Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

pølsemage og kjære, kjære innen!

72,5 i dag, og jeg synes dette går veldig fint, faktisk. Målet er å holde 72-tallet gjennom helga. HV-kurs på mandag kveld- gleder meg ;)

 

Nyt lørdagen folkens!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er jammen periode 2 over, og for tiden synes jeg dette går veldig greit.

Både mat og trening har glidd inn i et slags system, og det føles naturlig og godt. Jeg har få perioder der jeg har lyst til å skeie ut eller fråtse. Jeg ligger på omkring 2000 kcal, noen dager mer, andre dager litt mindre. Jeg unner meg litt sjokolade innimellom.

Vekta har vært relativt stabil i denne perioden, svingende fra 73 og ned til 71,5 som bunnrekord.I snitt har vekta ligger noe lavere enn i periode 1. I dag ligger jeg på 72,5 - en vekt jeg trives veldig med :)

Jeg har oppdatert vekta i innlegg 1.

I kveld er det Hold Vekten-kurs og jeg gleder meg veldig til det. Masse koselige folk og god stemning. I tillegg blir jeg proppfull av inspirasjon etter å ha vært der.

 

Neste periode- periode 3- strekker seg fram til 20. des. Førjulstiden kan være en utfordring, men jeg kjenner en ro inni meg på at det skal gå bra. Minimalt med julebord og festing i denne perioden hjelper jo på ;) Jeg skal rett og slett leve mitt vanlige liv.....Tenker å detaljplanlegge selve jula, men venter til litt uti desember med det.

 

Jeg har nå holdt vekta siden juli og det føles bra!

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Utrolig stolt av deg kjære venninne! tenk at du har vært stabil så lenge!!! Imponerende!

 

Jeg henger ikke helt med om dagen. nå er det omgangssyke og jeg synes fryktelig synd på meg selv ;)

 

Men jeg heier på deg uansett hvor jeg er og hvor mye jeg er her inne!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....tusen takk for at du heier på meg. Du er nå gossin :)

Håper du snart er på bena igjen og kan nyte dagene med både sparkende baby i magen og to flotte kommende storebrødre!

 

Hold-vekten-kurset i går gikk fint. Jeg veide 700 g mindre enn for en mnd siden. Vi snakket litt om løst og fast, og jeg fikk noen gode tips med meg på veien.

Neste møte er 13.des. Målet mitt er å ligge på 73-tallet da også ( kveldsvekt med klær), dvs 72-tallet på hjemmevekta.

 

Sola skinner her i dag, men det er kaldt. Har nettopp kost meg med et par klementiner, de begynner å bli gode nå. Kan hende jeg går på noen "klementin-smeller" frem mot jul, men det er vel ikke det verste ;)

 

Etterpå skal jeg lunsje med ei god venninne- går for salat med reker og skalldyr med nybakt foccacia til i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 gram på en mnd er da veldig bra! =0) Jeg syns du er veldig flink jeg! Håper jeg blir like flink å holde vekten stabil!

 

Kos deg med klementinene! Det skal jeg også gjøre! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som fine førjuls-vekt-planer! Jeg planlegger også å ha hverdag helt frem til julaften omtrent. ;) Det lønner seg for vekta. Klementinene er jo en veldig hyggelig førjulskos, så jeg synes du skal gå på den smellen med glede!

 

Nå skal det straks bli godt med middag, også tenker jeg meg en tur på trening i kveld. Ha en fin onsdag Soleia!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... deg enda...

 

Kommenterer ikke så ofte på tråden din, men følger med deg enda. Synes det er kjempeflott at du har klart å nå målet ditt OG klarer å holde deg der. Ønsker deg alt godt videre med det å holde vekten, også gjennom den beryktede fest&fråtse måneden ;-) (omdøpe den til klementin&kos måneden istedenfor kanskje... )

 

Selv har jeg akkurat klart å "tvinge" vekten ned under 80 kg, såvidt det er. Hadde jo en laaaang stillstand på 82 før det skjedde noe. Nå er det platå IGJEN, og jeg merker jo at motivasjonen er på gyngende grunn. Livsstilen er endret, så det å holde vekten er egentlig ikke noe problem, men det å komme seg videre nedover er en kjempeutfordring. Har akkurat begynt å trene med en PT på Elixia og håper at det skal gi litt fart i sakene.

 

Så et spsm på tampen. Når du veide rundt 79 kg (med regelmessig trening) hvilket kcal-nivå holdt du deg på da? Vet det varierer en del fra person til person, selvfølgelig, men tenkte bare som en pekepinn i forhold til om jeg skal senke/heve inntaket

 

ha en fin uke & en fin jul :-)

 

Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du følger med på meg! Håper du snart kommer etter inn hit ;)

Har du langt igjen til målet ditt?

 

Jeg lå veeeldig lenge på 78-79-tallet, og med en meny på 16-1800 kcal.

På forsommeren senket jeg inntaket til 14-1500, og vips var jeg i mål! Tydelig at det var den forandringen kroppen trengte. Forelpig har det gått greit å holde vekten også. Kanskje et tips til deg; enten å endre noe på kaloriintak evnt på treningen. Masse lykke til videre!!!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innen :)

Hvordan går det egentlig med deg om dagen? Belønnes du med vektnedgang' date=' eller holder kroppen igjen? Synes virkelig at den kroppen din kan slippe opp litt snart ;)

 

Stor klem![/quote']

 

Kroppen virker som den er på glid litt sånn sakte, men sikkert igjen nå! :) Det tar tid med kroppen min (som alltid), men det er godt å se at nå funker det. Jeg kan oppskriften, også må jeg bare ha hodet og kroppen på lag og ikke noe sånn hangling - verken på motivasjonen eller sykdomlignende greier. Det er ikke alltid helt lett dette her du. Det er noen dager som er mye tyngre enn andre, men dette er jo ikke en kur med en sluttdato. Livet går videre, dag for dag, og jeg jobber som jeg best klarer med mange veldig bra dager! :D

 

Ha en fin helg!

 

Stor klem fra Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du jobber på, jevnt og trutt innen. Resultatene kommer. Og det er som du sier ingen kur med en slutt dette her, snarere en digg livsstil ;)

 

Her innleder jeg helga med 73,3. Veldig fornøyd med det etter et par hodeløse dager med skyhøyt inntak (jada, jada, soleia kan ramle utpå hun også...marsipangris med sjokoladetrekk er GODT!! )

Nå er jeg tilbake på sporet og har startet opp med en sunn fiberfrokost og et glass ferskpresset appelsinjuice.

Kaloriinntaket i helga blir 1900 og i dag blir det ikke lørdagsgodt.....

 

Ha en flott helg alle sammen!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med PowerStep - og det var som alltid deilig (etterpå....)

Har vært litt for sløv med treningen i det siste, så jeg skal sette meg ned i kveld og PLANLEGGE trening og kosthold for kommende uke. Det skal jeg gjøre hver søndag fremover. Hvis jeg vet NÅR jeg skal trene og HVA jeg skal spise, er det mye lettere for meg i en travel hverdag.

 

Håper alle har en deilig søndag. Vi skal straks ut å spise på italiensk restaurant med gode venner og barn ;) Jeg hopper galant over pizza, men skal se om jeg ikke finner meg noe annet godt og høvelig sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lurt dette med å planlegge. Jeg føler egentlig at vi aldri kan bli for gode på det. :D Det har en tendens til å snike seg litt ut av bevisstheten til tider, men det er jo det som gir best glid og best resultater - GOD planlegging. Veldig fornuftige søndagstanker på deg der altså.

 

Kos deg på restaurant!

 

Klem fra innen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Planlegging, planlegging og atter planlegging!!!!! Det er nøkkelen til suksess :D:)

Det tar mye tid, men er vel verdt det.....vi må hele tiden "være i forkant". Da takler vi de aller fleste situasjoner.

 

Ønsker deg en flott uke, soleia ;)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...innen og FruFleksnes ;)

Planlegging er et must, ja, og nå har jeg hele ukas opplegg svart på hvitt. Følelsen av kontroll er god!

 

Vekta knurret litt i dag, og viste 74,0. Det er vel et resultat av noen dagers "frislipp" og marsipangriser, samt at jeg er premenstruell med pupper store og ømme som to vannmeloner. Satser på at jeg er tilbake på 73-tallet etter få dager med 1900-kcal-regime igjen. Kanskje allerede i morgen. Ingen panikk, altså.

 

Ha en flott mandag! Jeg passer min herlige nevø på 18 mnd. Han er knusegod, og så må det innrømmes at han har en spesiell plass i hjertet mitt siden jeg tok han imot da han ble født :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonell-vektendring kan du jo nå begynne å loggføre kanskje enda bedre enn i ned-i-vekt fasen? For nå skal du jo ha en "flatere" vekt, og kanskje du lettere kan se nøyaktig hva den perioden betyr for deg vektmessig? Jeg lærte meg hvert fall min hormonelle-vektendring en periode jeg stod veldig stabil for et par år siden. Da var det nesten alltid opp 1 - 2 kg uken før menstruasjon, også gikk det 1 - 2 uker før vekten var tilbake ned helt av seg selv. Tok et par måneder før jeg stolte helt på systemet. :)

 

Håper uken din er fint i gang i forhold til planen. Min plan gikk i vasken da jeg våknet med feber mandag morgen. :D Jeg ligger på sofaen hjemme, og mister dermed trimpoeng. Håper bare jeg ikke blir altfor fysen, ble fysen i går. Det er kjedelig å ligge syk, så jeg må unngå de store kalori-utskeielsene her.

 

Ha en fin onsdag! ;)

 

Klem fra Innen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....kjære innenmor!

Jada, vekta øker den, siste uka før mens. Gjerne med opp mot 2 kilo. Forrige måned fikk jeg jo hetta, men denne måneden vet jeg bedre ;) Ligger fortsatt på 74 blank som jo er 100 g over vektbeltet. Men jeg spiser kontrollert og trener bra, så dette er nok Fru Hormonella som rører det til.

 

Så kjedelig at du har blitt syk- igjen!! Nå har du jammen fått nok for en stund, synes jeg! Slapp nå av på sofaen og kom deg til hektene igjen. Og pass på matinntaket i disse dagene som du ikke får trent. Men det vet jeg du gjør. Du er kjempeflink, og jeg beundrer virkelig pågangsmotet ditt. Du har virkelig skjønt poenget; dette er et opplegg for livet, og ingen "kur" over noen uker. Så det så!

Mange gode klemmer til deg.

 

Har kommet fra PowerStep nå, og skal kose meg med et grovt rundstykke med krydderost, baguetteskinke, salat og plommetomater. Nam!

I morgen skal jeg på spinning- we will rock you- det blir sikkert kult :D

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......

 

Mitt mål for desember er å ligge stabilt på 73-tallet. Tenker at 72 kan bli i overkant strengt, og ikke minst vanskelig i denne søte tid vi snart går inn i.

Jeg SKAL veie 73 på julaften- OG på nyttårsaften. Så det så!

 

Treninga er egentlig på stell, 3-4 gode økter pr uke er planlagt. Jeg skal tilogmed trene julaften formiddag, det er så utrolig digg! Matmessig gjelder det å holde seg til den nøkterne hverdagsmaten, med få, planlagte utskeielser.

 

Ha en flott fredag alle sammen! Her er det minus 12 så jeg har krøpet under ullpleddet. I kveld blir det PowerStep som en fin innledning til helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......

 

Mitt mål for desember er å ligge stabilt på 73-tallet. Tenker at 72 kan bli i overkant strengt' date=' og ikke minst vanskelig i denne søte tid vi snart går inn i.

Jeg SKAL veie 73 på julaften- OG på nyttårsaften. Så det så!

 

Treninga er egentlig på stell, 3-4 gode økter pr uke er planlagt. Jeg skal tilogmed trene julaften formiddag, det er så utrolig digg! Matmessig gjelder det å holde seg til den nøkterne hverdagsmaten, med få, planlagte utskeielser.

 

Ha en flott fredag alle sammen! Her er det minus 12 så jeg har krøpet under ullpleddet. I kveld blir det PowerStep som en fin innledning til helga ;)[/quote']

 

Smart å forberede seg mentalt på førjultid, masse god mat og fristende kaker overalt! Lurt å lage ein treningsplan! Eg ligger på 66-67kg no- i øvrekant av trivselsbeltet... Full skjerpings no! Har bestemt meg for å melde meg inn i treningsklubb- bredere tilbud og lenger åpningstider enn idrettslaget!

Eg berre mååå finna tid til å prioritera trening- kroppen har sagt stopp! Etter lege-og kiropraktorbesøk enda eg opp hos akkupunktøren... :D Fantastisk at etter X- antall nålestikk er eg snart så god som ny! Utrulig korleis ein sett pris på å vera frisk og ikkje ha vondt i kroppen! Gler meg til yogatimen i måro:)

 

Ha ei fantastisk førjulstid, Soleia :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig hilsen ;)

Godt å høre at kroppen fungerer igjen, sånn at du får trent som du vil. Det er oppskriften på suksess for meg ihvertfall. Ønsker deg en riktig fin førjulstid, og lykke til med å komme litt ned igjen. Du er flink, synes jeg!

 

Her går det fint. 73,6 i dag og det føles godt å være innenfor beltet igjen. PMS-en er over, og dermed er vekta på plass. Sweet!

 

Ha en flott søndag. her snør og blåser det og er minus 9......brr.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Godt å se at vekta svinger seg helt naturlig tilbake på plass. Du har laget deg fine planer rundt desember og jul. Jeg tror noe av det viktigste er å lage seg en mental rustning. Vi må jo ruste oss opp slik at vi vet at vi greier oss gjennom fristelser fordi vi har planlagt og bestemt oss for hvilke utskeielser som er tillatt og hvilke vi skal hoppe over. Julen er jo heldigvis mye mer enn bare mat og snacks.

 

;)

 

Ha en fin uke!

 

Klem fra Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....enn mat og snacks. Du har så rett, så rett innen :D

 

Her er min desember-koseliste- absolutt kalorifri ;)

 

- pakke inn julegaver i pent papir

- drikke krydderte under ullpleddet

- kjøpe en ny juleCD og synge av full hals sammen med småtrolla

- skumbad

- pynte huset til jul (mye hvitt hos oss, ikke så mange røde nisser å se her....)

- ake med småtrolla, det blir hvit jul, hurra!

- trene på SATS

- tenne lys på mammas grav ( ikke spesielt "koselig", men en god-trist tradisjon)

- være sammen med familie

- spille brettspill

- kjøpe et par nye klesplagg. Kanskje en ny julekjole?

- planlegge ny stue ( vi har kjøpt ny sofa, bord og teppe + lamper, gøy å planlegge mens vi venter på levering i uke 51.....)

- juleavslutninger i 1. og 2. klasse. Rørende med småtroll som synger "en stjerne skinner i natt"....

- julekonsert i en kirke....

 

Ha en flott dag. Jeg er hjemme med minsten som har fått vannkopper.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er julemåneden her. En herlig tid!

Småtrollas øyne tindret i stad, da de åpnet den første pakken i kalenderen. Kos ;)

Vi er ikke spesielt kristne, men vi har en nydelig bok som heter "barnet i Betlehem". En lettlest sak med nydelige bilder om hva som skjedde der i Betlehem for over 2000 år siden. Begge gutta synes denne er stor stas å lese nå når vi nærmer oss.....litt ok at de vet litt om bakgrunnen for hvorfor vi feirer jul, og at alt ikke bare drukner i tant og fjas og kjøpemas.

 

Som tidligere nevnt har jeg som mål å ligge på 73-tallet i desember. Ligger 300 g over dette i dag, så her er det bare å snurpe inn. Blir dårlig med trening om dagen, da minsten fortsatt er hjemme med vannkopper. I går snek jeg meg unna for en kjapp spinningtime mens han så på TV, men jeg synes ikke jeg kan gjøre det hver dag....Men i morgen blir det kanskje skole på han, og da blir det SATS igjen!

 

Ha en flott dag. Minus 22 her nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia. Jeg er en snartur innom og ser at du stadig er like flink. Har skrevet litt i tråden min, men sånn generelt så er alt bra. Vekta står stille, men det er greit.

 

Kommer nok sterkere tilbake på andre siden av jula.

 

Kos deg med hyggelige aktiviteter i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...