Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Så strålende humør det var på alle her i dag da:)

Jeg for min del har hatt bassengtrening i dag. Det gjør veldig godt , og nå er jeg deilig sliten:)

Har hatt ovnsbakt laks m/ woka grønsaker og fullkorns makaroni. Det smakte fortreffelig :D

Nå kaller godstolen og kafffikoppen på meg .......

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Ja, stemningen er så lett inne på trådene om dagen at jeg formelig går og ser meg opp i luften: Kanskje noen kommer svevende på en sky...:D

 

Det er bare hæææærlig med godfølelse - alt går sååå mye lettere liksom! Tross alt er vi priviligert når vi kan dele med hverandre. Godfølelse gir motivasjon både for egen del og til andre, og motivasjon trenger vi alle:-)

 

Den ovnsbakte laksen din kan jeg tenke med hurtigversjonen av oppskriften på; Hvor stor laks bruker du, grader/steketid og hva fyller du den med?

 

Her ble det stekt kyllingbryst og stekt sopp med wokgrønnsaker - godt det også!

 

....og torsdagstreningen er gjennomført så nå venter jeg bare på fredag og helg!!

 

Ha en strålende kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsjonsfilet ,ferdigkrydret fra frysedisken på rema. Pakk opptinte stykker i folie med olje , purre , eller løk , evt. vårløk. ha på litt sitron og pakk inn. ca 225- 250 grader. :D Enkelt og kjempegodt. Blir så saftig og god når en steiker den i folie !

Klem

Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Helgen er rett rundt hjørnet. Blir en superrolig helg for min del.

Var jo ute å skulle "slå purken" på onsdag. På hull 8 ( av 18) gikk jeg på trynet så det sang og tråkket skikkelig over. Dette er ikke første gangen så jeg vet at hvis jeg bare holder det gående og holder ankelen varm, så kommer ikke smertene før senere. Og vinne skulle jeg jo!

Så med et litt merkelig ganglag spilte jeg meg videre og vant på hull 16. Da kunne han ikke ta meg igjen. Da takket jeg av og dro hjem. Og fyttirakkeren så vondt det ble etterhvert.

 

Så nå er ankelen i stiv plastskinne ( har utstyret klart, for dette har skjedd tidligere). Ikke store farten på bevegelsen her, men kommer meg jo rundt. Har krykker liggende i bilen for eventuelle lengre strekninger, ala kjøpesenter o.l.

Satser på hurtig bedring, ikke minst for treningens del. Dette skal ikke stoppe den fine trenden jeg er inne i. Så det så!

 

Snikveiingen har vist stillstand de siste dagene. Ikke så galt det, men håper på litt bevegelse før mandagsrapporten, til tross for lite bevegelse. Skal kjøpe inn litt kylling og svinekjøtt og satser på wokvarianter i helgen. Husbonden har bursdag i morgen, så det må vel bli en kake også, men den skal jeg bare snuse på :-)

 

Håper alle får en strålende weekend. Jeg ser for meg kos ved symaskin og strikketøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

med en superrolig helg skulle jeg tro så aktiv og på farten som du virker å ha vært i det siste:-)

 

Håper ankelen din kommer seg raskt, og at vekten gjør som du vil. Men for all del, om det ikke går som du vil, hold et gode fokuset du har for tiden. ikke la deg forstyrre av noe!

 

Fortsatt god helg:-) :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Nei og nei, overtrakk er sååå kjipt ! :D

Håper foten kommer seg fort så du får være i aktivitet igjen ! :)

 

Hvordan gikk det med golf runden, vant dere eller ?

Jeg har bare fått 2 runder til nå i år. Men med små barn og elendig vær som det har vært til nå, er det vel greit :)

Har kanskje spurt før, men spør igjen ; hvilket handikap spiller du på ?

Jeg er på 33,5.

 

Her har det vært hage dag, og bakt kake. Nå skal jeg snaaart ( når energien kommer.. ) ut på en gå/jogge tur :)

 

Ha en flott og rolig helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Iler til med litt trøstens ord Ninass, men forstår jo at planen er klar: Det blir fortgang ved symaskinen istedet for marsjgang med dårlig ankel. Kan vel kanskje være greit å få slappet av også. Du er jo i full gang hele tiden, selv om du ikke selv kaller det trim, og kroppen skal jo hvile. Dessuten har du vel alltids noen Mariusgensere som skal strikkes....eller er du ferdig med alle 20?

 

Vel hjemme etter besøk; kjempefin konsert - det svingte skikkelig i kjerka :D - deilig mat i går kveld med vårruller(hjemmelagede av datter:-), salat og soltørkede tomater, oliven, hvitløk, aioli og brød og selvfølgelig rødvin. Koselig kveld til nesten tre i natt. Sov lenge i dag og nå er det lørdagskos.

 

Skal nå snart ha litt middag. Det blir marinert svinebiff med brokkoli og blomkålgrateng.......uten vin i kveld da;)

 

Stakk innom et kjøpesenter på veien hjem og fant meg et fint skjørt....lett og tynt som bare det! Kjempefint å ha meg seg i kofferten.....kunne hatt med flere dusin - i alle fall hva vekten angår:-)

 

En flott lørdag til dere her inne....og søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

fra meg, Ninass... Håper noen dager i ro hjelper bra på beinet ditt. God bedring :D

 

Blir nesten litt misunnelig på tid ved symaskinen... Her ligger prosjektene uferdig spredd utover syrommet mitt, og det har de gjort en stund...

 

Hold på fokuset, du som har hatt så gode resultater de siste ukene :) Jeg kjemper også, og henger litt etter deg (men kommer snart....)!

 

Ha en fin helg, og lykke til med ankelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring med foten Ninass. Kjedelig med skader nå man prøver å trene mest mulig. Kanskje bassengtrening er noe å tenke på ?

 

Søndag og veiedag på meg.

Det gikk bedre enn forventa og vekta viste 1000 gram ned :D Jippi !

Ligger nå godt foran skjema for å nå feriemålet :)

Vekta viser nå 79,5 og totalt vekt tap så langt er 5,4 kg.

Nå skal jeg spise torsk til middag , så blir det kanskje en liten trimmetur til kvelds :)

Ønsker dere alle en strålende søndagskveld !

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Så superflott nedgang Sebra. Nå ligger vi å vaker på de samme tallene alle sammen. Du, Anitgro, Julianna og jeg. Vi følger forskjellige opplegg, men alle får det til om dagen, så jeg er sikker på at det er 4 damer som stråler om dagen. Og med Krepsedama som svinger innom med sin slanke kropp, så er det bare fryd og gammen om dagen.

 

Jeg veide i dag. Det ble 0,3 opp, men det er helt greit. Stillesitting med dette dumme benet i noen dager, samt bursdag i heimen på lørdag.

Jeg jobber videre og regner med at det kan bli mer aktivitet denne uken. Benet er mye bedre, så snart er jeg i full bevegelse igjen. Har stiv skinne å ha på det, så da kan jeg traske avgårde så fort det er litt mindre vondt.

 

Etter jobb i dag blir det å handle inn for noen dager. Har litt lite å lage sunn mat med hjemme, så skuffer og skap må fylles opp.

 

Jobbe, handle, prøve meg på en tur med den firbente og så blir det symaskin og etter det Varg Veum og strikketøy. Blir nok en grei dag i det ninaske hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Innom med breitt glis til dere jenter...her går det bra skjønner jeg. Ja, ja, ikke så godt med beinet ditt da Ninass, så god bedring til deg :-)

 

Og et ekstra tjolahei til Sebra med en hel kilo ned - snart er det nok ikke streiper igjen på sebraen tipper jeg:D

 

Har vært på kurs i dag til halv ett og har i tillegg både fått forlenget passet og bestilt nytt, så nå roer vel magen seg igjen....ergerlige greier!

 

I morgen nå og så er det ferie. Ser det er meldt litt regn i Roma da, men til gjengjeld er nok det som kommer ned varmt så ikke sikkert det gjør all verden. Kanskje blir det regnjakke i stedet for flagrende sommerkjole.....

 

Vel, vi prates, nå må jeg jobbe på her littegranne!

 

Smil sendes jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

1 juni, og for meg første ordentlige sommerdag (ut i fra kalenderen) . I tillegg kan det likne på sommer ute, så dette blir nok en strålende langhelg.

Riktignok skal jeg jobbe fredag, men med sol ute, så blir kveldene lange og fine.

 

Benet er veldig mye bedre. Dette går greit. Det blir nok ikke timeslange turer ennå, men greit nok til å komme seg avgårde i skogen hvis jeg putter på skinnen.

 

Vektbesøk i dag tidlig, og jeg smiler.

 

Så her er det ikke mye som er feil. Sommer, ganske bra ben, fri i morgen, og hyggelig vekt. (snille barn, kjærlig mann osv......... må jo bare ta det med)

 

Håper alle får en strålende langhelg, enten man har fri eller ei. Krepsedama skal jo sydover og kose seg, men jeg er sikker på at det blir strålende her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært enkelte solgløtt i dag .Nok opphold til at jeg fikk impregnert markisa ,så nå kan sommer regnet komme!

I morgen er det konfirmasjon med alle fristelsene det medfører av mat og drikke! Sukk! Må vel bare bestemme seg for å være ekstra forsiktig med smaksprøvene:)

Ellers blir det veeeeldig lite trim denne uka. Instruktøren vår har vært hjemme med sykt barn , og GR Instruktøren var syk selv. Det har medført at jeg har "mista" trimmetilbudet på søndag , tirsdag og onsdag. Med sommeren i sikte er jeg en ihuga hagearbeider , så i fritida har hagen blitt prioritert.

Får satse på at det blir en trimmetur etter konfirmasjonsfesten i morgen!

Flott at det går bedre med foten din Ninass . Det høres ut som du beholder humøret og optimismen og det er bra!!

Ønsker dere alle ei strålende langhelg !Skal selv jobbe på fredag , med påfølgende blåtur .

Stor helgeklem fra Sebra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Gratulerer med flott veie resultat ! :o

 

Hærlig med langhelg :)

eneste minus ( for meg i alle fall ) er å komme ut av den gode rytmen...

Blir lett så mye ekstra her og der med de fridagene.. :D

 

Nyt helgen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Alle venter på sommer......

.....og jammen tror jeg ikke at sommer'n er kommet til deg Ninass:"....Sommer, ganske bra ben, fri i morgen, og hyggelig vekt. (snille barn, kjærlig mann osv......... må jo bare ta det med)"

 

Nyyyydelig - rett og slett :D .....og jeg ønsker deg en fin sommer videre!!!

 

Og til deg Sebra: Du får nok i stand en kilometer eller tre på beina uten følge tenker jeg:-) Men hagearbeidet er slitsomt nok. Jeg savner at det ikke står flere aktiviteter oppført for TP'ene forresten......jeg var også i hagen i går! Tenkte å ta ei økt der i dag også, men fy som det blåser - får se senere på dagen.

 

Skal ha treningsøkt i dag igjen vi da - Himmelfart eller ei - og det blir godt!! Så blir det ei uke bare med trasking da. Kjennes ut som lilletåa skalbli bra også så nå smiler verden til oss igjen jenter....Ninass med bedring på beinet og alt.

 

Ha ei strålende helg jenter :-) :-) - og uke om jeg ikke får tid å titte innom dere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Glemte å spørre deg Sebra om du har kommet noe videre med tanke på Rype-ekspressen?

 

Hvis du fortsatt er i tenkeboksen skal jeg ikke forstyrre :D .....krysser bare fingrene da jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ,nei Krepsedama. Har ikke prioritert å tenke på det. Det har vært så mye annet å tenke på nå en periode. Rene maratonuka på meg. Konf. på torsdag , jobb og blåtur med helikoptertur og masse mat og drikke på fredag, 50 års dag med enda mere mat og drikke i går.En sliten Sebra skal nå prøve å ta seg inn og samtidig forberede sin egen 50 års feiring nå kommende lørdag...........puhh, mer en sunt er!

Har ikke blitt noe trim heller denne uka p.g.a. syk instruktør og nå har jeg jammenmeg fått vondt i halsen selv i løpet av natta! Huttemegtu med veiedag og allting! Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til det!

Nei dette ble veeeeldig mye sutring på en gang! Skal prøve å skjerpe meg! Det blir full fart hele uka, det er herved bestemt.

Kryss fingrene for meg i kveld :D

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I full fart. Som forventa opp i dag. trodde kanskje to kilo , men det det ble "bare" 900 gram :D

Står på videre og satser på bedre resultat neste uke. Håper på å få trimma endel til uka !!

Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei. Jeg lever selv om jeg ikke har meldt meg.

 

Og hva kan man rapportere hvis man ikke jevnlig er her inne? Nei............... det er ikke oppgang, men 100 gram ned. Ja, ja........... ikke mye å skrive om, men uansett riktig vei. Må innrømme at det ikke har vært noe særlig ordentlig fokus den siste uken. Ingen store utskeielser, men har spist uten å tenke noe særlig.

 

Benet er mye, mye bedre, så nå kan jeg gå tur igjen. Bruker skinne hvis jeg skal i ulendt terreng, men eller så går det greit uten ekstrautstyr.

 

Kjenner at jeg har lyst til å være 100% flink igjen etter et par litt slappe uker, men finner ikke helt gløden. Ja, ja... får jobbe meg gjennom, veie til mandag og så håper jeg at innsatsgenet mitt slår til.

 

Spilte golf både lørdag og søndag. Noen trening utenom dette har det ikke blitt. Bedriftsmatch i kveld. Vi "banket purken" forrige gang og i dag håper vi å la Bravida få gjennomgå.

 

Jeg skal prøve å ta meg selv i nakken å få lagt inn noen skikkelig fettmarsjer. Virker som det er lenge siden jeg har svettet av noe annet enn varmen.

 

Nå har jeg hengt her inne i mange år. Fra og til. Men denne gangen føles det som det er "på riktig". Lurer på om jeg som en konkurranse mot meg selv skal late som jeg starter på kurs til mandag. 4 ukers minikurs. Tror jeg gikk ned 4,5 kilo den ene gangen jeg gikk på et sånnt minikurs. Klarer jeg det denne gangen skal dere nok få høre at jeg jubler, over det ganske land.

 

Flere som vil være med på "4 ukers kurs"?

 

For min del betyr det at målet blir minus 4 kilo med første veiing til mandag. Jeg vet at det vil kreve i overkant mye, men hvis jeg får lagt inn masse bevegelse og kanskje litt styrketrening i tillegg, så er det en sjanse. Man skal jo sette målene såpass høyt at det er noe å jobbe mot og strekke seg etter.

 

Yepp! da er det bestemt. Jeg starter på "kurs" til mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen her igjen. Skal bli deilig med litt fri igjen :-)

 

Det skal jo ikke akkurat bli noe vær å snakke om her på østlandet, men det er bare å kle seg og komme seg ut i skogen.

Symaskinen skal nok få kjørt seg i helgen også. Begynte litt i går kveld. Moro!!!! Nesten så jeg meldte inn en fridag i dag for å fortsette.

 

Ellers så tar jeg litt tak igjen. Var flink med både mat og vann i går. Med en del bevegelse i langhelgen og tid til å lage ordentlig mat, så skal nok disse fridagene gå bra.

 

Ønsker dere alle en super pinsehelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

til deg, Ninass... :D

 

Kos deg med symaskinen, det ser ut til at det blir syvær ;)

 

Skjønner at du legger inn 5. giret for flott resultat til ferien. Lykke til med det, dette har du klart før :)

 

Vi satser vel på litt oppholdsvær, så vi får litt bevegelse i pinsen, også?

 

Ha en super pinse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinsen er godt i gang og jeg smiler. Snikveide i dag tidlig, og så langt hadde i alle fall ikke vekta klart å fange opp mine små utskeielser de to siste dagene.

 

Rakk en runde golf i går morges, akkurat ferdig da himmelen åpnet seg. I dag blir det muligens en tur i skogen, men sitter å koser meg i tomt hus med Jo Nesbø på lydbok og symaskinen i full gallopp, så jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å forflytte meg ut.

 

I morgen er det turnering, så da blir det 4,5 time med bevegelse ( gir ca 7,8 trimpoeng) . I tillegg starter jeg 4 ukersprosjektet mitt i morgen.

 

Lagde forresten skikkelig god middag i går ( og jeg er ingen kløpper på kjøkkenet). Hørte et forslag på radieoen vedr. kylling og tenkte at dette skal jeg prøve med et kalkunbryst jeg hadde i fryseren. Snittet det på midten og la inn brie (ost) i åpningen. Pakket det inn i bacon og la smør og hvitløksbåter i bunnen av formen. Tror det stekte i ca 40 minutter. NYDELIG og saftig. Kan anbefales.

 

I dag blir det nok svin på grillen. Nei........ nå får jeg komme meg tilbake til Nesbø. Som vanlig en skikkelig godt skrevet bok og bra lest på lydboken. KOSER MEG og håper alle andre andre gjør det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Titt.titt....uken med gatelangs i Roma er over og jeg er hjemme igjen!!! Ikke noe smiletegn som passer....vel alltid god å komme hjem igjen, men her er gråvær og regn ...og litt mørkt!!

 

Nei, da var Roma bedre :-) Der var det varmt og godt og sol - full eller delvis - men det var også noen ørsmå regnbyger et par dager. Vi gikk og gikk og har gått Romas gater opp og på tvers så jeg regner med at vekta skal være så noen lunde. Vi har spist og drukket....å som vi har drukket:p

 

Det var med glede å melde mange vannhull på vår vei og viner av alle valørerer samt øl av mange slags merker er nytt med god samvittighet. Italiensk mat er ikke spesielt kaloririk, så vi har ikke tenkt i de baner - kun konset om lokale retter og smaksopplevelser.

 

I dag skal vi i 60-årsdag til en nabo - åpent hus med masse god mat vil jeg tro....

 

Så jeg må nok hive meg på en liten kampanje fra mandag jeg også tenker jeg...:-)

 

Ha ei flott pinse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Krepsedama. Høres ut som du har hatt en super ferie.

 

Mandag i dag og offisiell veiedag. Minus 1000gr. Yepp. Gjett om det er en som er fornøyd her.

Trodde virkelig ikke at det skulle skje noe denne uken. Jeg har absolutt ikke vært flink. Ikke noen voldsomme utskeielser, men likevel.................. bl. annet salt snacks på fredag. Likevel 1 kilo ned. Får meg til å lure på om jeg spiser litt for lite. Men................. skal ikke teste det. Fortsetter som før, men med mer bevegelse fremover.

 

Det blir vel ikke så lett å ta 4 kilo på fire uker (hadde ikke vært lett uansett) nå som det forsvant et kilo denne uken, men jeg lar målet stå. Tenk om jeg er i nærheten av det om 4 uker!!!!!!!!!!!!!!! Tør ikke en gang å tenke på tallene på vekten hvis det skulle være mulig.

 

Oi, oi.......... nå fikk jeg lyst til å ta meg en joggetur for å komme skikkelig igang. Men.......... får droppe dette nå. Benet er ikke 100% samt at det er golfturnering litt senere i dag.

 

Har tenkt å prøve meg på joggingen igjen fremover. Er jo egentlig ikke så glad i å løpe, men effektivt er det, så jeg skal sette av LITT tid til dette.

 

Ønsker alle en fortsatt fin pinsemandag. I dag er starten på en ny uke å være flink på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...