Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

Du har gått ned 700 g på åtte dager til tross for SEKS JULEAVSLUTNINGER på en uke!! Det burde ikke vært lov, men slike dager må vi igjennom. Synes du har klart deg veldig bra! Jeg har faktisk ikke vært på en eneste juleavslutning eller et eneste julebord. Vi har "julefest" med jobben i februar.. Like greit!

 

Idag blir det nok klatring! Jeg hadde også planlagt en times gange. Merker at regn gjør meg lite motivert.. Nå har jeg funnet noe materiale på utbrenthet og trening. En psykolog som har jobbet mye med utbrente, har observert at trening ikke hjelper på utbrenthet, snarere tvert imot! Det er min følelse også. Det kommer til å bli lenge til jeg tar meg skikkelig ut fysisk. Men det å gå raskt og å klatre, tror jeg er bra. Det er mye mindre intenst, men klatring gir spenning, styrke og forbrenning av kalorier.

 

Viktigste utfordring kommende uke er baking av litt julekaker. Skal prøve å huske at det igrunn smaker best med LITT og helst på julaften.

 

Stå på, giraffe!

 

Lever du, avk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, søttann!

 

Er innom på disse nye og litt forvirrende sidene for å si fra at det fremdeles er liv i min forspiste kropp. Det har tatt litt av i julen, og jeg har latt det skure. En kilo eller to opp har det nok dessverre blitt, men jeg satser på nye takter etter nyttår. Orket bare ikke være juleflinkis, og da skled det fullstendig ut.

 

Nå skal jeg snart gå det nye året friskt i møte, og selv om det er blitt litt feil å være på hold-vekten-forumet når jeg skal ned 4-5 kilo, skal jeg nok holde meg her. Og jeg skal forsøke å bruke forumet mer aktivt (hvis jeg bare finner ut hvordan jeg legger inn vekt og mål osv....).

 

Ha en fin romjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå ser det visst ut til at jeg er blitt litt alene her inne på tråden. Vekta er status quo, ligger og vaker mellom 68 og 69. Målet mitt forandres stadig ettersom motivasjonen går opp og ned. Skal likevel forsøke å gå ned de fire seige kiloene til trivselsvekt i løpet av våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå ser det visst ut til at jeg er blitt litt alene her inne på tråden. Vekta er status quo, ligger og vaker mellom 68 og 69. Målet mitt forandres stadig ettersom motivasjonen går opp og ned. Skal likevel forsøke å gå ned de fire seige kiloene til trivselsvekt i løpet av våren.

 

 

Hei, giraffe!

 

Du er ikke alene, faktisk, jeg er med deg i ånden selv om jeg ikke har rapportert på en god stund. Livet mitt er tøft for tida, og som det har vært lenge nå. For tiden går jeg på et 3 mndr langt inspirerende studium i London. Det er bra, men jeg skulle veldig gjerne hatt energi til å få max utav oppholdet. Det viktigste for meg framover er ikke å gå opp i vekt. Jeg vil ned til 56.5-57.5 - gjerne innen midten av april, men det gjør ingenting om det tar lenger tid. Nå er det aller viktigst å ta vare på meg selv. Jeg skal så smått begynne å jogge litt, men først skal jeg få nok søvn de kommende dagene. Livet er tøft for tida. Jeg må fokusere på hvile, på sjelefred og på studier - og på å få optimisme ifht min kjære og de nærmeste månedene.

 

Håper du har det bra, giraffe!

 

-Og du også, avk!

 

Klem, Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hei, giraffe!

 

Du er ikke alene, faktisk, jeg er med deg i ånden selv om jeg ikke har rapportert på en god stund. Livet mitt er tøft for tida, og som det har vært lenge nå. For tiden går jeg på et 3 mndr langt inspirerende studium i London. Det er bra, men jeg skulle veldig gjerne hatt energi til å få max utav oppholdet. Det viktigste for meg framover er ikke å gå opp i vekt. Jeg vil ned til 56.5-57.5 - gjerne innen midten av april, men det gjør ingenting om det tar lenger tid. Nå er det aller viktigst å ta vare på meg selv. Jeg skal så smått begynne å jogge litt, men først skal jeg få nok søvn de kommende dagene. Livet er tøft for tida. Jeg må fokusere på hvile, på sjelefred og på studier - og på å få optimisme ifht min kjære og de nærmeste månedene.

 

Håper du har det bra, giraffe!

 

-Og du også, avk!

 

 

Hei, Søttann!

 

Godt å høre fra deg. Det er sant som du sier at når livet butter imot er det viktigst å ta vare på seg selv, både kroppen og ikke minst sjelen. Leit å høre at livet er tøft. Selv føler jeg at det butter rett som det er. Klarer ikke alltid finne logiske grunner til at rullegardinen går ned, men grått og svart blir det i alle fall, og det tar tid å finne tilbake til det som er godt. Slikt er vanskelig å forstå for dem som er rundt meg, ikke minst min kjære. Han tror ofte at det er noe feil i forholdet, at jeg ikke er glad i han osv., men det handler jo slett ikke om det. Det er bare meg... Selv har jeg i mine vanskelige perioder blitt flinkere til å skjerme meg og begynne å ta vare på meg selv før jeg møter veggen. Jeg vet jo at du har opplevd sorg og tap, men jeg ønsker deg lykke til. Håper du klarer å kose deg i London. Jeg er helt forelsket i den byen!

 

Siden dette jo er et vektforum får jeg vel fortelle at vekta mi såvidt har karret seg under 68. Jeg slanker meg veeeldig laaaangsomt for tiden :-)

 

Ha det godt, og lykke til, Søttann!

 

 

Klem, Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Akk ja. Noen har vært så lei av tanken på mat og vekt at dette nettstedet ikke har blitt besøkt. Resultatet er at jeg har tippet 70 kilo. De siste ukene har jeg tenkt at jeg må ned i vekt igjen, og metoden har vært å spise litt mindre godter. Vi vet jo at det ikke virker.

 

Nå har jeg Registrert mat for i dag. Og for i morgen. Nå skal jeg lese meg opp på hva som har skjedd med gamle venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slaskehavari? Fleskehavari? Hvordan er det alt sånt starter? Med den langsomme utglidningen i vekt som dere så snurten av i høst, før jeg forduftet, kanskje. Og stadig sjeldnere veiing. Og så sluttet jeg og gå med bukser, fordi det ikke var så behagelig. Og jeg la meg til en daglig godtervane.

 

Jeg har greid å opprettholde en akseptabel treningsrutine. De siste månedene har jeg vært mye syk, og det har blitt lite på grunn av det, men jeg har ikke gitt opp.

 

De siste ukene har jeg bedrevet veiing, og jeg må nå innse at det verken er vann i kroppen eller magegreier som gjør at jeg, grøss, har bikket 70. Og håndtaket i midjen kan ikke bortforklares.

 

Det er godt å se at dere i hvert fall var her inne i mars. Jeg kjenner jeg gleder meg til å orke å dra på meg en dongeribukse igjen. Melder vekt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ, jeg ble så glad når jeg så at du er tilbake, avk, og at det fortsatt er liv i tråden vår, eller håp i hengende snøre eller hva en nå skal si! Det var helt tilfeldig at jeg kikket innom her i dag, og her var du!

 

Status for meg er at jeg var på full fart opp mot å runde 70 før påske, men jeg stanset på 69,9. Jeg er flink til å trimme, er fremdeles aktiv på treningsenter og prøver å få til 3-4 trim/treninger hver uke. Jeg har altså klart å bli veldig glad i, og faktisk også litt avhengig av å trimme. Dessverre blir jeg fremdeles så sulten, så sulten av all denne fysiske aktiviteten, og unner meg derfor godsaker som gjør at vinninga går opp i spinninga.

 

Dagens vekt var 67,8. Jeg har altså, etter å ha prøvd bunaden min, og hvorpå den nesten ga meg respirasjonsstans på grunn av mangel på bevegelsesfrihet, klart å skjerpe meg til en viss grad. I mai venter to konfirmasjoner i tillegg til 17. mai, så her må jeg ta ytterligere tak! Første konf. er om to uker. Planen er å se 66-tallet før det, og klarer jeg det får jeg kanskje plass til litt koldtbord og kake...

 

Hurra! Nå kan vi holde hverandre i ørene, og bli bikinispreke før sommeren kommer!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's hope in hanging snore, som du vet:-) Så du har gått ned drøyt to kilo siden før påske? Det er imponerende! Jeg har sluttet med snus, og det er antakelig bakgrunnen for et par av kiloene. Men fedme hjelper fint lite mot røyksug.

 

Det er vanskelig for meg å leve regelmessig for tiden. Planen min er skikkelig strengt opplegg når jeg har sjans til det, og den generell begrensning når det er eneste mulighet (hotellopphold og den slags). Jeg får trene når jeg kan, og prøve å gå mye når det er eneste mulighet.

 

Hvis du klarer 66 kilo til om to uker skal du få en imaginær medalje. Det er nesten en kilo i uka, det. Jeg håper på en halvkilo i uka, selv om jeg gjerne skulle ha fått av meg tulletjukkaseriene mye fortere. Det blir nok tungt å ligge unna øl nå på vårparten, men akkurat nå er motivasjonen min så sterk at det kjennes ut som det skal gå fint. Rart det med motivasjon, så vanskelig det er å bestemme over den.

 

Det var ufortjent og deilig å treffe deg igjen her inne, giraffe!

 

Jeg har ikke tort å prøve bunaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotify med Cardigan på øret, kardemomme-te med liksomsukker (Pukka After dinner, helt fantastisk!), snart kveldsmat og Frustrerte fruer i vente seinere i kveld. Det er tirsdagen sin det!

 

Jeg har helt sluttet å telle kalorier, men jeg vet jo sånn cirka hva jeg kan tillate meg. Siden vi snakket her inne sist har jeg vært innom lavkarbo med Grete Roede-vri, og det funket ikke så bra. Jeg har telt karbohydrater, og samtidig prøvd å spise lett og med minst mulig fett. Det hele ble rart og merkelig, og det er nok den gyldne middelvei som funker best for meg.

 

Vi har dessertdag på tirsdager (da har jeg som regel fri fra jobb og gjøre meg ekstra flid med både middag og dessert), og da tryller jeg frem desserter fra bunnen av, til stor glede for meg selv og ungene. Ellers skal lørdag fremdeles være dagen for de store utskeielser, med dertil hørende dypdykk i sjokoladeskåla. Med mye trim og ganske mye flinkhet ellers i uka, skal jeg nok klare å touche 66-tallet før 6. mai, men 66,9 er godkjent, altså!

 

Ha en strålende aften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag, sola skinner, jeg har sovet lenge og godt, gått lang tur og solt meg på verandaen. For en fantastisk dag!

 

Nå er jeg på jobb, og det later til å bli en rolig søndag. Gårsdagens vekt på 66,7 var selvfølgelig ikke der i dag, etter store utskeielser i går. Jeg fatter nytt mot, og er fast bestemt på at 66-tallet skal fram igjen i løpet av uka. Glimtet av 66-tallet varte kort, men du verden så godt det var å se det igjen. Tipper gjensynsgleden blir enda større når 65-tallet dukker opp!

 

Jeg føler meg allerede mye bedre enn jeg gjorde for noen uker siden, og målet mitt er fremdeles å klare og være stabil mellom 64 og 65.

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1350 kalorier så langt i dag, og jeg er stappmett. Jeg ramlet ned på noe lignende i går, etter ei skikkelig treningsøkt. Mandag og tirsdag er en heeeelt annen sak. Hvis jeg kommer meg gjennom helga uten sjokoladesaus i munnvikene, tror jeg på nedgang også mandag. Men ikke en kilo denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Vekta viste 67 blank i morges, så noen imaginær medalje blir det ikke. Dette har vært en uke med for mange utskeielser, men jeg har prøvd bunaden, og den kjennes bedre nå. Jeg skal nok klare konfirmasjon i morgen uten åndenød og besvimelse.

 

Jeg skal fortsette veien nedover, og målet er fremdeles det samme,- mindre enn 65 kilo. I skrivende stund har jeg sjokolade i begge munnvikene, og sikkert nedover haka også, men fra mandag er det skjerpings!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute i verden og drukket øl. Denne gangen var jeg også klok nok til å spise masse underveis. Jeg er frisk og fin i dag, men steike hvor mange kalorier det ble med øl og nøtter og hamburger. Masse øl! Og mitt hemmelige våpen, clausthaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forhåndsregistrert mye av det jeg skal spise neste uke, og det tenker jeg er en god ting. Denne uka har jeg greid 11 trimpoeng, og over 10.000 skritt hver dag. Det er jeg fornøyd med. Jeg er spent på hva vekten sier i morgen, og håper det i hvert fall blir bittelitt ned. Jeg hadde ei god økt med styrketrening i dag, og er redd det gir litt eksra vekt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Denne helga (og litt før helga når jeg tenker etter) har det gått meg litt ille. Jeg er jammen glad for at jeg ikke skal rapportere vekt før til lørdag, for dagens snikveiing viste urovekkende resultater. Uten telling blir det fort tulling, men jeg skal forsøke å stramme tøylene og være klok, sunn og sporty denne uka.

 

Forøvrig driver jeg og ser etter ny (dvs. brukt) bil. Jeg er litt frankofil når det gjelder biler, og er av typen som velger bil ut fra hvilken farge og fasong den har. Med andre ord; lett å lure og helt uten peiling. Godt jeg har en samboer som holder meg i ørene, ellers hadde jeg nok endt opp med en liten, rund og fiolett citröen, uten plass til verken mann eller barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68,6 kilo i dag. Det er 400 gram ned siden forrige mandag, og det er godt nok. Med en halvkilo i uka vil jeg være i mål til ferien. Og da er målet strammet inn til 64 kilo. Jeg synes det er lenge å holde på med sånne tullekilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget et genialt middel ved søtsug, nemlig små solstick-iser. En sånn veier 36 gram, og gir 47 kalorier. Det er akseptabelt også når det kjøres strengt regime. Jeg har forøvrig fortsatt kontroll over inntaket. Kontrollen slippes til helga, da jeg reiser bort, men jeg skal prøve å holde meg unna softis- og pulverpaddedietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn dag... Jeg har både vært sulten og oppdaget en ny philadelfiaost, ja, den med sjokolade. Og så måtte treningsplanene kanselleres.

 

Men: da treningsplanene ble spolert gikk jeg for plan b, nemlig bare litt trening, og da jeg var på butikken etterpå kjøpte jeg ikke nøtter. Nå gjenstår bare helga, før jeg skal forbløffes av fine tall på vekta mandag.

 

Og du, giraffe, har du trua på 66-tallet lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...