Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

I dag tidlig ble treningsbagen pakket og medbrakt. Drar rett fra jobb ned til treningssenteret. Våren er jo like rundt hjørnet, så nå skal det jobbes intensivt fremover.

 

Har ikke kommet så lang i løpeprogrammet mitt som jeg trenger, så skal jeg være klar til Sentrumsløpet må jeg virkelig gi alt på trening fremover. Begynner å få litt panikk i forhold til tiden jeg har å komme i form på, men det skal nok gå.

 

Må innrømme en snikveiing i dag tidlig til tross for veiedag i går. Hyggelig lesning på skalaen, så jeg er hypermotivert.

 

Målet mitt med 8 kilo innen utgangen av uke 13 er nok litt i overkant av hva jeg kommer til å oppnå, men jeg tror nok ikke jeg skal lande så langt unna. Etter det er det 3 kilo til, men jeg setter ikke noen dato på dette før jeg har oppnådd første mål.

 

Start igjen

01,01 86,0

28,02 82,2

14,03 81,9 (ferien unnagjort)

 

Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har tatt av akkurat de samme kiloene? Jeg har alltid trodd at jeg ikke er en jo-jo slanker, men tallenes tale er jo klare. Tror det er 4 eller 5 gangen de samme kiloene skal av. Hvordan kan jeg egentlig være så dum? En av gangene kan jeg forsvare ovenfor meg selv. Det var da jeg sluttet å røyke. Den perioden var jeg knallhard med kostholdet samt at jeg trente mer enn vanlig, og likevel kom kiloene på. Men alle de andre gangene............ bare dumhet.

 

Men ikke denne gangen, nei. Har sikkert sagt det før også, men denne gangen føles det mer naturlig det jeg driver med. Ingen slankefølelse, det begynner bare å bli mer naturlig å ta sunne valg. Ingen offer gjøres, matvarer er byttet ut med sunnere varianter uten at noen av oss merker det, og trening har fått en mer positiv plass i hverdagen.

Jeg er ikke så glad i ordet "livsstilendring". Synes dette er en fordekt variant av å si at man slanker seg. Man kan liksom bruke lenger tid og ta litt dårlige valg til tider, for man slanker seg jo ikke, man driver med en livsstilendring.

Jeg slanker meg, først og fremt, men som en følge av slankingen legger vi om matvanene våre. Og dette føles mer og mer naturlig.

 

JippiJa. Det er lyst ute, kroppen minker, formen kommer seg, og jeg smiler mer og mer.

 

Tror i grunnen jeg går og legger på litt leppestift, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

.....sier nå jeg! Jommen tror jeg våren er i anmarsj ja og det er vel bra!

 

Fikk lyst å ta på leppestift sjøl jeg så her sitter jeg nymalt og fin og gliset står til 10 ...... :) Hva? Ja, det måles i centimeter ja.......!!

 

En skikkelig drive nå - som den du beskriver Ninass, så er du straks på 7 -tallet vettu...... og da kommer det til å gå mye leppestift - det kan jeg love deg:-)

 

Ha en helt fenomenal dag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....bare titte innom for å si takk for "invitasjonen" :-) Nå kom rypa straks nærmere du, og det var kjempekoselig!! Ska' bli kjekt ja!!

 

Her får vi et ekstra mål å strekke oss mot, men mest av alt er at vi får treffes på riktig :) .....og det skal bli såååå kjekt!!

 

Strålende sol her i dag, så jeg bare må ut å gå tur i det nydelige været. Bare veier er det nok også nå som sola har varmet og smeltet i to hele dager. Det er or'ntlig påskevær her - med masse hvite fjelltopper og blå himmel.

 

Stor :-)fylt klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så bra vær her også. Litt kaldere i dag, så det er blitt litt glatt igjen, men jeg tok tredemøllen fatt samt styrketrening, så det ble da bevegelse uansett.

 

jeg er jo med på skrittkonkurransen i samarbeid med care. Kom i havn med 14.846 skritt i dag. Tur med dyret i dag tidlig og i kveld, trening og mange, mange turer til skriveren på jobben gjorde at jeg fikk massevis med skritt. Fornøyd med meg selv.

 

Har laget tre paier i kveld og delt opp, fryst ned og dermed er det mange luncher som ligger klare i fryseren.

Masse grønnsaker og bittelitt kjøtt kjør dem gode, mettende og ikke så verst når det kommer til kalorier, selv om jeg ikke har oversikt over hvor mye det blir.

 

I morgen er ikke planene i boks, men tror det må bli en langtur med dyret på ettermiddagen. torsdag må det bli treningsstudio igjen så joggingen får holdt seg ved like og ikke minst bli bedre. Kjenner at det er rimelig liten tid til Sentrumsløpet 5 mai.

 

Da finner jeg senga med god samvittighet. Kom akkurat på at jeg skal holde sykurs i morgen, så der røyk langturen med dyret. kanskje stå opp ekstra tidlig og ta turen på forhånd? Tja........ skal vurdere det når klokken ringer i morgen tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Mårnings her inne....åååååh? Ikke stått opp enda...hmmmmm, men det har sola :-)

 

Var inne og tittet på Trysilrypa i går, og jeg er enig med deg; det må bli 13 km ja - og da snakker vi vel sikkert om turmarsjen vil jeg tro :)

Fant inge påmeldingfrister her, så det er vel omtrent slik da: Så lenge det er liv er det håp!! De tar sikkert imot påmeldinger til ganske innpå.

 

Nei, da Ninass det er ikke skummelt - men spennende er det jo! Mest spennende er det jo å treffes - det skal bli sååååå kjekt da! Og med hensyn til selve utfoldelsen, så har jeg vært med på jentebølgen flere ganger, men den er jo bare 5 km. Det var langt nok da jeg begynte med den, men inntil da hadde jeg ikke gått stort lenger heller. Regner jo med jeg er holder 13 når den trasketuren min til hverdags er på ei mil....tror du ikke det da?

 

Nei, herlig......jeg har "meldt" meg på :), og så får vi ta den betalingspåmeldinga når alt er klart. Men jeg tenkte på noe. Det sto at en skulle starte i puljer. Vet du om det er puljer etter nummer? Det hadde jo vært kjekkest om vi kunne starte sammen....har du tenkt noe rundt dette eller vet du hvordan det funker fra tidligere?

 

Hmmmm....Det var jo fælt hvor klar jeg var i hodet da.......tidlig en onsdags morgen...trallala....

 

Ha en strålende tirsdag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, og takk for invitasjon!

 

Når går dette av stabelen da? Jeg har en del planer i september, reiser bla til Kypros ( :) ), men oktober er ganske tom foreløpig.

 

Klem til dere alle og ha en strålende vårdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

med nedgang i ferien din, Ninass.. Det vitner om standhaftighet :)

 

Nå har du snart tatt meg igjen! Vi satser vel på at vi begge er litt nærmere målet innen september setter inn?

 

Tusen takk for hyggelig invitasjon! Det blir jammen spennende å møte dere :)

 

Skjønner dere har funnet hverandre på FB, Krepsedama og du... Kan jo henge meg på...

 

http://www.facebook.com/profile.php?id=722191407

 

Her finner dere meg, vettu...

 

Ha en strålende dag!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært inne å tittet på deg :-)

 

Har sendt venneforespørsel også. Regner med at du hører fra Krepsedama hvis ikke skal jeg sende deg som forslag til henne.

 

Jeg nærmer meg deg litt, men vi får se. Når jo ikke målet mitt for mars, men jeg skal bikke under og se 7 tallet. Det er bare helt sikkert.

 

Vi jobber på Anitgro. Den som gir seg er en dr................ og det er jo ikke oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjelt ut meg selv en del i det siste så nå vil jeg skryte litt også.

 

Sto opp litt over en halv time tidligere i dag. Kledde på meg og tok en skikkelig fettmarsj på glatta. Rett i dusjen og så på jobb. Jeg får ikke trent i kveld for da holder jeg kurs, så da måtte bevegelsen gjøres på morgenen.

 

Hvis noen hadde fortalt meg for et par år siden at jeg skulle stå opp tidligere for å trimme, så hadde jeg nok trodd at de fleipet med meg. Men sånn er det. Jeg har nok forandret meg, så får vi se om det gir resultater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så flott å ha deg tilbake! Og så vektnedgang i ferien, det må være en skikkelig boost.

Skjønner du har funnet en indre ro på dette nå.

jeg håper jeg kan få til det også.

Ta det easy, men gjøre riktige valg.

 

Så gøy med Trysilrypa! Helgen er notert.

 

Morgenmarsjen er imponerende. Samtidig må du jo til pers som har meldt deg på løp. det er bare å stå på!

 

jeg er også lei de samme kiloene:

det er igrunnen for dumt.

men vi tar de nå:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg hadde en onkel en gang som hadde følgende uttrykk:

 

En må skryte selv, når en ikke har hele byen å lite på! Men skryt skal du få da Ninass....det fortjener du - jammen gjør du det:-) STÅR OPP i otta og legger i vei på den måten.....ja, våren må så absolutt være i anmarsj, det er ikke tvil om annet :) Hvorfor ble jeg ikke overrasket forresten...?

 

Du er tøffere enn toget...tøff-tøff-tøff....

 

Jeg har tidligere gått på jobb noen ganger der vi nå holder til, men det er 6,5 km dit så det tar en times tid sånn omtrent. Har tenkt å kanskje ta den turen en gang pr. uke for eksempel, men det må bli litt varmere i været. Har ikke tenkt å gå hjem igjen da, men.....hmmmmmm.......da er jo 13-kilometeren i boks?? Tja, kanskje det kunne være noe...??

 

God skryteklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

Er det flere enn meg som blir ekstremt våryre når solen velter frem, snøen smelter, lyset holder seg lengre osv osv?

 

Jeg kjenner kroppen min rett og slett bobler over av energi og jeg gleder meg ENORMT over den tiden vi nå har i møte :)

 

Vi har måket frem siste rest av vår veranda - og jeg gleder meg til jeg skal nyte årets første glass hvitvin på LAS VERANDAS <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle spreke damer, og spesielt til Flyaway, som jeg ikke kjenner, men veldig hyggelig med besøk. Her er plass til alle. (spesielt etter at Krepsedama har flyttet fra meg. Snufs :-))

 

Jeg har fått en litt lei vane og veie meg nesten hver morgen nå. Hvorfor???? Fordi det skjer ting av det hyggelige slaget på vekta om dagen. Ingen tall blir lansert, men jommen gir det boooost om morgenen å se tallene.

 

Så........... i dag har jeg nye, forholdsvis trange ( skal være ettersittende) bukser, og leppestift med MYE farge. I tillegg fant jeg frem korte støvletter med hæl. Og det er kryss i taket. Føler meg nesten høy og slank ( det er litt selvbedrag, men en fin følelse).

 

Hører dere at jeg sprudler. Renner nesten over, faktisk. De som trenger det kan bare forsyne seg. I dag har jeg overskudd og humør til å dele med ALLE.

 

Tror jeg må komme meg på treningsstudio i kveld. Hadde egentlig bevilget meg en fridag, men vi får se om jeg ikke tar en tur. Uansett blir det løping i dag eller i morgen. Gleder meg til det er enklere å løpe ute. Nå fryser alt til på natten og den holka som er hos oss tør ikke jeg å løpe på, så da er tredemøller godt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Skjønner ikke at du tør den der snikveiinga jeg :) Det funker absolutt ikke for meg... går det bra, ja, da kan jeg jo kanskje innvilge meg noe... Går det dårlig, ja da blir livet kjipt.... Ja, det er meg det....

 

Jeg formelig hører og ser at du strutter av overskudd! Ser deg; på høye hæler og slank med ettersittende bukser og røde lepper :) Er det ikke herlig?

 

Jeg venter også på at all isen skal bli borte. Har aldri jogget mer enn 100 meter før, men kjenner at overskuddet er der nå. Kan benytte mølle på jobben, men har liksom ikke gjort det... Har ikke trent på den måten siden legen ba meg slutte for et par år siden. Men jeg har alle treningfasiliteter på jobb, til fri avbenyttelse, så det er jo bare sløvt... Er fristet til å vente til jeg kan løpe ute, og ingen kjente, spreke gutter kan gjøre narr av meg... Da blir det helt etter eget opplegg, liksom. :)

 

Vi får det til, ikke sant?

 

Ha en super fredag, Ninass!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare innom for påfylling av energi jeg....kan ikke risikere at du sprekker av energi heller:D

 

Så utrolig kjekt da - leppestift-humør de luxe....kjekt med trange jeans ja og når hælene er høye i tillegg, da er :-)faktoren høy......D e så bra atte!!!

 

HOLD PÅ FØLELSEN, Ninass......den er et utrolig verktøy!!

 

Jeg må le av Anitgro...kjenner meg igjen med den jogge-greia.....I've been there! Akkurat samme greia...håper-ingen-ser-meg :) Men det kommer en dag da det ikke gjør noe. Ikke fordi jeg kunne løpe langt, men fordi jeg følte at beina og kroppen funka og jeg ikke lenger trodde at jeg var rarere enn andre.

Det som kanskje er rart er at ingen på min alder jogger - menn ja, men ikke kvinner...hvorfor det da?

 

Nei nå er det byssan på meg...som må være uthvilt til fridagen i mårra!!

 

Nattaklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig

 

I dag er det flate sko og ikke noen leppestift. Merkelig. Vekta ( ja da........ jeg skal slutte å gå hver dag) viste det samme i dag, så ingen krise der, men følelsen er liksom ikke helt der i dag.

 

Godt humør likevel, men merket plutselig at jeg ikke fikset på leppestiften, og måtte flire litt da jeg trakk inn magen ( den var da ikke der i går, eller) fylte vannflasken og vurderte leppestift likevel.

 

Helgen blir nok fin. Ingenting på dagtid lørdag, men Pernille Sørensen på kvelden. Gleder meg.

Søndag er det KM- klubbmesterskap i simulatorgolf. Sjekket tidligere i dag og helt typisk så er jeg eneste dame. Dermed blir det ikke dameklasse, men det er jeg så vant til at jeg trår til sammen med gutta.

Må få inn en tur på treningsstudio også og ferdigsying av kjolen min + litt strikking.

 

Ønsker dere alle en riktig god helg. Bruk den fornuftig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Må bare innom for å ønske god helg:-) Jo, da, jeg tror nok sikkert det bedret seg idet du likevel vurderte leppestiften Ninass!!

 

Og så snart du får inn første slaget på golfbanen, så tror jeg nok jeg skulle vært der med målebåndet mit....ja, for å ta en liten oppmåling av gliset ditt:D

 

Ble både tur, sol og situps!!! på meg samt litt nytt undertøy og annet småsnaks på by og shopperunden i dag. Etter dusj og middag, var det godt å havne i godstolen :-)

 

Nå er det kaffe og Nytt på Nytt....Ha en strålende fredag!!

 

God-helg-klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe i dag. Hunder er som små barn. noen ganger vil de bare ikke sove lenge. Hun må ikke ut, men jeg hører henne hele tiden og da er det bare å gi opp og komme seg opp.

 

Har ikke kjent på dagsformen riktig ennå, men jeg må få inn litt trening i dag. Tror nok tredemøllen få besøk og når jeg først drar, så blir det styrketrening også. Det ser ut til å bli knallvær i dag. En skogtur med dyret må jeg bare få til. Ut å kjenne på vårfølelsen.

 

Håper alle får en super helg. Jeg gleder meg til Pernille Sørensen i kveld. Artig dame som nok skal få trimme lattermusklene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...og søndag! Håper du kosa deg på Pernille Sørensen i går da Ninass........og da er du kanskje litt sår i musklene i mageregionen :-) Koselig med utekveld ja...vi var også ute i går kveld. Det var først quiz, og deretter musikk og dans. Det ble noen glass vin ja......mmmm...godt!

 

Her er det litt vårlig temperatur med ca 10 grader, så i dag var det kun et lag med ull under softshelljakken. Gikk tur sammen med ei venninne i dag og vi traska oss gjennom ei mil. Salatskåla og kaffen etter turen smakte utrolig bra!!

 

Til middag i dag blir det marinerte svinemedaljonger som jeg kjøpte i går. De så skikkelig gode ut så jeg tror jeg går for ovnsstekte potetbåter med toscanakrydder på....nammmmmm. Kjenner jeg får van i munnen enda jeg så vidt har fått unna salatskåla:D

 

Vurderer sterkt å kjøre en tur for å ta sol nå i ettermiddag og deretter ta et godt bad, litt ansiktsbehandling på hjemmebane med rensing og maske og sånn..:-) og avslutte med fotbad og neglepleie......før middag. Etter middag derimot...zzzzz

 

Hva skjedde 'a??? Ble døsig bare ved tanken - i dag kjenner jeg at jeg skal være baaaare snill med meg selv......

 

Carpe diem - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter.

 

I kveld blir det treningskveld. Husbonden skal ha en haug med mannfolk hjemme på pokerkveld, så da skygger jeg plassen.

Tar med meg dyret og går en god tur med henne et eller annet sted jeg vanligvis ikke frekventerer. Når hun er sliten nok, blir det bur i bilen på henne og jeg tar en time på treningsstudio. Denne joggingen tar på knærne, men jeg jobber videre, så får vi se om kroppen vil dette.

 

Nevnte jeg at det er veiedag i dag? (som om jeg hadde glemt det ! ) 80,2 kilo. Det er en nedgang på ( hold dere fast) ......... 1,7 kilo. Er det mulig?

Må nok forvente stillstand denne uken etter en sånn nedgang, men moro er det lell.

 

Innerst inne håper jeg jo på 7 tallet neste uke, men får nok fortelle meg selv at det ikke er realistisk.

Det rare er at det ikke føles på kroppen som om den har sluppet så mye.

 

Start igjen

01,01 86,0

28,02 82,2

14,03 81,9 (ferien unnagjort)

21,03 80,2

28,03

 

Blir en litt hektisk uke fremover, men med planlegging skal nok dette gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

r070.gif GRATULERER med kjempeflott resultat Ninass..... 1,7 kg....wow....det var et skikkelig hopp ja, velfortjent sådan!!

 

Tror her blir mange VÅRYRe her inne på trådene etterhvert nå, og som gradene kryper oppover så blir det lettere å bevege seg av den grunn også og gjøre at godfølelsen kryper rundt omkring i kroppen....Men viktigst er det at den kommer til hodet:D

 

Og til neste uke har du kanskje nådd 7-tallet...hvem vet? Skal ikke si at det ikke kan gå noen 100 gram fordi om du tok så grådig for deg denne gangen. KEEP UP THE GOOD WORK, Ninass :-) ....en får som fortjent; grattis nok en gang!!

 

....pssst....husk å føre opp ABSOLUTT ALT!!! Bare hør på gamlemor nå.....

 

Stor gratulasjonsklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...