Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest silversook

Du er flink, v05! Du er hvertfall godt igang:) Jeg har trent pilates i 10 år, er veldig glad i det! Ble introdusert for det da jeg bodde i Usa som 15åring, hadde aldri hørt om det i Norge på den tiden men jeg ble hekta! Har derimot ikke prøvd noe form for hjemmevideoer men det funker sikkert som bare det!!

Jeg har fått influensa (etter å ha vært frisk i hele 3 dager) så jeg er utrolig forbanna, får liksom aldri kommet igang med noe som helst.. men jeg har i det minste ikke særlig matlyst så det blir hvertfall ikke for mye mat oppi det hele.. gleder meg til jeg også kommer ordentlig igang med treningen.. og til jeg ser at vekten går nedover igjen!! Jeg har faktisk ikke spist så mye i jula, jeg unnet meg litt ekstra på jualften og 1.juledag, men bortsett fra det har jeg spist ganske normalt så jeg er irritert på meg selv for å ha gått opp.. men det er vel kanskje fordi kroppen er vant med mye mere fysisk aktivitet enn hva den fikk i romjula.. :-/ jaja... soon back on track!

 

Bra at du klarer å variere treningsmetodene dine, det sørger for at kroppen hele tiden gjør fremgang og ikke stagnerer :) ha en fortsatt fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar

Bare en kort oppdatering her.. har trent nærmere 2 timer idag!! Juhuuuu!!! :) Forbrant 400 kalorier på tredemølle + at jeg kjørte styrkeøvelser på hele kroppen. Herlig! Hadde så lyst på noe godt etterpå, men har klart meg i kveld :)

 

Mer i morgen :) Klem klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg jobbet og derfor har det kun blitt turer på meg og ingen trening. Har i tillegg koset meg med sjokolade og potetgull, men idag er det mandag og jeg har både spist sunt og i tillegg til tur har jeg trent 1 time aerobic/styrke ;) Herlig!

 

Hvordan går det ellers her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Hei jenter!!

Hvordan går det med dere?? Jeg har jo ikke vært her inne på evigheter, rett og slett fordi jeg ikke har fokusert på vektnedgang. Kanskje dere husker det jeg sa før jeg "forlot" dere om at jeg egentlig hadde nådd en vekt jeg var fornøyd med, og ville ta en pause fra disse forumene. Vel, jeg veier fortsatt det samme som da og er selvfølgelig fornøyd med det! Har en BMI på 19,8 nå, og alt jeg leser på nett forteller meg jo at jeg ikke trenger å gå ned mer i vekt. Men skal jeg være ærlig kunne jeg tenkt meg enda litt slankere lår.. (jeg har alltid hatt kraftige lår mens midjen har vært relativt slank i forhold). Hva syns egentlig dere om dette med BMI?? Skal man stole på BMIen og tenke at det bare er jeg som ikke lenger klarer å se mitt eget speilbilde objektivt, eller skal jeg stole på det jeg ser? Hva er egentlig vanlig omkrets på lår, og hvordan måler man? Jeg målte på det absolutt bredeste, og lot målebåndet ligge løst utenpå huden (uten å stramme), og målte da 56,5 cm. Vet dere.. når man fokuserer litt for lenge på dette med vekt begynner man etterhvert å bli litt forvirret i forhold til hva som egentlig er normalt, og jeg er nesten redd for å bli for tynn uten å se det selv. Selv om jeg ser i speilet at jeg har mer å ta av!

Jeg trenger svar! Er det bare jeg som ser feil i speilet eller har jeg lov til å prøve å gå ned to kilo?? Det er selvfølgelig umulig for dere å svare på, det skjønner jeg, men hvilke tanker har dere angående dette? Har dere noengang tenkt noe lignende?

Klem fra Nord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Velkommen tilbake, Nordlenning;)

Så flink du er som har opprettholdt vekten, det er jo det som er selve utfordringen etter vektnedgang, så grattis med det !

BMI er bare en "pekepinn", ikke noe fast fasit. For eksempel så finns det jo bøttevis med toppidrettsutøvere som har BMI på nesten 30 (og alt over 25 regnes som overvekt!), men dette siden de har så utrolig mye muskler og lite fett. Så det å å stole helt på BMI blir litt feil i utgangspunktet.. Har man derimot en BMI på under 18,5 som er litt sånn "gyllen grense" for normalvekt, så burde man kanskje se seg en ekstra gang i speilet og tenke seg om en gang til før man vurderer videre vektnedgang..

Din ligger rett under 20, og hvis du ser deg i speilet å føler at du kunne gjerne mistet et par kilo til, vel, da syns jeg du skal gå for det! og hvis du ser på veien at "nå er det nok", etter bare 1 kg for eksempel, så stopper du. Det virker som du er veldig klar på det at du ikke vil miste det litt "objektive fokuset" (selvom det ikke er så lett når det kommer til en selv) så virker det som du er såpass skjerpa inn på det at det ikke er noen fare.. Blås i hva vekt og centimeter viser deg nå med det første, og gå etter din egen følelse.. Hvis venner eller andre begynner å kommentere eller vise bekymring over at du har blitt for tynn så får du ta en revurdering.. Du virker som en fornuftig og oppegående jente, jeg vil tro at du ikke går for langt.. Men igjen, jeg hadde sf da jeg var yngre, og jeg vet at det for noen er lettere å komme i et dårlig mønster.. Stol på deg selv! Men 56,5ck rundt lårene er IKKE mye, så ut ifra det du skriver så syns jeg det virker som du er mer enn slank nok.. Men det er vanskelig å "bedømme" her inne, hehe.. Vær forsikitig på veien da!

Jeg har fortsatt 5-6kg å gå ned, jeg vil ned til rundt 58/59.. så jeg har lang vei igjen kjennes det som.. ;) Men jeg skal ikke la meg demotivere!

 

V05, hvordan går det med deg nå i forhold til vekt og sånt, har du nådd målet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt liv her inne ;)

 

Velkommen tilbake Nordlenning! Koselig at du stakk innom. Synes det du spør om er utrolig interessant ettersom det er slik jeg ofte har følt det selv.. da jeg var på mitt letteste, dvs 58,9 var jeg nok litt for tynn i noens øyne, men magen var ikke helt flat likevel.. så der var det liksom noe å gå på.. jeg valgte likevel å stoppe på 60 fordi det så finere ut i ansiktet og sånn.. rare greier... muligens blir aldri magen min helt flat heller og kanskje jeg må godta at det vil ligge litt ekstra der.. eller så bør jeg trene magemusklene på annen måte enn jeg har gjort.. ? Og lårene... ja kunne tenkt meg litt slankere lår jeg også :)

 

Vekten min viste 62,7 i går på morgenen.. dvd at jeg har 2,7 kg, eller kanskje bitte litt mer å gå ned... kanskje 59,5 kan være aktuelt.. såååå MORE TO GO!!! He he!

Har vært flink til å trene da, er fornøyd med det. Spiser sunt og godt også, skeiet ut med noen salte kjeks og en risifrutti i går kveld, men bortsett fra det er jeg flink til å velge sunne alternativer, frukt og gode, sunne middager med salat til hver dag.

 

Hvordan er planene deres fremover for å nå målet deres?

 

Klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Så koselig med svar fra dere begge! :)

Silver, du sier så mye klokt! Jeg skal faktisk prøve å gå ned to kilo. Hvis jeg får det til, får nok være nok etter det, uansett om speilbildet sier meg noe annet! Da tror jeg rett og slett at jeg har "sett meg blind". Vekta lyver jo ikke, men det kan øynene gjøre! Men jeg vil jo også se at jeg ser bra ut! Vi har litt motsatt problem vi, V05.. magen min er flat men det er lårene jeg vil ha slankere! Jeg har veldig korte bein i tillegg (i forhold til rygg), så jeg syns beina ser ekstra lubne ut pga det. MEN hvis jeg ikke klarer å gå ned de to kiloene, og hvis det bare fører til dårlig samvittighet og frustrasjon, da slutter jeg. Vil heller leve et happy life med litt ekstra på lårene, enn å bli deppa. Så vi får se da.. jeg skal holde dere oppdatert heretter! "I'm back!" ;)

 

Og forresten: Ja, jeg er superfornøyd med å ha holdt vekta, gjennom jula og greier. Hadde ikke veid meg på en måned da jeg gjorde det denne uka, så ble rimelig letta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Trodde jeg hadde svart, men kom plutselig på at jeg hadde startet å skrive, men aldri fullførte :( Sorry!!!

 

Det jeg mente Nordlenning var at vi var i samme båt med tanke på at vi ønsker å punktslanke enkelte deler av kroppen..jeg har magen og litt lår, mens du har lårene :) Nå om dagen kunne jeg nok tenkt meg å punktslanke hele kroppen.. puuuuhhh... ligger svært dårlig ann her. Har hevet innpå med usunt i over en uke nå.. godterier hver eneste dag.. har vært syk noen dager så da ble det godis og dvd hele dager.. såååå smart da.. hm.. mangler derfor mye motivasjon nå til å komme i gang, magen er slappere enn noensinne i tillegg og formen føles ikke helt bra enda heller :)

 

Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Hos meg er det helgene som ødelegger. Og de ødelegger mye! Har bare 3 uker igjen av praksisen nå, og vil så gjerne gå ned et par kilo til da, men siden jeg reiser hjem til samboeren hver helg blir hele ukas harde arbeid ødelagt. Det blir lite trening her, så jeg må være ekstra streng på maten. Reiser på jente-tur til USA om en måned, og jeg har SÅ lyst til å være fit da! Tror jeg virkelig skal gå inn for det nå. Vet det ikke er lurt å ta et slikt "skipper-tak", men jeg vil så gjerne klare de siste 2 kiloene! Det blir nok vanskelig på 4 uker (med ødeleggende helger), men jeg skal prøve hardt! Hiv deg på du også V05! Gjør dette sammen med meg i 3 uker, så skal du se at du kommer inn i siget igjen?!

 

Come on! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

ok, så her er det motivasjonspiff vi alle trenger altså,hehe.. jeg er igang med trening igjen etter en evighet med sykdom, men det var tungt å komme igang.. jeg syns fortsatt det er tungt, det eneste som får meg til å tvinge meg ned til gymmen er å tenke på følelsen man får etterpå.. når man er ute av dusjen og kan sette seg ned med en god kopp te med goood samvittighet!!:o det handler om å bare ta seg selv i nakken og tvinge seg til å gjøre det.. det er nå en gang sånn at ikke alt i livet kan være like moro (klisjé nok som det er) men det må likevel til. Og det samme gjelder med maten.. det er fristelser overalt, og man må bare være hard og bestemme seg for at man skal klare å stå imot. Noen ganger går det ikke, men da får man bare godta det. hva ønsker vi aller mest? spise god (usunn) mat og snacks - eller være slanke?

Noen ganger er det vanvittig vanskelig.. Her om dagen var jeg i venninnebesøk og det ble servert rykende varme skolebrød, brownies, sjokoladeboller og muffins..alt var rett ut av ovnen.. det var en ren pine å sitte å se på bordet fullt av herlige saker men jeg visste at hvis jeg spiste det så kom jeg til å gå hjem med halen mellom bena og dårlig samvittighet.. og det er jeg så lei av!! Så jeg lot være å ta noe, drakk masse vann, skravlet med jentene, og koste meg ellers. Da jeg la meg den kvelden var jeg utrolig lettet, og rett og slett litt stolt av at viljestyrken seiret. Og kanskje blir det litt lettere neste gang.. Men det betyr ikke at man aldri skal unne seg noe godt - men at man for eksempel kan ha én dag i uken - eller hver 2. uke, som man unner seg litt ekstra.. For ellers blir det jo uutholdelig! Og så lenge man trener og er aktiv så er det jo ingenting man legger på seg av!

Men alt går i bølgedaler - noen perioder er lettere enn andre. Da gjelder det bare å holde seg sterk så aller best man klarer..

 

Nordlenning - du sier helgene er utfordringen din.. det er jo utrolig synd hvis du klarer deg så bra hele uka for så å "ødelegge" alt når helgen kommer.. kan du ikke holde deg til enten lørdag eller søndag med utskeielser? da blir liksom ikke hele helgen en katastrofe.. Og prøv å gjør disse utskeielsene i små porsjoner, unn deg det du vil ha, men i små mengder.. Jeg vet ikke, men kanskje det hjelper å legge opp helgen på forhånd, så du vet hva du går til og prøver å forholde deg til det?

 

og V05, jeg vet du er i stand til det aller beste av trening, du var jo så godt inne i det! Sleng inn en av dvd'ene dine og bare sett i gang, bestem deg for at det MÅ gjøres! så fort du har en eller to økter overstått så er du garantert lettere til sinns og hakket mer motivert for nye runder..!!

 

Jeg vet det er vanskelig jenter, og jeg sliter selv.. jeg bare prøver å hente frem noe som sitter laaangt der inne, nemlig styrke og selvdisiplin.. Vi har klart det før - INGENTING tilsier at vi ikke skal klare det igjen!!

 

Nå følger vi hverandre nedover på vekten - sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det noen fine svar å hente her inne og jeg kan stolt komme med at jeg var på trening på søndagen og har spist sunt siden søndag! Juhuuu! Har drukket ett par kopper kakao, men de inneholder bare ca 120 kalorier per kopp så det var ikke ille. Kjente på søndagen at nå var det nok med godterier, både kroppen min og jeg var enige om det. Forbrant 450 kalorier på trening og skal trene igjen idag.

 

Trenger noe av den viljestyrken din Silversook, du har så rett måte å tenke på. Du er knallhard med deg selv når det gjelder og blir mer fornøyd av det.. hm.. kan jeg ikke få noe av det? :o Jeg er flink i enkelte perioder, men så fort jeg kjenner suget komme blir det ofte slik at jeg faller for fristelsen og gjerne fortsetter mer enn den ene dagen.. og da blir det katastofe for meg hvertfall. I hvertfall siden jeg i tillegg kutter ut treningen midt i katastrofe tiden.. At du klarte å motstå de nybakte skolebrødene skjønner jeg ikke, du fortjener ett ordentlig klapp på skulderen, FLINKIS!!!

 

Nordlenning: Jepp, jeg er med :( Vil komme i super form nå og skal selv på ferie om 2 måneder og vil gjerne være bedre enn noensinne da.. hi hi.. er nemlig en kjekkas der jeg har tenkt å gjøre litt intrykk på og da gjelder det å føle seg vel også :) USA er en av mine store drømmer, hvor skal dere dra?

 

Snart skal jeg ut på tur med mine gode firbente venner. Nydelig vintervær her idag, så det skal bli godt med frisk luft! Trening senere idag, dvd eller treningsrom.. det vanskelige valget, he he!

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

HERLIG med liv i tråden!! Jeg skal til California. Ta en roadtrip langs hele kysten sammen med 5 gode venninner. Det kommer til å bli en strålende tur, en god belønning hvis jeg klarer de to siste kiloene :o

I dag gjorde jeg noe dumt i lunsjen. Eller, jeg angrer egentlig ikke. Jeg spiste både loff til salaten, og berlinerbolle med en liten kopp kakao. Der og da føltes det ikke så mye siden alle andre spiste det samme (vi hadde solfest på jobb). Men nå når jeg registrerte det her på vektklubben, så jeg jo hvor mange kcal det faktisk var. Helt absurd! Men dagens totale inntak er likevel ikke det aller verste, så jeg bekymrer meg ikke så mye over det egentlig.

 

Men nå skal jeg fortelle dere noe sprøtt! Denne siste helga (som jeg trodde var katastrofe) gjorde ikke at jeg gikk opp i vekt! Kanskje det var alle de timene jeg shoppet? Ikke vet jeg, men glad er jeg for det. Jeg skjønner meg ikke helt på min egen forbrenning. Etter en helg med masse utskeielser går jeg ikke opp i vekt, men etter en super-sunn uke går jeg ikke et eneste gram ned! Er det mulig at jeg spiser for lite fordi jeg liksom skal straffe meg etter helga, og at kroppen faktisk motsetter seg vektnedgang?? Jeg skjønner ingenting. Så kanskje dagens berlinerbolle-fest gir forbrenninga et lite kick?! Hehe, det er lov å håpe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent svar fra meg denne gangen også gitt.. huff da, begynner å bli en liten vane, men nå er det andre boller.

 

Wow, California høres fantastisk ut! Du har nok virkelig noe å glede deg til! Blir dere lenge der?

 

Før jeg la meg i går hadde jeg bestemt meg for at idag er dagen der jeg skal starte den sunne hverdag igjen :D Er jeg flink klarer jeg å holde meg noen helger fremover også.. tvi tvi! Jeg har spist to tynne brødskiver til frokost med tynt lag smøreost og skinke med tomat og agurk på toppen til frokost + appelsinjuice. Har også spist en porsjon havregrynsgrøt med cottage cheese, litt sukker og skummet melk. Hat vært på nattevakt og derfor ble det 2 frokoster, men dropper nok lunch siden jeg mest sannsynlig er i drømmeland da :)

 

Skal snart på langtur med hundene og forhåpentligvis får jeg trent en time senere idag, det er hvertfall planen og jeg BØR bare bestemme meg for at det skal gjennomføres! Kommer ingen vei hvis jeg utsetter det.. Målet er å ta av noen kilo og da er det bedre å kaste seg ut i det i stedetfor å utsette dag etter dag.. Er lei av å bestemme meg for at "i morgen.." og sprekker gang på gang.. vet jo når jeg trives best med meg selv!

 

 

Håper dere har en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hei jenter!

Når reiser du, Nordlenning? der har du noe å se frem til! Jeg har faktisk bodd i California (L.A), det er nydelig :) Highway 1 langs kysten er HELT fantastisk, pass på å leie en bil uten tak! Da skal du jo inn i bikini da, er ikke det motivasjon nok så vet ikke jeg,hehe..

Jeg tror ikke det er noe galt med forbrenningen din eller noe annet, jeg tror det som skjer er at du kompenserer for ukedagene i helgen og omvendt.. Det er i bunn og grunn ukesinntaket av kalorier + hva som forbrennes iløpet av uken som gir resultatet.. For eksempel så kan jeg tidligere ha hatt et par dager med masse utskeielser, likevel har vekten ikke gått opp et gram til mandag morgen. men etter et par dager (selv med sunn mat) så kan jeg plutselig ha gått opp en kilo! Det kan virke som at det noen ganger tar litt tid for kroppen å "registrere" hva som går inn og ut av kalorier, det er jo nettop derfor det er best å kun veie seg 1 gang i uken.. (også er det jo dette med vann i kroppen og andre faktorer bla,bla,bla)

uansett: Si du i ukedagene ligger på et kaloriunderskudd på kanskje 1000kcal pr dag..da spiser du sunt og er aktiv. Da har du "spart" 5000kcal iløpet av uken, og når helgen kommer skal du da (rent teoretisk sett) kunne spise ca 9000kcal (!!) på lørdag og søndag totalt, uten at du nødvendigvis går opp i vekt! (5000kcal som er det du har spart, pluss ca 4000kcal som man i gjennomsnitt forbrenner på de to dagene i utgangspunktet). Da vil ukesinntaket balanseres ut, og du går verken opp eller ned i vekt..

Det er jo nettopp pga dette at man kan tillate seg en "juksedag" en gang i blant, fordi man har "råd" til det når man ellers alle andre dager er flink!

Så hvis du klarer å roe ned litt på inntaket i helgene, så kommer nok vekten til å snike seg nedover likevel skal du se!! :)

 

V05, er så glad for å høre at du kom igang med treningen igjen! og NEI, jeg har ikke alltid den viljestyrken jeg skulle ønske, den slår sterkt inn noen ganger, men andre ganger er jeg sjanseløs!! Sånn som her for et par dager siden, jeg hadde gjort en musikkvideo og var så sugen på noe godt at jeg spiste både sjokolade og is OG brød (som jeg ellers aldri spiser)... så det var så mye til den viljestyrken du ville låne av meg,haha... :D

 

Men når jeg skriver til dere her for å prøve å hjelpe til å motivere, så er det også for min egen del, litt selv-terapi hehe.. jeg må minne meg selv på å huske å hente frem disiplinen som noen ganger sitter litt for langt inne..

Men uansett da, du går jo så mye turer med disse hundene dine at uansett om du ikke tar en skikkelig økt hver dag så får du uansett rørt på deg og det er det viktigste!!

 

God helg jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Stille her på denne tråden og det har vært stille fra meg... har hatt null motivasjon og har fråtset i alt jeg ikke skulle ha spist, men samtidig hatt noen "rene" dager.. likevel, det har ført til at vekta har gått opp og jeg har tatt tak i dette IGJEN! Fytti rakkern så lei jeg er av nettopp dette, blir aldri en livsstil for meg å trene jevnlig og spise sunt.. tror heller skippertak blir min livsstil :) I går hadde jeg en flott dag både med matinntak og trening/mosjon. Trente en time aerobic/styrke, gikk tur i nesten 2 timer og er så fornøyd med det :) Idag blir det samme innsats, motivasjonen bobler nesten over, sola skinner og det er snart vår. Herlig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest silversook

kult å ha deg tilbake :o men så kjipt at det ikke har gått så bra i det siste! Jeg var på tur i helgen og gikk på kjeeempesmeller to av dagene,så denne uken blir kanonstreng for min del.. mye trening og lavt matinntak, det blir mitt skippertak,hehe.. vi får ha sommeren som et langsiktig mål som det bare er å sette igang å*jobbe mot! plutselig så er sommern her og da SKAL jeg være fornøyd med egen innsats.. er så syykt lei av å aldri føle meg fornøyd, og selvom det kanskje aldri kommer til å skje så er min motivasjon at jeg hvertfall skal være MER fornøyd i sommer enn jeg har vært på mange år tidligere!! så nå er det bare å kjøre på, minst 6 treningsøkter hver uke, og god kontroll på matinntak, og dette skal gjennomføres UANSETT.. :D heng i med meg da jenter, er så mye lettere når man er flere i båten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte meg fint 4 av 7 dager forrige uke, men hadde helg fredag, lørdag og søndag :D Jaja, tok fatt i det igjen på mandagen, trente i går og skal trene igjen i morgen. Lørdag som var trente jeg i tillegg, så følte det var litt mer "greit" å skeie ut da.. men, nå skal jeg holde meg hard helt til jeg drar å jentetur om to uker. Skal se bra ut da og føle meg vel når jeg er på shopping :o Idag klarte jeg i tillegg å motstå rykende ferske boller på jobb, så er rimelig stolt av meg selv.. hihi!

 

Skal huske å veie meg i morgen tidlig, spennende...

 

Liker planene dine for sommeren Silver.. kjenner meg veldig igjen i det du skriver om å aldri føle seg helt vel.. hvor mange sommerer og vårer har jeg ikke møtt den med en litt for slapp mage? Har alltid ønsket å kunne pynte meg i fine, lette sommerklær, men har alltid endt opp med litt løse klær for å skjule "skavankene". I tillegg merker jeg det veldig på selvtillitten, den øker betraktelig når man er fornøyd med seg selv og stort sett kan kle seg i det man vil.. SÅ: Sommeren here we come :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg kjempe fint jeg. Ble tre kvikk lunsj i helga, men kombinert med trim og trening og bra kaloriinntakk syntes jeg det var ok. Trener annenhver dag, men trente faktisk både mandag og tirsdag denne uken. I dag blir det ny økt på meg :) Spiser sunt samtidig som jeg kan unne meg en osteskive på ett knekkebrød o.l. DET gjorde jeg aldri før. Teller sånn halvveis kalorier i hodet, men er ikke så presis... har fått dilla på vårfrisk yoghurt fra Tine..mmm... grønn te, lime osv.. herlige smaker! Litt synd at det er ca 150 kcal i ett beger :)

 

Hvordan går det her da jenter?? Vi MÅ ikke la denne tråden dø ut... :) *snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder nå ut her jeg.. he he. Har ett mye mer avslappet forhold til dette med mat, kosestunder osv. Spiser noe godt en eller to dager i uka, ellers har jeg ett normalt, sunt kosthold selv om jeg ikke er hysterisk :) Vekta viste 62,2 når jeg veide meg den dagen jeg skulle (24.03), dagen etterpå var det allerede over 63...?? Hm.. jaja, idag var den 62.9 så ingen enorme vektendringer på meg, men tror det skyldes at jeg ikke teller kalorier som jeg pleide, jeg trener annenhver dag, som oftest, noen dager to dager på rad også to dager opphold. Kjenner at kroppen har blitt mye strammere igjen og jeg føler meg veldig fornøyd, BORTSETT fra denne magen da... grrr... så utrolig vanskelig det skal være å bli kvitt mer av dette magefettet!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvor ble det av trådstartern? heh..

Her er hun!! Hva skal man si..? Har gitt totalt f**n i alt som heter trening og sunn mat i det siste. Hvorfor, sier du? Aner ikke! Latskap! Resulatet: All time high 82,5 kg!!! Herreminhatt.

 

Men, jenter... jeg har tatt meg selv i nakkeskinnet (nok en gang), og denne uken har jeg vært skikkelig flink. Jeg skal ikke gi meg denne gangen, er supermotivert! Har satt meg som mål å trene 20 trimpoeng i uka, noe som tilsvarer 4000 kalorier forbrent. Jeg er i mål denne uka, ved å ha vært innom SATS hver dag (bortsett fra i morgen, søndag, da blir det kun en kort gåtur). Har spist 1800-1900 hver dag. Dette skal funke, ifølge kalkulatoren, så da gjenstår det å se. Glemte å måle meg før jeg startet, men skal gjøre det på mandag :D)

 

Hvordan går det med dere?? Håper dere fremdeles er aktive og klare for å backe hverandre opp frem til bikinisesongen :))

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Ja, da var de siste trimpoengene sanket for denne uken. Endte opp på 20,1 trimpoeng, med denne fordelingen:

 

Mandag: Aerobic, 473 kcal, 2,4 TP

Tirsdag: Piloxing, 490 kcal, 2,5 TP

Onsdag: Aerobic og styrke, 738 kcal, 3,7 TP

Torsdag: DanceStep, 659 kcal, 3,3 TP

Fredag: Spinning, 841 kcal, 4,2 TP

Lørdag: Piloxing, 562 kcal, 2,8 TP

Søndag: Lett styrke, 230 kcal, 1,2 TP

 

I morgen er det veiing! Spent :D Håper på nedgang. Skal også måle meg, så jeg kan følge med på om kroppen endrer form i tillegg.. kan ikke regne med nedgang på vekta hver uke, men kan jo miste cm likevel!

 

Hvordan går det med dere andre??

 

Ha en god søndag :) Jeg skal vaffal slappe av resten av dagen, med god samvittighet..

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Begynte forrige uke på all time high 82,5 kg. Igår morges viste vekta 81,9, mens i dag viste den 82,6 igjen! What?? Jeg har dessverre ikke rukket å måle meg, men det må jeg få gjort idag, da jeg mistenker at jeg faktisk har mistet litt fett.. har trent masse sist uke, så det må være derfor det ikke vises på vekta. Velger likevel å føre 81,9 kg som ny vekt, og tror jeg vil begynne med veiedag på fredager fra nå av.. Erfaring fra tidligere sier meg at jeg som regel veier litt mer i begynnelsen av uka. Hvorfor vet jeg ikke.. Men men! Jeg skal i hvert fall fortsette på samme måte, 20 trimpoeng i uka og 1900 kcal om dagen. Det SKAL jo fungere i teorien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Ja, da var trening gjennomført idag også. Step og styrke, og 560 kcal forbrent ;) Fornøyd! Jeg lurer på om jeg vil se nedgang til fredag, for er så utålmodig! Håper håper håper at jeg vil gå ned med den metoden jeg bruker nå, for jeg kan faktisk klare å leve på denne måten resten av livet, det føles absolutt ikke som noen kur. Føles verken som jeg piner meg selv eller forsaker noen ting. Jeg skal holde denne tråden oppdatert på hvordan det går :D

 

Hvor blir det av dere andre?? come on!! :)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

..jeg er alene her inne for tiden.. håper dere andre kommer snart!! Og om det er noen "nye" som har lyst til å slenge seg med, er det bare superhyggelig!!

 

Det er et eller annet som skjer med kroppen min.. Jeg har jo brukt den kalkulatoren og fylt inn trimpoeng osv, og jeg er sikker på at jeg skal spise 1900 kcal når jeg trener såpass mye. MEN... jeg har ikke sett noe resultat på vekta, enda jeg har "holdt på" i halvannen uke.. litt demotiverende, men det må da være noe på gang, for ifølge utregningen skal jeg miste 700-800 gram fett i uka. Kan man legge på seg så mye muskler på samme tid? Er det derfor jeg ikke går ned? Æsj.. MÅ huske på å måle meg en morgen jeg har tid. Glemmer det hver dag.

Ellers virker det jo som jeg gjør alt riktig, jeg drikker masse vann, spiser passe og sunt, trener hver dag. Det eneste jeg kan komme på er at jeg kanskje får litt lite søvn.. Kan det ha noe med saken å gjøre, mon tro?

 

Vel. Krysser fingerene for at det løsner snart, og imens kan jeg jo i hvert fall glede meg over at formen blir stadig bedre ;)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...