Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

Glemte å si til deg, søttann, at det er hyggelig å ha deg tilbake! Ellers grei nok dag for meg i dag. Ingen trim, litt mye kake på grunn av samboers bursdag, men lander på 1775. Og jeg spiste bare ettkakestykke, til tross for at det fremdeles er mer i kjøleskapet. Den skal samboeren få spise opp.

I morgen bør det bli litt andre boller, ellers klarer jeg nok ikke nå målet mitt.

 

Men kjære avk, du er savnet her inne!! Håper du snart kommer tilbake til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glemte å si til deg, søttann, at det er hyggelig å ha deg tilbake! Ellers grei nok dag for meg i dag. Ingen trim, litt mye kake på grunn av samboers bursdag, men lander på 1775. Og jeg spiste bare ettkakestykke, til tross for at det fremdeles er mer i kjøleskapet. Den skal samboeren få spise opp.

I morgen bør det bli litt andre boller, ellers klarer jeg nok ikke nå målet mitt.

 

Men kjære avk, du er savnet her inne!! Håper du snart kommer tilbake til oss.

 

Takk for melding, giraffe, det er godt at du holder koken her inne! Håper også avk straks er tilbake igjen!

 

Jeg begynte for alvor igjen IDAG! Har utsatt joggeturen flere dager og spist mye godteri de siste dagene, så best å sette 4. AUGUST som ny start-dato. Dagens vekt var 63,0 kg, dessverre. Likevel er målet 57,5 kg innen 1. okt!

 

Idag har jeg hatt en joggetur på 40 min. Det gikk greit. For 2-3 mndr siden var jeg oppe i 1 time og 9 min jogging flere ggr sammen med min daværende kjæreste. Det er ingen grunn til at kondisen ikke skal opprettholdes selv om det er slutt, er det vel?! Snarere tvert imot! Så jogging flere ganger pr. uke skal det bli. Til høsten - når mine klatrepartnere kommer tilbake - skal jeg også klatre minst to ganger ukentlig innendørs. Det er veldig lystbetont trening!

 

Igår shoppet jeg flere plagg - nytt og bedre liv også på dette punktet f.o.m. idag! MEN poenget er at selv om jeg har flere kg for mye, prøvde jeg flere fine bukser, og jeg kjøpte en i str. 26 som satt som støpt! Det hører med til historien at den er skikkelig stretchy og at noen liker den løstsittende, men hos andre (som meg) sitter den litt stramt. Skulle jeg kjøpt en tilsvarende bukse uten stretch, måtte jeg nok opp i str. 28-29. MEN LIKEVEL!! Føler meg litt hot for tida B) ! Og har en ganske fin brunfarge, om jeg skal si det selv.

 

Stå på, folkens!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo! Jeg er feit og fin og ferdigferiert. Tror jeg ligger like under 70 kilo igjen, og konstaterer at fram og tibake er like langt. Og tungt.

 

Fra i morgen av er det telling igjen. Denne gangen har jeg laget meg et delmål, 67 kilo til 3. september. Det krever fokus, men må være overkommelig.

 

Godt at dere er her inne, dere fine damer! Det skal bli godt å bli slank med dere igjen, mens kveldene blir mørkere. Gratulerer med fin nedgang, Søttann!

 

Det blir en travel høst for meg, dette. Jeg regner med at det blir djevelsk på jobb (store omstillinger), og guttungen min kommer til å kreve mye oppfølging. Planen er så mye trening som mulig, gjerne i helgene, å legge seg tidlig og være dritkjedelig. Jeg skal sette av litt penger til klær hver måned, som skal svis av når jeg er 64 kilo. Eller 65. Vi får se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er tilbake, avk! Da er vi flere her inne som kan motivere og kjefte litt hvis det trengs :angry:

 

Her har vi feiret trippel bursdag, noe som innebar trippelt inntak med kaker. Ikke slik jeg hadde tenkt, så jeg er nokså irritert på meg selv.

Til tirsdag går turen til Kreta for meg og jentene mine. Jeg gleder meg grenseløst, og selv om bikinikroppen ikke er helt der jeg hadde tenkt, har jeg omsider funnet en bikini (på 70% avslag-salg) som satt som et skudd. Så får hengemage være hengemage på denne turen. Brun skal den bli i alle fall B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er attitude fortsatt det viktigste, og hengemage blir så lite viktig i fint vær og fin bikini. Kreta høres nydelig ut! Jeg tenker med vedmod tilbake på den frityrstekte fetaosten jeg spiste der for mange år siden.

 

Så langt har det gått fint med mat og trening etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

1. Velkommen tilbake, avk!

 

2. ÆSJ, DOBBELT- OG TRIPPELÆSJ!

Jeg synes jeg har stått ganske godt på med 2-3 joggeturer og endel gange per uke. Har ikke vært så flink med maten. Synes likevel jeg har fortjent å gå ned litt, men NEIDA, vekta pendler rundt 63 kg fortsatt.. :angry: GRRR! Håper at noe av det skyldes litt hevelser i bena i varmen og hormoner. Synes bilringen har blitt litt mindre. Så håper det snart skjer positive forandringer på vekta også! Dagens vekt er 62,8 kg.

 

Stressende dag idag. Har FRI, men hele dagen har kokt bort i praktiske gjøremål. Lei av det! Skal bli flinkere til å roe ned i høst. Samtidig som jeg skal prioritere trening. Har nå begynt å bli kjent med kroppen min etter de to årene jeg har vært nedkjørt. Har oppdaget at etter en god joggetur (45 min) blir jeg helt utslått samme kveld og også trøtt neste dag. Med andre ord må kroppen få restituere seg mellom hver skikkelige treningsøkt. Viktig lærdom!

 

Men nå er det altså økt fokus på kosthold! Jeg har problemer med å få sove ganske ofte på kveldstid, da er turen kort til fryseren og IS! Må jobbe med dette.

 

God helg, dere!

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, NÅ ER DET NOK!

 

Igår var jeg i utdrikningslag. Igår kveld var vekta faktisk oppe i 65 kg! Dagens vekt er 64 kg. Jeg spiste for mye søtt igår. Har den siste tiden hatt tendenser til tvangsspising, som jeg i perioder har slitt litt med før. Dette liker jeg ikke, og det kan ikke fortsette! Sitter med en ekkel følelse etter det jeg spiste igår, føler meg uggen og ekkel. Kjenner også at de ekstra kiloene gjør at jeg føler meg mindre "lett på tå". Jeg skal tilbake til GODFØLELSEN i hverdagen - den som kommer med sunt kosthold, regelmessig trening og det og ha det godt med seg selv. Det er selvfølgelig et poeng at hvis det er livssituasjonen som gjør at jeg spiser mer nå (savner min avdøde mamma, savner ekskjæresten..), må jeg heller gjøre noe med dette enn å stappe i meg. SÅ DET SÅ! Det har tidligere vært fint å prate med presten, og jeg har mange gode venninner jeg også kan prate med.

 

Tidligere interesser har ligget brakk lenge av forskjellige årsaker - stress, sorg, utmattelse - men nå er det på tide å ta dem opp - utfordre meg selv i hverdagen så livet ikke blir kjedelig!

 

Planen er som følger: Minst 10 trimpoeng daglig! Da forbrenner jeg 1945 kcal hver dag. Inntaket skal ligge nærmere 1200 enn 1500 kcal på det jevne. Jeg kan fortsatt nå trivselsvekta på 57 kg 1. oktober, men innser at det kan bli vanskelig. Vil likevel prøve!

 

Første delmål: 60,0 kg 1. sept! Skal se om det kan hjelpe å rapportere kaloriinntak og trim her hver dag.

 

Er dere med, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatso-woman er tilbake etter en nydelig uke på Kreta. Jeg har spist meg godt opp, og er klar for å ta tak, med veiedag på lørdager. Jeg snikveide etter hjemkomst i går kveld, og vekta varslet svimlende 71,8 kilo.

 

Er litt usikker på hvorvidt jeg skal bedrive den nitidige tellingen. Jeg blir så aldeles overfokusert og rar av det, men samtidig hjelper det meg til å holde kontrollen. Den har jeg jo som kjent ganske lett for å miste. Fram til denne lørdagen lar jeg være å telle. For min del er det også lurt å sette ny startdato, det skal jeg gjøre. Den blir fra i morgen, med det vekta måtte vise da.

 

Nå skal jeg bli sunn og sprek igjen, og det skal bli en vane! Jeg har rent glemt hvordan det er å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen endte med telling likevel, og selv om jeg har tatt sunne valg, har jeg spist mer enn jeg bør. Jeg har vært helt på bærtur i ferien, og det har ført til at jeg nå har en BMI som gjør meg overvektig. Nå må jeg tenke på hjertet mitt!

 

Jeg skal fortsette å ta gode og sunne valg i tiden fremover, og håper at de gode valgene til slutt blir gode og inngrodde vaner. Det gjelder å handle de rette varene, kjøpe gode og sunne råvarer, ha god frukt og litt nøtter på lur. Planlegging må til, og i morgen blir det salat til lunsj (type gresk variant med fetaost og frisk timian, solmodne tomater, rødløk, agurk og to skiver stekt filetbacon på toppen), og oppskåret vannmelon til mellom-måltid. I litt lekre plastbokser ser dette helt fantastisk godt ut!

 

Jeg har en stor forkjærlighet for mat og matlaging. Jeg liker å kokkelere med nye og spennende retter, og det skal jeg fortsette med. Jeg vet veldig godt hva som gjør at jeg går opp i vekt, nemlig høyt inntak av altfor mye godteri, kaker, is og andre søtsaker. Det er først og fremt dette jeg skal styre unna, bortsett fra på lørdag.

 

Giraffe er i siget, og nå er det alvor. Hvis jeg skal følge søttanns oppfordring om å nå trivselsvekta før 1. oktober, og hvis 64,9 er godkjent, skal jeg ned 5,5 kilo på fem og en halv uke. Det skal holde hardt, men jeg skal gjøre mitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen endte med telling likevel, og selv om jeg har tatt sunne valg, har jeg spist mer enn jeg bør. Jeg har vært helt på bærtur i ferien, og det har ført til at jeg nå har en BMI som gjør meg overvektig. Nå må jeg tenke på hjertet mitt!

 

Jeg skal fortsette å ta gode og sunne valg i tiden fremover, og håper at de gode valgene til slutt blir gode og inngrodde vaner. Det gjelder å handle de rette varene, kjøpe gode og sunne råvarer, ha god frukt og litt nøtter på lur. Planlegging må til, og i morgen blir det salat til lunsj (type gresk variant med fetaost og frisk timian, solmodne tomater, rødløk, agurk og to skiver stekt filetbacon på toppen), og oppskåret vannmelon til mellom-måltid. I litt lekre plastbokser ser dette helt fantastisk godt ut!

 

Jeg har en stor forkjærlighet for mat og matlaging. Jeg liker å kokkelere med nye og spennende retter, og det skal jeg fortsette med. Jeg vet veldig godt hva som gjør at jeg går opp i vekt, nemlig høyt inntak av altfor mye godteri, kaker, is og andre søtsaker. Det er først og fremt dette jeg skal styre unna, bortsett fra på lørdag.

 

Giraffe er i siget, og nå er det alvor. Hvis jeg skal følge søttanns oppfordring om å nå trivselsvekta før 1. oktober, og hvis 64,9 er godkjent, skal jeg ned 5,5 kilo på fem og en halv uke. Det skal holde hardt, men jeg skal gjøre mitt beste.

 

Så bra du tar grep, giraffe! Ja, vaner kan ta lang tid å innarbeide. Jeg er fortsatt en hund etter søtsaker og spesielt is, og det kommer jeg nok til å være hele livet. Men jeg skal prøve å gjøre konsekvensene så små som mulige. Vet f.eks. at jeg blir veldig fornøyd av en dobbel mocha med lettmelk. Det varierer hvor mye sjokolade de putter oppi, men på Kaffebrenneriet får man bare en liten teskje sjokoladesaus oppi, så det er helt greit ifht hvor fornøyd jeg blir av det :rolleyes: . Da blir ikke sukkertrangen så stor utover dagen. MEN jeg skal få sjekket kolesterolet for å se at ikke all espressoen gjør at kolesterolet mitt har gått opp. Jeg merker med meg selv at selv om jeg sliter med kostholdet til tider, er det gjerne verst når livet butter.. Det er det mye lærdom i! Det er viktig for meg å finne andre kanaler å "få det ut" på eller å få dekket andre behov på.

 

Ja, søtmoms er jeg fortsatt. Men jeg merker at treningen nesten har blitt en vane. Jeg trives best når jeg trener 2-3 ganger pr uke, vil helst jogge to ganger per uke for å føle meg vel. Tidligere har det gått veldig opp og ned med trening, men hvis man ser bort fra de to siste årene jeg har vært helt utslitt, merker jeg at trening gjør meg godt. Det er noe som er positivt, og jeg føler meg ikke helt "på scratch" igjen selv om jeg har gått opp et par kg ila ferien.

 

Det siste jeg synes er merkbart forskjellig ifht tidligere i livet, er at jeg nå reagerer mye før på vektoppgang. For 10 år siden var det meget bra hvis jeg var nede på 62-63 kg, det var "meg på mitt tynneste". Når vekta kom over 65 kg, iallfall opp i 66-67 kg, måtte jeg ta grep. Dette forskjøv seg slik at jeg for seks år siden var på mitt tyngste, 73 kg, før jeg tok grep igjen. NÅ da jeg faktisk har vært nede på 57-58 kg (ok, er vel over et år siden sist), får jeg en stor trang til å ta grep når vekta bikker 60 kg. Det ser jeg på som et sunnhetstegn! Det er min nye identitet som SUNN OG SLANK som snakker! Og så går treningen lettere, og jeg føler meg sunnere og friskere når jeg tripper rundt uten de ekstra kiloene..

 

Dagens vekt 63,0 kg, inntak snart 1500 kcal, 1 t gange.

 

FOR Å VÆRE REALISTISK, GIRAFFE, ser jeg at jeg ikke kommer til å klare å gå ned 6 kg på seks uker.. Ny deadline 1. nov.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vandrer på den smale sti. Det føles godt. Dog kan jeg ikke, som den håpløse sjokoman jeg er, la være å glede meg til lørdag, som er dagen jeg atter skal kjenne smaken av etterlengtet sjokolade.

 

Jeg setter gjerne målgang for trivselsvekt 1. november. Kommer jeg i mål før er jo det vel og bra. Målet er å komme dit, bli der, og klare å leve og være fornøyd med ny og sunn livsstil.

 

Jeg må lære å tenke langsiktig, slik at jeg slipper å sitte gammel, grå og overvektig i blokkleilighet i 4. etasje uten heis, med puddelen på fanget, høyt blodtrykk, og fremdeles være på slanker`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vandrer på den smale sti. Det føles godt. Dog kan jeg ikke, som den håpløse sjokoman jeg er, la være å glede meg til lørdag, som er dagen jeg atter skal kjenne smaken av etterlengtet sjokolade.

 

Jeg setter gjerne målgang for trivselsvekt 1. november. Kommer jeg i mål før er jo det vel og bra. Målet er å komme dit, bli der, og klare å leve og være fornøyd med ny og sunn livsstil.

 

Jeg må lære å tenke langsiktig, slik at jeg slipper å sitte gammel, grå og overvektig i blokkleilighet i 4. etasje uten heis, med puddelen på fanget, høyt blodtrykk, og fremdeles være slanker`n.

 

Fantastisk skrevet det siste avsnittet! Jeg vil heller ikke bli ei sånn dame!

Det er som min kursleder har sagt: "Pass deg så du ikke blir en evig slanker". Det kan hende det kan lønne seg å ha to kilo mer enn idealvekta hvis man kan holde seg der uten store problemer hvis alternativet er å være besatt av slanking i årevis.. Men jeg velger å tro at det skal bli lettere for meg å komme helt ned til trivselsvekta nå når jeg har ligget 10 kg lavere de siste tre åra enn jeg gjorde før. Forhåpentligvis har kroppen begynt å endre "set point" slik at jeg ikke må slite så veldig for å holde vekta nede når jeg har kommet dit. Jeg har altså ikke kommet dit ennå, men er på vei!

 

En finkjole jeg brukte i et bryllup for to år siden er akkurat litt liten til at jeg kan bruke den i bryllup igjen førstkommende lørdag. Litt kjedelig, men det er bare et par kilo om å gjøre. Jeg får ta reserveløsningen. Det blir ingen ny kjole, men jeg har kjøpt meg et DYRT kjede jeg skal bruke. Så blir det kanskje ny bolero i morgen.

 

Dagens vekt: 63,0 kg, inntak 1500 kcal, har jogget 45 min B). Føler meg sunn ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som du skriver, at det er bedre å veie et par kilo over trivselsvekt dersom kroppen trives der. Jeg vet at det er forholdsvis greit (og jeg sier forholdsvis, for nå har jeg jo ikke klart å holde meg der heller!) for meg å holde en vekt på rundt 68-69 kilo. Da kan jeg tillate meg en god del utskeielser, forutsatt at jeg trener litt.

 

Vekta på 64-65 er vanskelig å holde synes jeg. Det var sannelig ikke lenge jeg holdt meg der for to år siden. En tur til syden,- så var det gjort. Likevel vet jeg at jeg trives så mye bedre med meg selv, kolesterolverdiene er lavere, klærne mine passer og BMI er normal når jeg holder meg på 64-65 kilo. Det er det verdt å jobbe for. Skal jeg klare å holde den vekta, må jeg legge om kostholdet og hver dag tenke over hva jeg spiser. Over tid dannes det kanskje gode vaner, slik at jeg slipper å føle at jeg slanker meg selv om jeg bare skal holde vekten.

 

Er du fremdeles på matta, avk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bare tre dager på skjerper`n viste vekta 68,6 kilo denne lørdagsmorgenen. Det er jo nesten for godt til å være sant, så jeg gikk på vekta etter en stund igjen og den viste det samme!

 

Hurra! For en pangstart! Nå ble jeg skikkelig motivert, selv om jeg naturligvis skjønner at nedgangen skyldes at vann og opphopning av slagg fra sydenturen har forlatt mitt lykkelige legeme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lørdagen ble en skikkelig tøysespisedag for meg, men fra i morgen er det fullt fokus igjen. Til uka starter jeg opp på treningssenteret igjen. Som sagt har jeg nesten glemt hvordan det er å trimme, så det skal bli godt å komme igang. Håper på trening 2-3 ganger i uka samt litt småturer med gange eller jogging.

 

Dette føles bra. Giraffe balanserer på stram line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen holder seg, og det går fint med sunne vaner. De første dagene var jeg så sulten, men nå som magen har vent seg til litt mindre mengder mat, går jeg sjelden sulten til sengs.

 

Jeg er ved godt mot, og unner meg litt godsaker innimellom uten å gå noe særlig utover de hellige 1600. Har spist masse frukt og grønt, salat med fetaost er digg, fruktsalat med vaniljekesam likeså.

 

Går det bra med dere andre?

Stå på, så blir vi høstspreke sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er i siget, giraffe! Ingen resignasjon å spore selv om man ikke alltid spiser 100% perfekt. Det gjør ikke jeg heller - absolutt ikke. Men cluet er ikke å gi opp selv om man har skeiet ut litt. Lørdag var jeg i bryllup. Følte meg veldig flink som tok en 40 min joggetur samme f.m. før vielsen. Det viser seg at jeg fortsatt tåler lite. Utpå dagen lør fikk jeg vondt i halsen og ble ganske slapp. Ble skikkelig forkjølet igår, har vært mye sengeliggende. Synes det er ganske typisk at det kommer etter en treningsøkt da jeg har presset meg. Det er en påminner om at jeg ikke bør presse meg for mye mht trening, restitusjon er også viktig! Hadde forsåvidt kommet inn i en fin tralt med 2-3 gode treningsøkter pr. uke samt endel gange.

 

Er fornøyd med dagens vekt: 61,8 kg!! Endelig under 62 - for første gang siden begynnelsen av juli! Endelig er resultatene av isspisingen i Italia borte!

 

Jeg må tilstå at jeg har vært og kjøpt chips og Godt og blandet på butikken.. :unsure:

Jeg synes nok litt synd på meg selv som er syk og igjen må vente på at energien skal komme tilbake.. Er klar over at en liten forkjølelse må man regne med, men det har vært så mye de siste årene, er så lei! Jeg gir meg lov til å spise godteri nå - ikke for å trøstespise, men fordi det er det jeg har lyst på. Vanlig mat smaker fint lite. I tillegg til litt chips og godteri skal det bli smoothie og fiskemiddag idag. Skal holde meg innenfor 1500 kcal! Egentlig burde jeg begrense meg til 1200 siden jeg ikke får mosjonert, men det er vanskelig.

 

Vi står på! Jeg ligger godt an til å nå trivselsvekta på 57-tallet innen 1. nov :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra resultat, søttann! Typisk at man skal bli syk når man endelig er motivert og i siget. Kjempegod bedring til deg!

 

Håper jeg også får lønn for strevet. Det blir veiing på fredag på grunn av hyttetur i helga. Tror ikke jeg har gått ned noe særlig etter det overraskende resultatet sist, men jeg skal nok klare å nøye meg med stillstand. Vet ikke helt hva som gjorde at jeg fikk nedgang på 1,8 kilo på tre dager...

 

Jeg holder stand, har vært flink med maten, og er igang med trening. Spinningtimen i dag gjorde uendelig godt for en slaskete feriekropp!

 

Setter meg et lite delmål: 67,5 kilo før 15. september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innsats, giraffe!!

 

Gårsdagens inntak ble altfor høyt, sikkert over 2000 kcal.. Utrolig naivt å tro at man skal kunne holde seg innenfor 1500 med chips og Godt og blandet i hus.. Vel, HELDIGVIS var dagens vekt 61,8 som igår :rolleyes: ! Idag blir det max 1500 i inntak. Håper jeg straks er helt frisk så jeg kan begynne å trene eller iallfall mosjonere igjen! Er litt bedre enn igår.. Men det får ta den tida det tar. I morgen vil jeg forsøke å legge med ned på 1200-1300 siden jeg stort sett ligger på sofaen. Ligger for dårlig an til det idag..

 

Jeg slenger meg med med et spenstig delmål 1. sept.: 60,0 kg! Tror det lønner seg å satse friskt, men realistisk. Friskt fordi da luller man seg ikke inn i den tanken at "jeg har allverdens tid". Realistisk må det også være så man ikke skuffer seg selv.

 

Hvordan går det med deg, avk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

69 blank på meg i dag. Litt som jeg fryktet, men litt ventet også siden resultatet sist var så fantastisk. Jeg vet med meg selv at jeg har vært flink nok til en liten nedgang, så da får jeg fortsette på stram line, og håpe på bedre resultat neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...