Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest giraffe

1618 kalorier inntatt så langt, og det er nok for i dag. De siste 200 var jordbær med et tyyyynt lag sukker og vaniljekesam på toppen. NAM!

 

Målet for tirsdagens veiing er å veie under 65,2. Neste uke der igjen SKAL jeg ned på 64-tallet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kikker så vidt innom før neste utflukt. Hadde det strålende i Irland. Det ble nok mat og guiness, men jeg gikk ikke helt av skaftet. Og vi fikk både gått og syklet, og det er alltids noe.

 

Jeg har ikke vært på vekta. Får smugkikke i morgen, og ellers holde hodet kaldt resten av ferien. Etterpå blir det reparasjoner.

 

Godt å høre at du er i rute, giraffe! Jeg kikker innom så snart jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

På grunn av bursdagsfeiring og alskens usunnheter, kom jeg helt ut av telling i går. Drar meg inn igjen i dag, og rapporterer i kveld. Ikke at det er så interessant for andre å vite hvor mange kalorier jeg fortærer, men det virker skjerpende på meg å avlegge rapport (det er i hvertfall det som er meningen, til tross for litt labert resultat hittil...).

 

Håpet på strandvær i dag, men det ser ikke så lovende ut foreløpig. Men turvær er det heldigvis! Trenger virkelig å trimme litt nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Alle gode forsetter gikk ad dundas denne helga. Ingen trim og altfor mye av alt. Typisk min motivasjon,- den går opp og ned som en berg- og dalbane.

 

Overspising og mangel på måtehold har i det minste ført til at jeg har følt meg helt stappa og elendig. Kanskje kan jeg lære noe av det om ikke annet.

 

Ny mandag og ny frisk! Jeg er jo ikke på slanker`n lenger, men skal prøve å holde vekten, og synes det er humpete og vanskelig å gå på den gylne middelveien. Jeg går på trynet oftere enn jeg klarer å holde meg på beina, og slik kan det jo ikke fortsette!

 

Men: JEG PRØVER IGJEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg ender på i underkant av 1800 inntatte kalliser i dag. Det må jeg si meg fornøyd med, tatt i betraktning av at utskeielsene har vært meget store i det siste.

 

I morgen skal det trimmes, eventuelt regn til tross. Det gjelder å komme inn i gode vaner igjen,- det er det som føles best :D

 

Veiedag i morgen, jeg grøsser litt ved tanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

65,8 kilo,- et grusomt og nådeløst resultat som betyr 500 gram opp den siste uka. Dette er skikkelig ille, og hvis jeg fortsetter slik, veier jeg nesten 80 kilo ved juletider. Litt skremmende å se hvordan det går på, men likevel ikke fullt så skremmende fordi jeg er fullstendig klar over årsaken. Gamle og dårlige spisevaner har rådet, og da blir resultatet deretter.

 

Flinkisen har vært hjernedød den siste halve uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Neida, jeg er ikke syk, jeg er bare veldig, veldig udisiplinert og ufornuftig. Klarer ikke helt motivere meg for å gå løs på den siste, dumme fillekiloen som la seg så godt på under sydenturen.

 

Tror det er best jeg prøver å konsentrere meg om å hold vekta der den er, så får jeg heller se om noen motivasjon melder seg etterhvert. Det er så deilig å kose seg litt nå i ferien! Bare synd jeg koser meg litt for mye med sånne ting jeg blir feit av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut! Jeg kommer tilbake søndag, og jeg har jaggumeg lagt på meg. Jeg vet ikke hvor mye, men jeg vet det er ille, for klærne strammer. I dag tok jeg min siste is. Mandag blir det alvorlig striskjorte. Tirsdag er sannhetens time, med veiing.

 

I dag fant jeg kjolen min, og jeg kjøpte den selv om den var så stram over brystet at jeg fikk en brei pupp. Det er motivasjon!

 

God helg! Jeg kommer snart tilbake, med pågangsmot og en eller annen fantastisk strategi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Det høres bra ut, for her går det rett vest! Jeg er tydeligvis ingen god motivator sånn på egenhånd, og vekta kryper stadig oppover. Nå er jeg over to kilo over idealvekta, og det begynner å merkes på klærne. Hver eneste dag har jeg en god plan, men jeg klarer aldri å holde meg til den. Derfor håper jeg å forbrenne noen kalorier ved å syte og klage som best jeg kan.

 

Det skal bli godt å få deg tilbake her igjen, med eller uten fantastisk strategi! Bare sånn for opplysningens skyld var jeg 66,7 kilo i morges. Skremmende hvordan kiloene kan balle seg på så fort! Derfor kan jeg se langt etter målet jeg så kjekt satte meg for et par uker siden,-altså å veie under 65,2 på neste veiing. Skal være glad om jeg overhodet ser 65- tallet, tenker jeg.

 

God helg ønskes deg fra Syteguri!

 

(Så må jeg selvfølgelig legge til at nå er det slutt på sytinga. Nå skal optimismens og positivitetens ånd råde!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er tre ukers ferie over. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til å gå på jobb i morgen, men jeg tror faktisk det skal bli litt godt å få skikk på mat, søvn og generelle rutiner igjen. Ferien har vært fin, men ikke så veldig avslappende.

 

Egentlig synes jeg at jeg ikke har vært så ille på flinkhetsfronten, jeg har (stort sett) holdt meg unna godter og desserter, og ikke fråtset vilt. Det har tydeligvis likevel blitt alt for mye. Det er noe med loff og restaurantmiddager og få måltider. Jeg frykter tre kilo opp (68) ved veiing tirsdag, men håper på to kilo.

 

Denne uka er jeg alene hjemme. Jeg har planlagt middagene fram til lørdag(!), og legger inn en ekstra treningsøkt. Det blir altså trening mandag, onsdag, fredag (evt lørdag hvis jeg blir lokket ut på tull fredag), og streng oversikt over alt jeg spiser. Dette betyr ca 1400 på treningsfri dager, og opptil 1700 dager jeg trener. Jeg skal legge inn morgendagens mat allerede nå for å ha et utgangspunkt. Her skal alt av, og det fort! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har snikveid, og det ser ut til at de drøye to kiloene jeg har gått opp ikke er utslag av forstoppelse eller opphoping av vann. De skal derfor bekjempes med effektive midler som trening og sunt kosthold!

 

Min plan er to trimøkter før jeg og samboer drar på fjelltur til torsdag. Den ene i dag og den andre på onsdag. Torsdag etter jobb reiser vi og kommer hjem igjen onsdag uka etter. Dette bli en tur med endel fysisk aktivitet, og jeg skal ikke telle kalorier på turen. Jeg skal kose meg, men la fornuften råde.

 

Frem til fjelltur skal jeg holde meg innenfor 1600-grensa. Neste uke hopper jeg på vekta torsdag istedetfor tirsdag, så får vi se hvordan det har gått. Jeg er svært optimistisk med tanke på at dette skal jeg klare! Tenker det er realistisk at jeg bruker en måned på å få bukt med de kiloene. Jeg er selvfølgelig temmelig irritert på meg selv over at jeg i det hele tatt har gått så mye opp på så kort tid, og at det er så inngrodd hos meg at kos=mat. Innstillingen må endres!

 

Det høres forøvrig ut til at du har klart å styre unna såpass mye i ferien, at veiing i morgen kanskje gir overraskende godt resultat. Det er i alle fall godt å ha deg tilbake her igjen!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så gøy å være på jobb i dag, men sånn bruker det å være å komme tilbake fra ferie. Treninga var heller ikke så morsom. Jeg må innrømme at jeg ikke tok meg helt ut (ble bare våt på baksida av t-skjorta, ikke forsida). Jeg skal likevel være fornøyd, jeg gikk i hvert fall. Og dristet meg ut på spinning igjen.

 

Jeg har holdt meg strengt til planlagt inntak så langt i dag, og jeg har ikke vært sulten (før nå). Nå står maten på komfyren, og jeg har ennå både kveldsmat og en nektarin igjen. Og da ligger jeg under 1500 kalorier.

 

Så håper jeg at motivasjonen, både for jobb og trening, kommer tilbake. Og raske resultater- ingenting er så motiverende som det.

 

Smugveiing i dag viste forresten tre kilo opp. Men det har skjedd ting over natten før:-)

 

Det høres ut som du har en grei plan, og fjelltur er da strålende for sunnheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

1504 på meg i går, men ingen trim som planlagt. Det styrtregnet, og jeg lot comfort gå foran fornuft.. Jeg har vært på vekta, og lager meg like godt en liten liste her:

 

13.07.10: 65,8

20.07.10: 66,2 :eek:

 

Nå kaller jobben,- kommer innom i kveld for rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Så bra at magen har spilt deg et puss! Kunne ikke helt forstå at det hadde gått på så mange kilo hos deg,- det har jo virket som om du har brukt fornuft i sommer.

 

Da stiller vi altså helt likt med våre 66,2 kilo, og det kan kanskje vekke konkurranseinstinktet i oss. Har karret til meg 1,8 trimpoeng i dag. Ikke noe å blir slankere av, men godt å få rørt litt på seg. Jeg har nemlig kommet i skade for å bli litt vel bedagelig i sommer.

 

I morgen legger vi ut på tur, og på fredag kaller Gaustatoppen med sine 1880 meter over havet. Tror aldri jeg har vært over 1500 meter før, og jeg gleder meg skikkelig til å få litt fjelluft igjen. Har ikke gått i fjellet siden i fjor sommer, så det skal bli så deilig! Kanskje sneier vi innom Hardangervidda også. Legger opp til telt på campingplass og dagsturer derfra, så håper vi bare at værgudene er med oss, ellers blir nok ikke turen så lang.

 

Rapport avlegges ved dagens ende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Ender opp på 1693 i dag. Har ennå en banan til gode, og det er bra siden jeg skal jobbe en time til. Har vært søtsugen i hele kveld, slik jeg ofte er på kveldsvaktene. Har spist både 4 sure colaflasker og en nutrilettbar. Litt for mye, men med trimmen iberegnet blir det likevel helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at jeg skal ende på 1508, og det er gode greier! Trimmet har jeg og, ei skikkelig økt med 4,3 blanke trimpoeng. Det gikk mye lettere idag, så det ser ut til at jeg er i gang igjen.

 

Jeg ligger på skikkelig naziregime nå, men vet at det ikke varer så lenge. Snart er familien i hus igjen, og da er det mye vanskeligere å ha kontroll. Jeg vil tilbake fort, og jeg må innrømme at jeg tenker å komme meg ned til 63. Det har jeg ikke bestemt meg for ennå, men det var jo irriterende så fort den tynne-følelsen forsvant.

 

Den fjellturen din høres helt fantastisk ut! Jeg synes jo at Gaustatoppen høres ut som noe som ligger i utkanten av Oslo, men den ligger i Telemark, gjør den ikke? Jeg gikk på Hardangervidda en gang, og det var behagelig for mine knær. Håper på finvær for deg! Og for meg. Her regner jeg bort.

 

Kjøpte forresten regnjakke her om dagen, romslig i størrelse medium. Det var en lur ting å kjøpe.

 

Jeg har både kvelds og en nektarin igjen. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Joda, Gaustatoppen befinner seg i Telemark, men det er jo et Gaustad i Oslo også. Imponerende at du satser på 63 kilo! For min del blir det slit nok å holde meg mellom 64 og 65. Synes selv at det er veldig passe, men da har jeg lite å gå på om vekta svinger litt.

 

Fjelltur blir fint, men ingen fjelltur uten kos i form av sjokolade og annen kosemat. Håper jeg trimmer av meg såpass mye mens jeg går at jeg kan unne meg en sjokolade uten at det ødelegger. Det er forresten svinkaldt der oppe. I morgen er det meldt 8 grader på Rjukan, altså lavlandet, og da kan du selv tenke deg hvor kaldt det blir på toppen! Lue, skjerf og ullgenser er pakket med, men jeg syntes votter ble litt i overkant.

 

Lykke til så lenge! Jeg er tilbake på onsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte på 1571 i går, med null trim, og er godt fornøyd. I dag planlegger jeg trening og tre glass vin, som allerede er registrert inn. Har kontroll enn så lenge. Neste uke blir det nok mer mat, og antakelig mindre trening.

 

Ja, sånn går det, Kikkelione, når vi spiser oss opp i ferien. Da må det telling til. Jeg hadde jo egentlig tenkt at jeg skulle være ferdig med det, men jeg kan altså ikke tillate meg å bli tjukk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er flinkeuka over. Jeg planlegger også en flink helg, men er redd kroppen (eller kanskje helst hodet) gjør opprør hvis jeg opprettholder nazi-regimet. Så nå tar jeg et glass deilig vin. Det ser ut som jeg vil havne en del over akseptabelt inntak i dag (når jeg regner med vinen), men jeg har fått 4.4 trimpoeng, så det får være greit. (Det ble 1820 eller noe) Og jeg har holdt meg helt unna sjokolade og den slags.

 

Det blir sofa resten av kvelden. Jeg skal se om jeg kan få gått meg en tur i morgen, en liten fjellestigning hadde vært ypperlig. Det ser ut til å bli finvær, og.

 

Jeg er godt fornøyd, men er glad ikke alle uker er som denne. Jeg har jobbet over ti timer hver dag, så det er i overkant med flinkhet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...