Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig er jeg her!

Mission completed, og jeg har kommet inn i olabuksene. Jeg kan nesten ikke tro det, og fremtiden er både deilig og skummel......

 

For de som ikke kjenner meg; her kommer en oppsummering:

35 år, gift og to gutter på seks og sju. Jobber som jordmor

Har i løpet av de siste 2 årene gått ned fra 96 kg til 73. Jeg er 174 cm høy.

Jeg har plukket opp et tips fra andre tråder her inne, og det er å lage seg et vektbelte som det er greit å pendle i. Det er visstnok normalt å svinge innenfor et par kilo. Med en gang jeg kommer over vektbeltet, kniper jeg inn.

Mitt vektbelte er fra 71,9 til 73,9. Muligens noe strengt, men det må jeg se an med tiden. I følge kursleder må man i denne prosessen lytte til kroppen, og hva den sier. Sier den at den vil ligge en kilo over dette- og jeg vet at jeg gjør ting riktig mtp kost og trening, så skal jeg godta det. Heller det, enn å stadig kjempe som gal og småsulte seg for å ligge en kilo under det kroppen vil. Kroppen bestemmer- i samråd med meg :)

 

Jeg kommer til å bruke denne tråden aktivt, og søker støtte fra andre her inne. Jeg vet at den kommende tiden blir tøff, men å legge på seg er rett og slett ikke aktuelt. Regelmessig trening, porsjonskontroll ,hyppige veiinger og Hold-vekten-kurs er mine våpen! :)

 

Startvekt : 96,0.

Sluttvekt : 73,0.

Vektbelte: 71,9-73,9.

 

*****************

 

* PERIODE 1 *

06.09: 73,2

13.09: 73,2

18.09: 73,5

28.09 74,1 ( etter Kyprostur )

05.10 73,9

12.10 73,6

 

*****************

 

* PERIODE 2*

20.10: 73,8

26.10: 73,8

01.11: 72,5

08.11: 71,9

15.11: 72,5

 

*****************

 

* PERIODE 3*

22.11: 74,0

29.11: 73,6

6.12: 73,9

13.12 74,2

20.12 74,1

 

*****************

 

* PERIODE 4*

27.12: 74,2

03.01: 73,0

10.01:

17.01:

24.01:

 

****************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stabile Soleia i olabuksene! :)

 

Jeg er så imponert, og 73,0! :) Dette her er sånn plankekjøring for deg i sommerhalvåret altså (jeg VET at du jobber hardt!) Du er så flink.

 

Jeg skal passe på at du får masse støtte og ros til å holde vekten også. Det fortjener du jo. Så gleder jeg meg til å følge med på alt det nyttige du snapper opp av erfaringer nå i stabiliseringsfasen. Jeg har jo lovet deg å komme etter nå til høsten.

 

Stooor klem fra innen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny tråd Soleia :)

Ingen som har fortjent det mer enn du! Du har virkelig jobbet for dette lenge!!!

 

Walk-in-closet...hmm...hørtes fint ut...gleder meg til jeg også kan flytte inn i leilighetskomplekset ditt....bare (!!!) 17 kg igjen :) Min "trøst" er at før jeg ble gravid veide faktisk jeg mindre enn deg om jeg ikke husker feil, så da er det håp for meg også! Og jeg er godt i gang nå, har en god følelse for dette, og har fått meg en super gjeng på den nye tråden min. Gleder meg til å ferie jul langt nede på 80-tallet en plass, og ikke minst til sommeren, i en ny og fresjere kropp :(

 

Masse lykke til Soleia, dette fikser du!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den systematikeren jeg er, har jeg satt opp følgende plan for de neste to ukene:

 

Trening: 9 økter ( StepStyrke, Spinning, Shape og Zumba ) Jeg har ambisjoner om å trene 4 økter i uka i høst. Og det skal jeg klare, banna bein.

Kosthold: dagsmeny med 1750 kcal.

Kalorinivået skal økes gradvis, derfor kun 1750 de neste to ukene. Så er det videre økning til 1900.

 

Mitt første Hold-vekten-møte er man 6.sept. Innen da hadde det vært kjekt å være på 72-tallet, der trives jeg godt :)

 

Kjenner på stor matlyst og de siste to dagene har jeg spist for mye. Men jeg tror jeg trengte å få ut litt "gruff", jeg vet ikke....Jeg er ihvertfall klar for å gyve løs på matplanen fra i morgen :)

Fikk tonnevis med komplimenter på jobb etter sommerferien, og mange av typen: så tynn du har blitt, nå må det ikke bli mindre av deg..."

Det er klart at spranget fra 77 før sommeren til 73 nå, synes veldig godt på

kroppen. Og olabuksene jeg kjøpte i våres er for store. Og hva gjør man da.....:P Stakkars, stakkars bankkonto! Men jeg gjør det med glede.

 

Ellers; tusen takk for hilsner, det varmer i en litt kritisk periode. Kursleder sa til meg: nå er du nesten halvveis. Litt å tenke på det....Nå begynner nemlig jobben.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du kommer innom avk- det er alt for liten aktivitet her inne på HV- forumet :P

 

Jovisst er det deilig å være slank! Helt sånn gledesrus-følelse! Det gjelder å holde på den go`følelsen.....for dette skal vare!

 

Kom gjerne innom igjen, og lykke til videre med stabilisering...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Soleia! Veldig god innsats du har lagt ned. Det er inspirerende!

Selv har jeg ikke greid å gå ned på egenhånd. Har prøvd flere ganger de siste 3-4årene, men selvdisiplinen er ikke sterk nok. Så nå har jeg meldt meg på kurs. Er veldig spent :P Du har ihvertfall vist at det er mulig! Gratulerer igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Flytter inn i naboleiligheten like over jul håper jeg :P

 

Herlig at du har funnet din velfortjente plass på HV. Og du har sunne og realistiske mål for fortsettelsen. Det liker jeg.

 

Nå må jeg skjerpe meg igjen, for jeg er i ferd med å skli ut bitteltt hver uke. Akkurat det samme som skjedde for 6 år siden da jeg nådde samme vektområdet som nå. Var så fornøyd med meg selv at alle hemninger og alt jeg hadde lært ffløyyyy ut av vinduet... Jaja, sånn fungerTE jeg. Jeg skal klare å hente meg inn nå, men jeg synes det er litt tøft om dagen. Må finne frem kromen igjen, den funker VELDIG godt på meg :)

 

Lykke til her inne snuppa!

 

God klem fra frøken frue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener til oddsen og FrøkenFrue!

 

FrøkenFrue: naboleiligheten er reservert, that`s for sure! Og det venter en real innflytningsfest på deg. Skal vi si ved nyttår??!! :P Du kan bare glede deg- her er det herlig!

 

Dagen har vært fin. Har vært på en times høy puls/styrke, og det gjorde godt sånn før helga. Skal lage digg salat etterpå med meksikansk marinert kyllingfilet, fullkornspasta, soltørkede tomater, rødløk og bittelitt fransk oljedressing....mmmm. Viktig å finne god mat, så føles dette oplegget heeelt greit å følge resten av livet :)

Har tenkt - etterhvert- å innføre lørdagsgodt, men først en liten periode uten. Jeg må være sikker på at jeg klarer opplegget uten sjokkis først. Så får vi se. Sjokkis er nemlig som et narkotikum for meg...

 

Ellers består helga av fotballcup med småtrolla i morgen ( er meldt regn, men hva gjør vel det når jeg har nye, turkise Ilse Jacobsen-støvler!! :) ), og på søndag blir det en times spinning og Stabæk-Lillestrøm på kvelden. Helg er godt, og jeg kjenner meg lykkelig. Holde på denne følelsen.....

 

Ønsker dere alle en fortreffelig helg, både dere stabile og dere som snart melder flytting. Banan-kassene står klare til dere!!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mummimamma82

Gratulerer med målgang! Håper å følge etter før vi skriver 2011.. :P

 

Har fulgt tråden din de siste månedene, og jeg må si som de fleste andre at du har vært til stor inspirasjon med stå-på-viljen din og måten du ordlegger deg på. Du virker som ei flott dame. :)

 

Skjønner godt hva du mener med sjokolade altså. Det er og blir min største last, og jeg har problemer med å stoppe når jeg først begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....stinelill <3

 

Godt å høre at dere har troen på meg, noen ganger kan min egen tro vakle litt :P

 

Fin dag i dag. Gikk på en smell på cupen i stad og dytta innpå to vaffelplater, men kuttet ut et annet måltid, så alt i alt ble det ikke ille.

 

I morgen er det spinning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning på formiddagen og 1711 kcal inntatt. Kjenner på stor matlyst/sug på kveldene, det er virkelig en utfordring :P

 

Er spent på vekta i morgen, håper jeg fortsatt er på 73-tallet.

 

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73,2 og det er jeg superfornøyd med etter en uke med 70 % fokus.

Denne uka skal jeg ha 100 % fokus, dvs notere alt inntak og trene fire gode økter.

Jeg er styggnærme 72 som jeg har vært innom noen få dager tidligere i august, så kanskje jeg kan se tallet i løpet av uka...? Ikke for det, jeg trives godt på 73 også, altså :P

 

Mye moro som skjer for meg i høst:

* Kypros med familien i september

* Jentefest i oktober

* Jentetur til Barcelona i oktober

* 40-årslag i oktober

* Jentetur med Color Line til Kiel i november

 

Da gjelder det å ha tunga rett i munnen :) Tenker å trene x 4 /uke gjennom hele høsten, så tåler kroppen dette greit.

Ekstra gøy er det selvfølgelig å være slank gjennom disse aktivitetene.

Ta feks 40-årslaget.....sist vi var i 40-årslaget til samboeren til han som blir 40 nå, var for tre år siden. Da veide jeg nærmere 100 og følte meg som et berg. Et mislykka berg, totalt blottet for selvtillit. Denne gangen skal jeg feie dem av banen, damer :)

Eller ta feks Barelona. Sist jeg var på jentetur med disse var i London for tre år siden. Hvor gøy var det å shoppe klær da? Endte vel opp med noe til ungene bare, så vidt jeg husker.....men denne gangen?? Shopping it is!!!!

 

Mange, mange motivasjonsmomenter for å holde vekta!

Hva er dine ???

 

Ha en flott høstdag- her skinner sola og jeg tar meg en time med Shape Pulse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være normal i bassenget er bra motivasjonsfaktor! For et år siden var det å bøye seg el.l i badedrakt forferdelig pinlig og ubehagelig. Jeg er ikke akkurat noen supermodell nå heller, men jeg har det greit i bassenget. Og på kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....til avk og frøkenfrue for fine motivasjonsmomenter! Det med badetøy, og det å føle seg vel i basseng/på stranda er så absolutt et stort moment.

Vi reiser jo sydover hver sommer, og i tillegg har jo svigermor leilighet på Kypros som vi er i flere ganger i året. Neste gang er om 2 og en halv uke, får finpusse litt på formene frem til da :P

 

En fin dag! Sola skinner ute, og jeg skal en tur til kursleder bare for å veie meg. Jeg trenger det. Og neste uke begynner HV-kurset!

 

Tudeluu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...