Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest Lettsomenfjaer

Pust med magan! Og la det gå et par dager, også veier du deg igjen.

 

 

Er du flink til å bruke målebånd? Hvis ikke - FÅ DET FREM!

 

Det er en bedre indikator på hvordan det går noen ganger enn den helvetes vekta!

 

Og fortsett å være så god på dette som du er! Det årnær sæ som døm sier i Fredrikstaa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar
Gjest silversook

takk.. :D

men jeg har faktisk gått og vært irritert i hele dag! sykt at vekten skal ha så mye å si på humøret.. (utrolig irriterende)

Jeg måler meg med målebånd innimellom, men centimeterne står bom stille så det er ingen trøst å hente der heller.. ÆSJ, man føler at man gir alt man har på trening og hver eneste matbit er nøye gjennomtenkt, men neiiiida... ARGH!!!

Jaja, nå blir det ny veiing de neste par dagene, så får vi se..

 

GOd helg til dere da jenter!

 

V05, er du fortsatt med oss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Da ble det 400 gram ned på meg denne uka, da vekta viste det samme i dag morges som i går. Greit nok :) Har kommet meg hjem etter jobb og trening, og jeg har faktisk lagt inn ei hel flaske vin i kaloriregnskapet idag! Går an når man spiser en lett middag.. har også planlagt å lage grønnsaker og dip som snacks i kveld,så får jeg heller skeie ut med litt "ordentlig" godt i morgen. Går greit når man begrenser det til en dag i uka. Lørdagsgodt er undervurdert! :D

 

Gratulerer med nedgang, lettsomefjaer! Sikkert herlig å se at det går riktig vei :)

Fatt mot, silver! Om du leser forklaringen min litt lenger opp, om hvorfor jeg ikke begrenser veiing til en dag i uka, skjønner du sikkert at det er for å unngå skuffelser som du fikk idag.. det kan godt hende vekta har vært lavere i løpet av uka, og at det ikke er reelt i det hele tatt! Tro meg, du gjør alt riktig!! Hold ut :)

 

Kos dere masse i kveld, så snakkes vi sikkert i løpet av helgen

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Men Silversook; har du gått ned tidligere med den oppskriften du beskriver? 20 trimpoeng og inntak mellom 17 og 1900? Er det bare en stille fase nå liksom?

 

Jeg trener 20 trimpoeng og spiser 1600 nemlig, max 1700. Nå er jeg relativt lav også da, så kan hende det er derfor jeg skal spise såpass lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Ja, jeg har vært gjennom alle mulige "oppskrifter" siden jeg var 16! Jeg hadde en lang periode jeg hadde rundt 25 trimpoeng på en uke, men hadde et kaloriinntak på rundt 1200 pr dag.. Da gikk jeg ikke ned noenting, forbrenningen min var helt herpa! Men så gikk jeg opp til 1900 i en "prøveperiode" (holdt meg til samme treningsmengde), og da gikk jeg ned i vekt allerede første uken! Så jeg lå på ca 1900kcal en god stund og gikk ned ca 5kg (veide en kort periode 68 kg, det er det meste jeg har veid.. er 168cm høy).. Nå har jeg ligget på rundt 1600kcal pr dag, og ca 15-20 trimpoeng pr uke, men fikk ikke særlig resultater, så jeg prøvde å gå opp til 1900 pr dag igjen nå, så d har jeg gjort den siste uken..(i og med at man skal passe på og heller ikke spise for lite, for det kan slå tilbake på forbrenningen) Etter Grethe Roedes kalkulator så skal jeg ha 1900 (faller egentlig i 2100kcal-kategorien men d syns jeg er for mye rett og slett)... Så jeg vet ikke helt hva som er greia nå, må bare prøve å finne en form for rutine igjen, se hva som funker best.

Hvor høy er du, Lettsomenfjær?

 

Kris: Jeg er helt med på tankegangen din, jeg har egentlig aldri vært så nøye på å overholde disse faste veidagene.. For som du sier så kan d svinge så mye fra dag til dag.. Så jeg stepper på vekten imorgen igjen! :D takk for støtten jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

...synes jeg du burde fortsette å spise 1900 et par uker til. Gi det en sjanse! Husk at jeg også sto stille i to uker før det begynte å gå nedover. Det er trolig at forbrenningen din ikke er på topp, men det vil den bli om du bare holder ut en stund til. Du har jo spist for lite tidligere, og da tar det litt tid før kroppen venner seg til nytt kalorinivå. Jeg er et levende bevis på at det faktisk funker! Nesten for godt til å være sant, men man skal ikke kimse av den kalkulatoren til vektklubben asså!! For sikkerhets skyld prøvde jeg en kalkulator på iform.no, og den ga det samme resultatet. Jeg er 175 cm høy, men jeg veier litt mer enn deg, så jeg vil tro at du skal spise minst 1900 med opp mot 20 trimpoeng i uka.. samme som meg. Jeg også ligger på grensa til meny 4, men jeg synes det er altfor mye mat for meg.

 

Ikke gi opp, silversook :D Du sier jo selv at du gikk ned 5 kg ved å spise 1900 kcal. Om jeg var deg, ville jeg heller ha slengt inn en ekstra kondisjonsøkt i uka, i stedet for å gå ned i matinntak.. Heier på deg!!!

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

jaja... hehe

 

Forresten, lettsomenfjaer, du har regnet ut energibehovet ditt med den elektroniske kalkulatoren som man finner her inne? Kan nemlig ikke skjønne at det kan være så stor forskjell på anbefalt inntak når vi trener omtrent like mye.. kan jeg spørre om hvor mye du veier? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Hepp!

 

Jepp, jeg brukte den kalkulatoren her inne... Jeg er 1.58 cm høy, og da jeg regnet ut, veide jeg 63.7 kilo. Nå veier jeg 60.5. Jeg har sittepårævvajobb, så ikkeno aktivitet å hente der iallefall. Jeg fikk med 20 trimpoeng at jeg brukte 2200 kcal, og da har jeg lagt meg på i snitt 1600 kcal om dagen å spise, så jeg ligger 600 under det jeg "bruker".

 

 

Det er virkelig ingen fasit ass, annet enn at jeg tror mye trening og lite snop er noe av løsningen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

For lørdag og at vekta viste 600 gram mindre enn i går!! Veldig rart, men sånn er det :D Måtte bare innom og dele den gledelige nyheten med dere. 3 kg på ca. 5 uker, det er jeg veldig fornøyd med!! Vil faktisk tro at det reelle tapet av fett er enda større, siden jeg da har begynt å trene en del styrke.

Okei.. trening unnagjort, og klar for total avslapping..

 

Ha en herlig lørdag, jenter :)

Kristineklem

 

Forresten.. silver, hvordan gikk det med veiingen idag? Håper det var et positivt syn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

HELLO!

 

Gratulerer Kristine!!! Brrrrah jobba :D

 

Jeg har vært SÅ FLINK! 1 time pulstrening, og 1 time bodypump. Verdens beste følelse er faktisk lørdag klokken 12 når jeg er ferdig med disse to timene, har dusjet og stupt inn i den fantastiske joggedressen og spiser en upåklagelig lunsj med speilegg og nytraktet kaffe. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Fantastisk jenter!! høres ut som dere har hatt en helt nydelig lørdag sålangt!!

Gratulerer Kristine, med enda mere vektnedgang, 3kg på 5 uker er dødsbra!! her går det riktig vei;)

 

Jeg er litt forvirret på den vekten min altså.. jeg tråkket på den da jeg sto opp imorges.. den viste 64,8kg.. jeg ble dritsinna (IGJEN, hehe) og løp ned til treningssenteret - forbrant 900 kalorier - og løp hjem igjen, før jeg dro på jobb. MEN, jeg veide meg igjen etter treningen, og da viste vekten 63,6kg!! Vel og bemerke var dette før jeg hadde spist frokost (spiste etter trening), og jeg hadde jo et relativt stort vesketap under treningen, men syns jo at 1,2kg var i overkant stort tap på bare halvannen time?! så jeg begynte å lure på om det var noe galt med vekten min.. men den er bare 2-3 måneder gammel (spanderte på meg en skikkelig flott digital luksusvekt, som viser fettprosent og alt, ogsom kobles rett opp til mac'n min for å vise vektkurve og det ene med det andre), så jeg syns det er rart hvis den allerede viser feil vekt!! Så jeg velger å tro at den var rett da jeg veide 63,6kg, hehe.. såfall er det bare 100gram ned fra forrige lørdag, men det er for guds skyld bedre enn 1,2 kg OPP!

 

Kristine, jeg kan, som du sier, legge inn en ekstra kondisøkt, men jeg trener jo kondisjon 6 dager i uken, så jeg syns strengt tatt at det ikke burde være nødvendig altså.. :D men jaja, jeg er villig til å prøve alt!!

 

Ha en fortsatt SUPER helg jenter !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Hello!

 

I går deisa jeg i meg knekkebrød med brie og appelsinmarmelade (riktignok sånn naturlig lett variant, men dog...) aner ikke hvor mange kalorier det stoppa på, men det var langt over grensa jaffal :D

 

Velvel, en smell er en smell. Idag har jeg vært på pulstrening og nå skal jeg faenmeg gå til jobb.

 

Det går fremover, ikke bakover.

 

 

Silversook: grattis med et penere tall :) Det interessante er hva du veier om 2 uker, og jeg er sikker på at det er mindre enn det du gjør idag. Det er bare å stå på akkurat sånn du gjør. Du er KJEMPEFLINK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Liker innstillingen din, lettsomenfjaer! Det går fremover :D Og du har jo trent idag, kjempebra!! Jeg for min del har treningsfri på søndager, og har kost meg med omelett til lunsj, og nå blir det pitapizza med spekeskinke og oliven til middag. Herlig søndag!!

 

Bra at vekta ombestemte seg, silver.. det er jammen sprøtt så mye som kan skille fra dag til dag asså! Idag viste vekta opp 1,5 kg i forhold til igår morges.. men jeg vet jo av erfaring at det er sånn det funker.. Jeg har likevel gått ned 3 kg, det både har jeg sett på vekta og jeg merker det på kroppen :)

 

Ha en god søndag! I morgen begynner atter en uke, og den skal bli bra for oss alle! Jeg håper på at når fredagen kommer, viser vekta fremdeles de 600 grammene ned, pluss kanskje enda litt :)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Shitt altså, jeg hadde kjempesmell igår.. og da snakker vi ikke litt brie- og marmelade-smell asså:D vi snakker SVÆR smell, type, 4000kcal-smell.. drakk to vinflasker (første gang jeg drikker alkohol i hele år faktisk, det er supersjelden.. setter ned forbrenningen og får meg til å spise mer slik som skjedde igår..), så det var hvertfall 1000kcal der (minst), og så slang jeg for pokkærn i meg en superkebab på vei hjemf ra fylla (ÅÅHHH!!) og det var sikkert 1200kcal... faen ass.. så gjett hva jeg gjorde idag! (er imponert altså), jeg sto opp klokken 09, og trente i tre strake timer (løp blant annet 2 mil på mølla) og forbrant ca 1400kcal på treningen.. 7 trimpoeng i smekken! DA slapp den bedritne samvittigheten fra gårsdagen seg litt.. har kun spist 1300kcal idag også, så jeg burde ha klart å*hente inn gårsdagen ganske greit tror jeg.. trente jo igår morges også, fikk 5 trimpoeng da og.. Ikke verst etter fylla det vel,jenter?! hehe..

 

Så din smell var ikke så stor i forhold til min, Lettsomenfjaer, trøst deg med det du :)

så deilig med treningsfri dag Kristine, høres ut som den perfekte søndag spør du meg! da var det allerede ny uke da, tiden flyr! jeg reiser muligens til hellas på onsdag, det hadde ikke gjort noe med litt sol på kroppen nå nei!

 

Syns det er så rart at vekten kan være såå svingende.. at du veide 1,5 kg mer enn igår?? men det er så bra at du tar det med knusende ro og vet at det på langsikt ikke ahr noe med saken og gjøre, at det uansett går i riktig retning.. jeg blir inspirert!! det er så sant.. skal prøve å ikke freake helt ut igjen (men det vil nok skje, hehe).. jeg tror ikke jeg skal veie meg på noen dager nå, for jeg venter på å få mensen og da veier jeg ALLTID mer noen ganger opptil 2kg.. så jeg drøyer nok veiingen litt nå, men skal fortsette i gode spor uansett!

 

sov godt chicas!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Gratulerer med smell silversook! Og gratulerer med treningsøkta fra helvete etterpå! Å trene dagen-derpå er mer enn hva jeg noensinne har klart ass!

 

 

Noen som kjenner seg igjen i å stå opp på natten og gomle? I natt våknet jeg med søtsug/sultfølelse. Er gjerne sånn når jeg har lagt meg sent og sover litt dårlig - noe jeg alltid gjør natt til mandag. Men jeg hyla innpå (holdderefast) FIRST PRICE SJOKOLADEPÅLEGG. MED SKJE. Åsså la jeg meg igjen.

 

 

Det er så patetisk. Akk, så patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

...Jepp, er en grunn til at jeg ikke har sjokoladepålegg i skapet, for å si det sånn... :D Det hadde blitt borte på null komma niks! Ser ut som vi alle går på smeller imellom.. men det er helt naturlig tror jeg. Det er viktig å ikke henge seg opp i det, men heller tenke fremover. Vi er jo tross alt sunne jenter som trener masse! Holdt på å ryke på smågodhylla i butikken idag etter trening, men klarte å holde meg, heldigvis. Er fremdeles ikke helt over godtesuget, men det kommer seg vel om ei stund. Er alltid godtesyk etter helgen..

 

Idag morges var jeg nede på lørdagsvekta igjen, så det svinger som bare det! Kjekt å vite, vaffal for dere som veier bare en gang i uka :)

 

Har ikke så mye tid til å skrive idag, har hatt en lang dag med kurs på jobben og påfølgende tur på SATS. Nå skal jeg lage middag og legge meg tidlig.. :)

 

Ha en fin kveld!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Kristine: flink som styra unna smågodt! Føles jo gjerne ekstra åkei når man har vært flink å trent :D

 

Det er kjæresten som spiser sjokoladepålegg her i huset. Han er en sånn jævel som kan spise hvasomhelst, han legger ikke på seg liksom. Stort sett er han opptatt av å spise sunt, så vi har matchende kosthold, men han har dette pålegget sitt. Og noen jævlig tørre mariekjeks han knasker på innimellom.

 

 

Istad kom han hjem med en eske potetgull han hadde fått gratis av noen folk. Den esken skal bo i boden i kjellern ass. og den skal distribueres til venner og fest KJAPT. Jeg kan jo forfaen ikke ha en eske potetgull lurkende i kjellern :)

 

 

Dro ræva på trening idag selv. Var tungt å komme seg ut døra etter en lang arbeidsdag, men nå føler jeg meg selvsagt fuckin fantastic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Haha! Det høres ut som vi har noen identiske kjærester, Lettsomenfjær! Samboeren min er også sånn som kan spise HVA han vil, likevel har han ikke ett gram fett på kroppen.. BLÆH!! Han også prøver å holde seg til sunne matvaner (etter tvang fra min side,hehe), men det hender at han plutselig bare blir GODTESYK en kveld, og kommer hjem med potetgull og dip og sjokolade og tyrkisk pepper og is. (HALLELUJA!!) da blir jeg så frustrert at jeg må låse meg inne på soverommet og nesten sitte der hele kvelden til han har spist opp alt drittet sitt... :) snakk om å teste viljestyrken min a gitt!! heldigvis har han ikke noe sånn type pålegg han spiser, for hvis det hadde stått en nugatti i mitt skap så kan du banne på at den hadde vært slukt ned på høykant i et svakt øyeblikk!

 

æsj.

jeg skal ha mensen og er så godtesyk (og generelt MATSYK) at jeg tror jeg kollapser snart... må styre unna alt av kiosker de kommende 3 dagene elelrs går det på helsa løs!!

 

Jeg har et par uker ferie nå og reiser til Kypros på fredag! Har bare en motevisning og et danseshow å komme meg gjennom imorgen og SÅ er det ferieeee!! det blir digg.. sol og palmer og bading! og masssse trening! ifjor hadde kjærsten og jeg en "helseuke" i Hellas, vi trente 2 timer hver morgen og hver kveld, og spiste sunn og god mat, det var helt nydelig! da jeg kom hjem gledet jeg meg til å gå på vekten, men den viste 3 (TREE!!) kilo mer enn før jeg dro!! jeg holdt på å gå av skaftet, tror til og med jeg begynte å grine, haha.. men så veide jeg meg igjen etter å ha vært hjemme i norge i 4 dager, og da viste vekten 4,5kg ned, så da var det greit! da lærte jeg vel egentlig en gang for alle at man aldri kan stole helt på vekten..!! men leksa må visst læres mange ganger...

 

Kristine, så utrolig bra at du kalrte å holde deg unna godtehylla, jeg vet hvor vanskelig det er! (det gjør vi vel alle...) men for hver gang man klarer det blir man hakket sterkere og selvfølelsen for et lite push :D

 

Ha en flott dag videre jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Siste dagen i mai, og jeg klarte 86 trimpoeng denne måneden. Fornøyd! Skal satse på å klare det samme i juni, selv om jeg skal ha noen dager ferie i slutten av måneden.. skal på Hovefestivalen og se Linkin Park :D Yuhuuu!! Gleder meg!!

 

Høres deilig ut med Kypros, silver. Jeg har vært der selv på denne årstiden, for noen år siden, og det er deilig temperatur på denne tiden. Levelige forhold! Jeg tror kanskje jeg husker den turen du snakker om, fordi mener å huske du uttrykte frustrasjon her inne etter du kom hjem, og vi kom frem til etter hvert at det måtte være flyturen som hadde en del av skylda.. :)

 

lettsomenfjaer: få unna potetgullet fort som fy! Hadde det vært meg, hadde det vært en "accident waiting to happen"! Er sykt svak for godteri som bare ligger og slenger.. her i huset har vi ingenting av noe som kan friste. Ikke engang tørket frukt! En gang spiste jeg en hel pose med tørkede aprikoser, og den opplevelse har satt seg i minnet for å si det sånn! Snakker om magetrøbbel! Og det verste er at jeg helt sikkert hadde gjort akkurat det samme igjen, om muligheten hadde bydd seg! Nei, det er best å holde skapene fri for søtt :)

 

Klar for frustrerte fruer i kveld!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Nå ligger potetgullet på balkongen i kassa si. Jeg maser om at den skal ned i kjelleren, men den er fremdeles på balkongen. Når han kommer hjem fra trening ikveld blirre streng beskjed om å se til helvete å rydde driten unna. Har nevnt det for ham flere ganger, men det er vanskelig å komme seg ned i kjellerboden i blokka (og det kjenner jeg meg igjen i gitt...) :)

 

 

Vært på trening idag, og det gjør vondt i leggene. Spøker med beinbetennelse ass. Så i morgen skal jeg forsøke å få tak i nye sko - løpesko. Får se om det gjør susen, hvis ikke, blir det ortopedhelvete og et par ukers treningsfri. Så mye får man igjen for å etablere dritbra treningsrutiner gitt!

 

 

Var på konferanse med jobben idag, og spiste servert lunsj - noe ciabattahelvete med kyllingsalat på. Har forsøkt å regne ut cirka hvor mye det var (var bare en liten dings) og lurer på om det kan stemme - var lite kalorier i forhold til hva jeg hadde regna med.

 

 

Nå kom mannen inn døra - nå ærre rett ned i kjellern azz. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Jeg har forsøkt mange forskjellige typer sko, for sliter selv med at jeg lett får beinhinnebetennelse. Jeg kommer alltid tilbake til at det er Reebok som en skoene for meg, og da ordentlige fitness-sko med fulldemping og ordenlig høy støtte rundt anklene. Treningssko ala Nike Shox og liknende kommer ikke i nærheten av Reeboks kvalitet på demping. Bare et lite tips fra en "bein-sliter" til en annen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer
Jeg har forsøkt mange forskjellige typer sko' date=' for sliter selv med at jeg lett får beinhinnebetennelse. Jeg kommer alltid tilbake til at det er Reebok som en skoene for meg, og da ordentlige fitness-sko med fulldemping og ordenlig høy støtte rundt anklene. Treningssko ala Nike Shox og liknende kommer ikke i nærheten av Reeboks kvalitet på demping. Bare et lite tips fra en "bein-sliter" til en annen.. :)[/quote']

 

 

Hmmm.... Jeg hadde inntil nylig et par Rykä som jeg var veldig fornøyd med. Men sålen løsnet litt under, og da gikk jeg til G-sport for å reklamere og bytte til et par nye. De var midlertid tom for str 36, så da endte jeg opp med nettopp et par Reebok - med høy støtte rundt anklene. Og etter at de kom på beina har det blitt dårlig stemning :D

 

 

Spurte instruktøren på Puls-timen idag om hva hun anbefalte meg å gjøre i fht trening og sånn. Flaks for meg er hun fysiostudent, med beinhinnebetennelseerfaring sjæl, og hun ba meg om å gjøre følgende:

 

- skaffe løpesko og bare trene med det, fordi de har max demping

- unngå hopp på trening

- passe på at jeg trener med føttene godt nede i bakken, og ikke vipper opp på tærne

 

Hvis ikke det ble bedre, men fortsatte å være vondt, skulle jeg ta helt treningsfri i et par uker.

 

 

Nå har kjærsten rydda ned satan-potetgullet sitt.

 

Også har han gitt meg forbud mot å trene Puls de neste dagene. Han er jammenmeg streng han også.

 

Da blir det bodypump i mårra. NOE må jeg jo gjørra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Da har vi to helt forskjellige erfaringer med Reebok-sko! Kan godt hende instruktøren din har rett, at løpesko er enda bedre dempa.. vet ikke så mye om løpesko, for løper aldri selv! :D Eneste som muligens er å utsette er vel kanskje at løpesko vanligvis ikke har så god støtte rundt anklene, som jeg mener er viktig når man trener mye step, puls og annen trening hvor man får mye belastning på ankler og legg.. Men! Det er bare en persons mening! Dessuten har vi alle forskjellige behov. Hold meg oppdatert på hvordan skobyttet går, interessant å høre om erfaringene dine etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hei jenter!

Jeg må bare skyte inn noe oppi denne sko-diskusjonen.. Mye av grunnen til at løping forårsaker så mye skader er fordi 80% av oss løper feil. Det er ekstremt mye "skriverier" i bransjen om barbeintsløping fordi da lander man på tåballen i støtdempet, og ikke på helen, slik man gjør når man løper med vanlig joggesko (spesielt de med mye demping!) så det er egentlige den ultimate måten å løpe på for å unngå skader. Når man lander på helen så er det knærne og hoften som tar "smellen", så støtet som går gjennom kroppen blir helt feil i forhold til hva som er naturlig og hva som er bra. Dette går naturlig nok også utover leggene. De store produsentene av løpesko har skjønt etter alle resultatene av denne forskningen, at det beste er å lage en løpesko som skal gi samme "effekten" som om du skulle løpt barbeint, altså veldig tynne såler som såkalt bare skal virke som "second skin" rundt foten.. (f.eks Nike free) det er selvfølgelig en ekstremt uvant metode å skulle løpe på, vi i den vestlige verden er tross alt vant til, og oppvokst med, og alltid løpe med svære joggesko, og typisk, jo mere demping jo bedre. Men nyere resultater av årevis med forskning har altså vist at nettopp dette ikke er bra, pga alle overbelastningene kroppen utsettes for.

Jeg var toppidrettsutøver i 12 år og slet ekstremt mye med kneskader og kroniske benhinnebetennelser, så jeg vet hvor kjipt det er og hvor lang tid det tar før det blir bedre hvis det først har satt seg.

Så vær forsiktige jenter, så det ikke blir noen skader!! Bytt på med andre former for kondis-trening kanskje, så man for eksempel bare løper 2-3 ganger i uken?

Håper uansett dere begge finner noen sko dere er fornøyde med! :o

 

Jeg forøvrig, har i dette øyeblikk (klokken er jo bare litt over tre!!) spist opp kalori-budsjettet mitt for HELE DAGEN!!!! faen i he*!%&/¤#"%"

Er det mulig.. nå skal jeg dra og trene i evigheter, og så skal jeg dra hjem å legge meg så jeg ikke spiser noe mer.. :D ÆSJ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...