Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Tusen takk for alle vektgratulasjonene ( nytt ord ! )

 

Fikk meg en ordentlig treningskveld i går. Først 45 minutter med dyret. Masse is de stedene vi gikk, så det ble balansetrening mer enn fart.

Så gikk dyret i bilburet og mor forsvant inn på treningssenteret. Rett på tredemølla og igang.

Dette er vanligvis ikke en dag eller tid jeg trener på, og det var jo så mange kjente der. Og hva gjør man da?.................... jo man tar i enda litt ekstra. Løp lengre strekk i går enn jeg har gjort på 25 år.

Hadde en skikkelig trang treningstopp på i går. Bruker den vanligvis ikke, men det var den eneste som var ren. Dermed ble det en god treningsøkt med magen sugd inn under hele økten. Var nesten blå i trynet da jeg var ferdig. Slitsomt å holde magen inn i en drøy time mens man trener. Forfengelig? Tja.... litt kanskje.

 

I dag blir det å gå hjem fra jobb (20 minutter oppoverbakke). Så ut med dyret og etterpå videre til fots på møte på golfklubben. Ingen bil tilgjengelig i dag, så da er det bare å ta beina fatt.

Har funnet ut at jeg skal kjøpe meg sykkel. Etter halvannet år med bare en bil, går det greit, men innimellom ønsker jeg å komme meg litt raskere frem. Så sykkel skal kjøpes inn. Ikke noe fancy greier, bare noe som er litt robust og som har nok gir til at jeg kommer meg opp alle bakkene hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

O-la-la-la....her svinger det - du er heltent eller....?

Her lukter det svidd......sniff,sniff.....eller er det svette?? Uansett, jeg syns jeg ser deg på treningssenteret med ettersittende treningstopp og full "hold-inn-magen"-konsing....dette gir resultater serru :D

 

Om jeg kjenner meg igjen? Jo, hvem har ikke holdt inn magen enten en er her eller der? Etter jeg fikk barna og når jeg var ute på trilletur, gikk jeg og holdt inn magen og tok knipeøvelser samtidig....he-he.....Om det virket? Jo, for magemusklene virket det, men har du fått strekkmerker så blir de din følgessvenn for resten av livet!!

 

Men med klær - oh yes baby.......:o

 

Ha en feiende flott dag, Ninass - ....psssst....blir det no' løsning til helga eller? Jeg har allerede begynt på heftige "hold-inn-magen"-trening med tanke på festklærne....:D

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom BMI utregningen en tur. La inn kilovarianter nedover for å se når jeg passerte de forskjellige grensene og ble til slutt litt paff.

 

Jeg veier nå 80,2 kilo. 27 BMI. Greit. Jeg har alltid sagt at hvis jeg veier antall kilo som er det samme som de siste to tallene i høyden min, så er jeg slank. DVS 72 kilo. Og det er i grunnen sluttmålet mitt, hvis kroppen er enig.

 

Så jo at det var ganske langt derfra og til nedre del av Normalvektskalaen. Faktisk kan jeg veie 60 kilo og fremdeles være normalvektig. Det høres for meg helt merkelig ut. Greit nok at jeg er feit, men 20 kilo overvektig har jeg aldri ansett meg for å være. ( jo da. Jeg har jo veid 90 kilo, så jeg har vært det) Nå har jeg ingen planer om å gå ned til 60 kilo. Kommer nok sikkert ikke til å bikke under 70 kilo, men er bare litt overrasket over at jeg visstnok kan veie 60 og likevel ligge på normalen. ( ja....... jeg vet at dette ikke er en 100% regel. Man må bruke vettet også) .

 

Kanskje jeg må flytte målet mitt nedover? Tja. vi får se. Men uansett er nå første mål 78. Skulle jo etter planen nå det innen utgangen av mars, men må nok bruke et par uker til. Så er neste mål 75 kilo. Har ikke satt dato for dette ennå. Må nå det første målet først. Ved 75 kilo skal jeg kjenne på kroppen og vurdere hva neste skritt blir. 72 kiler i bakhodet, men det får være noe som bestemmes litt senere.

 

Blir litt gira av å tenke på mål. 78 skal være i havn når påsken er over. Så regner jeg med at 75 skal jobbes med og nås innen midten av juni. Det er ca en halv kilo i uken fra etter påske. Det må vel være overkommelig? (klarer jeg 0,5 kilo videre utover sommeren er jeg i havn på 72 innen utgangen av juli, men det har jeg ikke nevnt, ikke sant)

 

Nei........... nå ble det mye kjas her. Konklusjon: 78 kilo innen påsken er ferdig og 75 kilo innen midten av juni. Veien videre får vi se litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Mål etter mål etter mååål.... Nei? Var det kanskje Mil etter mil etter miiil... Ja, det er laaangt å gå....... :-) Men det blir vel ett fett inne her vil jeg tro: D e så bra atte!!

 

Og jeg har allerede stilt meg opp langs veien for å heie på deg og å sørge for at kaloridyrene ALDRI får sjansen til å henge seg på igjen!!

 

Måtte bare kommentere Ninass, syntes bare du hørtes såååå målretta ut at jeg måtte inn og ta et klapp...klapp-klapp :o

 

Må komme meg hjem i stormen...og i morgen blir det ENDA VERRE!!! ....og ENDA MERE REGN...gulp...må holde igjen munnen på det verste vil jeg tro...vil jo nødig drukne på land lissom...:-)

 

Klemz Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Skjønner du er i siget, man får litt ekstra drive når det kommer en "god" nedgang, ikke sant? Det er bra å sykle, kjapt og miljøvennlig. Og utrolig kcal-vennlig... Nesten som Kinderegg...

 

Og det gjelder å holde motivasjonen, og "trøkket" oppe her.... Og det KLARER VI :D :D hihi.... Svelge maten, og så fram med joggesko... Sørpete, men tar sjansen på litt kcal-sanking. :o

 

Jeg har også BMI på 27, startet på 31. Det har gått riktig vei, men jeg vil gjerne lande på 24... Det vil si, har gått ned 4, og har 3 igjen... Over halvveis... Høres bra ut.

 

Ha en fortsatt fiiiiin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

nå synes jeg det er skikkelig mye liv her; eller på dere jenter.

Skikkelig i siget alle sammen, mens jeg driver å spiser på restaurant.....noe sier meg at jeg må komme meg i joggeskoene. Har nettopp vært hos Anitgro, og sagt det samme. Det er jo nesten ikke måte på. Synes det smitter over jeg.

Skikkelig målrettet innstilling - at det er en ny giv over dere som gir resultater, det er helt klart.

 

Krepsedama - du er jo morsom - kaloridyrene - du er vel god:-)

 

Jeg har også 75 som mitt neste delmål. Etter at jeg finner tilbake til 78 vel og merke....kremt. Så vi er vel ganske likt nå Ninass.

 

Dette er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann ferdig !!!! var det ikke det vi sa før i tiden. og så vanket det en liten premie av noe slag.

 

Men nei. Vi skal ikke ha førstemann ferdig. Dette er jo ikke et rettferdig race, så vi får komme oss i mål alle sammen på best mulig idealtid.

 

Vi tre etterslengerne som ikke har flyttet enda er jo ganske like på BMI. Dermed har vi sikkert omtrent like mye vi skal ta av også. Noen andre enn meg som leker med tall for å prøve å holde fokus?

 

Sitter i grunnen og synes litt synd på meg selv. Har vært hos en spesialist tannlege i dag. Påbegynt behandling og punget ut 3700 kroner. Og det er bare starten. "Hvis vi er heldige klarer vi å komme sånn nogenlunde i mål rundt kr. 15000" , sa damen. Æsj............ Ikke har jeg 15000 liggende å slenge og ikke er det noe moro å skulle bruke dem der. Men, må man så må man. Tannsykdommer er noe .................. (kan jo ikke si det her inne)

 

Eller har jeg en mage som nesten ikke henger over beltet i dag! Jøss, tenkte jeg i dag tidlig. Har jeg ikke strammet beltet? Hvor er magen? Jo, da. Selvfølgelig er den og i større format enn den bør, men det føltes litt som den var hakket flartere enn før. SMIL.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, uansett så venter jeg på dere ved målområdet og rydder plass i nabolaget, så kom igjen jenter:-)

 

BMI.....ja, jeg la faktisk inn tenkt vekt for å se når jeg oppnådde å komme innenfor normalområdet. Når det var oppnådd, ble neste målet nytt BMI-tall og dermed nytt vekt-mål. Ja, det er i sannhet mange måter en kan henge opp gulrøtter på :-) Men det funket for meg..... Ikke så dumt det der, altså:o

 

BMI'n min er 21,9 nå og jeg har regnet ut at om jeg skulle ligge midt i normalområdet (18-25) så må jeg veie 63,5 og BMI'n vil da være 21,5. Jeg må absolutt ikke være der, men greitt å vite verdiene for sammenligningen sin skyld.

 

Puh....i dag vet jeg ikke hva jeg skal ha til middag. Får se på Derrick tenker jeg - varmt og godt inne - tenne noen roselys og kose meg innendørs.

 

Det blir visst noe med kylling tenker jeg. Må prøve å lage noe magert til mannen min og jeg har brystfileter klare...jo, da blir det Derrick først og kyllingmiddag etterpå. Er litt sliten i dag kjenner jeg....

 

Ha en fin onsdag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere i denne tråden er en gjeng herlige damer, som jobber jevnt og trutt med målene deres! Jeg husker selv hvor motiverende det var å sette seg vektmål innen visse datoer, og jeg hadde stadig en "jakten-på-det-neste-tallet" -konkurranse for meg selv. Moro!

 

Nå går vi inn i det fineste halvåret- spør du meg- og mange synes det er lettere med kosthold og trening på denne tiden. Her er det bare å stå på videre, jenter.

Jeg og Krepsedama har DE rå leilighetene til dere inne på HV...bare å gjøre seg klar til flytting....skal vi si til sommeren??!! :o

 

Forøvrig har vi bestilt tur til Kypros 10. sept, så det kræsjer desverre med Trysilrypa. Men kanskje det dukker opp flere muligheter....?

 

Klem til alle våryre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag, men ingen veiing.

 

nei da............ jeg er ikke feig, men jeg har ikke batterier i vekten. Lørdag varierte vekten med 5,5 kilo fra laveste til høyeste påstigning, så jeg løp ut og kjøpte batterier. Disse hadde jeg jo ikke husket å putte i, og morgenene hos meg har ikke rom for annet enn å komme seg i klærne, lufte dyret og gå på jobb.

Så veiing blir i morgen.

 

Og hva forventer jeg av veiingen? Tenkte gjennom det litt i dag og fant ut at jeg ikke har gjort de store sprellene, men jommen har jeg vært sløv. Sa jo til meg selv forrige mandag, med stor nedgang, at jeg ikke kunne forvente nedgang denne uken, så da tror jeg egentlig at jeg slakket av på kontrollen. Men, det får jo vekten vise i morgen.

Stadig vekk teite valg jeg gjør, merker jeg. Tenker jo ikke bevisst over det, men å skrive ned ting her gjør at jeg virkelig får aha opplevelser vedr. egen tankegang.

 

I dag er det på trening rett etter jobb. Må jo løpe videre, men...................... Ja det er alltid et MEN. Jeg får ikke løpt Sentrumsløpet. Jeg bakker ikke ut, men sønnen til mannen min skal konfirmeres denne dagen, og de to datoene hadde jeg ikke klart å koble. Klart jeg skal ikonfirmasjon, så da får jeg finne et annet løp for å ha noe å trene mot.

 

Kommer sterkere tilbake med rapport i morgen. Tror nok ikke hverken jeg eller andre skal forvente for mye av den rapporten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...men enten du tror det eller ei, så har heller ikke jeg vært på vekta i dag tidlig. Men jeg har batteri i min, jeg glemte det rett og slett. Var i uggen form i dag tidlig, så jeg tenkte ikke på det en gang. Så det er ikke alderen altså......:-)

 

Har vært på trening i dag jeg også, og nå etterpå kjenner at jeg ikke er helt i strøk om du forstår.

 

Håper det er over i morgen, men jeg skal loooove å komme med beskjed i morgen. Spent på om jeg ligger over eller under La Linea:D

 

Ha en flott kveld - KrepseKlemz:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er batterien på plass og jeg steg spent opp på vekten.

80,7. Det betyr 500 gram opp, men jeg har likevel en grei følelse. Var på trening i går og tok skikkelig i. Det kjennes godt i kroppen samt at fingrene er litt fullere med vann enn på en normaldag.

 

Så................ det går an å smile til tross for oppgang. Reel vekt er det vekta viser, men i hodet mitt kaller jeg denne uken for stillstand.

Nå skal jeg være superstreng med maten de kommende dagene. Til helgen er det jenteur til Røldal, og ut i fra planene som legges, blir det nok mye vin og skravling, og lite annet :-)

 

Vin i denne kroppen pleier ikke være greit i forhold til veiing, men det får jeg bare ta med på veien. Gleder meg masse til denne turen. Skal besøke en venninne som bor på Vestlandet, på hytta hennes. Tror det er rundt 20 år siden jeg så henne sist.

 

Hvordan er formen Krepsedama? Henger 50 års-laget igjen ennå? Får tusle inn på tråden din å sjekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det ble litt over'n i dag gitt....300 gram over streken for å være nøyaktig, men tråder tvinner seg jo som sagt....... Den er helt grei.

 

Og du har kjempefølelse tross de 500 så da skvalper vi rolig og fornøyde ut i den nye uken, vel vitende?? om at det renner bort underveis et sted:D

 

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som skal "utpå" til helga, men april for øvrig, DEN blir grei skal du se....vi gleder oss til våren, gjør vi ikke??

 

Men jeg tror ikke det var 50-årsdagen som hang igjen i går....kan man bli kvalm og uggen TO dager etterpå da??? Ikke var det morgenkvalme og alderen kan da vel ikke virke på den måten etter fest....næææææ.....får tro det var noe annet, for i dag er jeg helt me' :-)

 

Hilsen fra Krepsedama:D i Vinterland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

trening gir gjerne oppgang på ganske mye dagen etter, så enig, det er bare å jobbe på. Jeg merker også at det er lett å la dagene gå, og at det store fokuset er vanskelig å holde over langs. Jeg teller vannflasker og skriver det jeg spiser, det holder meg sånn noenlunde på ballen. Og veiingen, det hjelper på å bevisstgjøre meg hver dag.

 

Tror deg selvfølgelig på kollisjonen med Sentrumsløpet. Det viktigste er at det blir en god del aktivitet fremover selv om dette løpet ikke er et mål. Vi ses jo i Trysil, jeg tror at jeg har det som et mål jeg:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Den beste motivasjonen finner vi her inne hos hverandre - eller hva? Det er viktig at vi ikke mister fokuset enten det gjelder vann, vin, mat eller trim :) ......men helst skal fokuset holdes MED TRIVSELSFAKTOREN - og det er kjempeviktig.

 

Så derfor Ninass, sender jeg med deg noen gode vibber til Røldag og jentene der og håper dere får en strålende helg. Litt tidlig ute, men jeg må bare sørge for at jeg får ønske deg skikkelig god tur!!!

Ta på leppestift og rett ryggen....og pass på så du kjenner at du holder rødvinsglasset på en god måte.... da er godfølelsen der vettu:D

 

Ha en flott torsdag og God tur!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

Etter stillestand på vekten forrige uke - er jeg heldigvis blitt 800 gram lettere den siste uken! Er rett i overkant av 7 kilo minus nå - og det føles bra!

 

Til lørdag skal jeg på "damenes aften". Ut med en venninne på mannekengoppvisning, sminkeparty, smykkeparty og NOE vin :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så braaaa Ninass, 0,8 kg nedgang er jammen flott da:D Det er kjempegodt å føle at kroppen og vekta spiller på lag med hodet ....eller hvordan det nå henger sammen.... Grattis med den du - har vært flink og nå kom belønningen:-)

 

Noen som skal kose seg til lørda'n skjønner jeg - høres ganske fett ut det da!

 

Har vært på trening så i kveld bli det bare avslapping videre. Må tenke litt over hva man skal ta på seg på tapas-party i morgen kanskje.....? Jo, må nok det...

 

Ha en flott fredag Ninass - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha. Det var ikke jeg som hadde nedgang, Krepsedama. Det var Flyaway som hadde vært flink.

 

Jeg feiget ut og hoppet over veiingen i dag. Lover å trå forsiktig opp på vekten i morgen. Får håpe noe av alkoholen har forsvunnet ut av kroppen da.

 

Har hatt en super helg med gamle venninner på Røldal, og har ikke akkurat tenkt så mye på at jeg skulle veie meg i dag.

 

Mye å gjøre her på jobben i dag, så jeg kommer sterkere tilbake på nett i morgen.

 

See you

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt mot til meg og gått på vekten. 100 gram ned. Dermed viser vekten 80,6.

 

Målet er 7 tallet neste uke. Denne uken har jeg tid og mulighet til mye trening, og den skal jeg utnytte.

Var ute og jogget i går. Har jo stort sett løpt på tredemølle, men i går ble det på veien og litt spurttrening på en grusbane. Kjenner det skikkelig i bakenden i dag. Deilig.

Måtte jo le litt også. Bikkja som løper og løper når hun går løs i skogen, nektet til slutt å løpe mer. Da vi kom hjem la hun seg og der ble hun. Lettet ikke på hodet en gang da kjæreseten kom hjem ut på kvelden.

 

Start igjen

01,01 86,0

28,02 82,2

14,03 81,9 (ferien unnagjort)

21,03 80,2

28,03 80,7

04,04 80,6

 

Håper alle får en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

Jeg hadde nedgang ja - så takk for gratulasjonen, selv om den gikk til "feil" mottaker :)

 

Blir spennende å høre hva vekten din forteller deg ninass!

 

Jeg utfordret meg selv BIG TIME i går, og det gikk jammen bra!

 

Trener fast hver mandag, har to steder jeg bytter på. En mandag med "zumba", styrke og yoga og en mandag med bodypump.

 

I går var det tid for Zumba dagen. Jeg utfordret meg selv til å ta sykkelen siden veiene våre nå er fri for is og snø. Det resulterte i 12,9 kilometer tur/retur og 1,5 times intensiv trening :)

 

Snakk om at det var deilig å komme hjem da :)

 

 

Ha en fin dag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Flyaway. Det ble litt av en treningsmandag.

 

Lette etter deg her inne, men du har visst ikke egen tråd, stemmer det? Koselig at du svinger innom her hos meg da. Alltid plass til flere her.

 

Kjenner det skikkelig i kroppen i dag. Jeg bruker også tydeligvis armene mer når jeg løper ute enn når jeg holder på innendørs. Overarmene oppfører seg som om jeg hadde trent styrke, men det er ikke før i morgen.

 

Lunchen er over her. Knekkebrød med fiskepudding og rødbeter. Greit nok. Ikke den store kombinasjonen, men kroppen blir glad når jeg hopper over brødskivene.

 

Da får det jobbes litt igjen. Store smil fra et grått Østland (hvor det akkurat startet å regne også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, for du er i alle fall på vei ned Ninass - 100 gram - du vet at hvis du har gått ned 900 gram så skal disse 100 grammene med før du kan si at du har gått ned en kilo......skjønner?? :-)

 

En liiiiiten kraftanstrengelse nå så er du under 80 vettu og da skinner 7-tallet mot deg!! Stå på, det er en litt magisk grense dette, men så en dag lyser tallet mot deg igjen :)

 

Tror kanskje dette kan være en leppestift-UKE kanskje?? Ikke dumt å ta noe på forhånd heller..... Holde inn magen, rette opp ryggen, ta et realt oppgjør på spiskammerset mht menyen og vips......eller ok ..... vviippss...(i tilfelle det tar litt lenger tid)

 

Jeg står fortsatt og heier langs veien....k015.gif

 

Stor klemz fra Krepsedama:D .....som endte 300 gram over streken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei Ninass...

 

Synes du har vært flink jeg... Jentehelg og nedgang! Det kunne vært så mye verre, så si deg fornøyd med det. :) Du har da hatt nedgang alle uker..... JIPPI!

 

Det gjelder bare å ikke miste motet, men fortsette ufortrødent mot målet :)

 

Fokus på mat og bevegelse..... Nå er vel tiden snart inne for et lite rykk, ikke sant?

 

Og lysere tider betyr iallefall mer overskudd for bevegelse for meg, er det sånn for deg også?

 

Nå skal jeg finne fram sykkelen, sol i sikte :) :)

 

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

Det stemmer ninass. Jeg har ingen egen tråd her inne.

 

Jeg har tenkt jeg skulle lage, men så har det hele tiden vært så "mye", så det har kokt bort. Først mye jobb, deretter sykdom i nærfamilie og plutselig dødsfall... Så jeg kommer liksom ikke helt "nett-ovenpå" :)

 

Ønsker dere flinke jenter en flott kveld - nå skal jeg kose meg med Frustrerte fruer, masse blomkål, vann og litt dip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig nær leppestiftfølelsen, Krepsedama. Snikveide igjen i dag og det ser lyst ut.

 

Må fortelle dere en "teit" ting jeg hadde satt for meg selv. Det er en mellomting mellom straff og premiering. Jeg sa til meg selv at jeg måtte skjerpe meg. Får ikke lov å gå til frisøren før jeg var under 80 kilo. Man kan jo se på det som en premiering også.............. under 80 kilo og jeg får lov å klippe meg.

 

Ja....................dette har jo tatt litt lenger tid enn planlagt å ta av disse kiloene, så gjett hvem som har vært skikkelig desperat de siste ukene !! I dag manglet det så lite før jeg ser nytt tall på vekten, så med fokus ut dagen og trim i kveld regner jeg med en solskinnsdag i morgen. Dermed tok desperasjonen overhånd og jeg bestilte klippetime til i morgen. Har vel aldri gledet meg så mye til en frisørtime.

 

I dag er det tannlege igjen. Tannsykdom er noe dr......... Og ikke minst dyrt. Og i tillegg er behandlingen vond. Ja, ja.......... sånn blir det i dag, mens i morgen skal jeg skinne :-)

 

Så sånn går no dagan. Alt greit, sakte men sikkert riktig vei, og snart forsinner 500 gram hår også, så da er jeg ganske så sikkert på 7 tallet i morgen. Trallala.......... jeg er flink og tør å si det høyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...