Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

.....og det går videre nedover, altså rette veien.

 

Jeg er litt skuffet over 0,9 ned siden jeg har vært fysisk aktiv hver eneste dag samt spist veldig riktig. Det føltes også i kroppen at det kunne vært mer nedgang, men det ble det ikke.

Antakelig er det nå bare kroppsfettet som reduseres. Man trenger vel omtrent en innsats på 6500 kcal. for å bli kvitt 1 kg. kroppsfett. Når man driver med fysisk aktivitet øker vel muskelmassen samt at den opptar vann. Det kan være noe av årsaken.

Fysisk aktivitet skal nå, når golfsesongen er over, fortsettes innendørs. Har medlemskap på treningsstudio, skal spille mye bordtennis og tennis i tillegg. Og når snøen kommer skal jeg bruke lysløypa flittig. Langrenn er en kjempebra "Fatburner" og samtidig er nesten hele kroppen i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krusmynte

Synes 0,9 er bra, jeg..... Men kjenner godt følelsen av å gjerne skulle ha gått ned litt til når man er flink. Men ikke glem at jo større man er, jo mer forbrenner man selv ved de minste anstrengelser. Nå er du ikke så stor lengre, ergo må det nok enda mer trim til enn før for å kunne gå ned de samme tallene....

Høres ut som om du har en god plan for vinteren ihvertfall! Lykke til i kommende uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis!! 0,9 = 1kg!! Synes det er flott ukeresultat!!! ;)

 

Ser selv at jeg oftere og oftere går under 1 kg ned i uken. Vi kan ikke regne med noe annet, så mye som vi har gått ned. Jeg grubler aldri over hva som skjer i kroppen min!!! Jeg spiser riktig og trener normalt, resten får kroppen ta seg av, hihi :D

 

Du er kjempeflink og jeg er veldig glad du er med i gjengen. En av de som alltid "stiller" hver eneste uke. Bare så du vet det, så er du en av de som virkelig inspirerer meg!!!

 

Ha en flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruFleksnes, det er vel den aller beste måten du beskriver, gjør alt som man skal etter planen, så får kroppen gi meg de resultater som den kan gi. Basta!

Enig, vi er nok vant til større vektreduksjoner, men da var også vi en god del større. Vi trenger nå mindre energi enn før for å holde kroppen i gang, det er også noe å huske på.

Gruble, nei det gjør jeg nok ikke, he, he, he! Det er bare at forventningene ikke er overenstemmelse med resultatet på vekten. Såre enkelt, ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Det er helt klart enklere å få en stor vektnedgang på en stor kropp, så du har helt rett . Men vi er jo såååå utålmodige, vi skulle helst ha vært ferdig med alle kiloene i går... sånn er i alle fall jeg.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, kjære venner!

Noen ganger går det trøttere enn andre ganger, men det går rette veien.

 

Av og til tenker jeg, kanskje burde jeg mer og mer nærme meg normalstadiet. Det vil si at reduksjonen i måneden kanskje hadde blitt 1-2 kg. maks.

Da hadde det blitt en mer smidig overgang til det hvordan tilværelsen etter at målet er nådd skulle være.

 

Men jeg har det som plommen i egget med vektkontrollen nå, og det i seg selv er jo gledelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle leger og kostholdseksperter sier unisont at langsom vektnedgang er den beste måten å få langsiktige resultater på.

Tar livsstilsendringen i ditt eget tempo, dette skal ikke gjøre vond og ikke heller være et fanatisk tiltak.

Du er på rett vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så leit å høre!!! Se på 0,1 som stillstans!!

Vet du hadde håpet på bedre resultat....frustrerende ;)

 

Fortsett i kjent "Good4me-stil" og du får igjen med renter neste uke :D:)

 

Trøsteklem er sendt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare, Caroline, og takk for klemmet.

 

Jeg har trent to ganger på søndag 2 timer på formiddagen og 1,5 timer på kvelden . Trente også på lørdag. Mandag til onsdag trente jeg også. Var onsdag på vekten for å sjekke, da viste det 110,3 kg. Antagelig er kroppen veldig glad med å bygge muskler for tiden eller det skjer noe annet med omsetningen i kroppen.

Jeg får ta tiden til hjelp, skal holde stø kurs mot mine mål. Jeg har nå tatt bort tidspress fra målene mine, rett og slett for ikke å mase kroppen mot leveranse.

 

Jeg ser at midjen blir mindre og fettet minsker, det er den viktigste faktoren for meg i samsvar med vektreduksjonen.

 

Mer muskulatur trenger mer føde, det vil jeg få tilbake som goodwill senere siden næringsopptak forblir omtrent den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott innstilling du har til nedgang og muskelbygging.

Det viktigste vi gjør er jo at vi steller godt med den kroppen vi har, slik at den fungerer til det den skal!

Men du trener hardt nå...så næring er viktig, enig med deg i det!

Tvi ,tvi med videre løp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bikket såvidt under 110 kilo, 109,9 for å være nøyaktig.

 

Jeg har vært mye i aktivitet. Var i gym, spilt tennis og bordtennis, aktiviteter nesten hver dag. Hyggelig at vekten går noe ned, men det er jeg for tiden ikke sa veldig opptatt av. Bare tull, Good4me, selvfølgelig er du opptatt av vekten!

Nå er det 9,9 kilo igjen til tjukkassenes lydmur, nemlig å gå fra tresiffra til tosiffra vekttall. Dette blir nok en lang vei å gå, men noe jeg ser frem til i de ukene som kommer.

Og for å gjøre det som enklest er fokusset bare på dagen idag, slik skal uker går unna til målet er nådd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser man, det lønner seg å være tålmodig. Hatt en tullete måned selv. det er nesten som man kunne tenkt seg å bare trakke på den helsikes vekta - haha, meget MEGET bløt humor, ai know! Fortsett som du stevner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...