Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

formen er bedre og at du koser deg på fjellet. Ser det ble bra vær på fjellet.

 

Da har jeg tilbakelagt 16 minutters sammenhengende jogging/løping. Lurer på om vi to bør ha en egen minuttråd inne på treningsforumet, Hva synes du, er du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar

Litt stille fra meg, men ikke noe galt. I alle fall ikke så mye :-)

 

Helgen på Sjursjøen var deilig. Lang tur i finværet på lørdag og en litt kortere i det litt kaldere været på søndag.

 

Veiing i går morges ga stillstand, men inrømmer jo litt mer, eller rettere sagt litt mindre kontroll, denne helgen. Kan rapportere om at snikveiingen i dag morges ga positivt resultat.

 

Minutttråd vil jeg være med på Julianna, men jeg får ikke startet på rundt regnet et par uker. Hvorfor? Jo nå skal dere høre. Fremover nå blir det planlagt sykdom. Vet det høres merkelig ut, men her er greia:

 

Jeg har fått en slags tannsykdom. Dvs, det er ikke en tannsykdom, men det går ut over tennene. Alle har en naturlig bakterieflora i munnen og kroppen, og det må man ha. Problemet er bare at jeg ikke tåler min egen bakteriaflora. (går det an? ) En av bakteriene synes det å gå ned i tannkjøttet mitt og ned til kjevebeinet er skikkelig digg. Der koser den seg og "spiser" opp kjevebeinet så tennene får dårlig feste. Resultatet av dette blir etterhvert at tennene mine kommer til å dette ut. Skikkelig dr.............. (men sånn sier man ikke høyt)

 

Nå har de bestemt seg for å prøve å ta livet av denne lille eklingen. Dermed skal jeg på en hestekur (startet i går). Og da snakker vi skikkelig hestekur. Den kommer til å ta knekken på det som er av bakterier, både gode og dårlige. Og hva tror dere skjer med motstandskraften da? Null motstand. Noe som jeg har fått beskjed om gjør at jeg må regne med å bli syk. Hvordan vet de ikke, men uten bakterier i kroppen, må jeg regne med at jeg tar til meg noe jeg helst ikke vil ha.

Visstnok skal jeg beregne kraftig diare om noen dager, og så må jeg bare håpe at kroppen ikke tar til seg noe som gjør meg skikkelig dårlig underveis.

 

Så................ jeg skal altså bli syk. Hvor syk vet jeg ikke. Størst sjanse for sykdom er visstnok etter at kuren er ferdig om 10 dager. Når kroppen da skal bygge seg opp igjen, så er det bare å krysse fingrene.

 

Så Julianna.................. jeg tror ikke jogging blir det store i dagene som kommer. Snakker vi oktober, så er jeg klar ( så sant jeg ikke snapper opp en eller annen sykdom som blir langvarig).

 

Ellers så er alt bra her. Kjenner at jeg er litt i avventende modus, men jobber videre og tar en dag av gangen fremover. Rar følelse å gå å vente på å bli syk :-)

 

Ønsker alle en skikkelig fin uke videre. Jeg tygger mine knekkebrød og håper på 75 tallet til mandag. ( 1 kilo er vel i overkant, men man kan jo håpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Stakkars deg Ninass - så uheldig du var nå da - nå ble jeg skikkelig lei meg :P

Får bare krysse fingrene for at det ikke blir noe alvorlige greier - litt diare får du vel alltids greie, men jeg håper det får bli med det. Du får holde oss informert - og så er det å håpe at det ikke blir noe langvarige saker.

Men tenner som mister festet og detter ut....hvor uheldig går det an å bli da? Det er ikke my tannløst hos deg da, så det stemmer liksom ikke :-)

 

Jeg sa også fra i dag at jeg ble hjemme noen dager - halsen har tettet seg til og i dag var jeg og fikk både antibiotika-kur og Cosylan mot hoste. Burde nok ha tatt meg en tur før Rypa, så kanskje jeg hadde pustet litt lettere. Men, men, doktormannen mente jeg burde holde meg i hjemme noen dager og i RO!!!......ja, vettu det sa han :( Så her sitter jeg da, tror nok det skal bli riktig godt - fordi jeg fortjener det (...og trenger det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her var det ikke mye liv....ikke et eneste pip jo!!

 

Mye vi lurer på vettu....Går du opp eller går du ned.....hvordan går det med basseluskene og tenna.....får du spist riktig eller trimme littegrann.....kort sagt: hvordan har du det?

 

Måtte hente deg oppover i køen her så du ikke forsvant :)

 

Det er helg vettu - jeg har vært inne og hjemme her siden tirsdag - nå skal i alle fall mine basselusker få det vanskelig tenker jeg. Med medisiner og inneliv, tror jeg nok at det vil bedre seg. Stemmen er tilbake og halsen kjennes forsåvidt grei. Inne i morgen også nå i tillegg så satser jeg på jobben til mandag. Men treningen mandag og tirsdag står jeg over - sånn for sikkerhets skyld :-)

 

Ha en flotters helg Ninass - håper det meste ordner seg for deg! Selv venter jeg familien på potetball med fullt tilbehør i morgen. Skal bli koselig !

 

Koz deg :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg.

Må være rart å vente på å bli syk som du skriver.

Forhåpentligvs tar det sine ti dager og så er det verste over.

jeg har laget minuttråd og så er det bare å kaste seg med når du er klar for det.

Alt til sin tid, og det handler om å ha det bra.

 

Idag har jeg en veldig daff søndag.

Egentlig deilig siden jeg er ganske hyper ellers; alltid noe jeg kan gjøre som jeg ikke har gjort.

Idag har jeg såpass ro over meg at jeg kan lese en bok.

Ha en fin søndagskveld:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

 

Stille fra meg. JA, men ikke fordi jeg er syk. Bare veldig opptatt.

 

Pillekuren går helt greit. Ikke en gang diare ( så ingen ekstra hjelp med kiloene), bare veldig slapp til tider. 3 dager igjen av kuren, så får vi se. Det er visst da etter kuren faren for sykdom er størst. Nå er jeg jo så full av penecelin og annet at ingenting slipper til. Etterpå derimot er all motstandskraft brutt ned, så da er det om å gjøre å ikke plukke opp noe som kroppen ikke kan bekjempe på en stund.

 

Ellers går dagene litt for fort for meg. Har måtte holdt på en del hjemme. Eldstemann og samboer flyttet i går inn på det ene rommet vårt for å bo der i 2,5 måneder. De har kjøpt seg leilighet som de overtar mellom 1-15 desember. Stedet de leide må de ut av innen 1 oktober, så da er innbyggertallet hos oss brått blitt doblet.

I tillegg har jeg arrangert ( og spilt) turnering med 115 deltakere i helgen og litt annet plukk i løpet av forrige uke. Vips så var det en ny uke. Den kom så fort at jeg glemte å veie meg i går. I dag morges gikk jeg skeptisk på vekta, men jommen var den hyggelig. Faktisk så hyggelig at jeg ikke helt skjønner at det kan være riktig. 75,9 kilo. Ned 1100 gram?? Hvordan har det skjedd? Jeg har jo ikke en gang vært særlig flink.

Gikk på vekta 4 ganger, og den var enig med seg selv, så da får jeg vel bare tro på det. Det føles ikke riktig. Kroppen er jo slapp og tung, men det har vel andre årsaker.

 

1 oktober starter vi skrittellerkonkurranse på jobben. Har planer om å virkelig gjøre det meste ut av den, så krysser fingrene for at helsa gidder å være med også. Har fått med husbonden også, så her skal det gåes.

 

Da får jeg jobbe litt også. Klarer ikke helt å juble over 75tallet. Kan ikke helt forstå at det er riktig, men skal slippe jubelem løs førstkommende mandag hvis det faktisk er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgangen er jo formidabel.

det tyder vel på at du har kostholdet sånn noenlunde inne.

Og aktiviteten er høy.

Dette var flott å høre.:-)

Og oppi all medisinen er jo dette ekstra bra for deg.

 

Synes du skal juble for deg selv jeg!:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Å, jo da, Ninass, klart det kan stemme.....du har stått på jevnt og trutt, og dette er belønningen:-) Ikke feire for voldsomt nå, så drar du resultatet med deg videre også!! Klapp, klapp:-) Klart vi må klappe - ikke hver deg noen kan skilte med 1100 gram!!!

 

Håper det fortsetter i samme leia med helsa di - krysser fingrene for deg nå som du straks er ferdig med medsinen, og håper virkelig du unngår å dra på deg noe.

 

Skrittellerkonkurranse og minuttløping....nei, noe slikt kan ikke jeg stille opp med;.) Her har det vært inneliv og antibiotika og jeg ble ikke med på tur i dag selv om det ble veldig fint vær. Nei, nå skal hele rukla bort, så her fokuseres det liksom på sida hele tiden.

Men vekte var godt under streken i dag, så jeg kjenner meg "lett"....eller kanskje jeg burde si lettet? Samma det - happy days are here again :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter skepsis til vekta i går, kontroll-snik-veide jeg meg i dag. Og det var enda litt nedgang fra i går, så da har jeg bestemt meg for å tro på vekten min.

 

YIPPY!!!! over et kilo av forrige uke. Tror jeg kliner til med et par ekstra aprikoser til kveld. :-)

 

Det er full fart hos oss, men trening er det dårlig med. Tror bare jeg lar meg selv ligge til lading inntil vi kaller måneden oktober.

Jeg kjenner jeg er litt spent på dagene som kommer. I morgen til middag er siste medisinering. Etter det er det bare å krysse fingrene for at alle ulumskheter holder seg langt unna meg.

 

Må løpe............ vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så braaaa Ninass!!! Dette lukter virkelig av innsats av......jippiiii...!!

 

Du er rå om dagen altså - og resultatet kommer nettopp fordi du fortjener det! Dette har du virkelig jobba for - så jeg GRATULERER med nedgangen:D:D

 

Jeg har også "ligget" på lading så det tror jeg er lurt - spesielt for deg i den tilstanden du er nå...og det gjelder jo å holde den der så du ikke terger på deg noe mens du er så "lettpåvirkelig" for ymse smitte.

 

Slapp av, nyt livet, spis riktig og send et smil til deg selv i speilet - dette går nok bra vettu - :-D

 

Her går det på brosjyremateriell for baderom!!! Det gjelder alt fra badekar til kraner, skap, speil, tilbehør og.....i det hele tatt. Gubben har vært og kjøpt nye takplater og LED downlights som skal monteres i taket.

 

Om badet er stort? Nei, det er derfor jeg må tenke - det er 1,80 x 1,90 og det skal være lekkert og inneholde badekar, servantskap med skuffer og skap på veggene.....men det skal ikke virke overfylt!!!!! Skjønner? Det er nok best å legge seg på lading ja:D

 

Ha en kjempeflott kveld og STÅ PÅ videre.....det nærmer seg målet Ninass :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufokusert!

 

Det har rett og slett vært en uke uten fokus. Hvor den ble av, aner jeg ikke, men borte er den og jeg fikk gått på vekta i går. 400 gram opp, så tallet i dag er 76,3. Så ufokusert og likevel ganske greit, til tross for feil vei, er helt greit. (til og med sjokolade har vært innom her forrige uke).

 

Så langt så har jeg ikke blitt syk etter pillekuren. Sluttet med den på torsdag og har ikke fått noe skitt foreløpig til tross for at immunforsvaret visstnok skal være i bånn nå. krysser fingrene for at jeg sklir gjennom. riktignok ganske slapp og uopplagt, men det kan jeg leve med.

I dag er jeg hjemme fra jobb, men det er pga av et av de tilbakevendende anfallene av krystallsyke som ikke har noe med pillekuren å gjøre. Det går over i løpet av et døgn eller to. Så slapper av og koser meg egentlig, til tross for at verden går trill rundt innimellom.

 

Har startet på skrittkonkurransen. Har 15000 skritt i snitt de første 3 dagene, men i dag blir det vel litt verre. Får håpe formen kommer seg fort så jeg kan komme meg ut på tur i kveld.

 

Må skru på konsentrasjonen igjen denne uken. Stillstand (oppgang) er greit, men jeg skal i mål, så det er bare å holde fokus og jobbe på.

 

Store smil til alle der ute. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.....her var det ikke mye liv nei!!!! Halloooooo!!!!!

 

Håper det er bra med deg - måtte bare heise deg opp av dvalen :-) Håper du er sååå i farta at det er derfor det ikke er så mye livstegn...

 

Ikke vært så flink selv jeg, men måtte inn og legge fra meg et visittkort på egen tråd i alle fall.

 

Har vært bursdagsfeiring i heimen for gubben i helga så det gikk litt i kokkelering og sånn. Greidde meg bra gjennom den da - det var sjømat på tapasvis - greie og gode saker!

 

Ellers er det høst her og jeg venter bare på at det verste regnet gir seg så vi får ryddet terrassen før snøen kommer. Men det blir ikke i kveld - definitivt ikke......

 

....nå er det kaffetid her :) Ha en kjempefin kveld Ninass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å fokusere om dagen. Det er så mye annet som skjer

( hyggelige ting) at jeg visst ikke har plass til mer i hodet om dagen. Har faktisk ikke vært innom her siden forrige tirsdag. Ikke bra, men sånn er det om dagen.

 

Men.............. jeg er ikke så verst på matsiden om dagen. Ikke spesielt flink der heller, men det ble da 400 gram ned, og dermed dukket 75 tallet opp igjen. 75,9 kan meldes inn i dag. (glemte å veie i går)

 

Jeg kjenner på meg selv at 75 er et avgjørende tall. Ikke at jeg er fornøyd med det, men nesten. Så fort det står 76 må jeg slankes, men når 75 tallet dukker opp nærmer jeg meg mål. Føler meg mer normalvektig med det tallet. Jeg tar tak i valkene og skjønner jo at det er et stykke igjen.

Jeg må få senket den velværegrensen for å komme videre, tror jeg.

 

Nå nærmer det seg 2 uker siden jeg sluttet med pillekuren og jeg har (bank i bordet) ikke blitt syk til tross for null immunforsvar. Regner med at den største faren er over nå. Jeg er desverre usigelig trøtt om dagen. Kankje bare høstslapphet, men såpass ille at jeg er superdårlig på trim og turer om dagen. I helgene får jeg det til, men gjennom uken er det skikkelig labert.

 

Så................... jeg er fornøyd med nedgang, men har en del å jobbe med. Ikke minst i hodet for å komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom min egen vektkurve og så at jeg en gang i tiden hadde satt inn 75 kilo som trivselsvekt. Ja............ det er vel ikke så feil ( men 75,9 er IKKE 75)

 

Nå har jeg jo satt målvekt under dette. 75 kilo ble valgt da jeg veide 90 kilo, så 75 den gangen hørtes nesten uoverkommelig ut. Nå er jeg nesten der, og ja....... jeg trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Se det var andre boller :-) Kjempebra jobbet Ninass!!!

 

...og nå er det såååååå lite som skal til; 1 kg til 74,9 :) Det er verdt prisen sin det og - jeg lover deg!! Det tallet er enda mer magisk, og du er der snart!!

 

Syns du har greidd fokuset svært bra jeg da, med helt andre trusler i hodet enn gram og kilo. Og det var godt å høre at du har holdt deg unna alle de skumle tingene som kunne skje....nå kom jeg på følgende ordtak:

Mange problemer har jeg hatt, sa kjerringa, ...men ingen ta dem kom!!

 

Det tror jeg faktisk er din fortjeneste ene og alene; du er i kjempebra fysisk form og der har du nok litt av belønningen! Det regnet dem dem nok ikke me' :)

 

Måtte bare kommentere litt nå da du endelig var i farta....så er det å jobbe på litt igjen her! Ha eio flott uke du også Ninass:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninass, 75 tallet er ikke til å kimse av :)

 

Du er jo superflink... vi har da slitt mange uker, og vært storfornøyd med 400 gram nedover... Og akkurat nå hadde det vært en stooor seier for meg...

 

Så bare nyt flytsonen, du fortjener det virkelig :)

 

Keep on! Henger på deg, Ninass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.... så godt å høre fra dere supre damer her inne. Hvorfor er jeg ikke innom oftere? Det er jo så hyggelig og jeg vet at jeg er flinkere hvis jeg svinger innom her jevnlig.

 

I går var en sånn "hjem fra jobben og sove litt"-dag. Husbonden skulle rett på golfbanen og han tok med seg bikkja, de to leieboerne mine skulle ikke komme hjem før senere og ha med seg middag. Jeg så frem til å ta boka mi, krype ned i sofaen eller senga og skikkelig slappe av og kose meg.

 

Kom hjem, kledde av meg og satte kursen mot soverommet. Stoppet brått opp og tenkte: men i svarte................ du er da ikke så gammel at du må slappe av etter en vanlig dag på jobben. Du er LAT.

Og gjett hva.............. jeg hørte på meg selv. Fikk på meg joggebukse og treningsBH og genser. Et stk vindjakke og joggesko. Og forsvant innover lysløypa. Mest i rask gange, men også litt jogging innimellom. Svingte innom golfbanen på vei hjem, plukket opp den firbente og tok en omvei gjennom skogen hjem.

 

Så jeg er fornøyd med meg selv. Riktignok ble det wienerpølser til middag ( ikke jeg som sto for maten), men jeg kom meg ut i 1,5 time i et forholdsvis høyt tempo hele tiden.

 

I kveld er det Agilitytrening med dyret. Blir litt løping der, men det er så korte intervaller og mye stopp, at jeg må nok ta en langtur i tillegg hvis jeg skal kunne kalle det trim.

 

Tror jeg må fokusere på bevegelse og vann fremover. Det gjør jo susen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt å melde, men jeg er innom for å holde fokus.

 

Har vært en ganske grei uke. Jeg får nok ikke så mange stjerner i boka, men heller ikke noen sure fjes. En sånn ganske grei uke, med andre ord.

 

Helgen skal brukes til lange skogsturer og masse symaskintid. Må vel svinge litt over gulvene her i huset også og ta en liten sjau, men ellers blir en kosehelg. Hadde egentlig tenkt meg på hytta, men litt interessekonflinkter her, så vi utsetter det en helg eller to :-)

 

Håper alle har hatt en flott uke og at helgen blir strålende for alle flotte damer her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest krepsedama

Go´mårn!

Tidlig søndag morgen og jeg er oppe og på pc´n allerede....nei, unnskyld på Mac´n :)

 

Ja, tenk det du! Her i huset er vi nå gått over til Mac!!!! Og når er det oppgraderinger som gjelder må vite....her sender vi nå iMessages fra både Ipod og iPhone. Vel, det er ikke riktig sant da for det er de færreste som oppgradert til ny-versjonen.... Men jeg har sjekket - du er oppgradert ;) ...så nå kan vi iMessage så mye vi vil!!

 

Ja, som du skjønner så er fokuset plassert helt andre steder, men det går bra med maten. Var på før-reise-treff på fredagskvelden. Hmmm....klokka ble fem om morgenen før vi kom oss hjem (skriver det med bokstaver for da ser det ikke riktig så ille ut...hihi..) Men London-turen ble da diskutert...mest med hva som måtte være med og ikke i kofferten - kjekt ja :)

 

Ha en strålende søndag Ninass. Her hjemme blir det rode-samling for innsamlingsaksjone. Gubben er rodeleder for området her så det møter opp folk som skal ha med seg bøsser og levere dem igjen her. Får koke på kaffe så de har noe å varme seg på..... Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Krepsedama. Uten deg hadde jo tråden min forsvunnet ut i intet :-)

 

Det sier vel litt om hvor lite fokusert jeg er om dagen.

Men jeg veier. Kan melde om akkurat samme resultat som tidligere. Ja faktisk 100% likt. 75,9 kilo.

 

Synes jo selv jeg er litt dum som ikke kommer meg videre, men er samtidig veldig fornøyd med at jeg holder meg helt stabil selv i perioder hvor jeg føler at jeg ikke er flink. Tror jeg automatisk tenker smartere nå enn tidligere.

 

I helgen var jeg på hytta. Og med 3 barn og en godtglad husbond, så sklei jeg litt ut. Men det var bare LITT. Jeg spiste både sjokolade og saltsnop, men i motsetning til tidligere, stoppet jeg forholdsvis raskt og tømte ikke bollen.

 

Jeg vil jo gjerne si at nå skal jeg trå til igjen, men det aner meg at det bare blir et utsagn og ikke realitet. Det er rett og slett så mye greier om dagen at jeg ikke får til å fokusere. Hodet er fullt. Og ja................ det kan være fullt i topplokket uten at det er noe feil på gang. Jeg har hyggelige planer som surrer rundt hele tiden, litt planlegging, og har det generelt veldig bra.

 

Håper jo at jeg kan melde et lavere tall til mandag, det er målet.

 

Da må jeg rundt omkring å sjekke hvordan andre har det her inne. Kommer snart tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Har veiet kofferten og den var 14 kilo!!!! Det er vel bra med tanke på plass og vekt for å bringe med hjem fra London shopping:D

 

Reiser i morge tidlig hvis alt går bra.....!! Har slitt med febar men har fått antibiotikakur: 1o dager til ende! Festlig, hva? Pillene "må ikke tas sammen med melk" .....det har vel aldri vært noe tema egentlig :) Nei, det blir nok heller noen øl på en pub eller så...

 

Men nå er det Jakten på kjærligheten og en Ibux før jeg finner senga. Må opp klokka 05:00 i morgen. Mannen min kjører oss til flyplassen og vi skal hente de to andre damene. Flyet går klokka 06:50, så her gjelder det å ikke bli for sen.

 

Ha ei flotters uke Ninass - vi snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får det skikkelig bra i London, Krepsedama. 6 kilo til shopping? Er det nok? Ja, ja... de selger vel kofferter også :-)

 

Her går det på lavgir. Ingen kriser men ingen nedgang. Greit. Jeg har visst pauset hodet mitt, så får lete rundt litt etter inspirasjon. Vurderer et minikurs, men vet rett og slett ikke om jeg gidder. Tenke, tenke.

 

Spiser nesten greit, beveger meg sånn passe, vektstillstand. Ja........... det er vel det jeg kan melde i disse labre tider ( sånn slankemessig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Vel da var fruen hjemme igjen....med full koffert, men uten overvekt...mer informasjon på tråden min :-)

 

Men det beste: Jeg holdt vekta!!!!! Selv med pubmat og øl, middager med vin og slukke-tørsten-pauser på vei gjennom Londons shopping-gater, greidde jeg å holde den UTEN at jeg tenkte eller gikk inn for det! Skjønner du hvilken forbrenningsturné det er med shopping eller?

 

Ja det var en flott uke, men nå er rutinene på plass igjen med norsk mat og vann til :D

 

....og på jobben merker man så absolutt at en ferieuke er over......

 

Men nå er te-koppen ferdig - vi snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...