Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Tusen, tusen takk for hyggelige ord.

 

Jeg hadde skrevet et laaaangt innlegg som jeg selvfølgelig klarte å slette i stedet for å legge inn. Får se om jeg får skrevet det på nytt igjen litt senre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

SÅ bra!!!! Wow for en fin utvikling.

Misunnelig og inspirert i massevis:-):-) :-)

 

Har det hektisk men holder meg i sporet.

Idag har jeg vært støl etter en tøff treningsøkt og holdt meg hjemme og bakt sunne knekkebrød. Satser på trening imorgen igjen.

Vekten er ikke så bra etter utskeielser på lørdag, men bekjennelsene om dette skal jeg ta inne på min egen tråd.

Hold koken og stilen Ninass, noen må lede oss an nå, og det er DEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Vent....!!!!! Jeg vil og så bli ledet....:D

 

Har ikke tid å være inne her og skrive nå du vettu:-)

Står vel ved kjøkkenbenken og lager supersunne retter eller leser deg opp på gode og slankende oppskrifter...hææææ? Eller kanskje ute på en trimtur...eller kanskje golf?

 

Golf høres veldig kjekt ut - det har jeg syns lenge, lenge, men aldri gjort noe med det. Har til og med golfklubb her - og golfbane må vite - ikke verst det!

 

Har spist reinsdyrskav med sopp og bacon, men surret wok-grønnsaker med! Jo, da, det var faktisk godt det.

I går stekte jeg opp små tapasboller av 2 kg kjøttdeig/karbonadedeig og laget en stor panne med tomatsaus (putret i 2,5 timer). Er fryst ned og veldig kjekt å finne ved en eller annen anledning......og det blir det nok:-)

 

Stå på Ninass og dra oss med :) Ha en fortreffelig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hørt om hun som gleder seg hver morgen til å gå på vekten?

Det er meg det!

 

Er så i siget om dagen at jeg faktisk gleder meg til å se hva vekten sier hver morgen. Det motiverer til videre jobbing. Ikke søren om jeg skal ødelegge dette nå.

 

Golf er kjekt Krepsedama. Jeg har ikke spilt banen oppe hos dere, men den skal visst være koselig. Bare å ta en tur å prøve på treningsområdene. Jeg lover deg.......... alle klubber tar i mot nye interesserte med åpne armer om dagen, så det blir sikkert en hyggelig opplevelse.

 

Selv er jeg masse i skogen om dagen. Noen ganger med rask gange og litt jogging, andre ganger i ulendt terreng. I går ble den turen som skulle være kort, strekt ut til 1,5 timer på jakt etter kantareller. Kjekt å alltid ha hundeposer i lommen. Da kan man plukke selv om det ikke er planlagt.

Ikke så mye å finne i går, men turen varte jo lenge da.

 

I dag skal jeg på "topptur" med yngste sønn ( 22 år). Han sendte meg en melding og lurte på om jeg ville være med på topptur. Jeg så for meg en eller annen fjelltopp til helgen, men nei................ dette var det høyeste punktet i Follo. 313 meter over havet. Ikke så høyt akkurat, men det skal visst være mulig å se Gaustadfjellet og helt syd til Færder derfra i klarvær. Hyggelig at noen spør sin gamle mor om en tur. Gleder meg. Kanskje jeg skal begynne å samle "topper"............ Det høyeste punktet i alle kommuner. Tja.... det er jo i alle fall en tanke.

 

Tror jeg begynner å bli litt vel yr nå. Merket plutselig at jeg sitter på kontorstolen og tar benløft rett freover mens jeg skriver dette. All trening er bra, eller..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Godt med gode dager og jeg skjønner akkurat hvordan du har det nå. Bare fortsett i samma sporet så skal du se - ....ja, jeg skal ikke ødelegge spenningen for deg, men det er veldig positivt ;-)

 

Ble treningsdag i går i stedet for mandag og i dag er det turdag. Gikk til jobben i dag:D Brukte en time på nesten 7 km så gjett hvem som er fornøyd..... Tok til og med en tur på storsenteret i lunsjen - ca 2 km - og hvis jeg går hjem etter jobb i dag blir det 16 km totalt i dag. Da må jeg vel være fornøyd - ikke sant?

 

Spiste to knekkebrød med makrell i tomat nå etterpå.

 

Gode dager - vi fortsetter travet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss og jøss, Fru Kreps. Det var da voldsomt til trasking. 16 km er jo ganske mye da.

 

Turen min i ettermiddag er ikke så lang, men den blir sikkert superhyggelig. Første gang junior ber meg med på tur (invitasjonen pleier å gå andre veien, men som regel med et "nei takk" til slutt) :-)

 

22 dager til ........................ så drar vi på Rypa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hmmmm....må vel på en eller annen måte legge en liten pakkestrategi kanskje? Og møested, kjøreplan osv. Men dette får vi vel ta i et annet forum eller hur?

 

Blir støvande kjekt dette:D Har en kollega som hadde vært der for noen år siden - det var visst knall.

 

Ja, du verden - det ble faktisk 16 km i dag, men det var jo enhel jobbdag mellom 7-kilometrene da....

 

Nå er middagen inntatt - marinerte svinestrimler med brokkoli ....ooooog vann til! Nå er det kaffe og avslapning som gjelder. Fortjener det. Og i morgen er det treningsdag igjen - ingen tur da nei!!

 

Du er vel snart hjemme etter hyggelig tur med sønnen - du har tydeligvis vært en god rollefigur. Det varmer vel et morshjerte vil jeg tro:-)

 

Ha en flott kveld Ninass....ZZzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her var det ikke mye liv.....er det vårslapphetene eller rettere sagt høstslappheten som har gjort seg gjeldende? Jeg napper litt i deg jeg....:D

 

Nei, det er vel heller all aktiviteten som gjør at du foretrekker kroppslig aktivitet i stedet for den fingeraktiviteten som i beste fall gir utslaget her inne.....!

 

Nei, nå er høsten like om hjørnet. Ja, vi merker det ikke så mye på temperaturen her da for den har ikke 4 årstider engan. Vi kjører på 10 grader året rundt hos oss...ikke rart vi trenger Devold vinter under - ikke bare ett sett, men flere slik at ting kan gå i vasken.....:)

 

Har vært ei svært aktiv uke dette for mitt vedkommende. Hadde tenkt å avslutte med langtud i går, men festen på lørdag ble litt for....tja....innholdsrik får jeg si:-)

Så det ble sofaen inne og litt kaffekos på terrassen.

....og i dag forsov jeg meg??!! Våknet halv ni!!!!! Tror nesten jeg har gått i ungdommen igjen - jeg som ikke engang bruker vekkerklokke for å komme meg opp på arbeid. Kun når jeg skal på reise...hmmmm....merkelige greier:confused:

Men i dag er det tid for treningsøkt igjen - vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært helt stille her desverre. Helgen var 100% full og så ble jeg selvfølgelig dårlig ( ikke på grunn av helgen :-)

 

Jeg har krystallsyken og den slår til uten noen grunn i ny og ne og mandag gikk verden rundt for meg og det gjorde den helt til i går ettermiddag.

Blir ganske sliten av sånne sjauer, men har øvelser som får det på rett kjøl igjen. Nå er alt i orden igjen, selv om jeg er sliten i dag.

 

Glemte hele veiingen på mandag pga av hodet, men gikk på i dag og det var akkurat det samme som forrige mandag. 76,5. Har vært under det på snikveiingen i slutten av forrige uke, men alkohol både fredag og lørdag, selv om det var i små doser, samt stillesitting hele mandag og tirsdag ( men matlysten er det ikke noe i veien med ) gir ingen nedgang i denne kroppen.

Så alt i alt er jeg fornøyd. Får bare prøve å få litt bevegelse på vekten før neste mandag, men vet at det kan bli litt dårlig ettersom det ikke er mye tid til trening.

 

01,08 78,5

08,08 77,5 77,3 oppnådd: 77,4

15,08 77,0 76,5 oppnådd: 76,5

22,08 76,6 76,0 oppnådd: 76,5

29,08 76,2 75,5

 

OK.............. da skal jeg tydeligvis fjerne et kilo fra i dag til mandag, uten noe særlig trening. Tja......... vi får se. Nedover skal det i alle fall gå.

 

Da skal jeg ta i gjen litt her på jobben, så kan jeg kose meg med forhåpentligvis flotte rapporter fra alle andre kjente her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.................. som den siste uken har vært hektisk. Jeg pleier å være flink til å disponere tiden min, men siste uke og ikke minst helgen har gått i ett.

 

Helgen arrangerte jeg Klubbmesterskap i golfklubben, og noen har kanskje fått med seg det været vi ble beæret med, så det var litt av en jobb å få gjennomført. Måtte stoppe spillet 2 ganger lørdag inkl. 2 utsettelser pga av lyn, torden og enorme vannmasser. Mat???? Tja, det som var tilgjengelig når jeg hadde tid. Og det var ikke akkurat mat som vanligvis står på min meny.

 

Så............... det kiloet jeg ønsket av sist uke forsvant ikke, men 200 gram er borte.

 

01,08 78,5

08,08 77,5 77,3 oppnådd: 77,4

15,08 77,0 76,5 oppnådd: 76,5

22,08 76,6 76,0 oppnådd: 76,5

29,08 76,2 75,5 oppnådd 76,3

 

Ikke 100% fornøyd, men kan leve med resultatet.

Jeg er litt sur på meg selv. Skulle jo komme igang på treningsstudioet igjen, men har ennå ikke vært der. Er jo ganske flink til å komme meg ut på tur, men ren trening har det vært så godt som null av. Tror jeg må sette av to faste turer i uka som skal prioriteres høyt.

 

Nå er det bare 1,5 uker til avreise til Trysilrypa. Gjett om jeg gleder meg. Vi vil jo savne Anitgro og Soleia, men jeg er ikke i tvil om at vi kommer til å få det koselig uansett.

 

Til dere andre som skal være med: Det er jo noen sengeplasser ledige....... noen dere har lyst til å invitere med?

 

Må jobbe litt igjen. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Klart du skal være fornøyd med nedgangen!!!! Hvis du mangler de 200 grammene så når du aldri ett kilo vettu..... Du greidde 0,2 kg - :-) og vær glad!!

 

Holder jo nesten skjemaet..... Ikke verst det nei!!

 

Nei, sengeplasser til overs må nok besørges av dere jenter, litt langt å reise herfra vet du og de jeg eventuelt kunne tenkt meg kanskje kunne blitt med er ikke hjemme den helga. Så herfra blir det nok bare meg...

 

Ja vi vil nok savne Anitgro og Soleia ja, og så Sebra da! Da hadde vi vært seks - litt av en gjeng det. Kanskje en annen gang?

Men nå er det oss tre da - tror det blir flott jeg:D Gleder meg - må snart begynne å legge fram litt etter hvert jeg. Skal på flyet kvart på sju om morgenen på neste onsdag!

 

Nettopp kommet hjem fra tur - halvannen time rask gange - det ble ei knapp mil, men det hjelper på:D

 

Ha en fortreffelig kveld Ninass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med de 200 grammene, jeg. Hadde trodd det skulle gå feil vei, så jeg bare jubler.

 

I dag var vekta høyere......................... jeg var på spinning og styrke i sal med Trine Hattestad i går, og gjett om kroppen skriker i dag. Dvs..... den hyler ikke så veldig høyt, men er akkurat så sår at det kommer til å bli helt j..... i morgen.

Dermed er det helt greit at vekta gikk opp. Kroppen har jo sjokk, stakkars.

 

Vi tre kommer til å få det superkoselig på Rypa. Vi kan jo ta det praktiske i andre fora enn her.

 

I kveld blir det nok en sånn passe lang tur på meg. Må i alle fall komme meg ut og få varmet opp musklene litt etter i går. Ser for meg en 6-7 kilometer med den firbente i skogen. Det er jo faktisk meldt opphold, så jeg gleder meg.

 

Julianna............... er det mannen din vi ser på TV innimellom om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe tur på onsdag, men i går fikk jeg meg en time i skogen. Ble ikke mer enn 5,5 km, men det var i ulendt terreng og til tider ingen stier, så det var grei trening.

 

Julianna............ så flink du er. Dette kommer til å gå superbra.

Gjettet meg til at nordlendingen var din :-) Du får gratulere. Det gikk jo bra!

 

Jeg var innom vekta i dag tidlig. Var ikke kommet ned igjen, men så slang jeg innpå litt vel mye iskrem i går kveld, så da kan jeg ha det så godt. Nå blir det å være superflink videre.

I kveld blir det trolig en tur på kino. Jeg vil se Hodejegerne. Men......... det er jo landskamp også, så vi får se hva det blir til. Filmen kan jo sees i morgen eller søndag også. Veldig spent på den.

 

Kroppen er forresten på oppadgående. Jeg ble ikke så ille støl som jeg fryktet, men skal innrømme at det verket på de merkeligste steder i går. Kjennes ut som turen i går kveld fikk løst opp litt av stølheten, så i dag er det mye bedre. Blir ikke noe spinning eller styrke i helgen, men til uka får jeg ta en økt til.

 

Nå sitter jeg og bare venter på at det skal bli lunch. Skikkelig sulten i dag, men får holde meg til vannflasken en time til.

 

Ha en super helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.......... "glemte" å veie meg i går. Fortrengte, er vel kanskje riktigere. Kjente på kroppen at det ikke kom til å bli noen stor opplevelse, så da liksomglemte jeg å gå på vekten før jeg dro på jobben.

 

Kunne ikke kjøre den taktikken i dag, så da var det bare å tusle opp på den. 76,9. Det var mer opp enn jeg trodde, men kroppen er ikke god om dagen. Ikke noe feil med den, men den tror at uka er på gang, og det er den så sjelden at det blir litt kaos i systemet. Føler meg litt sånn utilpass rett og slett. Litt vann i kroppen, litt ugrei følelse i mageområdet o.l.

 

Men.......... bortsett fra 600 gram opp så er ikke noe av dette noe problem. Nå går jeg bare å gleder meg til Trysilrypa med Krepsedama og Julianna. Tenk... fredag skal vi møtes IRL !!! Jeg lover på tro og ære at rødvinskvoten vil overskrides, lattermusklene får kjørt seg og at værgudene ikke skal få ødelegge denne helgen. Uansett!

 

Får prøve å komme meg ut på en langtur i kveld, men det ene låret er ikke så samarbeidsvillig. Jeg trodde jo bare jeg var superstøl etter spinning og styrke forrige uke, men det går ikke over. Hadde jeg vært toppidrettsutøver hadde de sikkert sagt at "hun har en overbelastet hamstring". På godt norsk har jeg vel overdrevet litt.

Det finnes ikke noe problem å gå tur med låret, men jeg vet liksom ikke om det er lurt å holde det i gang, eller om det er bedre å la det hvile deg bra.

 

Teller ned mot helgen og ønsker alle en flott uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jesss.... og jeg er snart på tur!

Må hive meg rundt nå og få ned det siste i kofferten....det vil si det siste det er plass til. Sikker på at jeg har med meg aaaAAALT for mye, men så mangler jeg sikkert noe også. Uansett hvor mye man pakker med deg så er det et eller annet viktig man har glemt:D

 

Akkurat nå sitter vi med et lite glassrødvin gubben og jeg - koser oss med landskamp på radio - rent som i gamle dager...ja, ja.....vi har elektrisk lys da!

 

Gurimalla....1 varmegrad på Trysilfjellet på kvelden! Lurer på om støvlettene blir høyere enn til anklene....?? Får tenke litt ekstra ja....

 

Men da høres vi senere i uka Ninass.....blir melding på mobilen fra nå av vettu!

 

Og på fredag ses vi alle tre - Skikkelig Rypelag spør du meg :):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 3,5 time unna og møte Krepedama. Senere i kveld kommer også Julianna.

 

Tenk........... etter såpass mange år her inne skal vi møtes i virkeligheten. Det blir både spennende og 100% sikkert hyggelig.

 

Jeg er vel redd for at det lett kan bli litt mer rødvin enn kosemerkene tillater, men det får vi gå av igjen ut denne måneden.

 

I oktober er det klart for en måned med skrittkonkurranse igjen. Vi har vært med på mange her på jobben og samme damen vinner hver gang. I år har jeg flagget at jeg skal vinne, koste hva det koste vil. Så oktober blir stående i treningens tegn. Man kan jo gjøre om for eksempel spinning til skritt etter en oppsatt tabell, så variasjon skal det bli, men jeg gjetter at det er lange turer som vil bli der jeg skaffer flest skritt.

http://www.aktivmedjobben.no

 

Da ønsker jeg alle en strålende helg. Jeg kan vel så godt som garantere en mindre hyggelig veiedag på mandag, men denne helgen har jeg gledet meg til så lenge at det er verdt ethvert gram som kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilken helg!!!!! Dere vil ikke tro hvor koselig vi har hatt det. Utrolig moro og treffe Krepsedama og Julianna. Vi "connected" med en gang og har hatt en helt utrolig hyggelig helg.

 

Skravlings og rødvin på fredag. Snacks??? Stangselleri og knaskegrulrøtter med dipp. ( ingen av oss turde å skeie ut da vi var i butikken).

 

Lørdag bar det avgårde til fjells. 13 km i et helt fantastisk vær. Solskinn og vindstille hele turen. En opplevelse å gå inn over Trysilfjellene sammen med 3800 andre Ryper. Litt kø ble det jo både titt og ofte, men vi gikk jo ikke på tid, og i det været var det jo bare å nyte å omgivelsene og kose seg.

 

Rypebankett på kvelden med god middag (og dessert, som vi spiste ). Så entret Lisa Tønne scenen. Da fikk lattermusklene kjørt seg. Den dama er gal. Stemningen var høy og steg bare sakte men sikkert. Da livebandet entret scenen tok det bare av. Se for dere ca 300 stykker inne i et stoooort telt som sitter på langbord på lange krakker. I enden er scenen med bandet. De hadde ikke holdt på lenge før ALLE (ca 85% ) sto enten på bordene eller krakkene og jublet, sang og danset. Det var damer fra ca 75 år og nedover der, og ingen var uberørt av stemningen.

 

Så............. vi har kost oss, trimmet med tur i fjellet og dans, skravlet og hatt en skikkelig hyggelig helg.

 

Så var det veiingen. Jeg flagget vel for en tid tilbake at alt fra inntil 2 kilo var greit å legge på seg etter denne helgen. Dette mest på grunn av alkoholen. Kroppen min reagerer tvert på alkohol. Men..... vi har nok danset av det meste, så her ble det 100 gram opp og i tillegg er uka så vidt innom, så jeg er i grunnen veldig fornøyd.

 

Dermed viser vekta 77,0.

Ettersom målet mitt er rundt 72 kilo ( kan nok muligens justeres ned, men først skal jeg dit og tror det er det jeg lander på) så mangler det "bare" 5 kilo. Nå skal jeg i mål. Sånn er det bare. 5 kilo burde være greit på 10 uker. Det skulle tilsi at 21 november er målet nådd.

Nå er jeg et typisk prosjektmenneske, så 10 uker høres litt i overkant lenge ut, men jeg skal la fornuften tale og gå for 10 uker.

 

Hva er vel 10 uker i forhold til resten av livet?

 

Julianna og jeg har / skal utfordre hverandre på løpefronten også, men målene her må jeg bare jobbe litt med før jeg flagger dem.

 

Ha en super uke videre alle sammen. Etter en helg med den lekre Krepsedama og den fokuserte Julianna, så er i alle fall jeg motivert til å komme meg i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å komme innom hver dag. Det er litt forpliktende. Ikke sikkert jeg skriver hver dag, men litt inspirasjon skal jeg i alle fall hente her.

 

Mat i går var som den skulle. I tillegg fikk jeg 50 minutter i skogen. Ikke noe supertempo. Vi traff for mange andre hunder som ville leke, så da ble det mange stopp. Men............ jeg var ute og beveget meg!

 

Nå¨det gjelder løpeutfordringen sammen med Julianna, må jeg bare vente til låret er bedre. Det hindrer meg ikke i å gå turer o.l., men det er fremdeles vondt så jeg tenker som så at hvis det er noen fibre som har røket så er det kanskje best å la det få litt ro inntil det er 100% igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....ja akkurat sånn var det!!!!!! Jeg har ingen ting å legge til og ingen ting å trekke fra......bare dette:

Tusen takk for ei kjempetrivelig helg Ninass - det va' bærre lækkert :P

 

Kjempejenter - det er det dere er - og takk for det!!

 

Ja, løpingen er jeg sikker på at dere to fikser, så bare sett i gang! Jeg blir nok gående. Jeg kjenner ikke noe verken i beina eller ryggen etter turen, så jeg føler meg i kjempeslag....det vil si med unntak av pusten. Kjennes fortsatt litt trangt ut i brystet, så får håpe det gir seg. Kjente det i dag også da jeg gikk tur. Krysser fingrene for at det ikke er en liten lungebetennelse på gang.

 

5 kilo til målet Ninass - da er du flyttet inn på HV-borettslaget til jul da jo!! Jeg står allerede og heier langs veien...du ser meg nok der jeg står i oransje Rypeskjorte:D

 

I kveld blir det avslapping her - tror jeg tar litt "sykebrennevin"....ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag og ikke i hundre.

 

Ikke syk, men ikke i form. Begynte å fryse i går på jobben, gikk hjem og sov i halvannen time. Sløvet videre i sofaen og la meg igjen halv elleve og sov til klokken ringte i dag morges. Hm............ Nei, jeg kjenner ingen feber eller forkjølelse, bare sånn generelt litt ugrei i kroppen og smådaff.

 

Satser på en mellomlang tur i ettermiddag/kveld. Middag har jeg ikke kontroll på ennå, men finner nok noe greit i frysern og grønnsakskuffen er full, så det løser seg.

 

Forøvrig skal jeg til Sjursjøen til helgen. Ikke noe opplegg, bare en kosetur hvor jeg håper på lange turer med to og firbente i familien. Tror ikke det er meldt så voldsomt fint vær, men frisk luft blir det nok uansett.

 

Da får jeg vel jobbe litt igjen. Store smil til alle som er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ikke syk vel? Håper du har pakket deg ned og allerede er på bedringens vei - snart ukeslutt vettu og vi må være klar til å nyte velfortjente fridager:D

 

Og du som skal til Sjusjøen må sørge for å være i form. Jeg skal bare i konfirmantjubileum i helga - ikke noe spesielt med det, men har i alle fall meldt meg på. Hva som er sååå festlig med å feire at det er 50 år siden en ble konfirmert vet jeg ikke akkurat, men alternativet er verre, så da er det vel egentlig greitt.

 

Det skal i alle fall bli kjekt å hilse på gamle klassekamerater - ja nettopp; gamle! Noen ser jeg jo fra tid til annen, men andre har jeg ikke sette på flere tiår.

 

Undrer meg på hva jeg får å se......

 

Ha ei strålende helg Ninass - kos deg på Sjusjøen :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...