Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

Du er virkelig en inspirasjon! Det var mye trening, men det er ingen vei utenom!

 

Og gratulerer med kjemperesultater.

 

Jeg har en michelinpølse rundt livet som er vanskelig å bli kvitt, buksene er blitt slakkere nedover, men michelinen sitter som en svømmering! Skjønner hva du mener :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer så mye med et kjempeflott resultat' date=' og ikke minst med å passere 49kg ned :) Kjempeflott jobba ;)[/quote']

 

Takk til støtten deres, men turtles82, du må nok trekke 9 kilo fra igjen. Hadde gjerne kunnet bekrefte det du skrev, men det tar litt lengre tid. He, he, he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til støtten deres' date=' men turtles82, du må nok trekke 9 kilo fra igjen. Hadde gjerne kunnet bekrefte det du skrev, men det tar litt lengre tid. He, he, he![/quote']

 

 

hehe...jeg bomma nok litt på 0-tasten ;) skulle stå 40 :)hihihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... grattis!

Ja denne 100 kilosgrensen er en milepæl!

Men jeg er veldig imponert over hva du har greid hittil:)

Og så synes jeg du er så flink til å tenke på at kroppen din faktisk må få den tiden den trenger. Tror det en viktig tanke å ta med seg videre, for å holde vekten etter at du har nådd målet ditt.

Tvi , tvi videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Et kjempestort grattis til deg!!! Tenk 40 kg er forsvunnet fra kroppen din :):)

Det er helt fantastisk, intet mindre ;)

Jeg er imponert over din viljestyrke og innsats. Vi som "jobber med dette", vet hva som ligger bak et slikt tall......

 

Hilsen FruFleksnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Solvik og FruFleksnes, jeg takker for de hyggelige tilbakemeldinger.

Som FruFleksnes har nok sagt det mange ganger, det å hå fokus på dagen i dag og så kanskje på denne uken, men en større horizont burde det ikke siktes til. Da får man til de resultater en ønsker seg i tidens løp.

 

Jeg er gjennom dere så motivert på videre vektnedgang og kontroll over kroppen min. Og psyken blir jo mer og mer stabil til å stå imot de fristelsene der ute. Suksessen og kroppens nyopplevde velvære er det nødvendige kikket til å kunne takke nei.

Ved intakt bevissthet kan man planlegge en gedigen utskeielse, for så å komme tilbake til rutine dagen etter. Det er en mulig vei å gå senere etter måloppnåelsen, går på brems dagen etter, regulerer og korrigerer inntaket med en gang.

 

Om 14 dager skal jeg fra fredag til mandag være i Tyskland, skal se fotballkamp i Köln. Jeg skal møte noen venner, vi skal drikke øl og går ut for å spise. Det blir en helg med masse mat og drikke, da skal jeg ikke begrense særlig. Men mandag er det "back to basic", jeg får ta kontroll igjen. Sånn er det muligens senere i prosessen også, det må bli en vane å ta kontroll daglig, korrigere rett og slett hver dag. Eller, om ikke annet, leve fornuftig i fem virkedager for å skeie noe ut i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flott resultat denne uken! Du har gjort en så fantastisk jobb siden du kom inn hit, at jeg unner deg virkelig hvert eneste gram som forsvinner. Virker som om du begynner å få virkelig stålkontroll på ikke bare vektnedgangen og hva som funker for deg der, men hele livsstilsendringen. Og det er jo det viktigste når det kommer til syvende og sist....

 

Köln blir sikkert fantastisk. Det er rart med det, men man setter faktisk mer pris på de utskeielsene når man har klart å styre unna en stund. Og ikke bare det, man oppdager også at det skal faktisk ikke så mye til før man blir fornøyd heller! Så det som før var en megautskeielse av f.eks. type hele kaken blir til en utskeielse av kanskje to små kakestykker. Hvis du skjønner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten går noen merkelige veier.

 

Jeg var onsdag forrige uke hos fysioterapeuten, jeg hadde fått et strekk i nakkemuskulaturen. Fikk ikke lov til å trene. Var fredag og lørdag i badstuen, og har ellers levd etter skjema.

 

Det går ganske trøtt fremover, jeg er nok litt utålmodig. Neste mandag kan det likevel se anderledes ut igjen.

 

Neste veiing er om 14 dager, da burde vel være 107-tallet være der!

Vi får se om dette er tilfellet!

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....takk for omsorgen. Ja, nakken er bra, skal i morgen til sjamanen min igjen. Han er nådeløs med hendene sine, men man blir bedre av den slags behandling. Ellers er formen OK!

Jeg skal kose meg, legger ingen restriksjoner på meg. Det er behøver jo ikke å gå over alle støvleskaft da heller. Jeg får rette opp det som har vært for mye godt fra tirsdag til uken.

 

Ha en fin helg, vi snakkes igjen på tirsdag. Horido!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

....og godt er det.;)

Det var en deilig langhelg hvor kaloriene fikk fritt flyt. Det var ingen kontroll, ut på byen hver dag. Men jammen var det deilig!

Spiste bl. a. en hel pose, 300 gr., Haribo Colorado, med fruktgele og lakris. Hos Lidl kjøpte jeg en pakke med sjokoladekjeks, spiste hele pakken (175 gr.) til en god kopp kaffe. Etterpå tittet jeg litt nærmere på varedeklarasjonen. Helt utrolig, dette mellommåltidet, hadde omtrent 950 kalorier. Da var halve dagsbehovet mitt dekket, og mett var jeg i hvert fall ikke. På Haribo så jeg ikke etter kaloriene, kanskje hadde jeg blitt kvalm av tallene på varedeklarasjonen.

 

Er det noen her i forumet som har smakt på Christstollen med marsipan, kjempegodt tysk julespesialitet. Ikke akkurat et light produkt, men godt.

 

Det holder vel nå med å skryte på meg alt det vi vanligvis ikke skal røre. Bruker dette for å forklare oppgang på 0,3 kilo.

 

Nå er det disiplinen som gjelder. Trening og kontroll på matinntaket.

 

Det som er en OK erfaring er at man kan slå til noe voldsomt noen dager om man tar kontroll igjen fortest mulig, og da konsekvent. Dette funker, vekten regulerer seg deretter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så fint at du har hatt en deilig tur. Synes +0,3 er veldig bra resultat, med tanke på godsaker både på fat og i glass. Det forsvinner fort når du er tilbake i gode rutiner.

 

Ååå Marsipanstollen er nyyydelig. Mine svigerforeldre bor i Tyskland, så hver jul får vi hjemmebakt Stollen i posten. Ingen jul uten hos oss.......

 

Ha en flott uke ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Høres virkelig ut som om den turen var verd de +0,3 spør du meg! :-) Og ja - det er godt å vite at man kan ta sånne utskeielser og klare å hente seg inn igjen. I "gamle dager" hadde man nok bare fortsatt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... så bra at du har kost deg litt ekstra. tror jeg faktisk er litt lurt når man skal

holde på så lenge. Pointet er bare om man greier å ta seg inn igjen og det greier jo vi !!!!!!;)

Tvi, tvi med ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for de hyggelige tilbakemeldinger! Jeg skal ikke si hva jeg veide på tirsdag i forrige uke, når jeg hadde kommet tilbake fra Tyskland.

Men, som nevnt tidligere, så regulerer dette seg igjen etter kostholdet og rytmen er tilbake i hverdagen.

 

Ønsker dere alle sammen en fin førjulstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...