Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Hvor er du?

 

ikke alt for menge dager siden vi hørte fra deg, men vi vet at blir det mange dager mellom hver "innsjekking", så tyder ikke det så bra. Vi MÅ inn her for inspirasjon og for å ta tak i oss selv når vi er på litt feil vei.

 

Jeg synes ikke de siste kiloene som er borte synes noe særlig. De kjennes riktignok veldig godt på beltet ( som jeg har laget to nye hull i), men i speilet ser jeg ikke noe særlig om dagen.

 

Work on, work on, work on. Det er det som kreves. Jobb, jobb, jobb. Og jeg er et arbeidsjern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Innom med fyrverkeri....!!!!!! .......for å gratulere med flott nedgang :-) Du store min som det går unna her da - KJEMPEBRA Ninass!!

 

Siden du ikke hadde regna med alt dette, så kan du jo ta det med i resultatet på fireukern...? Du hadde jo planen klar før resultatet, så kanskje du hadde tjuvstartet litt på oppløpet?? ;)

 

Uansett - du er på vei mot målet i godt trav om dagen og det er godt!!

 

Jeg hadde allerede spist frokost før jeg var inne og leste her om at det var "Mandag i dag og offisiell veiedag".....og jeg som trodde det var søndag:D

 

Vel, jeg får late som morgendagen er mandag fortsatt jeg da og komme med oppdatert rapport etter en gastronomisk ferieuke med god mat og god vin.....

Er godt forberedt på at jeg ikke har holdt vekten, så veiinga nå er jo bare for å få det bekreftet. Men neste uke bør jo normalen være tilbake, for ellers er det å regne for oppgang.

 

Vel, jeg starter i alle fall på "normalen" i dag....og rapporterer vekta i morgen!

Ha en flott mandag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jommen meg tirsdag allerede. Kan da krysse av for en dag ferdig og den gikk bra. Litt utenom rytmen i går, men ikke noen feil.

 

I dag er det en helt vanlig dag. Jobb, hjem og middag, og så skal jeg ta meg en lang tur. Lenge siden jeg har langet ut på tur, men nå tror jeg benet tåler det greit. Kanskje bittelitt jogging også...................... vi får se, men bevege meg skal jeg helt sikkert, uansett vær.

 

For her er det grått og trist i dag. Vått også, men det spiller ingen rolle. Egentlig helt greit synes jeg, for jeg er ikke flink til å trene når det er varmt. Jeg er egentlig ikke flink til noe som helst når det er varmt, så skal det skje noe med denne kroppen, er dette et perfekt vær.

 

Ellers har jeg meldt meg på "vanntråden" her inne. Har av en eller annen grunn vært sløv med vanninntaket. Det må rettes på, så nå skal vanninntaket rapporteres hver dag.

 

Jeg er inne i "Fokusuke" 1 og skal ha av et kilo denne uken. Hva er dine mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Gratulerer med super nedgang !

Jammen var det fortjent :D

 

Hvordan gikk det med golfen da ??

Og lykke til med gå/jogge tur. Det er så godt å kjenne att kroppen fungerer !

Merkelig dette med nedgangen, for jeg ser heller ikke lengre att jeg blir mindre, men folk rundt meg derimot.... Plutselig er det ALLE som bemerker det...

Og det er jo kjekt ! Vi er rett flinke ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager mitt skrikende fravær. Har hatt etpar "tøffe" uker med lite trim , mye festligheter og forkjølelese oppå;) Forrige uke ble det 900 gram pluss på meg. Nå er jeg såvidt i siget igjen , med 200 gram ned. Har så smått starta med trening igjen. Feira min 50 års dag på lørdag og hadde det kjempemoro! Dagen var i går , så det har nok blitt litt kaker i flere dager nå :D Vanskelig å la det være også............for svake sjeler.

På søndag flyr vi avgarde til Tyrkia . 14 dager all inclusive ! Blir nok utfordrende , men jeg skal gjøre mitt beste. Skal i allfall være med på bassenggymmen hver dag om mulig !! Har også lovt meg selv endel turer på før frokost .

Gledelig å se at andre er flinke og det motiverer til å fortsette. Blir nok ikke så mye innpå her før jeg er vel hjemme etter ferien , men skal prøve å ta etpar snarturer før avreise. Klem til dere alle flotte damer !

Sebra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med 50 dagen, Sebra. Godt å høre at du har hatt en flott feiring.

 

All inclusive i Tyrkia blir nok strålende. Jeg var der i mars og koste meg med all maten, men tenkte meg godt om. Spesielt middagen. Første tallerken kunne være hva som helst. Så lagde jeg meg en regel at andre gang skulle være gjennomtenkt hvis jeg skulle forsyne meg flere ganger. Gikk greit.

 

Ellers så tror jeg det går greit her. Har hatt et 1,5 dag uten noen særlige slanketanker. Tok på meg på tirsdag, kjørte avgårde for å ta en lang skogstur et annet sted enn vanlig. Men......... hadde ikke kommet langt inn i skogen før moren min ringte og sa at faren min hadde saget seg i armen med motorsag på hytta. Dermed var det bare å snu og komme seg hjem for å høre og være tilgjengelig utover. I går fikk jeg ham fra et sykehus til et annet fra tidlig morgen og dertil venting mens han ble operert.

Skal ikke dra hele historien, men det har gått mye bedre enn det kunne gjort.

 

I dag blir det jobb igjen og agilitytrening med hunden.

 

Må løpe nå. Snakkes damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Ninass. Kjedelig med faren din da! Men godt at det var litt hell i uhellet likevel!

Takk for tipset ! Skal prøve å tenke meg godt om ,men så er det dette med alkoholen også da når man er der nede og koser seg. Skal i allefall love både meg selv og andre at det blir masse trim !!!

Håper alle sammen får en deilig sommer ;)

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var enda en uke over. Jøss så fort det går om dagen.

På vekten i dag og jeg smiler denne uken også. NED 600 gram. Dermed er vekten 76,9.

 

Det rare er at denne uken føler jeg ikke at jeg har slanket meg. Jeg har vært bevisst, men stort sett har det gått av seg selv. Har til og med spist is to ganger, men likevel en hyggelig vekt. Tror jeg begynner å merke at bedre vaner er på vei til å bli innarbeidet.

 

Arbeidsuken denne uka blir som vanlig, men fredag morgen setter vi snuten i bilen mot Bergen for en helg med 75 års dag. Får pakke knekkebrødene mine og dra. Det skal nok gå greit. Skal bo hos folk jeg aldri har hilst på, men skal nok klare å si "nei takk" likevel.

 

Ønsker alle en slankende uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk for alle hyggelige ord. Det er merkelig hvor lett det føles om dagen. Jeg vet jo at jeg spiser og beveger meg helt annerledes enn tidligere, men det føles så innarbeidet om dagen.

 

Vet jo godt at det plutselig ikke er så lett mer, men flyter på godbølgen videre og skal ut i skogen etter jobb i dag. Har hørt rykter om at det er laget en flott turvei i andre enden av kommunen og inn til oslogrensa og tilbake, så den tenkte jeg at skulle utforskes i dag. Vet ikke akkurat hvor langt det er, men gjetter på 7-8 kilometer. Da blir nok min lille firbente glad også.

 

Tok ut laks av fryseren før jeg gikk på jobb, så det er ikke så mye som kan gå feil i matveien heller.

 

Da jeg en gang for hundre år siden startet her inne var målet 75 kilo. Det er jo ikke langt unna, men jeg har justert det til ca 72 kilo. Det er så lenge siden jeg har veid noe rundt den vekten, at jeg vet ikke helt hvor jeg skal stoppe før jeg er der, tror jeg ( eller det stopper av seg selv :-))

Ut i fra BMI kan jeg veie mye, mye mindre, men vi får se. Nå får vi først fortsette gram for gram nedover.

 

Så.............. det er mulig og jeg har det så bra. Håper det smitter over på andre.

 

Tror jeg tar på et ekstra lag med leppestift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Gratulerer med super nedgang enda en uke! :) Du er superflink, og ja... det smitter over på oss andre med sånne flinke jenter/damer ;)

 

Tydelig at du er i "riktig" sig om dagen, og det er virkelig fortjent :)

 

Stå på videre! Målet nærmer seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

k015.gif Syttisekskommani - dusletteti'.......jo her går det unna! Bravo Ninass - dette har du jammen fortjent.

 

Koselig når det går rette veien......og nå går det i tillegg mot sommer! What a summer :-)

 

Noen få harde tak til nå....eller rettere sagt uker.....så er du ved målet! Jo, det er plass inne hos meg på HV vettu - jeg venter på dere jeg ;)

 

Ha en like strålende "lett" uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Krepsedama....... tror nok det er en god stund til jeg flytter etter deg, men det går jo bra om dagen så jeg kan jo begynne å tenke på å finne meg ny bolig ut på høsten.

 

Bekjennelse:

Etter 1,5 time i skogen etter jobb i går, var jeg så dum at jeg stoppet i butikken. Skulle bare ha yougert og epler, men det havnet en boks med yougertis i kurven også.

 

Kom hjem, spiste laks og satte meg ned. Litt is, kanskje................ har jo vært på lang tur.

Men hvem tror dere tok et skikkelig megadykk ned i den boksen? Jeg klarte rett og slett ikke å stoppe.

Spiste faktisk så mye og fort at jeg begynte å fryse etterpå og ble sånn passe kvalm.

 

Ja,ja. Spist er spist og jeg tror egentlig ikke at is er på planen hos meg med det første igjen.

 

I dag er det striks spising. Knekkebrød frem til middag. Tok ut kyllingfilet av fryseren før jeg gikk i dag tidlig.

 

Ny dag, nye sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tror det går bra or deg nå jeg Ninass; det virker jo som noe har løsnet for alvor og det har gått jevnt og trutt nedover:-) Det er moro da når det kryper nedover!

 

Men du skriver at du spiser knekkebrød frem til middag og jeg lurer da på hvor mange du spiser og hva har du på? Ja, for du spiser dem vel ikke tørr??

 

Jeg er så sinnsykt glad i makrell i tomat, men det er vel ikke akkurat noen slankemat akkurat, men duuuu så godt!! Kjekt med litt nye ideer hvis man skal kaste seg forsøkene i vold....

 

Det ser ut som jeg blir hengende med salaten min, men porsjonen er vel litt større og med en skikkelig dose med soltørket tomat i....ja og så ferskplukket persille hver morgen:-) Åpner kjøkkenvinduet og plukker inn. Strør på toppen, legger på tzatziki og sitronbåt og trykker på lokket.....hver morgen.....godt;)

 

Og Sebra ligger vel og koser seg i Tyrkia og tenker nok på helt andre ting enn knekkebrød og salater med sitronbåter på..... Jaja, håper hun stooorkoser seg:-)

 

Ha en flott onsdagskveld og St. Hansfeiring i morgen...og det er snart helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei Ninass!

 

Litt yoghurtis er vel ikke det verste å ryke "utpå". Nå er det bare å starte nytelsen av norsk jordbær. Prisen er nede i 40 kr kurven nå, og jeg ELSKER jordbær... Bruker ikke så mye på den, men det er selvsagt super-godt med fløte på ;) Det er vel verre enn is, men det spanderte jeg på meg en porsjon av St.hans aften.... Og NØT....

 

Er sikker på at du allerede har funnet tilbake til gode vaner, du er jo i super-siget om dagen... Du ligger et hestehode foran nå, ja... Spent på hvor mye jeg klarer å "jukse" av meg...

 

Ha en super midtsommer-helg... Idag er det jammen sol og sommer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbær står på planen utover. Elsker jordbær, jeg også.

 

Veiedag i dag, men jeg valgte å la være. Ikke fordi jeg ikke tør, men jeg har ikke vært på toalettet siden fredag morgen. Dermed føler jeg at veiingen ikke blir riktig. Kunne godt veid meg hvis det hadde vært at jeg hadde dårlig samvittighet pga av helgen, men resultatet jeg ville fått i dag hadde sikkert bare vært nedslående, uten at det er "min skyld".

 

Har hatt en fin helg i Bergen. Har ikke vært flink der, men ikke noen store smeller.

Jeg satser på stillstand på vekten til neste mandag, (for noe har nok kommer på i helgen i tillegg til null tømming :-) )

 

Denne uken blir hektisk, så jeg vil nok ikke melde meg noe særlig her inne. Jobb og LagNM denne uken krever nok det som er av timer i døgnet. NM er onsdag og torsdag, men forarbeidet ligger litt etter skjema, så her er det bare å stå på.

 

Snakkes damer........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Da er NM arrangementet over og jeg er ganske så utslitt. Alt gikk bra, solen skinte begge dager helt frem til premieutdelingen, juniorene smilte og hjemmelagene spilte bra, så alt var strålende.

 

Men................ spisingen og drikkingen har det blitt så som så med. Tok en snikveiingen i dag tidlig, og det viste seg på vekta.

Lite mat, og ikke minst alt for lite drikke i to dager med strålende solskinn og 22-24 grader ga negativt utslag. Må vel innrapportere noen is i varmen også.

 

Men, men..................... nå blir det rolig en stund, så da skal vi inn på riktig spor igjen. Dette går nok så greit så. Vi får se hva vekten viser offisielt til mandag, og jobbe videre derfra.

 

Har vært stille her mens jeg har vært fraværende ( ja, det er bare to dager, men det virker lenger). Hvordan er det med dere andre? Ikke noe liv på trådene.

 

Jeg skal ut og få kjøpt meg nye joggesko og fjellsko i dag eller i morgen. Begge deler er ødelagt / utslitt så det må bare handles. Må jo snart starte oppkjøringen til Rypa. Tenkte kanskje vi skulle ta en tur til Trysil neste helg og gå litt i fjellet, men avventer å bestemme oss før vi ser en værmelding.

 

Ja................ da får jeg vel ta igjen litt her på jobben etter noen fridager. Beinhard kustus på mat og bevegelsesfronten i helgen og ny rapport til mandag.

 

Ha en jordbærfylt helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Speilet lyver!!!!!!!!!!!!

 

I går la jeg over noen bilder fra kameraet til pc min. Mot alle odds tok husbonden noen bilder av meg da vi var på vei over fjellet hjem fra Bergen forrige helg.

 

Æsj................. jeg har lang vei igjen ser jeg. Jeg synes at det i speilet ser ut som jeg nærmer meg målet, men bildene viste noe annet. Jeg ser ikke ut som jeg nærmer meg slank! Sånn er det bare.

 

Nå må den litt slakkere tankegangen (fordi jeg trodde jeg nærmet meg mål) strammes opp og det SKAL jobbes 100% videre.

 

I dag er det ut å kjøpe nye joggesko. Deretter skal jeg kjøpe nytt innhold til filofaxen min, sette meg ned og lage treningsplan, handle inn den maten jeg trenger for en uke fremover og ta meg sammen.

 

Kjenner at jeg er litt lei meg over de bildene. Jeg trodde de skulle bli "bedre".

 

Ja, ja............... jeg har veid 13 kilo mer. Det er masse borte. Og mer skal det bli. NEMLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Sommer og veldig stille her inne i det siste, men jeg jobber på.

veiing i morgen og det skal se greit ut. Så er det full fokus videre.

 

Nedturen over bildene er der fremdeles, men det er mer ståpå humør i dag enn håpløsfølelse.

 

Har ikke snikveid på lenge så jeg aner ikke hva vekten vil si i morgen tidlig. håper på stillstand fra det den sto på for 2 uker siden. Da viste den 76,9. etter det har jeg vært på Bergenstur samt arrangert NM på golfbanen her i noen dager, så spisingen har det blitt så som så med i det siste. De tre siste dagene har jeg vært flink, men aner ikke hvordan jeg ligger an. Litt spent. Det blir ikke nedgang, men håper ikke det blir noe særlig opp heller. Har ikke spist så usunnt, men uregelmessig og trolig litt lite. I tillegg har is vært litt for hyppig innom munnen min.

 

Mandag i morgen og klar for en super uke. Det blir nok litt stille på jobben nå som flere går ut i ferie, Blir det for stille blir det noen dager med hjemmekontor og kanskje litt trening. Vi får se.

 

Ønsekr alle som svinger innom en fin kommende uke. Et kilo skal gjerne av kommende uke, uansett hva vekten viser i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

I dag er det mandag igjen og offisiell veiedag. Og dagens dom ble: 77,1.

 

JA, det er 200 gram opp, men med to uker skikkelig uregelmessig jobbing, spising, reising og NM arrangement, så er det helt OK for meg.

 

Og neste ukes veiing vil vise........................... nedgang. Jeg lover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Synes du er flink jeg Ninass!! :)

 

Speilet? Du må ikke glemme GOD-følelsen vettu:-) Ikke mist den av syne et sekund.....og om noen eker eller måneder er du i mål og da kan du rekke tunge til speilet:-)

 

Husk at kroppen forandrer seg med åra også. Hvis det er noen år siden sist man veide akkurat DET, så vil selvfølgelig speilet fortelle deg at ikke alt er som før.

 

Vet du hva det heter? LIVET. Sånn er'e bare! Men vi er mange her ute som er så heldige at vi har nettopp det - LIVET! Vel føles det som vi får et nytt liv når kiloene forsvinner, men det er inni og det teller vel egentlig mest! Utenpå vil alderen alltid holde på med sitt, men det må aldri få drepe gleden over hva vi ER!

 

Hadde masse flotte jenter på bursdag her på lørdag! For en bukett med flotte jenter!!!!! Det var smilet, humøret og latteren som var selve skjønnheten, selv om damene jo er flotte ellers også! Vi er jo det når vi stæsjer oss opp - er vi ikke??

 

Ha flotte sommerdager Ninass og lov meg å "kjenne" mer enn du søker i speilet!! Jeg kan fortelle deg; du er kjempeflott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...