Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

100 usle gram ned, til 68,5 kilo. Det er bedre enn 100 gram opp. Det ble softis og pulverpaddediett i helga. Nå eksperimenterer jeg med mat uten mel, melk, frukt og sukker, for å se om jeg får mindre vondt i magen. Det er vanskelig å bli mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest giraffe

Du tenker sikkert at grunnen til at du ikke har hørt fra meg på en stund, er at jeg har drevet fleskehavari, og det stemmer. Vekta viste 68,7 i går morges, men for å snu det til det positive for deg, er det du som er tynnest og har grepet akkurat nå. Typisk situasjon:

Siden jeg skulle i konfirmasjon en søndag, begynte utskeielsen allerede på torsdag og de varte til utpå mandags ettermiddag, og da har jeg virkelig sporet av den gylne middelsveien som jeg skal befinne meg på.

 

Shame on me! Planen er nok en gang å ikke havarere på nytt. Jeg er atter med.

 

For ti dager siden 67 blank, nå opp til 68,7. Det er skremmende lesning, tenker jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske skremmende. Det sier vel noe om at det for noen ikke går å hele tiden ha fokus på ønsket om å være slank. Det er noe så destruktivt lokkende med å bare falle baklengst ned i sjokolademousse, krokanis og nystekte vafler.

 

Jeg vet ikke helt hvordan matekspermentet mitt går. Jeg har mindre vondt i magen, men ingen overbevisende endring. Og jeg må spise mye nøtter for å holde meg mett.

 

Lykke til videre, giraffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har tro på matprosjektet ditt! Selv forsøkte jeg for en tid tilbake å fokusere mer på få karbohydrater, enn på få kalorier. Jeg spiste lavkarbobrød, og prøvde i størst mulig grad å holde meg unna hvitt mel, sukker og melk (men en skvett i kaffen må jeg jo ha!). Jeg fikk ny mage og ny fordøyelse den tiden jeg klarte å være nokså konsekvent. Det triste var at jeg ble helt ufattelig lei av lavkarbobrødet, og til slutt syntes jeg det smakte skumgummi.

 

Nå har det heldigvis lavkarbobrødet kommet i flere varianter og merker, og jeg tror nok jeg skal tilbake til det brødet. Jeg har egentlig tro på blanding av lite karbo og samtidig lett mat slik Roede anbefaler. For meg er alt vanskelig å få til for tiden, men jeg prøver stadig.

 

Jeg lover å melde vekt til lørdag. Håper jeg ikke har gått opp. Bikinisesongen kom plutselig, og jeg var langt fra forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hvordan går det med deg, avk? Holder du koken? Jeg prøver så godt jeg kan,- fra i dag av, altså. Pinsehelga har vært nydelig, men en katastrofe sett med slanke-briller.

Håper du ikke har blitt vippet av pinnen på grunn av underlig resultat 20.5. Dette skal vi klare! Jeg vil også se det aldeles nydelige 64- tallet, men sommeren er over oss, så nå må slaskeriet kveles!

 

Ny frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger omtrent med, men er, som du allerede har forstått, paff. Jeg har gått tilbake til å telle kalorier, etter en tur innom en isdiett, som jeg egentlig ikke syntes fungerte så godt :) :) Jeg har kjøpt nytt batteri til badevekten, og skal til pers i morgen tidlig. Og jeg aner ikke hva jeg skal forvente. Det er vanskelig å slanke seg i finvær, men det hadde vært stas å være fjong i sensommeren.

 

Vi skal klare dette, giraffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg teller også. Har ikke gjort det på en evighet, men merker det er lettere å la være å skeie ut nå jeg følger ett system og har en plan. Ingen utskeielser før lørdag!

 

Jeg har forøvrig tenkt å være fjong før sensommeren. Jeg gir meg selv fire uker; I slutten av juni skal jeg snuse på 65- tallet...håper jeg. Før jeg går til ferie i midten av juli skal jeg være innenfor idealvekta, nemlig mellom 64 og 65. Det skal koste flesk!

 

Men jeg skal klare det! (Og da må jeg nok fortsette å telle og telle og telle...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det må nok telles. Kanskje vi burde rapportere kalorier til hverandre (unntatt lørdag?) Det er så lett å svime borti en halvliter og en softis.

 

 

Jeg hadde en liten nedgang i dag, men ikke stor nok til å kunne avskrive den monstruøse oppgangen forrige uke som feil på vekta eller noe. Jeg føler meg også ganske feit og jævlig, og trenger litt rask nedgang for å få godfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte på 1482 i går, og ligger an til 1422 i dag. Jeg synes det er vanskelig å bli middagsmett av 400 kalorier. Og jeg har fått en sånn sommerforkjølelse som aldri går over, men skal våge meg på trening i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

1618 kalliser i dag, men det var nære på at jeg ikke ramlet i softisen da jeg og dattera var på kjøpesenter og hun forlangte en milkshake. Det ble en liten Pepsi Max istedetfor, og nå er jeg sjeleglad for det.

 

For riktig å understreke at jeg er midt i en noe forsinket 40-årskrise, kom jeg hjem med rosa kjole med hvite prikker på. Nå blir mannen glad! Det blir jo ofte litt mye lilla og svart her i gården...

 

Ha en strålende aften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1555 her, og trening. Det var deilig å få trent igjen. Jeg føler meg allerede litt mindre feit.

 

Gratulerer med viljestyrken i møte med softis! Jeg sliter med sjokkosug, men har klart å motstå fristelsene de siste tre dagene iallfall. Jeg håper at suget skal minske. Og gratulerer med sommerlig kjole! Gøy med noe skikkelig feminint. Jeg håper kjolene fra i fjor skal bli fine på snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

1619, men null trening. Ingen trening i det hele tatt denne uka, så det holder ikke mål. Skal prøve å legge inn minst to økter til uka, og kanskje en trimtur utendørs i helga.

 

Sjokoladehungrige meg har oppdaget et nytt pålegg, nemlig Philadelphia med melkesjokolade. Den inneholder kun ca. halvparten av kaloriene som er i f.eks. nugatti. I kveld blir det to Ryvita knekkebrød med det nye pålegget på. Tipper det skal hjelpe mot sjokoladesuget som overmanner meg om kvelden, og særlig på en fredda'.

 

I morgen er det veiing, og jeg er spent. Vekta mi oppfører seg rart, den viser veldig forskjellige resultater rett etter hverandre, så jeg får gå på mange ganger og regne ut snittet :-)

 

Ha en forrykende fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for tidlig å melde om dagens inntak her. Jeg er sulten og vintørst, og tenker at hvis jeg greier å unngå snacks og sjokolade skal jeg være fornøyd. Et dagsinntak på cirka 2000 må være greit når det er helg.

 

Det ble 1981, inkludert 8 frimerker i form av rødvin.

 

Og jeg har råket ut for den sjokoladeosten, gitt. Den skal jeg ikke kjøpe mer før jeg er tynn. Det blir lett et par ekstra knekkebrød når den er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg klarte å holde meg til planen i går selv om det var fredag, og vekta i morges viste 67,1. Jeg er kjempeglad, og planen i dag er å holde meg under 2000.

Lørdag er skeie-ut-dag, men jeg skal ikke gi meg selv helt frie tøyler. Da ender jeg opp i et vilt og uhemmet fråtseri som medfører både mageknip og en kvalmende følelse. Likevel vanker det både pizza, smågodt og potetgull i dag. Dette føles veldig, veldig bra!

 

Masse lykke til i helga, avk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vakkert resultat på vekta, giraffe! Det er tydelig at det virker når vi er flinke.

 

Jeg endte på 2008 i går, inkludert popcorn, gt og minimalt med godter og is. Det blir trening etterpå, og jeg er optimist med tanke på morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg endte på 2498 i går. Det vil altså si at jeg mistet litt av stålkontrollen utover kvelden, og satte til livs hele posen med Superchips i stedet for 50 gram slik planen opprinnelig var.

 

I dag er det ikke rom for slikt tøys. Da skal planen følges til punkt og prikke. Tipper du får uttelling for flinkeriene i morgen. Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 68,7 i dag, og det er jeg superfornøyd med! Du skal se jeg er smekker til jeg tar ferie. Jeg har så lyst på noen fine, nye sommerklær, og det får være motivasjon for meg, for jeg får ikke kjøpe noe før jeg har gått ned mer.

 

Jeg er også fornøyd med forrige uke. Jeg ligger på godt over 10,000 skritt daglig i gjennomsnitt, og på drøyt 1.600 kalorier. Jeg endte på 8,8 trimpoeng, og håper å komme opp i ti denne uka.

 

Men jeg er sulten, altså. Det er vanskelig å finne mat som er mager nok til at jeg kan spise meg skikkelig mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

1,1 kilo ned!! Grattis!!

 

Jeg ramlet i sjokoladeskåla i kveld, og har selvfølgelig mange dårlig unnskyldninger for det. Jeg skal dog ikke utbrodere da det er både kjedelig og demotiverende. Straffen er at jeg må legge meg uten kveldsmat, spise halvert frokost og lunsj i morgen, samt gå så lang tur i skogen at jeg får gnagsår og muligens hoggormbitt.

 

Jeg er en idiot, og gremmes naturligvis over det. Hele ukas kosekvote er oppbrukt, og det allerede på mandag. 2336 er dagens inntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1803 her. Grunnen til vel høyt tall er ikke godtertryning, men SULT. Jeg må bli flinkere med grønnsaker. Masse grønnsaker.

 

Men jeg synes steining er drøy straff for 2336. Du greier å ro det der inn resten av uka, uten sult. Eller: uten så mye sult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

1584 i kveld, og jeg akter å holde meg til den planen. Sulten gnager, men jeg har ennå tre knekkebrød til gode. I morgen er det sommerfest med jobben, men jeg har lagt opp en spiseplan. Det blir grillspyd, jordbær og is, og det er jo ikke av det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med spiseplanen! Det høres godt ut.

 

Jeg strever med å være superflink nok her. Ikke på grunn av utskeielser, men fordi jeg er så sulten at jeg ikke kan motstå et ekstra knekkebrød her og der. Jeg skal greie å komme meg i land på under 1700 i dag, og det må bare være godt nok. Blir jeg sulten nok blir jeg å finne bak skapdøra gumlende på snickers, så jeg må heller bare falle for noen ekstra knekkebrød. Nå er jeg heldigvis mett etter skikkelig middag. Jeg har kjøpt inn flere grønnsaker, og håper jeg skal få skikkelig dreis på vanene.

 

Det dumme er at treningssenteret streiker. Jeg får gå en tur i kveld, og så ta en liten styrkeøkt, så får også det være godt nok.

 

I morgen skal jeg på jobbreise. Jeg får handle frukt og sånt, for å forebygge frykteligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...