Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest giraffe

Jeg er helt ute og kjøre. Det blir oppgang denne uka. Dagens vekt 68,5. Det får bli denne ukas veiing, for i morgen tror jeg resultatet blir enda verre. Veldig sørgelig at det sklir ut på denne måten. Og ja, det er moro når det går nedover, men jeg synes det koster så dyrt.

 

Litt trist hilsen fra giraffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har filleristet viljen min, og i morgen skal jeg klare å komme inn på riktig spor igjen. Jeg føler meg dum, tjukk, udisiplinert og styrt av krefter jeg ikke har kontroll over. Nå må jeg gjenvinne kontrollen, og kommende uke skal jeg få lagt inn minst tre trimøkter i tillegg til å holde meg på det gyldne 1600-tallet. Det tar nok noen uker å rette opp i skadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din stakkars filleristede vilje... Jeg kjenner nok følelsen. Det må da være mulig å holde vekta på et akseptabelt nivå. Selv har jeg vært skikkelig selvdestruktiv denne helga. Jeg spiste for eksempel 6 snickers-is i løpet av en time fredag kveld. Hva synes du om det? Og trimmen jeg hadde planlagt ble det ikke tid til. Jeg har ikke en god følelse for morgendagens veiing, men vi får se.

 

Nå er det tomt for is og godter i huset, og denne uka vil jeg ha tid til å trene.

 

Det jeg trenger å lære er å være fornøyd med litt. Lykke til til oss begge, giraffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

1618 i dag. Går litt sulten til sengs, men det skal jeg klare. Overgangen er stor fra overspising til utsulting (som er hva jeg føler i kveld).

 

I morgen skal det spinnes og trenes styrke. Kjenner at jeg gleder meg til å komme ut av slaskehavarihylsteret mitt. Nå er det andre boller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

1608. Har syklet til og fra jobb, 20 km. Onsdag er snikveiedag, og det gjorde godt å se at jeg veier ørlite granne mindre enn på fredag.

 

Forøvrig vet jeg godt at det går helt fint å spise 6 snickers-is. Det går også helt fint an å åpne en pakke med de nye kjeksene med store melkesjokoladebiter i, samtidig som man tenker at man bare skal ta en, for deretter å plutselig oppdage at man ikke greier å spise bare en, så derfor spiser man opp hele pakka!

Det går helt fint, og jeg nyter hver eneste bit, men det er snart på tide at jeg lærer noe av denne erfaringen, og den tilsier jo at når jeg først har smakt en godbit og først får smaken på det søte, klarer jeg ikke stoppe.

Det er best å ligge unna til lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kadaverdisiplin så langt denne uka. Tre gode treningsøkter og full kontroll på maten. Jeg har ikke vært særlig sulten, antakelig på grunn av at jeg har fått i meg mer enn nok grønnsaker hver dag. Veiing mandag var et slag i trynet med 68,8 kilo. Jeg ligger lavere enn det nå, men mellom nå og neste veiing ligger helga.

 

Jeg har altså ikke sklidd fullstendig ut i skjørlevned.

 

Alt for lite skjørlevned egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Kadaverdisiplin på denne dama også med 1524 i dag. Jeg har hatt en svært aktiv dag, så jeg tror nok jeg har forbrent temmelig mange kalorier. Nå er jeg helt utslitt, og skal krype til køys før jeg blir sulten igjen. Så skal jeg først og fremst konsentrere meg om å ikke flippe ut i matfatet i morgen. Da kan jeg ha en god følelse for veiing på lørdag, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

En smule utgliding i helga, men 1632 i går. I dag er det feiring av bursdag i familien. Strategien er å spise lite tidlig på dagen, for deretter å kunne skeie ut med pølser og vafler i kveld.

 

Hvordan går det med deg, avk? Har du reist på ferie, har du sultet i hjel, eller har du rett og slett hengitt deg til skjørlevnet slik du nevnte?? (forøvrig et ord som fra nå av skal få sin velfortjente plass i mitt vokabular, og som jeg skal slå opp i ordboka slik at jeg forsikrer meg om at jeg bruker det riktig :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her. Jeg henger nesten med. Jeg er bare litt lei. I dag greide jeg så vidt å motivere meg for litt yoga, og det er ikke rare treninga. Men godt var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Gårsdagen gikk ikke helt etter planen, noe snikveiinga i dag tydelig viste. Jeg er likevel ganske fornøyd. 1596 blir resultatet i dag, jeg har jogget 5 kilometer, og det føles godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink med maten så langt denne uka. I dag har jeg løpt i en halvtime, og jeg tror jeg er på vei til å bli litt mindre lei. Men resultatene er altså lite overbevisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Et sørgelig resultat på vekta i går, uten at jeg helt forstår hvorfor. Jeg vet at det har blitt utskeielser, men dog ikke så mye at det skulle gi utslag i nesten en kilo oppgang.

 

Om en uke reiser jeg på ferie. Skal være borte en uke, så jeg kommer tilbake for å rapportere som vanlig. Jeg holder fremdeles fast på at jeg skal prøve å nå trivselsvekta i løpet av sommeren. Stort sett går det greit å holde seg til planen, men når resultatene uteblir går jeg fort lei.

 

Jeg er tilbake med ny vektoppdatering på lørdag, men før det skal jeg nok syte eller skryte noen ganger her inne på tråden :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

Samboeren min kjøpte en kilo engelsk konfekt på taxfrien, og jeg er ikke glad for det. Stort sett greier jeg å ligge unna (er ikke så glad i engelsk konfekt egentlig), men er jeg sulten er det alltid skummelt. De mest utsatte periodene er når jeg er sulten, og middagen ikke er ferdig på ei stund, enten fordi det tar tid å lage den, eller fordi vi skal ha gjester eller noe sånt. Jeg må lage meg en strategi for de situasjonene, et eller annet som gjør kål på suget lynsnart, uten å gjøre meg så mett at jeg ikke orker middag (eller har så mye kalorier at dagsregnskapet går rett vest). Jeg greier sjelden å få dekt opp frukt- og melkerasjonen min, så frukt eller yoghurt er sikkert lurt. Det er bare å huske det når hånda er på vei inn i skapet...

 

Den maten som dukker opp utenfor huset er definitivt en utfordring. Det må jeg øve meg på. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal greie å motstå sjokoladeskålene, men jeg skal kunne leve med hotellunsjer, frokoster og middager (de har jo også frukt der, heldigvis). Problemet med hotellene er at jeg ikke får trent. Jeg er på hotell i jobbsammenheng, og synes jeg må prioritere det sosiale. Tror likevel jeg skal ha som mål å besøke svømmebassenget der de har det. Litt er bedre enn ingenting. På samme måte som for mye er bedre enn alt for mye.

 

Grusomt trøtt for tida. I seng tidlig i dag (det sier jeg alltid...), og SKIKKELIG trening i morra. Det blir spennende å se hva kroppen tillater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

Må bare tipse om denne siden om du er mye på hoteller i jobbsammenheng! Det er et online treningssenter. Jeg tror jeg leste at hun som startet den er flyvertinne og trengte noe sånt for å få til å trene på hotellrom og sånt.

 

http://www.livegym.no

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest giraffe

Etter en nydelig uke i Danmark med noe som kunne ligne endeløs fråtsing, går jeg nå inn i askese. Når jeg ser på resultatlista mi må jeg bare konkludere med at jeg er en elendig slanker. Ikke er jeg god til å holde vekten heller, og de drøye tre kiloene som skiller meg fra trivselsvekta er krevende å få bort. Fremdeles klarer jeg ikke begrense meg til litt, og det føles ikke bra.

 

Jeg sletter litt av lista, så ser det kanskje litt bedre ut. Samtidig tar jeg meg selv i nakken (som forøvrig også har fått en ny liten valke siden sist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, JENTER!!

 

I am back! Nå har jeg vært gjennom en breakup og sommerferie bestående av nesten to uker med avslapning og masse is i Italia pluss ei knapp uke til fjells. Kostholdet den siste måneden har vært elendig.

 

NÅ er det tilbake på jobb - strieskjorta og havrelefsa. For min del vil det si å unne meg litt søtt i hverdagen, men holde meg til MAX 1500 kcal daglig, og hvis jeg skal spise såpass, skal jeg ha en god del trimpoeng pr. uke. Jeg satser på 3-4 treningsøkter i uka pluss endel gange. Gleder meg til å komme igang igjen!

 

Vekt nå er dessverre omtrent 62,5 kg. Jeg skal ned 4-5 kg! Ser at det er omtrent det samme for dere.

 

Hva med en målsetning om å nå trivselsvekta innen 1. okt - TAR DERE UTFORDRINGEN, JENTER?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt redd for å ta utfordringer jeg kanskje nok en gang ikke klarer innfri, men samtidig er det jo det at det er krevende som gjør det til en utfordring, så jeg er med! Jeg hadde store planer om å nå trivselsvekta før sydentur nå om knappe to uker, men sitter her med fire kilo for mye. SUKK! At jeg skal ha sånn problemer med å begrense meg! Det er nemlig der problemer fremdeles ligger. Når jeg skeier ut, er det så til de grader. Slik kan det ikke fortsette.

 

Målet mitt akkurat nå er å skimte 66-tallet før sydenturen (66,9 er godt nok). Det er nok litt urealistisk, men jeg har lagt meg i selen med joggetur hver morgen og en liten styrkeøke etterpå. Snikveiing i går var 68,2 kilo, så med beinhard disiplin kan det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei giraffe :) Må bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i dine utfordringer. Jeg øver stadig på å kunne kose meg med bare litt. Planlegger på forhånd hva og hvor mye, og da går det som regel bra. I ferien hadde jeg ingen plan, så da ble det tre uker i søteste laget. MEN - jeg er på rett spor igjen, og jeg skal i mål selv om det blir en omvei eller tre en gang i blant.

 

1,3 kg på litt under to uker er et spenstig mål, men med glød og beinhard disiplin skal du se at det går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en aktiv dag ender jeg på 1775 i dag. Det er litt i overkant, men kosten har vært bra. Takk for hyggelig tilbakemelding, fru bo. Vi er nok flere i samme båt, og jeg vet at motivasjonen kan forsvinne like fort som den kommer. Jeg begynner som regel å slite etter en ukes tid. Da synes jeg at jeg har vært flink, jeg føler meg tynn (selv om jeg bare såvidt har rikket vektnåla), og jeg begynner å tillate meg selv utskeielser. De blir aldri små, men kjempestore. Så i stedet for å nøye med med ett kakestykke, spiser jeg hele kaka. Dette er problemets kjerne for meg, og det er søtsakene som er problemet for meg.

 

På en kunstutstilling her forleden, så jeg et geriljabroderi som tok meg på kornet. Se for dere lyseblå korssting med små blomster og fugler rundt når dere leser dette:

 

Se min kjole

den er altfor liten

alt hva jeg eier

det er smått som den

det er fordi jeg

elsker sjokolade

og fordi potetgull

er min venn

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...