Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Gjest Caddie

Sebra er her igjen. Så koselig. Vel............. hadde jo vært bedre om du ikke hadde trengt å være her da, men såååå utrolig koselig å "se" deg igjen.

 

Gratulerer som nybakt bestemor. De blir fort større, så nå er det bare å finpusse formen og kiloene, så du henger med når barnebarnet setter opp tempo og fyker rundt.

Har du sett at vi har etterlyst deg her inne? Faktisk ikke mange dager siden vi lurte på hvordan det gikk med deg.

 

Håper dere alle hadde en flott 17 mai. Her var det utrolig stille. Ingen feiring, mer en fin fridag. Var ute på en golfrunde med en kamerat som synes disse dagene er vanskelig. To år siden han mistet konen sin, og min beste venninne, i kreft. Etterpå var jeg så sliten at jeg nesten ble litt skremt. Tror jeg har holdt et tempo i det siste, som er litt i overkant. Vet at det ville bli stille på jobb i dag, så jeg bevilget meg en dag hjemme. Skal bare "kjede meg" og ta det med ro. Ikke så ofte jeg føler at jeg er sliten, så da tar jeg en oppladningsdag i dag.

 

I dag føler jeg plutselig at magen er mye mindre. :-) Beltet er to hakk inn siden nyttår og enda så strammer det ikke! Hadde jeg skulle ut blant folk i dag, hadde det blitt leppestift og høye hæler.

 

Ha en strålende dag videre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest Caddie

En liten ting Sebra. Skal du lage deg egen tråd? Hvis ikke kan du mer enn gjerne flytte inn her hos meg.

 

Krepsedama flyttet inn i denne tråden på slutten av året i fjor, og hva tror du damen gjorde? Gikk ned så mye at det ble "Hold vekten" tråd etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Leppestiftdag og det ene med det andre.....og det til og med på en 18. mai!!!

OG så Sebra som er tilbake da :-) Noen ting tror man ikke før en får se det....

 

Jeg er sikker på at hun har hørt oss "rope" på henne:D Kanskje hun er en riktig Trysilrype til og med...eller hva? Hmmm.....det skulle vel passet bra....

 

Jeg har feiret 17. mai i romslig og god bunad og er vel fornøyd og glad. Litt mye av det gode i går kanskje, men i dag er jeg på igjen :-) Nå går alt så mye bedre....

 

Brettet opp buksa og hadde på meg nye sandaler i dag - sola skinte jo - men så viste det seg at det hadde bare vært litt oger 3 grader i dag tidlig....syntes det var litt kaldt ja!! Vel, nå er det hjem til varmt og godt hus.

 

Ha en strålende dag videre Ninass....og kanskje Sebra flytter inn på hybel'n?

...da blir det dere i så fall....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for invitasjonen.

Virker til å være en grei plass å slå seg til her. "Kjenner" litt til Ninass og Anitgro ifra før .

Ser at det er under "ned 10-20 kilo ", men det gjør vel ingenting om jeg satser på litt mindre enn det.

Tok av 10 kilo da jeg holdt til her inne sist , men la på meg alt igjen før jeg tok meg selv i nakken og meldte meg på nytt kurs. Dagen etter kurs-start døde min far , så motivasjonen forsvant ganske fort. Fikk lov av kursleder å vente til neste kurs , så nå er jeg igang igjen.

Har klart 3,6 kilo så langt , men har veeeeldig dårlig motivasjon! Nå er det så mange ting som skal feires både av runde dager og konfirmasjoner fremover at,............................hjelp!! 6,4 kilo igjen , det mååå gå :)

Satser på at alt går fint nå vår jeg har funnet dere flotte damer !

Klem Sebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

at du er back in business, Sebra... Her er vi opptil flere som henger enda...

 

Uten å være i mål :) Men vi er jo underveis til målet, og heier hverandre framover....

 

Så det var jammen hyggelig å "se" deg igjen :) Velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så kjekt da Ninass at noen har flyttet inn på "hybel'n" her inne igjen. Var godt jeg flyttet ut så Sebra kunne flytte rett inn i et "møblert hjem".

 

Ja, dere får det nok kjekt - det ordner seg for snille jenter :-):-)

 

....og jeg? Jo, jeg kommer nok rekende i tide og utide slik som jeg pleier - sånn er det bare med den saken :)

 

Dårlig motivasjon Sebra? Hmmmmmm.....hvor lenge da tror du? Bare lov å holde ut med oss her inne så ser vi det litt an - hva? Og om det ikke skulle bedre seg, så kanskje det blir litt greiere når vi kan dele litt på det.....

....psssst....fin hybel du har fått forresten:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Sebra, kanskje vi kan lokke med litt motivasjon litt frem i tid? Har du lyst til å bli Rype?

 

Julianna, Krepsedama og Anitgro (med forbehold) og jeg skal til Trysil å gå trysilrypa og delta på banketten. Vi har leilighet der oppe, og det er sengeplass til deg også hvis du har lyst. Sjekk på trysilrypa.no.

Vi har meldt oss på 13km og bankett. Hadde ikke det vært moro?

 

Formen min er litt laber. Krystallsyken slo til i går så jeg var hjemme. Tok øvelsene mine og er bedre i dag. Litt fokusproblemer, men ellers grei. Ettersom øvelsene tok vekk den verste svimmelheten kom meg meg likevel ut på en times tur i øs, pøs regnvær i går kveld. Skrøt meg selv opp i skyene etterpå.

 

Tok en snikveiing i morges og det ga meg mange :-) :-) :-)

 

Jeg er hjemme i dag også, men håper på en tur i kveld også. Er skikkelig gira på å være flink om dagen. Jeg spiser rimelig kjedelig, men tror det er noe av resepten for meg. Jeg spiser for å bli mett, ikke for å kose meg. Gjør meg ingenting om dagen. Knekkebrød med ost eller leverpostei + middag er menyen, og har vært det en stund. Koser meg med yougert og frukt på kvelden.

 

Tror virkelig jeg kan nå målet ut på sommeren en gang. Trallala, mulighetene ligger åpne. Bare å ta tak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Hei på deg og takk for koselig innlegg i tråden min! :)

 

Så flink du er om dagen da.. skal se at du snart er langt nede på 78-tallet viss det forsetter slik.

Spise for å bli mett er noe jeg skulle ha lært meg.

Jeg spiser nemlig helst for å kose meg :)

 

Hvordan ser en vanlig dag ut hos deg da?

Sånn matmessig altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei Dillaa. Lyst til å lære å spise kjedelig? :-)

 

Frokost ( klokken 8 når jeg kommer på jobb)

2 Wasa Sport med magerost og gulost fra Synnøve (mager eller vanlig )

 

Mellommåltid de dagene jeg er sulten rundt kl 10.00

1 tørt knekkebrød eller et eple

 

Lunch kl 11.20

3 Wasa Sport med Stabburet leverpostei + gulost. ( er litt osteavhengig)

 

Mellommåltid

mellom kl 14.00 og 15.00. 1 knekkebrød med litt pålegg

(har lært at det er superviktig å spise akkurat mellom disse to klokkeslettene. Det har noe med døgnsyklusen til kroppen å gjøre. Da blir søtsuget mindre på kvelden)

 

Middag ca kl. 17.00

Hva som helst. Jeg er ikke en gang flink til å steke i lite olje eller smør. Lager det jeg har lyst på, men prøver jo selvfølgelig å holde det nogenlunde sunt. Prøver å holde meg til tallerkmodellen. 1/3 pasta/poteter eller lignende. 1/3 av kjøtt/fisk o.l. og 1/3 grønnsaker av et eller annet slag.

I tillegg minimum 2 glass vann til maten, spesielt de dagene det ikke er grønnsaker med i menyen.

 

Kveldsmåltid

Rundt klokken 20.00 - 21.00

1 knekkebrød med litt pålegg. 2 Yoplait 0,0 yougert med fruktsmak + en frukt.

 

Og sånn går no dagan.

Jeg har ikke noe som helst som kan friste i tillegg i skapet. Har jeg godis så spiser jeg det. Dermed finnes det ikke her. Kjøper mannen min noe, så får han beskjed om å spise det opp hvis ikke går det i søpla. Å la meg være alene i huset med for eksempel potetgull, går galt.

Det hender jo at jeg får lyst på noe annet eller noe godt. Da er det ingenting her som kan ødelegge mye. Da blir det en ekstra frukt, en ekstra yougert eller et knekkebrød. Dermed blir ikke utskeielsen så fatal. Ikke blir utskeielsen stor heller, for det som er her i huset er jo ikke akkurat noen stor fest.

 

Så.............. jeg spiser for ikke å være sulten, ikke for å kose meg og nå om dagen så går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Vi spiser på omtrent samme tidspunkt ser jeg.

 

Skal prøve å være flink å spise mellom 14 og 15 jeg også.. er som oftest supersulten da!

 

Er nok lurt å ikke ha fristende ting i skapet. Hos meg går det bra så lenge det ikke er åpna. Men ting som er åpna må bort , å da spiser jeg det ofte selv.

Men vi har alltid noe å strekke oss etter- er aldri utlært. Hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha dagen i dag ble ikke som forventa. Våkna opp til kvalme og oppkast , så dagens inntak så langt er 2 glass sitronbrus og en vaniljeyoghurt....

Håper appetitten komer seg i løpet av kvelden så ikke alt blir omskipla her :)

Virker som det er rette plass jeg har kommet på , så kanskje jeg slår meg til ro her :)

Skal sjekke opp Trysilrypa og se hva dere har funnet på :)

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

God bedring, sebra. Oppkast er det desidert verste jeg vet. Jeg er aldri så syk som når jeg kaster opp.

Bli frisk engler kommer din vei.

 

Ellers har det vært en grei dag matmessig og bevegelsesmessig. 1,5 time i skogen med MYE kupert terreng. Skikkelig varm og svett det meste av turen. Fiskekaker og stekte poteter til middag.

 

I morgen blir det jobb igjen og 9 hull golf ( kanskje 18, men tror det holder med 9) Lørdag er det "fri" og søndag er det golfturnering på Østmarka Golfklubb. Dameturnering. Blir helt sikkert hyggelig.

 

Forresten sebra................... vi andre er på facebook. Si ifra hvis du er der, så skal jeg sende deg litt privat info så vi finner hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Stakkars Sebran020.gif God bedring - håper du er på bedringens vei!!

Enig med deg Ninass - oppkastsyke - daaa er jeg syk da! Du får stelle pent med samboeren din nå :-) Høres forresten ut som du har stålkontroll på måltidene dine - lurt med enkelt kosthold - nøkkelen er trivselen med det man gjør!! Og det en liker - det lykkes en som regel med - Thumbs up!!

 

Ja, Sebra, jeg krysser også fingrene for at du stiller i Rypegjengen:D Du kom akkurat tilbake på riktig tidspunkt skjønner du - det var nok en mening med det skal du se!!

 

Joda, vi ser fram til et flott Rypetreff.... Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nei, ikke i kveld......:-)

 

Men jeg har nå bestilt flytur så jeg kommer meg til Oslo og får blitt med på Rypeballetten ....eller var det Rypebanketten...hi-hi....

 

Uansett....jeg er klar!! Da er det bare å glede seg til fortsettelsen:-)

 

Natta;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Så bra Fru Kreps. Jeg gleder meg masse til turen. Tenk deg den gjengen med lekre Ryper som inntar Trysil. :-)

 

Eller går alt bra her om dagen. I øyeblikket er dette lett. Måtte den følelsen vare lenge :-)

Klarer ikke å la være å gå på vekta om morgenen, men den er så hyggelig om dagen at det bare er positivt og gir meg et kick til å fortsette å være flink. Det gir jo resultater!!!!

 

Ønsker alle en trivelig helg. Her blir det litt rolig + en turnering på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så godt å høre at du er i skikkelig "travform" Ninass:-) Det formelig lyser av innleggene dine om dagen, så jeg vil tro det meste går din vei ja....og godt er det!

Det kjennes skikkelig godt når resultatene kommer og det motiverer bare til ytterligere innsats, så unna vei....her kommer du vettu:D

 

Ja, jeg bestilte like gjerne turen nå. Det tikket inn en mail om lavtilbud fra Norwegian på 299,- så jeg fikk ekstra starthjelp til bestillingen for å si det sånn. Så nå kjenner jeg virkelig at det nærmer seg. Tida flyr fort og jeg gleder meg - dette blir Høstens vakreste eventyr:-)

Kjekt om Sebra kunne bli med også - da ble vi liksom "fulltallig" - kanskje du har noen godsaker å legge inn på "hybel'n" til henne som lokkemat?

 

I morgen har jeg så smått tenkt meg på bytur med venninnelunsj - det høres vel koselig ut?

 

Ha en strålende fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Selv om det er søndag kan en ikke ligge å draaaa seg sånn som dere jenter!!!!

Må inn for å dra dere oppover jeg nå; der nede blir en våt på beina kanskje :D

 

Var på bytur i går med venninne - lite shopping, men laaang kosestund med mat og vin :) Kjempekoselig!!

 

I ettermiddag skal vi i 10-årsdag - det er stas må vite:-) Vi har kjøpt gitar med gitarbag til å ha på ryggen. Det sto visst veldig høyt på ønskelisten.

 

Har ikke kommet meg så langt som til å gå tur, men har i alle fall ryddet og kastet en del klær fra klesskapet. Ikke verst det på en søndag. Må vel begynne å tenke på pakking - knapt to uker til vi drar til Roma:D

 

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var veiedagen her etter en merkelig uke med 17. mai koldtbord, dameklubb, omgangsyke og avsluttet med heidundrende søskenbarntreff i helga. Festen ble for min del avsluttet klokken 5 i dag tidlig .................Men sove lenge , neida Krepsedama , det var ikke råd i fremmed seng !

Har blitt dårlig med trim bortsett fra skogstur og spinning på søndag og en kjapp tur på 17. mai kvelden . Resten av uka forsvant gitt:(

Var veldig spent på veiinga , selvfølgelig! Ikke råd å forutsi noe som helst!

 

 

Først mine mål:

6/3 - 84,9

8/5 -81,3

15/5 -81,3

22/5 -80,5 :D

Målet er å lande rundt 74- 75 kilo

 

Mitt første delmål er 79 kilo til ferien starter den 19/6 dvs. 0,5 kilo pr. uke.

 

Mellom nå og da er det "bare" 2 konfirmasjoner , og to 50 års dager, derav den ene min egen:/ iiik! Mååå nok intensivere treningsøktene forstår jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Dette var vel bra Sebra:-) 0,8 kg ned på en sånn uke?????? Fyttikatta...det er jo helt rått det jo! Du må nok ha styrt unna en god del fristelser likevel - kjempebra!!!

 

Tegner nok til at du skal greie målet til ferien ja - artig med nye tall, så 7 tallet er nok snart et faktum :-)

 

Sender en haug med søndagssmil inn til dere VÅRYRe damer med ønske om en god natt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

"Ikke sove lenge", Krepsedama. Hm...... var oppe 06.15 på søndag, så jeg føler ikke at senga er det stedet jeg frekventerer mest :-)

 

Sebra................. strålende start!!!!! Ser du.......... bare å holde seg her inne så går det "av seg selv". (nesten). Feriemålet er godt innenfor rekkevidde. BRA

 

I dag tidlig hadde jeg skikkelige pølsefingre. Er ofte full av vann på mandager, men det er fordi det ofte blir litt sterk og salt mat i helgen. Denne helgen er ikke det tilfelle, så jeg skjønte det ikke( bort nå, allerede ).

Uff.............. tenkte jeg, hvordan skal denne veiingen bli? Kanskje vente til i morgen. Ja, ja.................. tenkte jeg og gikk spent opp på vekten. ( synes dere at dere ser meg omtrent stå på tærne for å veie mindre :-) )

Og resultatet -- trommevirvel-- 78,3. Yippy !! Ned 800 gram til tross for vann i kroppen. Halleluja, jeg svever.

 

Det er så deilig å endelig lykkes. Føler virkelig at jeg kan fortsette dette en god stund videre og dermed trolig komme meg i mål. Føler at navnet på tråden min nå virkelig stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Snakk om flink :) Gratulerer sååå mye! Ser du har fått skikkelig fart på sakene, og det er virkelig velfortjent :D

 

Fortsetter du i den farta, ja da er det vel den sylfiden som entrer Rypetreffet i Trysil!

 

Jeg kunne også ane en nedgang i dag, så nå er jeg på offensiven igjen! Men den er lørdagen som gjelder for min del, så den som lever får se!

 

Ha en super uke, Ninass! Stå på videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Ninass og Krepsedama:)

Gratulerer masse til deg også Ninass med flott nedgang! Det er helt riktig at det er lettere når vi står sammen , så nå satser jeg friskt på å nå feriemålet.

Lykke til til deg også Anitgro , satser på flott resultat i slutten av uka ! Heia damene!!

Ha en fin kveld !

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

k015.gif

 

Her går det så det suser og kaloridyrene ramler i vei......psssst....pass på å feie de opp og uuuut med dem så de ikke lurer seg på igjen:D

 

Tror det er en nært forestående leppestiftdag - for ikke å snakke om uker - for jentene her inne. Det er helt klart våryre tider; vi tripper snart rundt som skikkelige ryper:-) Hmmmm......varer våryret helt til høsten tror dere?

 

Ha en flott kveld jenter - og en stå-på-uke uten sidestykke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Onsdag og stormen er over ute tror jeg.

Ingenting spesielt å melde. Har vært flink til å gå tur. Riktignok har det nesten vært et risikoprosjekt de siste dagene. Det har blåst så fælt at overalt i skogen ligger det nedblåste trær. Det verste er egentlig de som har veltet men som bare har veltet halveis og henger på andre trær. Litt skummelt, faktisk.

 

Ligger i snitt på i overkant av 14000 skritt om dagen. Fornøyd med det. Riktignok holder det ikke til noen topp-plassering i konkurransen, men jeg har så langt vært over 10000 hver dag og er fornøyd med det.

 

Jeg var innom hos Anitgro. Har dere sett hvordan hun stråler? Vel verdt å ta en tur innom henne for humørpåfyll.

 

Bedriftsmatch på golfbanen i ettermiddag. Skal ut og "banke purken". Follopolitiet skal nok få føle presset fra ventilasjonsmafiaen. :-)

 

Strål videre alle sammen. Vi er så flinke, og enda flinkere når vi jobber sammen mot målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Go' som alle stråler rundt omkring:-) Det er jammen bare positive innlegg her! Er ikke i tvil om at vi er en skikkelig gladgjeng som drar på fjellet i september: får vi sprudlet av oss alt fra fredag til søndag? ....ja, der er mer spørsmålet mitt:D Vi kommer til å prate flerstemt....hmmmm......men det har vi sikkert trening i!!!

 

Å, ja, har vært innom Anitgro, og der er det høy temperatur gitt om dagen. Det er så bra - deilig når vi går i medvind :-)

 

Lykke til med purken - beat them:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...