Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest Nordlenning

Klarer knapt å skrive på tastaturet.. har trent bryst og triceps i dag. Jeg trener styrke sammen med ei venninne som har svært god peiling på området.. Hennes plan er som følger:

- Bryst og triceps mandag el. tirsdag

- Rygg og biceps onsdag el. torsdag

- Lår og rumpe fredag.

 

- For hver muskelgruppe bruker vi tre ulike øvelser, og i hver øvelse tar vi 8 repetisjoner, 3 sett. Skal bruke tunge vekter, man skal ikke klare mer etter å ha tatt åtte repetisjoner. På denne måten blir man sykt sliten, for man tar jo ikke bare 3 sett på hver muskelgruppe, man tar jo faktisk 9, bare på tre ulike måter.

 

Jeg elsker å trene på denne måten. Blir max sliten, og det føles jo godt ;)

 

I morgen skal jeg ha dobbelvakt på sykehuset (både dag og kveld), så blir nok ikke trening dessverre. Men på torsdag blir det ny styrke-runde for min del!!

 

Ha en fortsatt fin uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar

Godt å ha deg tilbake, silversook! Du har vært savnet :) Og vi har begynt på en ny side med innlegg også! Skal ikke si noe på evnen til å skravle i hvert fall! For min egen del, vil jeg si at jeg har det mest i munnen om dagen... men venter på å komme meg ordentlig igang når som helst.. Har fryktelig mye å gjøre på jobben om dagen, men regner med at det roer seg ned til uka. DA skal jeg komme ordentlig igang :) hehe

Begynner å nærme seg julebord, og for ikke å snakke om selveste jula! Jeg har jo som mål å gå ned 3 kg før det, og med tanke på at det er "bare" 7 uker til, må jeg komme igang nå. Halvkiloen i uka er jo perfekt! Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en ny kjole før julebordet, og tenker meg noe lårkort med mye farge og kanskje noe blonder/rysjer eller liknende.. Ellers er det jo alltid safe med sort da, og heller kjøre på med litt sotede øyne og røde lepper.. Uansett, er superglad i klær og mote og sånt, med føler ikke at det er så gøy når jeg ikke er fornøyd med kroppen sånn som den er nå. Men det er det jo kun jeg som kan gjøre noe med! På tide å slutte og klage, og i stedet kicke ass!! Jepp! Da har jeg bestemt meg.. hva med dere, chicas? Er dere med og intensiverer litt ekstra nå før jul?

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Det høres ut som perfekt opplegg, Nordlenning! Let the bulking begin :)

Kristine, en halvkilo i uken til jul, den er jeg jammen med på!! det hadde vært perfekt å være rundt 60-61kg til jul.. men da må vi jobbe knallhardt!! jeg skal begynne å gå til og fra jobb nå (45min hver vei) i tillegg til den vanlige treningen, kanskje det kan være til litt mere "hjelp".. og så blir det ikke noe alkohol for min del, må være hard fremover! hvis jeg først drikker (i det meste laget) så*kan jeg fort gi litt f** i alt og så har jeg vips, ødelagt en kjempebra uke, pga EN dag med fest og masse mat.. så hvis jeg skal nå målet så må jeg bare kutte det ut tror jeg, inntil videre.. jeg vil så gjerne klare det!!!!

hater at det begynner å bli mørkere og kaldere, merker at motivasjonen synker litt på denne tiden av året.. man vil liksom tulle seg inn i masse pledd og sitte i sofaen med kakao istedet for å trene.. men det skal vi ikke ha noe av, her er det bare å hente frem viljestyrken,selvom den for tiden sitter litt langt inne.. jaja, let the good times roll..

 

Så du skal ut å lete etter ny kjole du ja, det er gøy!! da kan du jo ha det som motivasjon da, se for deg selv i en smokin' hot ny fresh kjole og at du skal føle deg skikkelig vel!! du får ikke lyst på sjokolade når du ser for deg det eller hva :) og så er det jo den perfekte belønning når man har vært flink - og unne seg noen nytt! jeg var på innkjøp igår for høysommerkolleksjonen for neste år.. sååå mye kult, kan ikke vente med å få det!! vi har akkurat fått inn julekolleksjonen nå,og jeg hadde bestilt meg litt for mye varer, tror det går litt utover lønnen,hehe.. men fy flate så fine ting det var, mitt julebordantrekk er booket :)

 

ha en fortsatt fin kveld jenter! (jeg er godtesugen, jeg blir gaaaal... godt det ikke finnes noe i skapene her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig med alle innleggene her da :) Dere har vært savnet alle som en, de dagene dere ikke har skrevet, he he. Som du skrev Silver så er det vel ikke mange dager siden sist, men det virker bare sånn... he he.

 

Virker som dere kjører ett bra styrketreningsopplegg Nordlenning, jeg skal på ny økt i ettermiddag, i går var det hviledag fra styrketreningen for min del, gleder meg til å ta fatt igjen idag. Er så god trening at man blir hekta!

 

Silver: Takker for tips om pastaen, visste da at det kom noen gode tips fra den kanten :) Har spist litt ris i salaten ved middager, er det like "godkjent"? Bør jo ikke gå ned noe mye under 60 kg, for det gjorde jeg sist jeg slanket meg og da fikk jeg en del mindre hyggelige kommentarer og jeg mener jeg ser best ut ved 60 selv, så det så.. he he. Skal veie meg i morgen igjen.

Filminnspilling i 19 timer????? WOW, det kaller jeg en hektisk hverdag, hadde stupt i senga jeg da ja..

Hvor mange kg skal du ned nå? Skjønner den med å avstå fra alkohol en periode og det som er, samme som med skikkelige utskeielser i form av godterier det.. Husker da jeg var yngre og bodde på studentby, da var det fest hver eneste fredag og lørdag, kostholdet var ikke det sunneste og mosjonen besto stort sett av å spasere rundt i byen, til og fra butikken osv.. hvis man prøvde å forandre litt på ting, trimme mer osv hjalp det ingenting ettersom da helgen kom var det full fest igjen og det som hører med.. jeg la på meg mye de 2 årene der ja.. heldigvis er det andre tider nå og man både vet mer om kosthold og trening. En fest i ny og ne er jo artig, men 2 dager i uka gidder ikke jeg mer hvertfall, he he.

 

I går spiste jeg kyllingpai med grov bunn, en stor salat bestående av ruccolasalat, andre salatblader, tomat, agurk, rødløk, fetaost og noe olje + ris. Var nydelig middag og veldig mettende.

 

Kris83: Ååååå, en skikkelig motivasjon for å trene ja, en snacksy julebord kjole! Slike bilder i hodet kan virkelig hjelpe når man har planer om trening og sunt kosthold, som Silver sa så bør du hvertfall være veldig stolt over å ikke ha lagt på deg etter røykeslutt, FOR det gjør de fleste! Stjerne til deg :) Før du vet ordet av det har du det ikke bare i munnen, men også i bena, he he!

 

Nordlenning: Flott opplegg, tenker meg du våknet opp skikkelig støl i går, he he. En ganske behagelig følelse egentlig. Klar for ny økt idag?

 

Skal på kafe med en venninne etterhvert jeg, ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Jaddah..! Ny styrke-økt i dag etter full dag på sykehuset i går og "hviledag". I dag trente jeg litt utenom opplegget, men ble veldig fornøyd med økta. Trente lår, biceps og rygg. Er så sliten nå at jeg har mest lyst til å stupe i seng! -men da kommer jeg vel til å våkne klokka 5 så skal prøve å holde meg oppe hvertfall til klokka ti :)

 

Jeg har meldt meg på Zumba i morgen. Håper det blir en bra økt, så kan jeg ta helg med god samvittighet (men uten store utskeielser!).

 

Veiedag i morgen for noen av oss! Good luck :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Nordlenning: zumba ja, det er liksom blitt den nye "hotte" treningsformen :) det er veldig mange som syns det er utrolig bra trening, så du får gi oss en tilbakemelding! jeg har aldri prøvd det faktisk, men det frister jo litt når så mange liker det.. så det burde vel prøves ut, jeg vet de har zumba-timer på elixia.. høres ut som du har fått et bra styrkeopplegg! jeg vet hvor mye tid og energi det tar med det studiet du er på, så HATS OFF til deg som klarer å kombinere det med såpass mye trening, det er det virkelig ikke alle som klarer!!

 

V05, det virker som om du har stålkontroll på kostholdet såvel som treningen! ja, ris er bra det også, men når du først spiser pasta og ris så ta fullkornsvariantene som har lavere GI (det gjør du sikkert allerede, så det trenger vel egentlig ikke nevnes).. da holder blodsukkeret seg mere stabilt enn når man spiser hvit ris/pasta/brød osv, så selvom det er omtrent samme kaloriinnhold så er det jo veldig mye bedre med fullkorn.. det hvite består jo av veldig mye stivelse og sukker, så selvom man trener mye og trenger karbohydratene så er det jo selvfølgelig viktig å velge de riktige typene, og også å spise det i moderate mengder såklart.. det viktigste i hvert måltid er vel egentlig å få i seg både det sunne fettet, proteiner (vi skal jo tross alt bygge muscles her;) ) og så de langsomme karbohydratene da.. men som sagt, virker som du har full kontroll på dette allerede, og det vises jo på resultatene dine også!

Jeg skal ned til rundt 58kg tenker jeg.. så det er 6kg det! skal være fornøyd når jeg kommer meg under 60.. hvor høy er du egentlig?

Foresten, tenkte å kanskje prøve ut en av Jillians dvd'r, hvilken anbefaler du?(jeg vil ha den hardeste!) og: hva trenger man av utstyr til den? (trenger man mye plass å boltre seg på?det har nemlig ikke jeg i ministua vår!)

 

Lykke til med veiedag imorgen jenter!! krysser fingre for gode resultater !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset igjen Silver! Skal velge fullkornsvariantene, har nemlig brukt uncle bens av risen som jeg bruker i salat.. men neste gang velger jeg rett :) Leste nemlig idag at hvit ris og pasta lett legger seg på magen og også er ett dårlig alternativ for huden (kviser o.l.), så nok en god grunn til å velge fullkorn, he he.

 

Idag har jeg trent 2 timer i styrketreningsrommet. Ble 2X20 min intervalltrening på tredemølle, 10 min på sykkel og resten på styrketrening av hele kroppen. Fornøyd med det :) Mulig jeg trener dvd i morgen eller drar på styrketreningsrommet. Er det veldig dumt å trene styrke 2 dager på rad? Blir pause uansett på søndagen...

Vil gjerne ha gode tips her, er så ivrig når jeg er så godt i gang, har lyst å gjøre noe så ofte som mulig :)

 

Silver: Har bare trent den ene dvden til Jillian, enda ikke begynt på de andre to etter at jeg ble hektet på treningsrommet, he he. Den jeg trente sist heter "Banish fat boost metabolism", utrolig bra dvd! Trengte bare treningsmatte der og litt plass, men ikke en dansesal liksom, mye som blir gjort på stedet, jogging, sparking osv. En annen dvd jeg har av henne er "No more trouble zones" og der trenger man hvertfall håndvekter ser jeg på bildene. Spent på å prøve den også. Tilslutt har jeg den kjente 30 day shred, har ikke prøvd den ennå.

Jeg er vel 167cm tenker jeg, fikk ikke veid meg idag, neste mulighet blir tirsdag...

 

Ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Ok,takk for dvd info, har litt lyst å prøve det ut nå som vinteren setter inn:) ikke blitt noe trening på meg idag (foreløpig hvertfall), bare halvannen times powerwalk..men det er da noe..har ikke fått veid meg idag jeg heller:( vi er faktisk like høye, jeg er 167 KOMMA FEM (den siste halve der er viktig!) hehe.. og så har vi jo samme vektmål da.. når det gjelder styrke, du spurte om det er dumt å trene det 2 dager på rad.. jeg skrev litt om det ett par innlegg lenger ned faktisk.. hvis man skal trene styrke så og si hver dag så må man dele opp muskelgruppene (sånn som nordlenning ogsa gjør)..man skal helst ha minimum 48 timers restitusjon per muskelgruppe..(med unntak av mageøvelser - den takler en real trøkk hver dag) så hvis du trente hele kroppen, og ALLE de store muskelgruppene idag,så ville jeg ventet 2 dager før jeg gikk på igjen.. derimot, hvis man trener "lett styrke" så er det ikke så farlig om du gjør det 2 dager i rad.. det er mere hvis du trener skikkelig tungt, og flere ulike øvelser på samme muskel, at den er avhengig av hvile så så lenge.. ah,apropos det, ser såå mange jenter/damer på treningssenteret, som sitter og dytter på apparatene som om det skulle vært det letteste i verden, de feller ikke en svettedråpe en gang..! da tenker jeg bare "hva gjør du her egentlig.." det er jo totalt poengløst! skal det trenes skikkelig styrke så gjelder det å peise på så tungt man klarer, det er da musklene pushes max og man får resultatene deretter.. men jaja, det er jo ikke min business hvordan andre folk trener.. :) (selvom jeg får bare LITT lyst å blande meg,hehe)

jenter, ha en fantastisk helg!! er det store planer ute og går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Endelig helg! Hadde en bra dag på sykehuset i dag, lærte masse nytt, og ble (om mulig) enda mer sikker på at yrket er riktig! Har aldri vært i tvil da, men det er gøy å få det bekreftet. Har blitt litt hekta på hjertet i det siste.. kanskje jeg skal spesialisere meg i det?! Men jeg syns jo at alt innenfor medisin er gøy, så jeg ombestemmer meg annenhver uke :)

 

Da jeg stod opp i dag tenkte jeg at jeg skulle droppe treningen i dag. Var så sykt trøtt, og ville bare at det skulle bli helg og sofakos så fort som mulig. MEN jeg dro... haha, vet dere hvorfor? Fordi det var så travelt på sykehuset at jeg glemte å melde meg av timen.. så da må man jo dra! Hehe.. ja, du lurer på hvordan Zumba er. Tja.. jeg vet ikke om det bare var fordi instruktøren ikke var så flink eller fordi programmet ikke var så bra, men jeg ble nesten ikke svett! Maxpuls 130 liksom... det er litt kjedelig når man liker å svette på trening. Men i forhold til at jeg hadde tenkt å ligge på sofaen var det jo en bonus å bare få rørt seg litt. Og det var litt gøy å svinge på hoftene og danse litt linedance. Haha.. så timen er bra hvis man bare vil ha en lett økt. Vet ikke om jeg kommer til å dra på den igjen, kanskje en dag jeg er slapp og vurderer å ikke trene i det hele tatt :)

 

Nå skal jeg lage mat med et par venninner. Vegetar-lasagne! Sammen med hvitløksbaguetter og vin blir det nok endel kalorier, men jeg skal koose meg! Har spist sunt og trent endel denne uken, så det er fortjent! Gleder meg :)

 

Og jeg har skikkelig lyst på en fest i morgen!! Litt alkoholiker-tendenser her?? Vet det betyr mange kalorier, men ingenting slår en skikkelig fest! Er noe av det morsomste jeg vet! Hobby-alkoholiker med andre ord :)

 

Kos dere i helgen jenter, det skal hvertfall jeg gjøre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver: Ja, jeg leste det innlegget ditt lenger opp og det var det jeg tenkte på... at jeg bør vente egentlig 2 dager før jeg trener styrke igjen.. OG jeg er en av de som virkelig presser på til jeg ikke klarer mer :) Skjønner hva du mener med de som bare kjører på uten å merke noe, da har man for lette vekter ja, he he. Liker selv å kjenne at jeg ikke klarer mer, er jo det som er poenget med treningen, at man er sliten og svett. Den plankeøvelsen for magen er jo knallbra, man kjenner liksom at magen nesten vibrerer når man holder på, digger den!

Får se hva jeg gjør i morgen, kanskje det bare blir kondisjonstrening der borte med tredemølle og sykkel og eventuelt noen mageøvelser, hvis jeg ikke heller velger dvd. Merker at når jeg har treningsrom 5 min gange fra der jeg bor er det lettere å velge det alternativet. Liksom litt luksus :)

 

Nordlenning: Du fortjener nok en koselig kveld med venninner, du har jo stått på hele uken med både jobb og trening! Velfortjent! Har hatt lyst å prøve Zumba selv, men jeg liker også å svette når jeg er ferdig.. hm.. var det mange vanskelige trinn? Det er nemlig der jeg detter av.. hvis koordinasjonen blir for vanskelig.

 

Planene for helga er ikke mange, har arbeidshelg.. så da blir det ikke de store tingene utenom det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det jammen vært høy aktivitet siden sist! Så gøy :)

Ja, folkens, det er faktisk en skikkelig motivasjon å tenke på at man skal inn i en fin kjole om ikke så lenge. Imponerende av deg, silver, å begynne å gå til jobb! Det har ikke jeg mulighet til, hadde aldri i verden rukket jobben da! hehe (B-menneske til de grader!) Men jeg skal sette inn et ekstra gir, og gleder meg til å se resultatene komme nå fremover :)

 

v05: jeg er enig med silver om dette med restitusjon, jeg mener å ha lest et sted at man skal ha like mye hvile som tid man merker stølhet. Så hvis man er støl i en dag, skal man hvile en dag, og hvis man er støl to dager, hvile to dager osv... og det er jo logisk i forhold til at jeg vet at musklene først brytes ned, og så bygges opp igjen. Og hvis man "stopper" dem på veien opp igjen, er man jo like langt!

 

Kos dere masse i helgen (med måte selvfølgelig!)

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

ÅÅ, det ble en nydelig vegetar-lasagne, etterfulgt av "Music and lyrics". Jeg elsker den filmen! Drakk litt vin, og spiste en kvikk lunsj.. v05!! -jeg har blitt hekta på kvikk lunsj etter at du begynte å snakke om det! Hehe.. har aldri vært så glad i det tidligere, men nå! Og dessuten er det mye bedre å kjøpe en kvikk lunsj enn en pose med smågodt som jeg alltid har gjort tidligere. Tror det blir mye færre kalorier.. for da holder man seg liksom til den ene.

 

Har planlagt i starte dagen i morgen med en treningsøkt med en venninne. Ingenting er bedre enn å starte en lørdag med å svette litt! Resten av dagen kommer til å føles max deilig :)

 

God lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Hei hei jenter! Jeg er oppe, har spist frokost og drukket kaffe. Skal til Friskhuset snart for å varme opp, og trene bryst, triceps og mage. Men dette innlegget her skulle egentlig ikke handle om meg.. jeg ville bare fortelle at jeg er så sykt imponert over v05!! 2 timer egentrening på et treningsrom er det bare å bøye seg i støvet for! Jeg blir stadig imponert over dine bragder, så bare stå på videre v05, du inspirerer meg til å komme meg på trening :)

 

OG Silver! Tenk at du skal gå 45 min. til OG fra jobb! Jeg syns det er en utrolig god plan. Jeg kunne nok ikke gjort det selv.. men jeg tror at du vil merke at det hjelper veldig! Jeg har en venninne på studiet som begynte å gå til skolen.. ca. 50 minutter! Og hun merket det godt for å si det sånn.. først og fremst merket hun det fordi hun ble sulten allerede klokken halv ti, hehe.. men forbrenninga økte jo (og hun måte stå tidligere opp..), men jeg tror det er gull verdt å gå så langt to ganger om dagen. Ja, forresten... bare for moro skyld har jeg gått med skritt-teller de siste dagene. Det er jo helsemessig anbefalt å gå 10 000 skritt hver dag, og det gjelder alle, enten de skal ned i vekt eller ikke. Men jeg innser jo nå at det er mye! Jeg trodde at jeg gikk mye i løpet av en dag på sykehuset, men jeg ser jo nå at selv om jeg er på jobb og trener på ettermiddagen kommer jeg ikke opp i 10 000! Og verre er det at jeg nylig hørte at hvis man skal ned i vekt anbefales 17 000 skritt! Jeg har ikke sjans.. men jeg trener jo endel styrke nå, så jeg satser på at forbrenningen vil øke ved hjelp av muskler, slik at det veier opp for de skrittene jeg ikke går... og jeg ønsker jo ikke gå noe særlig ned i vekt lenger heller, men tenk at 10 000 er en anbefaling uansett!

 

Hva tenker dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Ja, 10.000 skritt er ganske mye, det er ca 1 1/2 time gange det! (jeg tok på meg skrittelleren på vei til jobb - en vei var 45 minutter og ca 5000 skritt), men det er klart at hvis man har en jobb hvor man også rører på seg mye, så "holder" det sikkert med ca 40-60 minutters gåtur om dagen, i forhold til hva som er anbefalt.. da bør man være oppe i 10.000..

for oss som skal ned i vekt derimot så må vi kjøre på litt ekstra;) og for sånne som v05 som går så mye turer med hundene,så er jo det en genial måte å komme opp i nok skritt på! Men Nordlenning, nå som du er medlem av et senter, kan du ikke bare kjøre en halvtime på tredemølla eller ellipsemaskinen enten før eller etter styrketreningen? da får du jo litt av den forbrennende kondistreningen, og i tillegg til styrkeprogrammet ditt så blir jo det helt optimalt!

 

Jeg leste i en artikkel om det at for å oppnå best mulig forbrenning burde man ta styrketreningen først, for da hentet musklene energien fra de karbohydratene som ligger lagret (og som kjent ved styrketrening så er det superviktig å ha inntatt karbohydrater for å få best effekt), men når man deretter går over til cardio-treningen så er det ikke så mye karbohydrater "igjen" og da tærer den på det lagrede fettet istedet.. så i den teorien så er det best og heller bare kjøre kort oppvarming før styrke, og en lengre kardi-økt på etterpå.. høres vel litt logisk ut, gjør det ikke? men det er jo mange meninger om alt såklart..

 

Det har egentlig vært utrolig deilig å legge inn den gåturen til/fra jobb, jeg kjenner at det er utrolig digg å bare skru opp musikken i ørene,komme seg ut i den friske kalde luften og få litt "alenetid" for man skal jobbe!og jeg er (som Kristine) det mest ekstreme B-menneske, men jeg står egentlig bare opp en halvtime tidligere - og så prøver jeg å være litt ekstra effektiv på morningen.. det er verdt det! og Nordlenning - det motiverte litt ekstra det du sa om venninnen din,så takk!

Jeg trener fortsatt like mye, men jeg merker at nå som jeg har parkert scootern for vinteren (buhu) er det litt mere tiltak å komme seg til treningssenteret FØR jobb,sånn som jeg har gjort helt frem til nå.. :) litt kjipt.. jeg liker nemlig best å ikke være der på kvelden når alle tredemøller og maskiner og vekter er opptatt (det er så vanvittig stappa der inne)..men det må jeg bare finne meg i nå! nå har jeg gått nesten 1 uke uten dansing og jeg kjenner jeg har abstinenser! skal ned å ta en danseklasse nå, kan nesten ikke vente! har blitt for lite trening denne uken, bare 10 trimpoeng..må komme mye sterkere tilbake neste uke, det er for dårlig,kan ikke huske siste det ble så lite..men jeg unnskylder meg med at det har vært en vanvittig hektisk uke..

 

hvordan gikk det med veiedagen deres igår jenter, for dere som gikk på vekta??

Kristine,hvordan går det med treningen,kommer du deg dit etter jobb?

 

Ha en fortsatt nydelig helg alle sammen, selv deg v05 som bare skal jobbe! (stakkar)

stor klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble liggende på sofaen stort sett hele dagen i går. Slapp og dårlig, så da lyttet jeg til kroppen og tok det med ro. Borte fra jobb også, føler meg fortsatt ikke helt bra idag da, men kanskje bitte litt bedre? Håper jeg kvikner til..

 

Tusen takk for flotte ord fra deg Nordlenning, jeg føler at jeg er ganske i siget nå om dagene og trives veldig godt med det! :) I går ble det derimot en kosedag, uten at jeg spekulerer noe over det, tror jeg har fortjent det og idag er det søndag og sunn dag igjen :) Spiste 2 kvikk lunsj (hekta jeg også Nordlenning :) ), tortilla chips og dip. Spiste ellers sunt resten av dagen, så dette ble en liten kveldsavslutning. Var godt, men ikke ekstremt godt liksom.. he he. Når jeg ble liggende på sofaen var dette det beste alternativet for meg akkurat der og da, med Sex og Singleliv 2 på dvd i tillegg, herlig!

 

Skritteller kan være skikkelig motiverende, jeg kjøpte den fra Grete Roede da jeg slanket meg 15 kg vinteren/våren 2009. Satte meg klare mål utifra den for hva jeg skulle gå og da var det bare å gå på, he he. Går mye på jobb jeg da, så fikk veldig mye gratis derfra de dagene jeg jobbet. Den jeg hadde viste også antall kalorier, så da ble det ekstra motiverende!

 

Silver: Høres veldig rett ut det du skriver om kondisjonstrening etter styrketreningen.. bør jeg prøve neste gang, i morgen tenker jeg. Jeg bruker å ta 30-40 min kondisjon før styrketreningen og deretter kanskje 20 eller litt mer kondisjon etter styretreningen. Dette avhenger jo litt av hvilke apparater som er ledig og sånn..

Du er nå kjempeflink som labber i vei til jobb 45 min på morgenen! Det er jo slike endringer i hverdagen som ville gitt deg gullstjerne fra selveste Kari Jaquesson :)

 

Har dere sett det livsstilsendrings programmet med Jillian forresten? Synes hun er skikkelig flink og får virkelig deltagerne til å tenke rett også med tanke på risikoen for sykdommer som diabetes. Det var ett av de programmene jeg var innom i går på min sofadag, i tillegg til diverse Top Model program, he he.

 

Ha en fin søndag! Klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Ja, det har jeg faktisk hørt før, -at man burde trene styrke og deretter kondis. Men jer alltid så sliten på slutten av styrke-økta at det er hardt å komme seg i kardio-trening! Men jeg skal prøve. Har hørt om det før, og det er jo logisk at det er lurt.

 

I går skeide jeg litt ut.. kontrollert utskeiing riktignok. jeg startet jo tross alt lørdagen med trening, så det føltes greit! Spiste lunsj ute så middag meg venninnene, så flytende sjokoladekake(!!) til dessert, etterfulgt av noe snop. Jeg var nødt til å snikveie meg i morges siden jeg var så nysgjerrig på hva utskeielsen hadde ført til, men overraskende nok veide jeg mindre enn tidligere! Håper det holder seg der selv om jeg skal spise pizza nå, -og kino i kveld :)

 

Håper dere har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hei hei jenter!

 

Da var det ny uke og nye muligheter, jeg regner med alle er klare for nye flotte treningsprestasjoner og fantastisk kosthold??:)

Jeg har for min del hatt en super helg, med både trening og lange turer i det nydelige været - og som jeg har lovet meg selv: null alkohol! jeg hadde derimot en liten utskeielse på fredag (spiste sjokoladebolle, OG pizza! måtte ut å gå tur i 2 timer etterpå,fikk så dårlig samvittighet) så jeg var litt nervøs før at jeg kanskje hadde gått opp litt, MEN!! igår gikk jeg på vekten hjemme hos min mor - ned 1 kg den siste uken! veldig happy med det:) så da var målet hakket nærmere.. tydeligvis er ikke en utskeiing innimellom noen større fare, det så jo du også Nordlenning! det stemmer nok at det kan booste forbrenningen.. så da håper jeg det fortsetter å gå nedover med vekten :)

v05, god bedring, håper formen er bedre! er så dritkjipt å være syk, og hvertfall når man ikke får trent! verste jeg vet..

 

God uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

skjer a jenter? stille på fronten, plutselig kom det ingen lyd (eller "skriv" rettere sagt) fra noen!;) jaja, håper alle har bra dager og at ting går som de skal!

klapp på min egen skulder: sittet fire timer på cafe med en venninne, omringet av fristelser men jeg holdt meg til en kopp te og en pepsi max :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt internett på mobilen de seneste dagene og der fungerer ikke denne siden. Nå er mitt nye modem installert og jeg er online igjen ;)

 

Oppsummering av uka: Mandag 2 timer trening, Tirsdag 1 time trening, spiste naturgodteri (frukt og nøtter dekket av yoghurt) og ble kvalm.. de er sinnsykt gode, men spiser man for mye blir man uvel.. Onsdag: Treningsfri. Torsdag: Over 2 timer trening. Dvd med Jillian i 40 min, annen dvd med Jane Fonda i 25 min og deretter 1 t og 10 min på treningsstudio! Wow, skikkelig knalløkt i går.. herlig! Idag er det treningsfri og kosedag med sjokolade og potetgull :) Koser meg med det faktisk og unner meg det ettersom jeg har trent så bra denne uka. Ny treningsøkt på søndag igjen, blir bra!

 

Gratulerer med -1 kg!!! Herlig!!! Du er vel bare super motivert for å kjempe på nå Silver? :) Synes det er knallbra gjort med 4 timer på kafe og ikke skeie ut, du fortjener en skikkelig god klap på skuldra for den ja!

 

Ha en fin helg jenter! Håper alt går som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

.. har bare vært veldig opptatt/bortreist. Har dessverre spist aaalt for mye i helga, søren og!! Er så demotiverende ;) Får bare gi full gass denne uka og være flink! Men nå må jeg sove.. skulle bare si fra at jeg er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

godt å se det er littegrann liv her.. ! plutselig var alle borte, jeg begynte nesten å lure på om det var noe galt med pc'n min eller noe ;)

 

fantastisk innsats, v05, WOW!! du er kjempeflink og fortjente virkelig å skeie ut litt når helgen kom!

 

Nordlenning, oufff, vi er i samme båt.. denne helgen har gått over stokk og stein og nå sitter jeg med en helt eleeendig og råtten samvittighet :) jeg som var så happy for den kiloen som gikk av, den har nok kommet på igjen nå!!

 

æsssjjj!! blir så forbanna på meg selv.. jeg var nemlig ute igår, på tross av mitt selvpålagte alko-forbud.. og jeg spiste både fyllemat og sjokolade og det ene og det andre, ga rett og slett helt f**, og nå kan jeg bare angre.. neste uke kommer til å bli ekstremnazi for min del, for å ta igjen for denne helgen..dritt!! nei nå er jeg skikkelig sur. blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle som sagt skeie ut litt fredagskvelden, men det ble jammen meg lørdagskvelden også + litt chilinøtter og sånn naturgodteri i går :) Lettet litt på samvittigheten ved å trene på treningrommet 1 times tid.. Vekta idag viste 62 kg.. mot 61 sist jeg veide meg. Tviler på at jeg har gått opp 1 kg, men uansett var det litt dumt å havne utpå slik, at ikke en dag var nok liksom.

 

Fredag spiste jeg (hold dere fast ;) ): Tortilla til middag, 2 lefser bare da, karbonadedeig og masse salat i, veldig godt. Drakk julebrus til!! I tillegg spiste jeg resten av kvelden en stor plate med Walter's mandler, en pose tortilla chips og dip + drakk mye mer julebrus. Hurra for en kaloribombe, på EN kveld! HJELP!

 

Lørdag: Frøbaguette med smør, ost og skinke fra bensinstasjon, en pakke med julemarsipan stenger (5 stk kanskje), tortilla chips og dip... restene fra tortillaen til middagen, 2 lefser med mye salat og karbonadedeigen. I tillegg en del naturgodteri og chilinøtter. FY F..!!!! Kan dere tenke dere for en kaloribombe dette var????

 

Så en liten trøst til Nordlenning og Silver, blir ikke sjokkert over hva dere har spist, det skjønner dere sikkert når dere ser mine mengder? :) Det verste er at man merker hvor fort det er å fortsette neste dag, spesielt hvis ting ikke er helt som de skal.. snakker bare litt sånn "love trouble" og da er det ikke salat og trening som er øverste prioriteten min, MEN i går bestemte jeg meg for at jeg SKULLE på treningsrommet og det klarte jeg, hurra! Ny runde dit idag også, få ut litt frustrasjon og energi!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nemlig det som går rundt i hodet mitt akkurat nå..., har såååååå lyst på det, spesielt de pepperkakene med smør i rødboks..

 

Har flere ganger nesten sendt textmelding til moren min om hun kan handle med seg dette når hun er på butikken... hjeeeelppp.. tror det blir en hard adventstid, men får vel bare nyte førjulstiden og heller ta meg ekstra i nakken i januar, for en ting er i allefall sikkert.. det er tvilsomt at jeg klarer å holde meg på hverdagene i desember :)

 

Tror jeg pakker treningsbaggen og skynder meg på treningsrommet jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Virker som vi alle stiller ganske så likt etter helga ja.. fysj :) I dag har jeg hvertfall trent! Men en så katastrofal helg ødelegger motivasjonen litt. Heldigvis har jeg et par venninner her som alltid vil på trening, så det er lett å hive seg med. Ellers hadde jeg ALDRI kommet meg avgårde. Elendig selv-disiplin.

 

Er så irriterende at en helg kan være så ødeleggende.. men hvis jeg skal snu det til noe positivt, var helga mi faktisk ekstremt koselig! Var hjemme hos samboeren min (4 uker siden sist), og vi koste oss max! Dessverre betyr det også mat.. men ærlig talt var det nesten verdt det. Vi lagde til og med sushi! Det er jo relativt sunt også.. -bare synd jeg spiste ostepop og sjokolade etterpå ;) og pannekaker til frokost, haha!

 

Og jeg tror heller ikke det blir lett frem mot jul. Julebord, besøk, avslutningsfester, bursdager, lege-middager og masse venner som inviterer på kake midt i uka.. nei og nei. Moralen er at jeg må være flink til å komme meg på trening! Bygge masse muskler og håpe på at hvileforbrenningen skyter i taket :)

 

Ha en fortsatt fin uke jenter! Håper alle klarer å hente seg inn igjen (inkludert meg selv!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuhhh.. skjønte det jo egentlig da, idag viste vekta 61,2 og jeg er fornøyd med det ;)

 

Kom meg på trening i går, kjørte på for fullt med kondisjonstrening,svetten rant.. he he. 30 min på tredemølle, 3 min oppvarming, løp 10 min i strekk i 10,5 km/t, så 2 min rask gange (7km/t), 5 min løping i 10,5 km/t, 2 min gange 7km/t, 5 min løoing 10,5 km/t og 3 min gange tilslutt.. Syklet 10 min på sånn fatburner program, knallhardt. Forbrant tilsammen 450 kalorier i går på kondisjonstreningen. Trente også litt bryst og mageøvelser. Har fått en strekk i høyre del av magen som gjør at det er utrolig smertefullt å ta sit-ups, så måtte droppe det :) Tok heller noen plankeøvelser.

 

Spiste en god middag hos foreldrene mine, inneholdt nok en del kalorier, men spiste bra ellers på dagen, så gikk nok opp i opp. Fornøyd med det! Idag er det aftenvakt for meg, så de store utskeielsene klarer jeg å holde meg unna :)

 

Har litt samme plan som deg Nordlenning, tenker at hvis jeg klarer å trene jevnt igjennom adventstiden/julen så klarer jeg alltids å ikke legge på meg mange kg.. det skal jo faktisk fungere slik. Presser man seg litt ekstra på trening, kan man sette seg på kvelden med god samvittighet og nyte julens gleder, he he. Tror også at man kanskje tenker litt annerledes hvis man trener og kanskje styrer unna de store kaloribombene noen ganger.. håper det hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...