Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest Kris83

Og 4 nye trimpoeng. Hurra!! Føler meg flink for tiden, og er motivert til å fortsette på samme måten. Takk til "MittNyeLiv" som svarte på innlegget mitt i "Så mye skal du spise hver dag.."-tråden! Det var motiverende å lese at det går an å gå ned i vekt ved å spise så mye som 1900 kcal om dagen. Jeg er skeptisk, men nå som jeg har hørt fra noen som det faktisk har fungert for, skal jeg ikke gi opp denne gangen, som så mange ganger før.. utålmodig, ja!

 

Var på en skikkelig morsom step-time idag! Det er lenge siden jeg har kost meg så mye faktisk.. begynner å merke formen kommer sigende, og programmet var artig. I morgen blir det DanceStep, så det gleder jeg meg også til!

 

Nå er det tid for å planlegge maten i morgen, og plotte inn i kalenderen ;)

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kris83

Nok en dag er snart over. Jeg hadde egentlig tenkt meg på dancestep idag, men jeg hadde ikke samvittighet til å skippe dugnaden i borettslaget... ;) Men jeg satte på meg pulsklokka og etter to timers raking og påfølgende gulvvask inne, var 806 kcal forbrent! Så da kom jeg ikke så altfor galt ut av det likevel.. får se på det som en lett treningsøkt, i og med at jeg ikke ble særlig svett.

 

Jeg har vært så tøff at jeg har meldt meg på spinning kl. 06.30 i morgen tidlig. Herregud, har egentlig ikke så veldig lyst til å dra meg opp av senga så tidlig, men hvis jeg skal få gjort unna trening, så må de bli før jobb, da jeg har en avtale med ei venninne rett etter jobb. En liten tur ut, og så jentekveld med god middag og film :D Gleder meg!!

 

Lørdag er det bursdagsfeiring av ei annen venninne, men jeg har visst om det lenge, og har bestemt meg for å nyte kvelden med god vin, og heller prøve å holde meg unna godteskåla..

 

Nei, nå er nok pitapizzaen min ferdig, oppskrift jeg fant her inne. Både lukter godt og ser fresh ut! Om det er noen som leser tråden, så ønsker jeg deg/dere en fortsatt god kveld :)

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Jeg går ikke ned i vekt! Nå har jeg vært superflink i 14 dager, og vekta har ikke rikket seg.. det er så sykt demotiverende, jeg føler jo at jeg er så flink! Jeg trener 20 trimpoeng i uka, og spiser 1900 kcal om dagen. Da jeg regnet ut energibehovet mitt, både her inne og hos iform.no, fikk jeg at mitt energiforbruk (med trim) ligger på over 2800 kcal. Betyr dette at jeg egentlig skal følge meny 4?? Altså at jeg spiser for lite?? Det kan vel ikke være mulig..

 

Trenger hjelp!! Anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Hei!

 

Jeg vet ikke hvordan disse utregningene har seg til, men jeg trener også 20 trimpoeng i uka, og jeg skal ligge på 1600 kcal per dag...

 

Kanskje du skal prøve å redusere til typ 1700? Jeg syns et forbruk på 2800 kcal om dagen høres veldig høyt ut.

 

Ellers kan det være smart å se på hva man spiser og hva man trener? Trene mer styrke kan gjøre noe med forbrenninga, samme gjelder vel for sunn-fet mat? Og godteri-fri?

 

Hvor lenge har du kjørt på med dette regimet? Jeg stod stille/hadde liten nedgang i noen uker, og plutselig nå så løsna det med 1.2 kilo på 1 uke og 2 cm minus på midjen.

 

Husk også at økt treningsmengde bygger muskler - så det kan være at selvom du står stille på vekta, så endrer fettet seg til muskler! Derfor må du dra frem målebåndet! OG - holde deg til vekta KUN 1 gang i uken. Man blir bare forvirra og vond til sinns av å veie seg så ofte, nettopp fordi det svinger så jææævelig mye.

 

Noen ganger tar det bare litt tiiiid :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke greie på dette, men hadde det vært meg så hadde jeg prøvd å spise som du pleier, men ikke trimme mer enn maks 10 poeng neste uke. Bare for å gi kroppen litt fri. Da tror jeg at du går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake!! Vi har savnet deg :)

 

Jeg har ikke vært innom her på lenge selv, er opp og ned med motivasjonen og nå begynner den kanskje å stige litt.. har spist alt som jeg har begrenset meg for før, til og med smør på brødskiva :D Veier 65 kg nå og bør være 6.. dvs 5 kg ned er målet mitt og jeg lurer på når jeg blir motivert nok til å ta fatt på det. Prøver idag... men er så sinnsykt godtesyk fortiden, trener ingenting, jogger litt innimellom da og går turer, men det hjelper ikke når jeg hiver innpå med alt det jeg ikke skal. Huff, så lei jeg blir av å holde på med dette år ut og år inn.. Når jeg ser litt tilbake på tråden ser jeg at jeg har gått opp 2 KG på en månede... :)

 

Når det gjelder dette med antallkalorier skulle kloke Silver kommet innom her og hjulpet det, hun er jo super på dette! Tvi tvi! Du kan jo prøve å redusere litt på antall kalorier en uke og se om det løsner da?

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Apropos motivasjon v05: Min erfaring er at sukkersuget slipper taket når jeg øker treningsmengden. Man får jo mer lyst på sunne ting av å trene mye!

 

Jeg har også som strategi mot søtsug/matsug å komme meg på trening, rett og slett for å IKKE bli sittende hjemme i sofaen hvor jeg kan få lyst til å spise mer i kjedsomhet eller "kos" som man gjerne kaller det :)

 

 

Hvis du er lei av å holde på med dette, så la vær! Gjør det nå - ta det i langsomt tempo - og bli ferdig :D Du har klart det før, så du vet jo at det går an!

 

 

Jeg skal heie på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Hyggelig å snakkes igjen! Jeg setter stor pris på tips og gode råd fra dere begge, det får meg til å vurdere å gjøre om litt på opplegget.. Har holdt meg til dette regimet i 2 uker, og er klar over at det kan ta tid.. men jeg synes jo at det bør merkes litt, bare bittelitt!! Jeg tror jeg vil fortsette å trene 20 TP i uka, men kutte litt ned på maten. Bare en uke eller to, for å se hvordan det går :) Jeg bare MÅ se en nedgang snart.. Og ja, lettsomenfjaer, jeg veier meg ALT for ofte! :D Skal prøve å kutte ned, for jeg blir så demotivert.. hehe

 

v05: Jeg tror at du må gå en runde med deg selv, og virkelig tenke over hvorfor du vil gå ned de 5 kiloene. Skriv det ned på et ark, og ta det frem og se på det hver dag. Jeg har skrevet en laaaang liste over klær/antrekk som jeg har såå lyst til å gå med, men som jeg ikke føler meg slank nok til å ha på. DET er i hvert fall min motivasjon. Det, og det å ha markerte overarmer uten grevinnesleng.. yuk! :)

Det er i grunn helt j**lig å tenke på hvor mange år jeg har brukt på å bekymre meg over vekta og prøvd å slanke meg, og det eneste jeg har oppnådd er å bli bare feitere!! Ikke mer! Nå er det nok.

 

Dette klarer vi, chicas!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

.. og zumbatrening! Ganske gøy, men litt lite fart til tider. Ser for meg at det er noe jeg kan komme til å bli lei av etter en periode.. men det gjør ikke noe, da finner jeg noe å erstatte det med! Jeg er så glad for at det finnes treningsstudioer, for hadde jeg ikke hatt SATS i nærheten, hadde treningssituasjonen min vært noe helt annet. Så lenge jeg nå klarer å komme meg i treningsklær, og til timen i tide, er jo jobben gjort! Da er det bare å la seg rive med!! Herlig. Love SATS!

 

Jeg driver og regner og regner.. Har spist 1600 kcal de to siste dagene, men hvis man skal stole på denne kalkulatoren, så er det jo for lite! Er redd for å ødelegge forbrenningen min, og vurderer å gå opp til 1900 igjen.. Kjøpte målebånd idag, og skal måle meg i morgen tidlig. Vel, time will show.

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Vekta viste faktisk ned idag! Da skal man ikke kimse av dette opplegget likevel, kanskje.. Fremover skal jeg holde meg mellom 1600 og 1900, og så skal man nok se at dette går vegen.. :) Glad!

 

Hvordan går det med dere andre?? Savner dere her inne!

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Juhuuu! Grattis kris83!

 

 

Hvis du er redd for å ødelegge forbrenninga di, kanskje du skal spise nærmere 1900 de dagene du trener, og nærmere 1600 de dagene du ikke trener?

 

 

SATS ja... Jeg er helt enig. Jeg er ikke skapt for joggeturer hvor jeg må drive innsatsen fremover på egenhånd. Jeg er laget for gruppetrening med koreografi og dårlig technomusikk hvor noen bitcher meg litt rundt og roper UTFALL! KNEBØY! Sånt funker på meg.

 

 

Dersom du liker Zumba men syns det blir treigt, vil jeg anbefale deg å prøve Danceaerobic. Mer fart enn aerobic, mer koreografi og er det en skikkelig bra instruktør, så blir det som en god jazzballett-time!

 

Hvis du bor i Oslo, kan jeg anbefale mandager på Sats Sagene klokken 19.30. Det er ukas høydepunkt for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

En halv kilo til i nedgang! Da har jeg mistet 1,5 kg på 2 og en halv uke. Det må da være bra :) Jippi! Håper det fortsette på denne måten, i så fall er det lett som en plett!!

 

Lettsomenfjaer: jeg har trent en del danseaerobic, og faktisk instruert i det selv på SATS. Synes det er gøy, så går på de røde timene som er på mitt senter. Det er SATS Metro i Lørenskog som er nærmest for meg, selv om jeg bor innenfor Oslogrensa.. Har aldri vært på Sagene, men har hørt det er et stort og bra senter :D

Angående antall kalorier, så vet jeg faktisk ikke helt hva som funker for meg på sikt.. og jeg trene jo hver dag sånn sett.. så burde kanskje spise 1900 hver dag da? Vel, synes det er litt vanskelig, men prøver vaffal å dra meg opp mot 1750-1800 til daglig, og så blir det jo naturlig nok litt mer i helgene. Så alt i alt vil det nok gå opp ca i 1900 i gjennomsnitt..

 

Ha en fin dag! Nå skal jeg straks på DanceStep!

 

kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Er jo fredag den 13. idag! Ikke at jeg er overtroisk, men det skader ikke å være ekstra forsiktig.. Uansett, dagen har gått bra (bank i bordet), og nå er jeg trygt hjemme etter jobb og trening. Spinning, og 744 kcal forbrent! Føler meg flink!! Jeg kan ikke huske sist jeg har vært så flink med både mat og trening, og det er jo dette jeg har ønsket hele tiden! Alle disse årene med bare surr og ubesluttsomhet.. fy fader, er det mulig!! Ja, jeg var skeptisk da jeg startet denne gangen også, og det tok faktisk 2 uker før nedgangen begynte. Jeg var på nippet til å gi opp, og SÅ... plutselig!! Tenk om jeg bare ikke hadde vært så utålmodig hver j*vla gang tidligere? Da kunne jeg har spart meg selv for mye bry.. herreminhatt... Vel, nå er jeg igang, og bra er det! Jeg skal IKKE gi meg denne gangen, det lover jeg.

Herved erklærer jeg Kristine for en suksesshistorie!! Bare vent og se :)

 

Kalkulert inn litt rødvin idag, og gleder meg. Da er det verre med morgendagen, da er det Grand Prix fest! Kan tenke meg det går med noe alkohol da.. Men det gjorde det jo forrige helg også, og likevel gikk jeg ned.. Time will show!

 

Ha en god en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

KRIS83: Gratulerer med nedgang! Og gratulerer med besluttsomheten :) Du sier du føler deg flink, vel du ER FLINK!

 

 

Jeg har også hatt veiing idag, og dudævensierruikke: jeg har gått ned 800 gram! Og 2 cm på midjen! IGJEN! Nå har jeg tatt av 2 kilo på 2 uker, det er så bra som det kan bli for meg ass. Jeg er skikkelig gira på fortsettelsen nå!

 

Ettersom jeg da har nådd mitt delmål1, feiret jeg med å gå på trening, spise GR hamburger og har kjøpt meg en bukse. jeg har ikke hatt på meg en bukse siden 1996(!) men nå har jeg altså det. Og jeg føler meg fin i den tilogmed :)

 

 

GOOOOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

BRAVO, Lettsomenfjaer!! Er det ikke herlig når det går riktig vei? Da antar jeg at vi begge er mer enn motivert til å jobbe videre :) Jeg vet at jeg er i hvert fall!

 

Helgen bød på mer alkohol enn planlagt, og påfølgende typisk "dagenderpå-oppførsel".. Stor og god frokost, og egentlig ganske mye mat utover dagen. Har i tillegg mensen, så vekta viste "masse" i dag morges.. Men jeg tror det skal gå seg til utover uka. Til helgen skal jeg ikke ta mer enn et par glass vin, som skal kalkuleres inn i regnskapet.

 

Ha en finfin mandag, og hurra for 17. mai i morgen!

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Uka går ekstra fort med en fridag inni! Herlig :) 17. mai ble feiret med familie og påfølgende tur på Vår Frelsers Gravlund på St.Hanshaugen. Synes det er koselig å tusle rundt og kikke, og igår var det jo kransnedleggelse hos både den ene og den andre. Bjørnson og Ibsen osv...

 

Back on track idag! Bodypump og step, og 934 kcal forbrent. Jaggu hadde jeg ikke gått ned litt mer også. 2 kg ned på ca 3 og en halv uke. Litt mer enn halvkiloen i uka, det må da vel være bra. Fornøyd!

 

Ha en finfin kveld, eventuelle lesere :)

 

PS. Savner fremdeles dere andres nærvær.. kom tilbake, vi var jo så aktive på denne tråden en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Til info:

 

Nå har jeg nettopp gumla i meg 140 gram smågodt på kontoret. Helt på tuppa idag, urolig, og da spiser jeg helst.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:

 

Nå har jeg nettopp gumla i meg 140 gram smågodt på kontoret. Helt på tuppa idag' date=' urolig, og da spiser jeg helst.

 

 

:)[/quote']

Opp med hodet, midlertidig dette her, gå deg en liten tur i kveld? Klarner tankene og forbrenner det du har spist på kontoret. Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Jeg skal trene 1.5 time kickboxing idag, så jeg trener det nok bort. Føler meg bare så dårlig når jeg gjør ting jeg egentlig ikke vil fordi jeg blir overstyrt av følelser :)

 

Men takk for oppmuntringen, det er godt å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Det var kjipern, lettsomenfjaer! Men tenk på at du ikke bukker under på grunn av en eneste dum smågodtpose! Jeg også har brukt følelser som unnskyldning til å spise ting som er dårlig for meg.. enten pga kjedsomhet eller at jeg har følt meg mislykket. Nå har jeg prøvd å snu tankegangen, og heller tenke at jeg er så sunn likevel, at det gjør ingenting å spise litt godt i ny og ne! Selv slanke folk gjør jo det :) Du er jo flink og trener, og treningen gir effekt uansett om du har spist litt sukker eller ikke. Men jeg tipper du er motivert til å spise masse god og sunn mat i morgen?? :)

 

Her har det vært dancestep på programmet idag. Gøy program og merker nesten ikke at en trener (før en tittet på pulsklokka og ser 170 i puls og over 600 kcal forbrent!)

 

ha en strålende kveld!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Kris83: det var fine og kloke ord :D

 

 

Jeg gikk på trening (kickboxing blir kanskje feil ord, jeg trener Krav Maga - selvforsvar, men det er nesten som kickboxing i type øvelser vi gjør) som varte i 1.5 time, men idag var det ikke så slitsomt som det kan være, så jeg gikk faenmeg på en Bodypump-time etterpå igjen.

 

 

Jeg lurer på om jeg begynner å komme i veldig bra form nå. Det er moro.

 

 

I morgen er det veiedag. Jeg krysser fingrene for at det går bra. En liten raid nedi godteposen kan da umulig føkke opp så mye.

 

 

God natt - i morgen er det HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Jepp, hoppet på vekten idag, og den stod BOM STILLE! Har hatt 2 kg nedgang på 2 uker nå, så da får det bare være greit at den står stille. Det prøver jeg iallefall å fortelle meg selv, selvom det er gøyere at den viser noe ned selvsagt.

 

Målte kroppen også, og har dog tatt av 3.5 cm totalt på kroppen siste uken, så selvom vekta står stille, så krymper jeg i det minste :D

 

 

Ingenting er som å krympe <3

 

Idag har jeg på meg en bukse jeg kjøpte til meg selv som en premie underveis. Den satt som ei pølse og knappen gikk ikke igjen for 4 uker siden. Nå sitter den behagelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Du har rett, det er ikke alltid man ser det på vekta, men at du har minsket i mål viser jo at du blir strammere! Bra jobba :D

Det minner meg på at jeg må få funnet fram målebåndet igjen selv også.. jeg har ikke målt meg på 2 uker. Men jeg lurer på om jeg har klart å kaste den lappen jeg skrev ned målene mine på sist, så da blir det kanskje litt vanskelig å sammenligne.. skal lete litt!

 

Spinning idag, og nå er det total avslapping. Fredag!!

Ha en finfin helg :)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Kristine, du er tilbake!!! Du var som sunket under jorden der en laaang stund, så jeg var helt bekymret!! Jeg har ikke vært inne i forumet her på en lenge nå, det var så lite som skjedde her inne så til slutt datt jeg litt ut.. (til tross for at jeg registrerer hver eneste matbit her inne hver eneste dag..) Men uansett, GODT å se deg tilbake og ved så godt mot!! Fy søren så flink du har vært de siste ukene, jeg er stolt av deg!:)

Trist at du "datt av vogna" sist, og ble demotivert.. nå håper jeg du er tilbake for godt! Jeg ser du trener veldig mye, det er jo selvfølgelig kjempbra, bare pass på at det ikke tar heeelt av nå da, det er lettere å "keep up" hvis man tar det litt med ro innimellom også, og tillater seg selv noen pausedager fra trening..:D Det er så utrolig viktig at man klarer å se på endringene sine som noe man kan leve med over lang tid, sånn at man klarer å holde seg motivert og ikke miste motet.. og det blir jo en god sirkel ut av det, for når man trener mye så vil man jo ikke ødelegge effekten av det ved å spise usunt, så all treningen fører med seg desto sunnere matvaner.. og det vises jo igjen på vekten, og både kropp og sjel og selvbilde blir fornøyde :) Men Kris, ha tålmodighet da du, jeg leste at du ikke gikk ned de første to ukene av opplegget ditt, men husk at kroppen noen ganger trenger litt tid til å "absorbere endringer", for noen kan det ta en uke, for andre kan de ta fem, alle er forskjellig.. så om det starter litt trått, eller når man når platåer hvor vekten står stille til tross for gode vaner og treningsrutiner, SÅ MÅ MAN IKKE GI OPP!!! du gjør uansett kroppen din en STOR tjeneste ved å trene og spise sunt, så uansett om det ikke vises på vekten en uke så er det likevel verdt det! og jeg vet at du har en tendens til å bli utålmodig (som meg selv), men en rolig og jevn vektnedgang på 500g-1kg pr uke er perfekt, da mister du fett og IKKE muskler! og husk å ta mål, for det er der du ser de virkelige endringene.. hvis du legger opp til 20 trimpoeng i uken, så er ikke 1900kcal for mye! Får du ikke i deg nok kalorier når du trener så mye så vil kroppen før eller senere spare på fettet istedet for å kvitte seg med det, og det vil man jo ikke.. jeg har jo sagt det til deg før også, men da jeg trente masse og lå på 1200-1300kcal om dagen så*gikk ejg ikke ned ett gram! men da jeg begynte å spise 1800-1900kcal (og beholdt samme treningsmengde) så begynte kiloene å ta av!! (jeg syns jo også at 1900kcal hørtes aaaltfor mye ut)

Nå prÂ…ver jeg å ligge på 1700-1900kcal de dagene jeg trener, og rundt 1400-1600kcal de dagene jeg ikke trener.. jeg har fortsatt 5kg igjen til målet mitt, så jeg kjemper fortsatt ! Er så glad for å se deg tilbake her igjen! Hvordan går det med revmatismen foresten, er det bedre på dnene tiden av året??

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kris83

Endelig Silver!! Der var du også :D Nå må vi bare holde hos her inne, så er alt bare fryd og gammen! Og sorry at jeg bare forsvant.. mistet totalt motivasjonen der i høst en gang.. dumt, men sånn var det. Jeg har kommet over det nå :) Nå er jeg motivert som bare søren!

Jeg tar til meg dine kloke ord (som alltid). Jeg har forstått at uansett om det ikke går ned konstant, er det å bli sunn og sprek vel så viktig.

 

Status siden sist:

Jeg har begynt å røyke igjen.. (shit!)

Jeg har fått medisiner som virker, og er bortimot smertefri (yey!)

Jeg har byttet jobb (fra lærer til å jobbe på rådhuset i samme kommune)

Jeg har blitt flink til å trene og spise nok (uten å få panikk).

 

Hva med deg?

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...