Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest giraffe

Jeg er kommet i pakkehelvetet. Det desidert verste med slike turer er alt man for all del ikke må glemme å ta med. Som vaskekte kontrollfreak skriver jeg milelange lister ukesvis i forveien, slik at ikke livsviktige ting skal gå i glemmeboken. Ta lypsyl for eksempel. Har de slikt der nede i utlandet? Kanskje finnes det bare små bokser med størknet geitefett å ta til takke med?

Og hva med pinsett og høvel,- for en krise hvis det blir glemt! Etter en ukes tid vil jeg se ut som en hårete orangutang, og da er det stor sjanse for at jeg havner i apeburet i den lokale dyrehagen i stedet for på flyet hjem.

 

Nei, det er ufattelig mange ting å huske på. Alle sier at man tar alltid med seg for mye, men problemet er jo at man ikke riktig vet hva man trenger å ha med på en slik syden-ekspedisjon. Alt kan jo kjøpes for penger, sies det, men finnes det ryvita-knekkebrød hos den greske landhandleren? Selger ikke han bare blekksprut, fetaost og olivenolje? Tenk om konsekvensen blir at jeg rett og slett mister fordøyelsen?

 

Akk og ve, avk, jeg kommer til å savne deg også. Du har jo vært så flink til å holde meg i ørene. Mon tro om det er tryggest å holde seg hjemme....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare husk et par gode sko, så går det bra! (For gode sko er ikke så lett å finne på strandbutikkene der nede). Jeg er litt misunnelig på den ferien, men det er jo helg om et par dager, så jeg får nøye meg med det:-)

 

Ellers har jeg hatt en slitsom dag, og gleder meg til senga om et lite øyeblikk. I morgen er det møtedag, og jeg er redd jeg må være skikkelig skjerpet hele dagen. Mye enklere når en bare kan flyte med og drømme seg bort litt, men noen ganger må jeg være på hogget, og da gjelder det å ikke ha en dårlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg er jo skofetisjist, og har derfor bare gode (og dessverre temmelig dyre..) sko. Nå er alt pakket, klappet og klart. Reisefeberen har nådd nye høyder, og ungene later til å ha fått i seg store mengder sentralstimulerende stoffer. Lyd- og aktivitetsnivået er uholdbart, men vi skal prøve å køye om et par timer for å få oss litt søvn før vi kjører kl. 02.15.

 

Har ikke trimmet i det hele tatt denne uka, alt har dreid seg om diverse avslutningsfester og pakking til turen. Jeg hadde nok hatt tid, men jeg har ikke orket å ta meg selv i nakken. Men nå skal vi snart reise, og vi gleder oss sånn! Kjenner at jeg trenger ferie nå, både fra jobben, og kanskje litt fra registreringsskjemaene her på vektklubben også. Men tro for all del ikke at jeg ønsker å reise fra tråden vår!

 

Jeg kommer sterkt tilbake om drøye to uker. Sannsynligvis litt mer velfødd, og mye, mye brunere.

 

Ha det fint til vi tastes igjen :D

 

PS. Var forresten 64,4 på snikveiing i dag. Er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsken! Fyllesjuk nå igjen, og i dag er det cola, hamburger og softis som har blitt brukt til å lime denne kroppen sammen. Jeg er fortsatt uggen, men iallfall veldig mett. Jeg må greie å ta det faktum at jeg tåler alkohol mye dårligere enn før til etterretning, for sånne dager som dette er alt for unyttige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har greid å karre meg over 10 trimpoeng, og er nå på mitt tredje trimpoengtre. Det er alltids noe, for ernæringsmessig har dette vært min verste dag siden jul.

 

Som vanlig: ny dag i morgen. Den blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg veide meg i morrest hadde jeg gått opp 3 kilo(!!!!) siden tirsdag. Det er helt utrolig! Så jeg er spent på det offisielle resultatet i morgen.

 

Uansett: nå venter en uke der jeg må legge opp til nedgang. Sånn går det for tullhøner.

 

Nå har jeg registrert dagen så langt. Jeg har latt være å spise mange ting fordi jeg må komme meg på rett kjøl igjen, likevel ligger jeg langt over det jeg hadde trodd. Steike, så lett det er å komme ut av slankemodus! Sulten er jeg og. Jeg får se om det finnes energi til å legge inn litt ekstra trening. Jeg ble faktisk litt nedfor av dette, men når tre kilo kommer på på en uke, kan det ikke være så vanskelig å få dem av heller. Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i dag viste 66,3, altså 1,6 kilo opp siden forrige tirsdag. Til tross for at det er horribelt, er det bedre enn de 68(!) jeg så på vekta i går.

 

Nå har jeg trent, og fått 4,7 trimpoeng. Jeg tok i bruk de nye joggeskoene, og må si jeg merket forskjellen. Torde tilogmed å løpe litt.

 

Det skal godt gjøres å holde seg under 1600 i dag, ettersom jeg måtte få i meg rask mat etter trening og endte med tungyoghurt, mandler, rosiner og musli, men jeg skal være fornøyd under 2000. I morgen skal jeg greie 1600.

 

Jeg er ved godt mot, og tror jeg skal greie å komme meg ned i matchvekt til ferien. 66,3 er et sånt tall som jeg kan akseptere etter tre uke på ferie, men etter en vanlig uke er det skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Kjedelig med kiloet som har komt på den siste uken! Men du kan trøste deg med at kilo som fort kommer på, går fort bort igjen hvis du strammer inn litt:-)

Så flink du er å trene og greier! Der sliter jeg litt for tiden, men er veldig aktiv på jobb, så føler det holder.

 

Du må ha en god helg!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen gåte hvor det kiloet kom fra, så jeg har ingen grunn til å være lei meg. Da må jeg i tilfelle være lei meg for at jeg ikke kan stappe i meg alle nøtter og all sjokolade i verden. Og det er noe umoralsk med det og, verdens matvaresituasjon tatt i betraktning... Jeg må nok pent lære meg å kose meg med annet enn mat, og den sitter et stykke inne, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt småbruker! I går gikk jeg og ungene på helskostbutikk og kjøpte en spirekasse. Vi kjøpte også tre sorter frø. Etterpå gikk vi hjem og puttet frøene i spirekassa og helte på vann. I dag spirer det! Det er helt fantastisk. Jeg regner med at vi kan ha alfalfafrø i salaten i overmorgen, og at vi har mungbønner og bukkhornsfrø i god tid før helga. Nå blir det artige salater framover.

 

Vi har hatt en forbilledlig søndag, med langvarig (ikke lang!) tur, og kos (med is) i byen etterpå.

 

Ellers har jeg kommet opp i 12 trimpoeng denne uka, og det er jeg godt fornøyd med.

 

Neste uke er målet å ikke lage meg unnskyldninger for å spise is, kjeks og godter. Jeg må venne meg av med det, for terskelen er så alt for lav nå. Hvis jeg kan begrense meg til tre, små utskeielser i uka skal jeg være fornøyd. Jeg skal også greie ti trimpoeng. Er redd jeg ikke kan håpe på mer enn å såvidt tippe under 66 kilo på veiing tirsdag, og fra helga er det ferie. Jeg skal legge meg lavt den første uka av ferien, så får jeg ta det litt løsere de to siste. Jeg håper likevel at jeg ikke skal komme over 66 når jeg kommer hjem etter tre uker.

 

Når det gjelder trening i ferien er det ikke realistisk med annet enn småturer (evt trasking i storby. Kanskje leie sykkel?) og en og annen styrketreningsøkt på stuegulvet der det passer. Jeg står IKKE opp i otta for å jogge. Men jeg tar med joggesko og badedrakt.

 

Hmm.. fotball på tv. De der spillerne fra Elfenbenskysten er ualminnelig velbygde. Og trøyene er trange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg tilbake på 64,9, og den sikre siden. Hurra for det! 1,4 kilo ned med litt sånn ymse spising. Det var overraskende hvor lett den kiloen satt.

 

Og 4,3 trimpoeng i dag. Det lugget skikkelig i pusten, så jeg er nok litt forkjøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode følelsen en har etter ei skikkelig treningsøkt forsvinner litt når en spiser opp resten av isen i fryseren... Blandingen mellom å være skrubbsulten og ha god samvittighet er farlig!

 

Ferie om to dager! Det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Så flott at den kiloen satt så løst! :) Jeg har også ferie til uken og skal være borte i 3 uker:) Blir kjekt det! Det er bare det at 3 uker med utskeielser kan synes litt for fort på vekta, så jeg må finne en utskeiende balanse i ferien.

 

Jeg gikk hodestups i en usunn smuldrepai i dag! Godt var det, men så altfor mye! Klarte å bote litt for det på elipsemaskinen i etterkant, men tror ikke akkurat jeg skal veie meg i morgen... I går var det sankthans med litt utskeielser, i dag skeiet jeg ut for harde livet og i morgen er det helg... Unnskyldningene for å spise godteri står i kø! Det er ikke lett det her og vil nødig gå opp i vekt FØR ferien heller! Får spise super sunt til de "vanlige" måltidene da...

 

Du må ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie!!!!!!!!!!!

 

Men jeg skal da prøve å være fornuftig (prøvde bikinien i går, og innså at den følelsen en har, av å være slank og fantastisk når en har gått ned i vekt, forsvinner).

 

Og nå litt improvisert styrketrening på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig erkjennelse: jeg trenger mindre bodylotion nå, enn da jeg var tjukkas. Det er også noe. Men tåler mindre vin...

 

Har ellers ikke mistet hodet ned i sjokoladeskåla. Jeg koser meg, men ikke umåtelig. I morgen har jeg planlagt tur med sønnen min. Det blir ikke rare trimmen, men er langt bedre enn sofa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Godt å være tilbake her hos deg etter to ukers deilig ferie. Kreta var fantastisk, og jeg har levd som en dronning i to lange uker. Noe av luksusen har dessverre lagt seg litt på sideflesket, og jeg er gått opp en kilo, til 65,4. Dette skyldes utelukkende grekernes forkjærlighet for frityrgryta, samt at iskrem kjøler ned i varmen! Jeg har spist godt, ofte, mye og lenge, så det er verd den kiloen. Den blir nok ikke like lett å få av som dine tre, men siden jeg er over den akseptable grensen, skal jeg ned på 64-tallet igjen.

 

Fra og med i morgen, skal det leves sunt igjen. Jeg trives faktisk best med det, kjenner jeg. Føler meg ikke helt i slaget etter to uker uten skikkelig mat og trim. Og du og du så bra at jeg føler det slik! Slik ville jeg ikke tenkt engang hvis jeg går et år tilbake. Det ser ut til at livsstilsendringen har festet seg etter hvert.

 

Jeg skipper veiing i morgen, siden jeg gjorde det i dag. Med tanke på feriens utskeielser er 65,4 kilo et overraskende godt resultat, men ikke akseptabelt. Nå skal det trimmes og sankes dyrebare trimpoeng. Du er jo helt rå når det kommer til det!

 

Har du ferie nå? Du skal vel ikke reise fra en lett overvektig stakkar som endelig er tilbake i ditt gode selskap..??...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er foreløpig på ferie med internettilgang, og kommer til å logge inn når jeg har muligheten. Jeg tør ikke å slippe taket ennå.

 

Jeg tok en slags omtrentlig veiing på mamma sin upålitelige vekt i morrest. Har notert meg 65,4, siden det virker sannsynlig. Det er viktig å ikke ha hull i vektkurven.

 

En kilo opp på to uker er helt ok, tenker jeg. Man må ha is i varmen, og det virker som du har spist en is, og ikke fem om dagen. Flink giraffe! Fikk du badet mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har vært en skikkelig badeløve på turen. Vannet var nydelig og turkisblått, akkurat slik du ser på prospektkortene. Vi snorklet, tok paraflight, leide vannscooter, båt og bil. Vi fikk mange gode opplevelser på de to ukene, og ungene storkoste seg.

 

Nå er det jobbing i 4 uker før jeg tar to uker ferie igjen. Litt dumt når man ikke får mer enn to uker i strekk, men deilig å tenke på at jeg har to lange uker til gode i begynnelsen av august.

 

Du har rett i at en is om dagen var nok, jeg var ganske konsekvent der, men til gjengjeld var det mer sjokolade enn is på mange av de isene vi prøvde oss på. Saftis var ikke lett å finne, så det ble ofte litt for mye av det gode.

 

Håret mitt har hatt det tøft på turen. I tillegg til at halvparten av det har falt av i løpet av det siste halve året, har sol og saltvann fullstendig tatt kverken på all glans og farge, og jeg er nesten blitt blondine! I morgen er det derfor satt av krisetid hos frisøren, for å forsøke å rette opp skadene. Har selvfølgelig hørt at håret skal beskyttes i solen, men det er jo så mye hud som skal smøres! Satser på at det går an å redde stumpene, ellers blir det cuttings foran og nothing bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

HJELP! JEG ER UMOTIVERT! Sliter med sultfølelse (gaflet jo innpå der nede i syden, så magevolumet har nok økt betraktelig!), og det er så deilig med is og jordbær med fløte! Prøver så godt jeg kan, teller ikke kalorier, men vet at det blir for meget av det gode. Har heller ikke hatt en skikkelig trimøkt på flere uker.

 

Målet kommende uke er å få lagt inn 3-4 trimøkter, og deretter prøve å finne motivasjon til å fortsette den gode trenden. Jeg vet at det er lettere å spise sunt når jeg er fysisk aktiv, og trening motiverer til et sunt kosthold. Vektmessig er målet å ikke gå mer opp i vekt, dvs. ikke over 65,4 kilo. (På sikt skal jeg holde meg under 65!)

 

Så gjenstår det bare å se...

 

Hilsen en sliten, sur, sløv, søtsugen og slaskete giraffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smått stell her og, giraffe. Jeg mener jeg har vært nogenlunde fornuftig, men nå ser det ut som jeg er gravid i 7. måned, og jeg føler meg uggen. Har hatt skikkelig vont i magen i dag, og har spist lite, så jeg mener jeg burde ha vært innhul, men neida. Nå har jeg vært på hytta med mamma noen dager, og det har blitt dårlig med aktivitet. Mamma er ganske skral, og kjører samme hvor kort strekning som skal tilbakelegges.

 

I morgen reiser jeg til Irland! Jeg skal prøve å begrense guinnessdrikkinga, og gå masse. Det er alltids noe. Jeg gidder iallfall ikke å legge opp til noe nedgang nå, men håper resultatet etter ferien ikke er forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Irland er jo fantastisk! Var der i to uker for mange herrens år siden, 1994 var det visst. Musikkmessig kommer mange av mine gamle helter fra den grønne øya, og vi reiste både i sør og nord og i innlandet (..It`s a long way to Tipperary :D ).

 

Litt flinke tror jeg vi skal klare å være. Det blir utrolig kjipt for oss om vi skal starte opp med ny slankerunde etter sommeren. Det vil jeg ikke, så jeg satser alt på å holde vekten disse sommerukene. Det føles jo mye, mye bedre! Merker veldig godt at magen blir ballong med boller, kaker og søtsaker innabords.

 

Jeg handlet masse fra fruktdisken på lørdag, og der er det jo mye godt nå; fersken og nektariner, ananas, jordbær, vannmelon og plommer. Frukt er godt og mettende, og den skal bli min følgesvenn denne sommeren. Skal alltid ha fruktboksen i veska,- da er jeg reddet!

 

Lykke til, avk! Vi får sende hverandre noen varme og slankende tanker innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Spiser masse godteri. Ikke etter planen. Begynner å registrere maten igjen idag. Nå er etegildet over, og jeg skal inn i gode vaner. Daglig rapport skal avlegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...