Gå til innhold

min lange vei til et nytt liv :)


Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes

Hei eim! Skjønner at du er litt skuffet, men 0,8 er nesten et kilo da. Tror det gjør noe med folk at de ser det 0-tallet foran komma. Det er liksom stor forskjell på ned 0,9 og 1,0. Egentlig er det ikke forskjell!!! Med ditt pågangsmot kommer du til å få resultater du er fornøyd med :) Tenk 100 g til og du ser et nytt 10-kilo!!

 

Å trene hjelper helt klart på vektresultatene. I tillegg får man en fin, sunn og sterk kropp. Når en er tung er det ofte tøft å starte med trim. Begynn i det små, velg noe som du liker. OFTE ER DEN LENGSTE VEIEN TIL DØREN......derfor har jeg treningsapparat hjemme. I tillegg trener jeg med strikk (får du kjøpt i GR-butikken) Kan anbefales!

 

Ønsker deg en fin uke eim :)

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Ned 1,6 i dag og jeg er kjempefornøyd!!! I helga har jeg vært bortreist på besøk og messe, og da er det ikke alltid like enkelt å få ting til å gå opp matmessig. Så det ble ett par kalkulerte utskeielser, men ingen av de gikk over kalorimengden min allikevel. Jeg hadde 2 små biter med Peppes Pizza til lunsj på lørdagen, og 2 bittesmå vårruller i tillegg til middag på kvelden da vi bestilte kinamat og alle de andre hadde vårruller. På søndag var vi innom Burger King og da ble det en Fedon King burger og 2 løkringer(null pommes frites). Tilsammen 500kcal, helt akseptabelt. Og du og du som jeg nøt den burgeren gitt!!

 

På mandag var det tilbake til menyen min igjen, og jeg er veldig fornøyd med at jeg klarer å komme inn i sporet igjen med en gang :)

 

Jeg har innsett en ting og det er at det IKKE funker for meg å ha noe som er forbudt! Det klarer jeg aldri i verden å holde allikevel, så jeg har moderert meg til at alt er lov, men bare en gang i blant og i mindre mengder enn det jeg spiste før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1.6 ned det er jo kjempe bra:) Det skal man være fornøyd med.

 

Jeg er litt i samme båt som deg at jeg klarer ikke å leve med totalforbud, men har brukt kosemerkene mine på godteri.

Men etter påsken var jeg så godtesugen og hadde lyst på alt og måtte kjempe hver time nesten for å ikke dytte i meg masse dritt. Jeg startet å ta krom tbl og det har hjelpt enormt. Har ikke lyst på godteri i det hele tatt.

vet ikke om det bare en placebo effekt, men det er det samme for meg når det funker. Bare et lite tips hvis du sliter på søtsuget.

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjemperesultat!!!

 

Jeg er helt enig med deg i at noen kalkulerte utskeielser er helt ok. Man skal leve med dette lenge og da må man finne sine metoder. Det er også noe tanker å ta med seg, for etter at man er kommet ned på den vekta man vil være, handler det også om å ha kontrollerte utskeielser hvis man skal holde seg der.

 

Lykke til med ny uke !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer eim!! Minus 1,6 er et flott ukeresultat.....tenker du er glad nå :) :) I tillegg er du kommet på et nytt 10-kilo, det er jo fantastisk!!! Ingenting slår den følelsen det er å se et nytt 10-tall.....

Du er kjempeflink, dette går din vei :)

 

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Knallbra resultat! Både nådd første 5 kg OG nytt 10-tall på samme uken er jo supert!

 

"forbudt" mat funker ikke for meg heller, så jeg koser meg med kosemerkene mine med det i bakhodet at hverdagen etter kurs kommer snart nok, og innen den tid kommer må jeg lære meg å ha et sunt forhold til det...

 

Lykke til i kommende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk jenter ;) Herlig å få så bra oppbakking av dere!

 

På søndag skal vi i konfirmasjon... jeg aner ikke hva vi får servert, men jeg regner med at jeg har kontroll på en eventuell middag, smørbrød eller koldtbord, så det er desserter og kaker som kommer til å bli fristelsen... Jeg har bestemt meg for å bruke FRImerkene mine på 1 kakestykke, og det skal jeg nyyyyte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er konfirmasjonen over og jeg synes det gikk bra matmessig ;) Hadde 2 stk. karbonadesmørbrød m/løk og en lite kakestykke med Oreokake. Det var jo bare nøttekaker, kransekake, marsipankaker og kaker med krem, så jeg tror jeg tok den med minst kalorier i men det aner jeg jo ikke... Uansett så hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle bruke FRImerkene mine på et kakestykke, og det gjorde jeg uten dårlig samvittighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei eim!! Så flink du har vært og håper du har hatt en flott dag ;) Det der vil ikke gi utslag på vekten. Ta deg et par fiskemiddager i uken!

 

Klem Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst i tråden min:)

 

Så flink du har vært å gå ned i vekt! Ser du bla har vært i konfirmasjon. Det synes jeg er noen av det vanskeligste, for jeg klarer ikke å spise bare litt av noe......da er det faktisk bedre å ikke smake i det hele tatt! Sånn er det i allefallk for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst i tråden min:)

 

Så flink du har vært å gå ned i vekt! Ser du bla har vært i konfirmasjon. Det synes jeg er noen av det vanskeligste' date=' for jeg klarer ikke å spise bare litt av noe......da er det faktisk bedre å ikke smake i det hele tatt! Sånn er det i allefallk for meg:)[/quote']

 

Takk skal du ha! Jeg har også vært sånn at jeg ikke klarer bare å spise litt.... men det har endret seg etter jeg begynte på kurs denne gangen. Jeg har klart å begrense snop til en gang i uka(FRImerkene mine) noe jeg aldri har klart før! Det høres kanskje teit ut å si noe sånt som dette, men det sitter i hodet! Jeg hadde bestemt meg på forhånd for å ta 1 lite kakestykke i konfirmasjonen, og det gikk helt greit :D Så jeg tror mye av jobben er gjort, hvis en tenker nøye igjennom hva og hvordan en vil spise, før en er i situasjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Ja ,jeg er enig med deg at det er tankene som styrer oss i feil retning.

Jeg bestemte meg for mange år siden om at brus er ikke for meg, selv om jeg drakk sukkerfritt.

Jeg har aldri kjøpt en flaske brus til meg selv etter dette. Det har hendt at jeg har smakt en slurk og sånn, men jeg synes det er så søtt og helt unaturlig for meg.

 

Men du var kjempeflink i konfirmasjonen-grattis!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ' date='jeg er enig med deg at det er tankene som styrer oss i feil retning.

Jeg bestemte meg for mange år siden om at brus er ikke for meg, selv om jeg drakk sukkerfritt.

Jeg har aldri kjøpt en flaske brus til meg selv etter dette. Det har hendt at jeg har smakt en slurk og sånn, men jeg synes det er så søtt og helt unaturlig for meg.

 

Men du var kjempeflink i konfirmasjonen-grattis!;)[/quote']

 

Tusen takk, Solvik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 1,2kg og veldig fornøyd med ukesresultatet mitt :) Jeg har vært flink til å trene denne uka, 30 min på trimsykkelen min 4 ganger :D

 

Skal i to foreninger denne uka, men regner med at det går bra. Jeg synes jeg har bra kontroll på mat for tida, selv om jeg har alle forutsetninger for å ramle utfor veien ;) Tar en dag og gangen og gleder meg for hver dag jeg tar sunne og gode valg, i stedet for å velge snop og chips! Det er en personlig seier for meg.

 

Det begynner å kjennes på klærne også, spesielt på buksene....deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

gratulerer så masse ned 1,2 kg ned det er jo kjempe bra:) Og så flink du har vært til å trene 30 trimpoeng er ikke dårlig.

 

Forsetter du sånn er nok ikke noe problem å nå ditt første delmål.

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så masse ned 1' date='2 kg ned det er jo kjempe bra:) Og så flink du har vært til å trene 30 trimpoeng er ikke dårlig.

 

Forsetter du sånn er nok ikke noe problem å nå ditt første delmål.

 

klem anki[/quote']

 

 

Uææhhh!! Nei, ikke 30 trimpoeng!!! Men 30 minutter på trimsykkelen 4 ganger denne uka ;) Såååå flink har ikke vært at jeg har klart 30 trimpoeng *ler* Jeg hadde 11 trimpoeng sist uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik
Minus 1' date='2kg og veldig fornøyd med ukesresultatet mitt :) Jeg har vært flink til å trene denne uka, 30 min på trimsykkelen min 4 ganger

 

Skal i to foreninger denne uka, men regner med at det går bra. Jeg synes jeg har bra kontroll på mat for tida, selv om jeg har alle forutsetninger for å ramle utfor veien ;) Tar en dag og gangen og gleder meg for hver dag jeg tar sunne og gode valg, i stedet for å velge snop og chips! Det er en personlig seier for meg.

 

Det begynner å kjennes på klærne også, spesielt på buksene....deilig![/quote']

 

Gratulerer med dine 1,2 kg - det er et supert resultat!!! :D

 

Det er deilig når klærne begynner å slippe litt,men du må nå ikke la det gå så langt som Fleksnes, som mista buksa på skitur- den var bare morsom:D Det er godt å kunne gå med noe som passer underveis også, selv om det kanskje blir mange størrelser underveis. Lykke til med ny lett uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...