Gå til innhold

min lange vei til et nytt liv :)


Anbefalte innlegg

Bare 0,4 ned denne uken og jeg er kjempeskuffet og lei meg for det dårlige resultatet :D Jeg har gjort alt etter boka, jeg veier maten, jeg har ikke spist kaker, is, eller snop(utenom frimerkene mine), jeg har 11 trimpoeng denne uka og likevel så får jeg dårlig resultat...

 

Men, jeg gir meg ikke så lett!! Jeg har betalt for nytt kurs, og fortsetter til alle de overflødige kiloene mine er borte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 288
  • Created
  • Siste svar
Gjest solvik

Grattis med dine 400 gram, det er nedover og du vet alle bekker små.....!:D

 

Hos meg sto det stille, men ikke opp- vi får tenke positivt!

Stå på videre dette greier vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Du har vært sååå flink hele veien, eim!! Når du følger alt til punkt og prikke føles det kjipt og urettferdig når du ikke får det resultatet du ventet.....Det pleier å gi positivt utslag uken etter :D Sats på noen magre fiskemiddager denne uken, og jeg er sikker på du blir glad og fornøyd neste torsdag!

 

Stor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du er flink!!!! Jepp, det er du.... 400 gram i minus er riktig retning, og selv om det føles lite når du har vært så flink så får du plutselig valuta for strevet.

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringene, de trengte jeg :)

 

Det går mye bedre nå, jeg er ikke sur lenge av gangen heldigvis :D Så lenge jeg fortsetter med de gode og sunne valgene mine, så er jeg allikevel på rett vei, samme hva vekta viser. Så avhengig av snop og chips som jeg var før, så er kostholdet mitt 100 ganger bedre nå :) Å bare spise FRImerkene mine hver lørdag har blitt en vane. Jeg ser frem til hver lørdag og nyter hver eneste lille chipsbit.

 

Jeg merker også på klærne at vekta minker og det er jo bare herlig!!

 

Ha en riktig god pinsehelg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en rar uke dette her... jeg skal forsette direkte på kurs 2, men siden dette kurset starter denne uka og jeg har min siste kursdag egentlig på torsdag, så må jeg altså både slutte og begynne på nytt kurs denne uka. Derfor er den siste veiedagen min flyttet til i dag og første veiedag på nytt kurs blir søndag denne uka..

 

Jeg er litt forvirret og jeg mister jo en uke på kurs, men kurslederen min kunne visst ikke endre startuke til neste uke. Jeg kan heller ikke levere siste kursrapport, for på den står det uke 1 og startdato 30.05.... jaja, det ordner seg vel til slutt :)

 

Det betyr at jeg har vært på vekta i dag og har minus 1,4kg og totalt da -11kg *jippi* Mitt første delmål er nådd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med nok et flott resultat!!!!! Her går det jo så det suser....

 

Snodige greier med det kurset. Er det samme kursleder, eller? Isåfall er det snodig at ukene overlapper hverandre synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nok et flott resultat!!!!! Her går det jo så det suser....

 

Snodige greier med det kurset. Er det samme kursleder' date=' eller? Isåfall er det snodig at ukene overlapper hverandre synes jeg....[/quote']

 

Ja, samme kursleder.... Jeg synes også det var litt rart, for jeg betaler jo full pris for en uke mindre på kurs... men jeg har spurt og hun sier at hun dessverre ikke kan endre på startuken... så da er det vel ikke noe mer jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg og synes det høres veldig rart ut med de kursene. Da jeg gikk over på kurs 2 hadde jeg siste veiing fra kurs 1 26. april og første for kurs 2 3. mai. Nå er det jo sånn at vi nærmer oss ferie, og dersom vedkommende kursleder f.eks. skal ha ferie og passer inn neste runde med kurs ihht det så skal jo ikke du bli skadelidende av den grunn - da må jo du enten få muligheten til å gå til en annen kursleder som har oppstart i "riktig uke" i forhold til hvordan du holder på, få avslag i pris tilsvarende en kursdag eller få en ekstra uke ved et senere tidspunkt. Jeg ville ikke gitt meg - vi betaler jaggu nok for disse kursene. Stå på krava!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og synes det høres veldig rart ut med de kursene. Da jeg gikk over på kurs 2 hadde jeg siste veiing fra kurs 1 26. april og første for kurs 2 3. mai. Nå er det jo sånn at vi nærmer oss ferie' date=' og dersom vedkommende kursleder f.eks. skal ha ferie og passer inn neste runde med kurs ihht det så skal jo ikke du bli skadelidende av den grunn - da må jo du enten få muligheten til å gå til en annen kursleder som har oppstart i "riktig uke" i forhold til hvordan du holder på, få avslag i pris tilsvarende en kursdag eller få en ekstra uke ved et senere tidspunkt. Jeg ville ikke gitt meg - vi betaler jaggu nok for disse kursene. Stå på krava!!![/quote']

 

Du har helt rett, Krusmynte!! Jeg har nå sendt henne en melding der jeg sier at det ikke er rettferdig at jeg betaler full pris for et kurs som mangler en uke :) Så får vi se hva hun sier :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Det blir en rar uke dette her... jeg skal forsette direkte på kurs 2' date=' men siden dette kurset starter denne uka og jeg har min siste kursdag egentlig på torsdag, så må jeg altså både slutte og begynne på nytt kurs denne uka. Derfor er den siste veiedagen min flyttet til i dag og første veiedag på nytt kurs blir søndag denne uka..

 

Jeg er litt forvirret og jeg mister jo en uke på kurs, men kurslederen min kunne visst ikke endre startuke til neste uke. Jeg kan heller ikke levere siste kursrapport, for på den står det uke 1 og startdato 30.05.... jaja, det ordner seg vel til slutt :)

 

Det betyr at jeg har vært på vekta i dag og har minus 1,4kg og totalt da -11kg *jippi* Mitt første delmål er nådd!! :)[/quote']

Hei eim!!

Grattis med flott resultat med minus 1,4 kg :)

 

Jeg er også forvirret.

Har hatt onsdag som kursdag til nå, men på kurs 3 står alle kursdagene oppført på søndager. Akkurat som du nevnte. Har du fått bekreftet at det er søndag som er ny kursdag?? Jeg lurte på om det kanskje er en datafeil?

Har sendt mail til kursleder.

Er også usikker på om jeg skal sende rapport idag. Vanligvis er det jo nedtelling av hvor mange dager det er igjen til vi skal sende rapport. Nå står det ikke noe.

 

Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Er også usikker på om jeg skal sende rapport idag. Vanligvis er det jo nedtelling av hvor mange dager det er igjen til vi skal sende rapport. Nå står det ikke noe.

Nedtellingen manglet på min og frem til et par dager før veiing. Der det pleier å stå mandag hos meg var det bare tomt, og ingen nedtelling. Det var på plass et par dager før første veiing på det nye kurset bare. Kanskje det er satt veiing til søndag fordi dere ikke skal gå glipp av en veiing? At de har tenkt at dersom du veier deg en onsdag og igjen en søndag så får du de gangene du skal? Ikke at jeg mener det er riktig - du får jo ikke en uke av det uansett hvordan du vrir på det...

Er spent på å høre hvilket svar dere får - håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke sendt kursrapport i går, for etter at jeg hadde fylt inn mål og vekt så gikk det ikke an å sende rapporten, bare lagre den. Hos meg sto rapporten som uke 1 på nytt kurs og ikke som uke 8... Det må ha skjedd noe teknisk som gjør at det er feil hos flere. Jeg fikk foreslått av kursleder å sette veiedag til søndagen, slik at jeg bare "mistet noen dager..."

 

Etter en del frem og tilbake mellom oss, har det blitt til at jeg bytter kursleder og begynner på kurs 2 hos en ny. Hun har kurs som begynner i neste uke, og da mister jeg ikke en uke på kurs som jeg ellers ville gjort om jeg hadde fortsatt med nåværende kursleder. Dette er helt ok for meg, jeg vil jo helst forsette på kurs, men samtidig vil jeg ha de ukene jeg har betalt for...

 

Fra hva jeg kan lese ut fra det hun svarer meg, så får vi en uke for lite når kursene overlapper hverandre samme uke, selv om hun ikke sier det direkte. Men hun sier også at hun ikke bestemmer kursstart selv. Løsningen er da at vi velger ny kursleder med rett startuke hver gang vi skal ta et videregående kurs :) Litt mer styr, men samtidig får vi alle ukene vi betaler for.

 

Blir spennende å høre hva hun svarer deg, Caroline :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Vet ikke om jeg skal sende rapport i dag eller ikke. Står uthevet R på både kurs 2 og 3, men når jeg går inn på "vekt og mål" står det ikke: send rapport som det pleier, kun lagre rapport. Det er rapport 1 og ikke 8. Akkurat slik du nevner. Har heller ikke ukeoversikt, kun en rubrikk for: "dine grunner for å gå ned i vekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Dette høres merkelig ut, de kan jo ikke "snyte" folk for kursuker- det er jeg sikker på ikke er lov. Så stå på kravene, har man betalt for et kurs, så skal det vare i 8 uker- basta bom!!!

Ring hovedkontoret, så tenker jeg du får svar på dette!!! Det er jaggu dyrt nok å gå på kurs om du ikke skal blii snytt for en hel uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Som nevnt tidligere har jeg ikke hatt overlapping på mine kurs. Min kursleder hadde også ferie en uke, men den ble ikke bare "strøket" fra listen - da gikk det to uker til neste kurs og kurset varte en uke ekstra. Så jeg har ihvertfall fått det jeg føler at jeg har "krav" på. Det er som dere sier litt "kav" hvis man må melde seg på hos forskjellig kursleder hver gang, i tillegg vil man jo gjerne ha litt kontinuitet også, men må man det for å få det man har krav på så må man det. Og hvis ikke dere får noe godt svar anbefaler jeg forbrukerombudet....

 

Kjenner jeg blir skikkelig provosert på deres vegne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei dere! Har mottatt mail.

 

1) Fått beskjed om at de har tekniske problemer og det er grunnen til at vi ikke kan sende ukerapport som vanlig. Skal derfor sende RAPPORT 8 som en mail til henne. Det er ok.

 

2) Min samboer har sett på saken. Han mener det er kurslederen til eim og meg som har rett, at vi ikke skal ha en uke imellom. Jeg forstår virkelig ikke hva han mener. Synes det er vi som har rett.

 

3) Som Krusmynte nevner, er det viktig med kontinuitet. Jeg vil ikke skifte kursleder hver 7. uke. Vi har nok å planlegge i forhold til trim, innkjøp, matlagning og alt annet. Det skulle være helt unødvendig å måtte stresse slik med dette.

 

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hmmm....

Jeg har sett på rapporteringsdatoene mine, og det ser ut som om jeg har villedet dere litt. Har nemlig kommet til følgende:

 

Kurs 1:

010310

080310

150310

220310

050410

120410

190410

260410

Altså 8 ganger.

 

Men så har jeg sett på kurs 2 - tidligere i diskusjonen har jeg bare sett på når man begynner på det ene kurset i forhold til når det andre slutter. Men etter å ha sett på når jeg skal rapportere, kommer jeg frem til at jeg også bare får 7 rapporter på følgende datoer:

030510

170510

240510

310510

070610

140610

210610

 

Mao på akkurat samme måte som dere, bare at jeg har vært heldig og ikke hatt "kluss" i overgangen. Kanskje fordi jeg rapporterer mandag? Jeg sendte nemlig siste rapport på kurs 1 24.04 og første på kurs 2 03.05 - man ser jo tydelig ut fra spørsmålene i rapporten om det er et første eller siste kurs.... Så jeg har tydeligvis villedet dere litt, og det beklager jeg at jeg har gjort. Har ikke sett på rapporteringsdatoene og talt antall kursdatoer før nå. Og det var jo litt dumt, for nå føler jeg at jeg har fyrt oppunder noe hvor det viser seg at jeg har feil.... :)

 

Men har nå likevel sittet her og fundert litt på hvorfor det er sånn.

Kanskje de tenker at hvis man har 8 veiinger på kurs 1 og går direkte over til kurs 2 får man jo uansett 7 effektive slankeuker per kurs (man har jo ikke slanket seg frem til første veiing). Men hvis man har et opphold på noen uker fordi man f.eks. skal på ferie og ikke har vekt tilgjengelig eller bare trenger en pause - når man melder seg på videregående kurs da, vil man få 8 veiinger/rapporter eller bare 7 slik som vi tydeligvis får nå?

Da jeg gikk på vanlig kurs for noen år siden var det sånn at man gikk fra 0103 og 8 ganger frem til og med 260410 (husk at her er en påskeuke innimellom som var hoppet over), og så begynte neste kurs - gjerne også med nye deltakere fordi man kjørte blandet nybegynnere og videregående - fra 0305 som varte til og med 2806. Er det sånn fortsatt? Kan ikke se for meg at de kjører så mange rene videregående kurs - tidligere har det vært et sammensurium av bokfarger på sånne kurs (de gamle hadde rød bok 1, blå bok 2 osv).

Det står såvidt jeg husker (har ikke hatt tid til å sjekke så nøye) på kurssidene at et kurs går over 8 ganger. Og hvis ikke det er spesifisert at det bare er 7 kurskvelder på videregående kurs så synes jeg det blitt litt villedende markedsføring.....

 

Nå skal jeg gå bort og skamme meg litt over feilinfoen jeg har kommet med tidligere i dag mens jeg spiser mellommåltidet mitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Vektkurven er det noe galt med!!

Ikke den vi har i høyre kolonne, men den som kommer opp når man klikker i venstre kolonne ( under "mine kurs")

Det har vært et problem i flere uker. Vet ikke om dere andre på nettkurs har merket det?

Noen dager kommer det opp en kurve som viser 140 til 60 kg, og andre dager kommer det opp en kurve som viser 120 til 60 kg.

De siste dagene har det kommet en 3. variant: 110 til 60 kg.

Nå er den kurven fra 140 kg kommet tilbake :) ( Nå når jeg er kommet UNDER 110 kg )

 

Det sier seg selv at den kurven fra 110 kg er mer inspirerende, den er gradert på hver 5 kilo. På den som er kommet tilbake nå, er det 8-9 kg mellom hver strek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...