis det ikke er noe i alt det med forbrenningen....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

En liten ting før jeg køyer: Husker dere Sebra? Noen som har hørt fra henne eller vet hvordan det har gått med henne? Jeg både sendte meldinger og fikk igjen noen ganger for noen år siden, men heller ikke jeg finner ut hvordan lenger. Men jeg finner meldingene...:confused:

 

Kanskje en må opprette en venneliste? Så det dukket opp, men vet ikke hva, hvorfor eller hvordan.... Noen andre som vet?

 

Alltid skal en begynne å lure på noe før en skal til å gå i senga.....

 

Natta - Klemz Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...