Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

God jul, Soleia.

Må spørre om noe. Det med sukker................. hvorfor får man hodepine? Jeg har aldri hørt om det tidligere. Er det noe generelt eller noe spesielt du ikke tåler?

 

Jeg har startet på`n igjen i dag. Deilig å ha overskudd til å fokusere igjen. Stengt treningssenter, men 7,7 km på bena gjorde susen i dag.

 

Kos deg videre i julen. Stå på hilsen fra ninass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei ninass og god romjul til deg! Så koselig at du er tilbake :)

 

Når man spiser sukker øker naturlig nok insulinproduksjonen i kroppen. Insulin er en velkjent "trigger" for hodepine og migrene. Mange merker ikke noe, men jeg får alltid hodepine ved overdrevent sukkerinntak. Før- da jeg lett kunne spise 200 g sjokolade per dag- hadde jeg hodepine flere dager hver uke. Nå har jeg kanskje hodepine et par ganger i halvåret! Sukkerinntaket mitt har vært lavt de siste to årene. Fra i dag ( gidder ikke å vente til 1.januar ) skal det ned i O. Hva skal man med sukker?! Skal heller kose meg med frukt og bær og gulrøtter med dip hvis det kniper. Jeg er overbevist om at jeg da også- på sikt- klarer å kvitte meg med mitt konstante sjokolade-sug.

 

Vekta er en kilo over trivelsbeltet. Liker det ikke, men det er kanskje ikke annet å forvente i jula. Men jeg har tatt meg inn igjen og det føles deilig. Kastet MASSE "sukkermat" rett i søpla i går :D En time spinning etterpå med nye spinningsko- det skal bli spennende!

 

Fortsatt god romjul alle sammen!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......fra i går- jippi!!

Er bare 300 g unna vektbeltet, og det må jeg si meg fornøyd med midt i romjula :D

 

Deilig å være sukkerfri på andre dagen. Kroppen skriker etter giften, men jeg hører ikke på den. I kveld er det zumba med ei god venninne :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

kjære soleia. Som du står på flinke pia:) fantastisk innhenting synes jeg. Mangler fortsatt matlyst her i gården og veide i morges 70.5 kg. Har klart målet med andre ord men ufortjent for jeg spiser nesten bare sukker... Reiser på tur til helga. Da skal alt snopet med men ingenting skal hjem igjen. Inspiret av deg skal jeg sørge for å ta m frukt, grønt og dipp også.

 

Nå griner jeg etter å na lesg ferdig Mofongo og vil bare krype inntil storesønn og holde rundt. Helt knust, men også sjarmert. Må leses m andre ord. Jenta er aktiv nattrangler og har vist seg for pappa og storebror også. Begynner snart på uke 22 i svangerskapet så dette går så fort at jeg knapt klare henge med.

 

Kos degm spinning, flott kropp og juletid. Kklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kos hilsen :D

 

Flott vekt du har, til tross for litt gal spising. Sånn er det vel for de fleste av oss i jula....Du har vel gått ned i deg selv ila svangerskapet så langt, og da kommer du lett i mål etter fødselen. Flotters :)

 

Koselig at du kjenner masse liv fra jenta, nyt det! Jeg savner å kjenne de små sparkene fra magen......

 

Ha en fortsatt fin romjul kjære deg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er desverre et falskt tall, da jeg lå hele 1. janaur med hodet i bøtta.

Omgangssyken er noe fryktelige greier :D

 

Føler meg noe bedre i dag, så jeg skal prøve meg på et tørt knekkebrød etterpå.

 

Jeg kjenner at det er deilig at jula er over. Januar gir bud om lysere tider, og lettere vekt. Matorgiene er over og jeg gleder meg til Grete-mat og gode treninger på SATS. I morgen den dag skal juletre og julepynt ut :)

 

Klem til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73,2! Bra Soleia, uansett hvordan du kom dit. Med hverdagen på plass igjen så er du innen vektbelte ditt, enkelt og greit.

 

Jeg gleder meg til veiing i morgen tidlig. Tror det blir en hyggelig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå en go`ing :D Skal heie deg frem mot mål, som er bare 6 kg unna!!! Gleder meg til å få selskap her inne av deg, krepsedama og flere andre.

 

Vekta er 73, 0 i dag. Er i gang med spisinga igjen etter to labre døgn med kun eple, knekkebrød og Pepsi max som inntak. Prøver meg forsiktig frem med 15-1600 kcal de neste dagene, så håper jeg at vekta ikke fyyyker i været de nærmeste dagene.....

 

Ha en flott januardag. Her er jula ryddet ut!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Så flink du er! Må bare få sagt til deg hvor stor inspirasjonskilde du er! Ved å lese tråden din ser jeg at det er mulig å holde vekten etter endt vektnedgang også! Lykke til videre :D

Jeg hadde omgangssyke før jul, og var forsiktig med inntaket de påfølgende dagene (etter at jeg ble frisk) og vekta viste da nesten ingen oppgang igjen!

Jeg har som deg kastet ut jula, gjorde det i går så nå er jeg klar for januar og en "mager" tilværelse. Veier i dag i overkant av 81 kg, og målet er 69 kg som jeg håper å nå i løpet av 2011 :)

Lykke til videre på din stabile vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Må bare innom for å ønske godt nytt år Soleia! Jeg ser du er i godt trav i det nye året. Her er det full fokus skjønner jeg, og det er bra. Du er flink ja:-)

 

Jeg bare kjenner at 2011 er et år der vi alle vil lykkes ....bare se på tallet...skjønner?? D e så bra atte....!

 

Stå på videre - kanskje du får besøk av flere til våren - vi er i ferd med å bli VÅRYR flere av oss......

 

Nyttårsklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Springer, krepsedama og pav- tusen takk for hilsener :D

 

Vekta ligger pent på plass på 73-tallet, og nå har jeg vært stabil siden juni :D

En bragd til å være meg, som i hele mitt voksne liv stort sett har vært på vei opp eller på vei ned.....

 

Vandrer på med freidig mot og er storfornøyd. Har kjøpt meg Ingers Rugbrød i dag og det er kjempegodt! Og i kveld er det zumba....

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Hei på deg!

 

Jeg svarte raskt på innlegget ditt hos meg i julen, men har ikke vært innom så mye her. Var borte mesteparten av julen, og har vært litt sur fordi jeg ikke kan rapportere noen trimpoeng her inne. ;) Nå kjennes det ut som det har holdt med nesten to ukers pause, så imorgen skal jeg forsøke å se om muskelen min tåler fysisk aktivitet igjen (har fått en skade, tror det er en strekkskade - virker sånn).

 

Du er kjempeflink Soleia! Stabil vekt siden juni er jo fantastisk. Gi deg selv mye ros nå. :)

 

-Innen (ja, jeg skal i mål våren 2011! Hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rosen, innen, jeg skal ta det til meg ;)

 

Her går dagene i den samme tralten. Litt godt det også.

 

Ønsker dere alle en fortreffelig helg! Vår er fullbooket som vanlig, men skal prøve å "varve" ned litt på kveldene med en god film og kjæresten ;)

 

Klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, du er flink Soleia :-) - må være kjempegodt å være "på" og ikke tenke på ned. Nei, ikke for det, jeg vet det er vanskelig å holde vekta og ikke gå opp igjen. Det ner vel da en må være flink å gå tilbake i tankene for å huske hvordan man "slet" for å komme i mål......

 

Men så er det gruelig kjekt her inne da; en får ikke samme tilbakemeldingene fra folk som er rundt oss til daglig. Det skyldes vel også at her slipper vi alle hemninger og "kler oss naken" for hverandre, for så igjen å bli heiet opp og frem av hverandre - GODT:D

 

Ønsker deg ei strålende helg - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....de siste dagene har vært katastrofale, og i dag ligger jeg 700 gram over trivselsbeltet. Full innstramming fra i dag, altså- og det skal gå fint.

Tror jeg skal kjøre samme opplegg som i sommer, med smoothies og mye frukt, grønt og bær et par uker. Finnes vel bær på denne tiden av året også, selv om det er noe dyrere ;)

 

Jeg trenger stadig vekk å minne meg selv på alle fordelene ved å være normalvektig som nå. Selvsagt er helsegevinsten viktig, men jeg er såpass forfengelig at jeg må innrømme at den viktigste fordelen for meg er den jeg ser i speilet hver dag: en slank kropp som kan kle seg i freshe klær i str M.

Bedre menneske er jeg ikke ;) Utseendet betyr utrolig mye for selvtilliten min, det er helt sikkert.

 

Oh well- her er det bare å stramme inn, altså. Dagen har startet fint med Ingers Rugbrød. Om litt er det spinning!

 

Ha en flott januardag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Godt nytt år, soleia!! ;)

 

Ser du nevner innstramming og det er jeg sikker på at du fint får til!!

Synes du har klart deg utrolig flott gjennom julen.

 

Prøvde å sende deg en privat melding, men det var ikke mulig.

Så da må jeg bare si at du må ta deg en titt på innlegget jeg skrev på tråden min 09.01.11!!

 

Stå på du flinke og inspirerende "venninne" ;)

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Mårn Soleia! Synes du er heeeelt normal som menneske jeg! Å føle seg slank og fin foran speilet og i tillegg kunne kle seg i freshe klær i ønsket størrelse - det er flott det:-) Fortsett med det du - hold fast på den tanken!! Og finn igjen de rutinene som funket så bra. Jeg tror vi må holde fast på rutinene - det er det som gir gevinsten - også når en er kommet dit du er; å holde vekten.

Keep on the good work:D

 

Men så ser jeg du har besøk av FruFleksnes - hei på deg! Du må da være årets slanker hvis disse talla stemmer.....71 kg nedgang på 1 år!! Hurra for deg altså! Jeg leste det for min mann som startet på 138,8 nå før jul. Han er kommet til 128 kg nå, og det er nesten 11 kilo som er kjempebra. Men å se tallenes tale fra deg var toppen.....Congratulations jente - stå på videre - du er jo så å si i mål - WOW!!!!!

 

Nei, dette var flott lesning på en mandagsmorra....nå går det mot lysere tider jenter.

 

Med ønsker om en flott mandag fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei!

Ja tallene stemmer de!!! ;)

Du kan se bilder av resultatet på min tråd!! Dette ER mulig om man virkelig vil det, god planlegging, bruker tid på handling av sunne, gode råvarer, mye tid på kjøkkenet og ikke minst på treningsmaskiner ;)

 

Hils mannen og ønsk ham lykke til!!

 

Hilsen FruFleksnes

 

soleia: Beklager å bruke din tråd, men finner ikke egen tråd for Krepsedama og ville gi en kommentar til innlegget hennes!! Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så superhyggelig at dere bruker tråden min - krepsedama og Fru Fleksnes...blir bare glad av det.

 

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke hverken kan motta eller sende PM. Synd, men....

Jeg har lest innlegget ditt Fleksnes- og lagt igjen en hilsen til deg. Du er fantastisk, har ikke mer å si.

 

Dagen i dag har gått fint, spinning var digg og sunn mat er faktisk også det. Snaaart inne i vektbeltet igjen- jeg lover!!

 

Våren og sommeren er tradisjonelt sett den tiden av året jeg veier minst. Så jeg må si meg fornøyd, sett i lys av at det nå er vinter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Tusen takk for flott hilsen fra deg! Det varmet langt inn i hjertet mitt ;)

Sitter alltid med et smil rundt munnen, når jeg leser dine innlegg....

Du skriver såå godt, varmt og morsomt.....og jeg føler også at jeg kjenner deg!! ;)

 

Det er supert at du ordner og fikser i leiligheten til jeg kommer "hjem" hihi

 

I dag skal jeg på kurs og min store veske er pakket med mine "egne godsaker"

Planlegging-planlegging-planlegging!! Da klarer vi å motstå de fleste fristelser. Nemlig!

 

Og etter kurset skal jeg på en lekker butikk og unne meg noe nytt og fint til vår-garderoben

 

Ellers har jeg funnet et fantastisk buksemerke: CAMBIO

Man får mye flottere figur (les rumpe :( ) enn man egentlig har

De har både elegante og tøffe bukser (jeans, ridebukser, selskaps m.m.)

 

I Oslo føres de av Deguy, FernerJacobsen, Ambiente

http://www.cambio.de

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i tvil i det hele tatt at du tar deg inn igjen Soleia. Det har du bevist gang på gang, og det å være litt menneskelig ( ikke at du ikke er det ellers) må man vel regne med. Greia er jo at du er bevistt og tar deg inn igjen.

 

Fr. Fleksnes: Har vært innom tråden din og gratulert. Tenkte bare jeg skulle si i fra her hvor du har pratet med Krepsedama, at hun bruker tråden min på 10-20 kilo. "Våryr".

Jeg tok en pause og da holdt hun tråden varm. Og så flink som hun er så får hun bare holde seg der så jeg blir smittet. :-)

 

Ha en super uke fremover. Plussgrader i dag, men det skal visst bli betydelig kaldere, så da blir det vel brodder på skoene og en risikosport å fettmarsje, men utstyret er i orden, så her skal det jobbes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jøsses, så flinke vi er alle sammen!!!!

 

Og Soleia - du nevnte noe om noen katastrofale dager for litt siden så jeg tenkte nesten på å ta kontakt med heimevernet....ha-ha.... Nei, jeg skjønte nok at det ikke var katastrofe, men enkelte dager kan vi føle at verden er urettferdig....men så kommer vi over det og ser at i beste fall var det katta-strofe...mjau-mjau....

 

Jeg forstår godt hvordan det kan være.....så det beste vi kan lære oss er å være tålmodige.....ting tar tid.....a050.gif .....og noen ganger tar det enda leeeenger tid..... .....a050.gif.....a050.gif

 

Men hvis vi ser på FruFleksnes så skjønner vi alle sammen at her gjelder det å ha troen og ikke minst være tro mot seg selv og de målene vi setter oss!!

 

Jøss, dette hørtes jo skikkelig fornuftig ut !!??

 

Ha flotte dager jenter og vær tro mot dere selv så tror jeg dette blir vårens vakreste eventyr for enhver av oss - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia og alle dere andre!

 

Har les igjennom hele tråden din, Soleia, og jeg må bare slutte meg til alle de andre her - du er helt vanvittig inspirerende, dyktig, intelligent og imponerende! Jeg har selv gått på kurs før og gått ned 7-8kg, men aldri klart å kvitte meg med de siste 4-5kg. Nesten så jeg har mistet troen på at det er mulig, men dere her inne får meg til å få troen tilbake. Så nå har jeg meldt meg på kurs igjen for å ta rotta på de siste kiloene, så har jeg en bukse langt inni skapet som skal på:)

 

Men kan jeg spørre deg, Soleia, og gjerne alle dere andre også: Jeg føler meg alltid rar og utenfor og annerledes og unormal når jeg veier mat og teller kcal og spiser "min" mat og ikke bare kan gjøre som alle andre i sosiale sammenhenger. Er det bare meg? Jeg synes dette ofte er litt fortvilende. Har ikke lyst å si at jeg "slanker" meg heller, for jeg er ikke overvektig. Av og til merker jeg at jeg skygger unna sosiale settinger pga dette, og det synes jeg er trist. Det er allefall her den største utfordringen er for meg.

 

Noen av dere fantastisk flinke jenter som også har det sånn, og i så fall, hvordan takler dere det på best mulig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...