Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest silversook

Det var bra statusoppdatering, BORTSETT fra røykingen da.. men noen laster må man ha?:D selvom du var utrolig flink som klarte å slutte, og jeg tviler ikke på at du kan klare det igjen! Men en ting av gangen.. (grattis med ny jobb også foresten!)

Veldig veldig positivt og hyggelig å høre at medisinene dine virker, det var gode nyheter!!

 

MEN.. skulle ønske at da du i høst mistet all motivasjon, hadde skrevet om det her!! kanskje vi kunne hjulpet deg, og klart å gi deg ny inspirasjon og motivasjon til å fortsette i et bra spor.. det er jo det vi er her for, og hjelpe hverandre BÅDE når det går bra, og ikke minst når det går som verst..det er jo da vi trenger hverandres råd og hjelp som aller mest! ikke alltid det hjelper selvfølgelig, noen ganger er ord nytteløst, men vi kunne hvertfall forsøkt.. så lov meg at hvis du får en sånn nedtur og demotivasjon igjen så skriv om det her inne!! så skal jeg gjøre mitt aller ytterste for å få deg til å tenke positivt og i riktig retning :)

 

tja,hva er mine statusoppdateringer da tro..

Jeg trener 5 dager i uken (omtrent som før), og da går det i mye hard styrketrening (med supersett uten pauser, syns det er effektivt for da svetter man skikkelig og får opp pulsen også!) og så kondisjon, både på tredemølle og ellipsemaskin (HATER fortsatt kondisjonstrening like mye, men det må til for forbenningen.. æsj) så jeg varierer mellom intervalltrening og lengre (litt roligere) joggeturer..

og så er det dansingen da, 2-3 dager i uken i tillegg til jobbene.. Så ting går igrunn i samme "tralten" som før, men vekten svinger allikevel opp og ned mellom 62,5kg og 65kg.. og målet er 59!! jeg har aldri lengre perioder som går dårlig, men jeg kan typisk ha en helg (hvis jeg er på tur e.l.) der kaloriinntaket går over stokk og stein, og så må jeg bruke hele uken etter på å trene det av meg igjen.. så jeg føler at jeg med jevne mellomrom ødelegger for meg selv, jeg har så utrolig lett for å legge på meg, uten at jeg helt vet hvorfor.. fører en veldig nøye mat-dagbok hvor alt registeres fra hver minste dråpe olivenolje til antall gram magerost, men likevel så kommer jeg liksom aldri ned mot drømmevekten.. men jeg gir ikke opp, jeg SKAL komme ned til 58-59kg, om det så skal ta 2 år!!

 

Så nå kan vi fortsette å kjempe sammen videre for å nå målene våre, vi har all kunnskapen som trengs, alt sitter i hodet og i viljesstyrken, jeg VET vi kan greie det!! tålmoooodigheeeeet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kris83

Så flink du er som trener mye styrke, Silver! Det er min dårlige samvittighet.. skulle ha trent mer styrketrening. Nå blir det gjennomsnittlig ca. halvannen time i uka med styrke, mot sikkert 10 timer kardio. Mål for neste uke: trene mer styrke!Jeg har lest mye bra om supersett forresten, det skal visst være veldig effektivt. Hvordan merker du fremgangen?

 

Reiste på SATS i dag morges, og fikk gjennomført halvanne time med trening. Vasket huset, vasket klær og byttet på senga da jeg kom hjem, så nå er et virkelig strøkent her, og jeg har fått brukt kroppen skikkelig :D Klar for en cool corona i kveld!!

 

Forresten, kan jo nevne at jeg har gått ned nye 200 gram. Det blir til sammen 2,2 kg på ca. 3 og en halv uke. Fornøyd!

 

Ha en super lørdag :)

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

.. du skriver at du driver og ødelegger for deg selv stadig vekk. Kjenner til hva du mener, absolutt! Men du, er du sikker på at du ikke ennå spiser for lite? Du trener jo veldig mye! Jeg spiser aldri under 1800 kcal, og jeg går jo ned, med mine 20 trimpoeng i uka.. Det går sakte, men det går ned! har du regnet på den kalkulatoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Jaaahh, da var helgen over..:D Jeg har karret til meg litt over 8 trimpoeng disse to dagene, men derimot spiste jeg også altfor mye igår så det skulle bare mangle at jeg fikk hentet det inn på trening.. Var ute og spiste på indisk restaurant (min stooore svakhet, heldigvis skjer det ikke ofte) men det er jo utrolig usunn mat.. fete sauser og nanbrød, ikke bra, men veeeldig godt!! Så det spørs om jeg har gått ned noe særlig denne uken, veide 63,7 igår morges..

Jeg vet ikke om jeg merker noe spesifikk fremgang styrkemessig med å trene supersett, men det er veldig effektivt i forhold til tiden, og så liker jeg ikke å stå å "henge" mellom settene! Føler at jeg får forbrent mere på den måten fordi jeg blir rett og slett drit sliten.. prøver å pushe på med tunge vekter, så tunge at når 3. sett er over så klarer jeg ikke engang å løfte vannflaska opp til munnen, hehe.. Deler opp treningene så jeg trener bein de dagene jeg løper lange (roligere) distanser, og så trener jeg overkropp/armer/skuldre de dagene jeg f.eks har trent intervaller (og er altfor sliten i beina til å klare å trene styrke på underkroppen)..

Jeg pleide å ligge på 20-25 trimpoeng før (og da spiste jeg ca 1900kcal om dagen) men nå ligger jeg som regel på gjennomsnittlig 15 i uken, så da har jeg også trappet litt ned på kaloriinntaket.. jeg prøver meg litt frem og ser hva som funker!

 

Grattis med 2,2kg på 3 uker - det er jo helt perfekt nedgang!! Supert!!

Håper du har hatt en super helg! Lykke til med kommende uke - og styrketreningen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Må jeg få be om litt motivasjon?

 

Jeg har over flere dager nå vært helt desperat, jeg har så lyst til å spise meg sprengmett og gomle i meg en kjempesvær plate med melkesjokolade.

 

 

Jeg har ikke gjort det ennå, men merker at hadde det ikke vært for at kjæresten min er hjemme idag, og han vet at jeg er rabiat etter sukker nå, så hadde jeg gått bananas på Jokern på hjørnet og handla inn til fråtsing.

 

 

Fint om noen her inne kan minne meg på hvorfor jeg ikke skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Ok Ok Ok, her trengs the rescuing! :D

 

Frk. Lettsomenfjær, jeg har vært der du er nå SÅ mange ganger! Jeg vet veldig godt hvordan du har det, og følelsen er jævli!! Først av alt: kjempebra jobba at du faktisk IKKE har gått på smellen enda, etter flere dager i det "moduset"! Så det betyr jo at det må være noe du forteller deg selv som gjør at du seirer over trangen til å fråtse? Alle har veldig forskjellige små ting som kan hjelpe i sånne situasjoner, og det er ikke sikkert at ting som funker for én, nødvendigvis funker for en annen.

Jeg har gått på sånne smeller maaange ganger, og følelsen jeg sitter med ETTERPÅ (etter å ha inntatt en halvkilo sjokkis og 1 kilo smågodt og en boks med is) er så gjennomborende grusom. Den er så vond at jeg kan sette meg ned på stuegulvet å hylgrine!! Så når jeg faller for fristelsen for å gå på Shell og klikke, så har jeg begynt å gi meg selv fem minutter til "selv-meditasjon" før jeg gjør noe som helst. Jeg setter meg på soverommet, og så visualiserer jeg den grusomme følelsen jeg kommer til å sitte med i etterkant hvis jeg faktisk gjennomfører godis-raiden. Og den dårlige samvittigheten som kan følge meg i to uker etterpå.. Det er IKKE VERDT DET!!!!!!

Nå vet ikke jeg hva som er dine personlige mål i forhold til vektnedgang, hvor lenge du har holdt på eller hvor langt du har igjen, men det kan hvertfall være lurt å skrive ned alle ting man kan glede seg over når man når målet og drømmevekten. Den listen veier nok rimelig mye mer enn trangen til søtsaker, hvis man virkelig tenker seg om.. Man må løpe i en time på tredemøllen for å forbrenne en ussel sjokolade, det er bare ikke verdt det!

Hvis man er skikkelig keen på søtsaker, så hjelper det å få noe annet å tenke på MED EN GANG! Det hender jeg tar mobilen min og går ut for en powerwalk mens jeg ringer bestevenninnen min for eksempel! Frisk luft og litt jenteprat, og vips, tre kvarter senere så kanskje ikke man er så keen likevel.. Eller, så kan man lage noe som er sunt men som likevel tilfredstiller søtsuget litt, for eksempel å kutte opp yndlingsfruktene dine, og strø litt mørk sjokolade over! Kjempegodt, og likevel ikke noe som sprenger kaloriinntaket.. Eller dra og tren!! Hvis man får kjørt seg en times tid på treningsenter (eller hvor som helst) så er det garantert at man IKKE vil ødelegge hele effekten av treningen med å dytte i seg godteri etterpå..

 

Man er nødt til å få lov til å unne seg littegrann usunt innimellom, eller så vil man før eller siden sprekke.. Men alt i moderasjon! Vær fokusert, tenk at du har viljestyrken som skal til!! Visse dager/uker vil alltid være tyngre enn andre, og da må man bare stoppe opp litt, og tenke etter hva som betyr mest for deg: og spise sjokolade, nyte smaken av den (som kanskje varer i fem minutter max?!), og deretter sitte å døøø etterpå fordi du er så forbanna på deg selv - ELLER, kjempe seg gjennom suget, GJØRE NOE MED SAKEN, og gå til sengs om kvelden, stolt som en hane, fordi man var sterk nok til å la være! Og den følelsen av mestring er priceless, virkelig... Vil du spise drittmat og legge på deg, og være misfornøyd med deg selv - eller vil du nå målet ditt og føle deg som best?? Hva er mest verdt for deg??

 

Jo lenger man går uten inntak av sukker (både i form av godteri/snacks, og også raske karbohydrater) jo mindre "craver" kroppen det.. Bare kjemp deg igjennom de stundene hvor suget setter inn, og du vil komme ut av det enda sterkere og med stoltheten i god behold! :)

 

Lykke til, håper det ordner seg for deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Silversook: <3 Tusen takk! For en fantastisk rescue!!!!

 

 

Jeg kom over det. Idag har jeg på meg pinetrange olabukser og ser faktisk ganske bra ut om jeg skal få si det selv - Det er motivasjon :D

 

Vanligvis når jeg blir sugen, så gjør jeg mye av det du sier, jeg går meg en tur, eller aller helst drar jeg på trening! Jeg trener faktisk endel på ettermiddagen også for å slippe å sitte i sofaen og bli fysen på noe digg, eller bare dytte i meg for mye mat. Og det funker jo!

 

 

Jeg begynte på GR i fjor, og tok av meg 7 kilo. Så tok jeg en lang pause gjennom høsten og vinteren (men klarte å ikke legge på meg noe, holdt treningen oppe, men spiste mer og mer usunt) også begynte jeg igjen nå for litt over en måned siden tror jeg. Husker ikke hvor mange uker jeg har holdt på, men jeg har iallefall tatt av meg 3 kilo og mistet noen centimeter :)

 

 

Målet mitt er nå 6 kilo unna, og jeg forsøker å ikke stresse med å nå det innen en viss tidsfrist - jeg regner med at jeg bør være ferdig til slutten av august, og regner også med litt stillstand.

 

 

Og du har helt rett ass - det hjelper mye å kutte sukkeret, det verste suget går over! Og når man blir kvitt sukkersuget og holder seg unna, så går man også veldig mye fortere ned!

 

Nå er det mandag, fredag er det veiedag! Tok beina fatt og gikk til jobb idag, en glimrende start på dagen. Med gåing til jobb og trening på ettermiddagen blir også søtsuget mindre, og ikke minst blir jeg skikkelig trøtt på kvelden. Det hjelper også :)

 

 

Uansett - tusen takk for reddende og gode ord ass. Det er fint å ha et forum man kan rope etter hjelp i når man er iferd med å ramle utfor og hive innpå småsjokolader. (Det er også merkelig, før var det alltid potetgull og dip jeg hadde cravings på, men etter at jeg begynte å slanke meg er det SJOKOLADE jeg vil ha. Alltid. Merkelig.)

 

 

Ha en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Her har det vært redningsaksjon på gang siden sist! Bravo :D All ære til deg lettsomenfjaer, som ba om hjelp! Og silversook.. Som jeg har sagt mang en gang tidligere, du er bare helt fantastisk! At du tar deg tid til å skrive alle de laaaange innleggene er så snilt.. Det er det tråden er til for! Dette skal vi klare sammen, jenter :) Oppturer og nedturer vet vi alle at vi får, og om vi klarer å utnytte hverandres sterke sider og backe hverandre opp, kommer vi i mål, det er jeg sikker på!

 

Her i gården har det vært step og styrketrening (jada!). Men føler ikke at jeg tok meg helt ut, selv om jeg brukte de tyngste hantlene de hadde i salen. Tror jeg må prøve å trene styrke i frivektsområdet i stedet for på gruppetimer.. Da kan jeg tilpasse det mer. Jaggu, tror jammen jeg skal sette meg ned og lage en plan allerede idag!! Jeg elsker å planlegge. Gjennomføringen er det verre med... men nå er jeg jo inne i en så god drive, at det må jo bare gå bra denne gangen!

 

Dagens positive: kjøpte meg nye fitness-sko! Hurra! Da slipper man kanskje beinhinnebetennelse..

 

Ha en fin en!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Jeg elsker Bodypump! Men det er kun en time som passer med min tidsplan på det SATS-senteret jeg trener på.. og det blir litt lite! Forresten, nå som sommertimeplanen starter snart, tror jeg de kutter ut den timen også.. Dritt! Nei, det er nok ingen vei utenom litt pumping på egenhånd! Er på vei inn på iform.no på nåværende tidspunkt for å sjekke ut om de har noen gode tips.

 

Motivert.no

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hehe, ja man må jo hvertfall gjøre et forsøk på å motivere - det er litt egenterapi også, når jeg skriver det ned så minner jeg meg selv på hvordan jeg selv må huske å tenke.. det er som Kate Moss sier: "Ingenting smaker bedre enn å være tynn".. vel vel, kanskje ikke riktig utsagn hvis man skal være "rollemodell" men whatever, dama har rett! Jeg vil heller føle meg flott enn å spise en sjokkis og føle meg fæl (SELVOM den smaker vanvittig godt der og da) så sånn er det med den saken!

 

Kris, det er lurt om du legger opp et opplegg med frie vekter, det er bedre å kjøre hovedsaklig på det, hvertfall i forhold til maskinene! Når du jobber med frie vekter så trener du flere muskelgrupper på en gang, selv når du trener "små" muskler som f.eks biceps, så får du også bra core-styrke! Hvis man sitter når man trener de foskjellige muskelgruppene så trener man veldig isolert på KUN den muskelen.. så man jobber automatisk hardere med hele kroppen med kettlebells og dumbells enn på maskinene.. så kjør på!! :D derimot så er det lettere å pådra seg belastningsskader o.l hvis man trener feil på løsvekter så det er lurt å være litt "føre var" og ta en PT time eller noe, så*man får rette instrukser.. så slipper man å risikere vond rygg eller annen dritt..!

 

Jaja, da var uken igang da dere, jeg er igrunn klar for helg igjen jeg altså.. startet hvertfall dagen med 3,3 trimpoeng før jobb, og har spist ca 1800kcal, så nå er jeg klar til å ta kvelden!

SOV GODT JENTER!

 

Lettsomenfjær: GLAD for å høre at du overkom trangen og klarte deg, bra jobba!!!

 

Hei,dette er mitt innlegg nummer 100 så jeg nå.. woho, så aktiv a gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

I arbeidsuka altså! Tida flyr.. :D

 

Tok meg faktisk i nakken og trente styrke før zumbatimen idag. Bryst og skuldre. Nå er jeg igang! Hurra!! Takk for treningstips silver, er helt enig med deg i at det er mer effektivt å trene med frivekter. Men.. jeg synes det er så skummelt å bevege meg inn på frivektsområdet med alle "bolerne". Får se om jeg tør etter hvert. Ellers har jeg hantler hjemme som jeg kan bruke. Og i morgen er det BodyPump!!

 

Ang antall innlegg, ser at jeg nærmer meg 300 jeg da.. nok et bevis på all tid jeg har brukt her inne tidligere, uten å komme noen vei.. Det skal ikke gjenta seg! Denne gangen skal det gå :)

 

Ha en fin kveld, jenter :)

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Ææsj, drit i bolerne, de ser jo bare teite ut allikevel.. Du er der for din egen del så bare tenk på deg selv og dine oppgaver :D eller så henter du de vektene du skal bruke og finner deg et hjørne ett eller annet sted hvor du kan holde på for deg selv! Smart at du kjører på hovedsaklig to muskelgrupper av gangen da, for da blir du ikke så fort lei! (siden du i utgangspunktet ikke er så glad i styrketrening mener jeg).. Da holder det med 15-20min før/etter din vanlige trening og så er du i mål på alle muskelgrupper innen uken er omme!:)

Idag fikk jeg ikke trent før jobb som planlagt, men jeg skulle danse i to timer på ettermiddagen.. Men jammen meg var jeg så slapp og seig at jeg ikke klarte å karre meg ned til ballethøgskolen (det skjer egentlig aldri at jeg dropper det!) og så ble jeg utrolig irritert på meg selv for da hadde plutselig dagen gått uten verken det ene eller det andre av mosjon.. Så jeg beina ned til treningssenteret etter min sene middag (egentlig veldig lite lurt å trene sånn rett etter middag, føler meg jo som en hval på land med 20 kg ekstra vekt på kroppen) men da fikk jeg haste-forbrent 600kcal helt på tampen før de stengte.. Puh!! Da fortsvant litt av den dårlige samvittigheten :)

 

Kos deg på bodypumpen imorgen! Hva slags time er det egentlig, er det tungt? Har fått med meg at styrke inngår men.. Jeg tar nesten aldri sånne saltimer, da er d såfall power pilates eller stretching.. Funderte på å begynne med det..hmm.. Noe å sove på:) god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Så flink du var som kom deg på trening likevel, det står det respekt av!

 

BodyPump er trening med vekstang, hvor man går gjennom de store muskelgruppene i kroppen. Man trener hver muskelgruppe så lenge 1 sang varer, og da stort sett uten pauser. Det er skikkelig effektivt! Jeg fulgte med på pulsen idag, og da lå jeg stort sett rundt 150 konstant, og det er ganske høyt når jeg "står stille". Timen finnes i både halvtimes og hel times variant. Skulle hatt flere sånn timer på senteret mitt! Presser meg selv alltid hardere på saltimer jeg.. dårlig til å trene effektiv styrke på egen hånd. Skal jobbe med saken da! I morgen er jeg booket på DanceStep, så tenkte å dra litt tidligere og trene armer først. Med oppvarming på mølla og styrke på biceps og triceps, er jeg fort oppe i 1 ekstra time, men det går jo så fort... dessuten har jeg godt av det!

 

Fortsatt positivt med nye sko, etter å ha testet de noen dager. Det er ikke alltid at nye sko er så gode med en gang, men disse er det!

 

Lettsomenfjaer: Are you hanging in there? :D

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

HALLO!

 

Bra noen spør etter meg! Joda, jeg henger med! Har hatt 2 travle dager, som også har inkludert helvetesmat.

 

I går var det tapas hos pappa (som går på lowcarbhelvete), og det var veldig vanskelig å finne ut hva jeg kunne spise og ikke egentlig. Tok ikkeno ost, men noen oliven og ting som var i olje (alt var jo i olje...), grønnsaker, vegetarting og serranoskinke, men aner ikke om jeg spiste helt sjukt mye eller ikke. Ble mett, så vil tro jeg dro på for mye.

 

 

Idag har det vært sommerfest på jobb med spekemat. Ikkeno salat unntatt et par cherrytomater, men de hadde lett- potetsalat, så jeg dro på med det. Har ikke peil idag heller på hva jeg har spist, jeg aner ikke hvor mange gram potetsalat det er med et par kladder :D

 

 

Så - jeg gruer meg vel litt til veiing på fredag. Og jeg kunne trengt å gå ned nå, siden det stod stille forrige uke!

 

 

Men trening har gått greit, jeg får mine 20 trimpoeng også denne uken :)

 

 

De neste ukene skal jeg ikke gå på besøk til NOEN ass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Forresten... denne uken er det Kriminologiske byvandringer i Oslo sentrum, jeg er veldig glad i historie, og spesielt byhistorie, så jeg har forsøkt å få med meg noen av vandringene.

 

Og da må jeg endre på treningsvanene mine - dvs - velge andre timer enn jeg vanligvis går på.

 

Men fyfaen ass! Det ER så mange dårlige instruktører der ute! Jeg syns det er kjipt at ikke jeg kan gå på en Puls-time på Sats og være garantert god trening, men må belage meg på instruktøren. Idag var en bomtur. Misforstå meg rett - jeg ble sliten, men jeg blir LANGT MER sliten av de timene jeg vanligvis går på.

 

 

Skli uttafor boksen er farlig ass :D Best å holde seg til minimalt med sosiale events (fare for feit mat) og normale treningstider (slippe unna dårlige instruktører...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Du er på plass, lettsomenfjaer!

Tenker at kanskje kroppen faktisk har godt av litt feit mat innimellom også jeg da.. innimellom all den sunne slankematen :D Du skal se du har gått ned på fredag likevel! Og hvis ikke så kan du alltids tenke som jeg har begynt å tenke i det siste; treningen er du flink med, og da har du jo oppnådd noe positivt, nemlig bedre form! Det er vel så viktig som maten :)

 

Jeg tar tidlig kveld idag, mye møtevirksomhet på jobben om dagen = sliten!

Kristineklem og god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

..instruktører. Jeg er helt enig med deg, det er mye variabel kvalitet! Jeg har funnet mine favoritter, og gidder faktisk ikke bry meg med å gå på timer jeg vet ikke er så effektive pga kjipern instruktør. Så hold deg til det vante som du vet funker bra, er vel konklusjonen vi kan være enige om.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

gosshh veiedag imorgen ja.. jeg er hypernervøs som vanlig.. selvom jeg vet at en uke kan ha godt kjempebra så vet man aldri med den der helvettes vekta allikvel.. den kan stå stille eller ha gått OPP, totalt ufortjent og av en uforståelig grunn.. det er vel da det er ekstra viktig å ta seg i nakken og bare fortsette å kjøre på, ikke la seg hemme av kjipe resultater.. på et eller annen tidspunkt så vil det snu! og DA er gleden enorm :D

 

JA, det er nettopp derfor jeg også er litt sånn ambivalent i forhold til saltimer,, har fvært på et par med bedriten instruktør, og det er jo ikke akkurat inspirerende! men man må vel bare prøve seg frem til man finner de timene (og instruktørene) man trives med..

 

Jaja, jenter, ha en GOD dag, vi "snakkes" vel imorgen, forhåpentligvis har alle gode nyheter!! :)

 

lettsomenfjær: ikke tenk på den litt fete maten, den brenner du av på trening lett som ingenting!! som kristine sier også, det er bare bra innimellom, det booster forbrenningen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Da er det snart helg igjen :) Denne helgen skal jeg gjøre absolutt ingen ting! Bare konsentrere meg om å få unnagjort trening og huslige sysler. Herlig med en hel helg uten planer! Man trenger det innimellom. Hva slags planer har dere for helgen?

 

Nå har jeg egentlig ikke innført veiedag, da jeg veier meg hver morgen, og så logger jeg hver gang vekta viser ned.. Men år jeg regner meg bakover til forrige fredag, så har jeg gått ned 400 gram. Kanskje den viser enda mindre i morgen? Hadde vært hyggelig å kunne skrytt av en halv kilo :) Men men... sååå nøye er det jo ikke, så lenge det går nedover på sikt! Sakte er jo bra, ikke sant jenter? :D

 

Rakk ikke å trene styrke før DanceStep-timen idag, men tar det i morgen, mellom jobb og spinning. Lover!!

 

Ha en fin kveld!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Veier du deg hver dag Kris83? Blir du ikke helt totalt forvirra av det? :D

 

Ble ikke Krav maga på meg idag, skulle være gradering og greier, men jeg har det vondt idag både psykisk og fysisk - fin blanding av en tøff dag pga et møte og noen tøffe tak jeg må igjennom fremover, og at jeg har vondt i leggen. Er virkelig ikke hypp på beinhinnebetennelse ass, så tar det rolig idag.

 

Er beinet bedre i morgen, tar jeg en tur på Pulstrening etter jobb.

 

 

Det hjelper sikkert ikke på vekta for morgendagen at jeg ikke får trent idag, men faen heller - fortsetter jeg med gode vaner, så går jeg vel for faen ned det jeg skal tilslutt..?

 

 

Helgen byr desverre på jobb søndagen, men jeg skal prøve å nyte lørdagen fordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Hver dag, ja! Føler ikke at jeg blir forvirret av det egentlig, mer at det er interessant å se hvordan vekta svinger avhengig av hva jeg har spist og hvilken ukedag det er. For min del ser det ut som om vekta er på det lavest omtrent midt i uka, og så står den stille noen dager, før det går ned igjen. Sånn har det vært så langt i hvert fall! Blir egentlig ikke demotivert om vekta står stille eller svinger opp innimellom, for jeg har jo nå sett at det går uansett nedover på sikt! Jeg hadde derimot blitt demotivert av å veie meg bare en dag i uka, og at det da tilfeldigvis hadde vært en av mine "tyngre" dager, for da hadde jeg jo ikke visst at vekta hadde vist mindre dagen før eller et par dager tidligere. Skjønner?? :D

 

Du må passe på deg selv, lettsomenfjaer! Både fysisk og mentalt. Om det er noe du har lyst til å fortelle mer om, må du gjerne gjøre det! Vi er jo tross alt anonyme her inne :) Uansett så får du tenke på at ting løser seg alltid, og når man har hatt en tøff dag, så er sannsynligheten stor for at morgendagen blir bedre. Det er jo fredag i morgen, for pokker! Og du har så rett innstilling, hold på de gode vanene, det nytter til slutt! Beinhinnebetennelse er så absolutt ikke noe særlig, har hatt det selv mange ganger.. men å bytte sko kan være lurt, eller eventuelt trene low impact en stund. Liker du spinning? Da belaster du jo ikke leggene i det hele tatt! Har selv tenkt meg på CyclingPulseIntervall i morgen, en supereffektiv time, synes jeg.

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Ned 600 gram fra forrige uke <3

 

Godt for motivasjonen det. Beinet føles bedre idag, så da skal jeg gå på trening også!

 

Og viktigst: det er FREDAG!!!!

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

ÅÅÅÅÅ!!! Nå er jeg SÅÅÅÅ sur!!!

Forrige lørdag veide jeg meg, 63,5kg.. idag veide jeg 64,7!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva faen?!?

OK OK, nå vet jeg egentlig at jeg må roe meg ned, vi har akkurat snakket om hvor mye vekten kan svinge opp og ned osv, men at man uansett over lengre tid vil gå ned.. men det er så forbanna frustrerende allikevel!! Nå har jeg ligget på rett under 20 trimpoeng og mellom 1700-1900kcal hver dag.. da skal jeg jo for f*** gå ned! Jeg kommer til å veie meg igjen imorgen og se om vekten viser noe litt hyggeligere.. det kan jo ha med salt- og vanninnhold i kroppen osv også.. (krysser fingre for at det er noe sånt som ligger bak..) Men snakk om å bli demotivert altså, 1,2 KILO OPP PÅ 6 DAGER?!?!

 

Okei, nå har jeg eksplodert fra meg littegrann, og vil selvfølgelig GRATULERE deg Lettsomenfjær, med super vektnedgang, fantastisk!! jeg får hente glede på dine vegne oppi min miserabelhet, hehe... men bra jobba!!

 

det er fredag ja, og jeg skal jobbe både lørdag og søndag.. æsj.. søndag er vel og merke bare en danse øving for en jobb, så det blir jo gøy da, men skulle gjerne hatt fri hele helgen (så jeg kunne trent i 16 timer og kanskje gått OPP LITT MER...hrmffff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...