Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for hilsen ;)

Ja det er merkelig hvor feit jeg føler meg på 74, og hvor fresh jeg føler meg på 73....hihi.

 

Spinningtime unnagjort i morges, det var digg. I morgen venter Power Step.

 

I dag er det forresten 2 måneder siden jeg begynte stabiliseringen. Jeg har såvidt vært nede på 72-tallet, og også oppom 74, men for det meste ligger jeg på 73. Tenker at det er et fint tall for meg å være på ;)

 

Ha en flott kveld- her venter Skyr, eple og appelsin til kvelds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pep-talk med kursleder på SATS før i dag, det gjorde godt. Møtte henne tilfeldig der, hun er der ofte ;)

 

Vært ute å kjøpt meg hold-in strømpebukse, på lørdag blir det lett ettersittende svart kjole og høye hæler i 40-årslag. Gleder meg!

 

Ønsker dere alle en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flink du er Soleia !!

Blir inspirert av å lede tråden din !

Du er virkelig flink som står på, og holder deg innen vektbelte !

det er ikke lett med ferieturer på tapeten..

det beste er hverdager ;)

 

 

Gleder meg til jeg en vakker dag skal på HV kurs, det blir fantastisk !!

Ser ikke helt for meg att jeg skal klare det noen gang..

 

Stå på ! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth V :(

Så koselig at du stakk innom.

Vet du? Jeg tenkte akkurat som deg: jeg kommer aldri til å komme i mål, jeg kommer aldri til å kunne begynne på HV-kurs.Målet virket så fjernt, så fjernt.....

Til slutt fant jeg ut at sånne selvdestruktive tanker måtte jeg bare legge fra meg. Jeg SKULLE klare det. Og med masse stå-på- vilje og fokus klarte jeg det. Og det kan du også, selvfølgelig kan du det! Masse lykke til videre.

 

I dag skal jeg til frisøren og farge og klippe. Og så skal jeg nappe bryn hos hudpleier, hun former de så fint. Etter de to tingene kommer jeg til å føle meg fresh og fin. Strømpebukse og gave til 40-åringen er innkjøpt, etterpå må jeg se over kjolen som henger i skapet. Sist jeg brukte den veide jeg 77, nå 73, så nå sitter den enda penere. Den er knelang og med lett ettersittende midje, jeg føler meg veldig fin i den ;)

 

Nei, nok selvskryt. Jeg får hoppe i dusjen og gjøre meg klar til en alldeles praktfull høstdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Soleia!

Lenge siden sist eg var innom vektklubben....Du er så flink, så flink!!!!

Det har ikkje eg vore....100% jobb + fleire "unnskyldninger" = rett tilbake til dårlige vaner og rutiner = vektoppgang :( uff og huff - er så lei og skuffa over meg sjøl!

 

Var på HV-kurs i går kveld - (2 mnd siden sist kurskveld pga kursleder har vært på ferie) - eg hadde gått opp 2,1 kg :D

 

Blei enig om å bla i gamle kursbøker, lese tidligere notater, gå på meny 2 fram til neste kurskveld om ein mnd.

 

Skal ikkje opp i vekt igjen! Må begynne å føre opp kvar matbit igjen! Må finne tid til å trene, må prioritere meg sjøl høgare! Skal ned minst 3 kg til neste kurskveld, eg skal, eg skal! Kjenner fighteren i meg er vekka til liv! Blir 40 år neste haust og då skal eg vere ferdig med slanking og hold-vekten og berre nyyyyta livet og festen ;)

 

Kos deg på fest :) party, party

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen, men trist å høre at du har gått opp litt.

Nå er ikke 2,1 kg allverden, men det er viktig å ta rev i seilene nå. Oppgangen må stoppes og snues til nedgang før det baller på seg enda flere kilo.

 

Dette opplegget krever en nærmest 24/7- konsentrasjon som er veldig slitsom. Kursleder lover meg at fokuset skal bli mindre etterhvert, og det håper jeg. Jeg kjenner at jeg bruker utolig mye energi og tankevirksomhet på dette.

Det er viktig at du prioriterer deg selv i en periode fremover, både mtp kostholds-planlegging og trening. Jeg vet at du kan få dette til!

 

Masse lykke til den kommende måneden, håper du kommer innom og oppdaterer.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Elisabeth V :D

Så koselig at du stakk innom.

Vet du? Jeg tenkte akkurat som deg: jeg kommer aldri til å komme i mål' date=' jeg kommer aldri til å kunne begynne på HV-kurs.Målet virket så fjernt, så fjernt.....

Til slutt fant jeg ut at sånne selvdestruktive tanker måtte jeg bare legge fra meg. Jeg SKULLE klare det. Og med masse stå-på- vilje og fokus klarte jeg det. Og det kan du også, selvfølgelig kan du det! Masse lykke til videre.

 

I dag skal jeg til frisøren og farge og klippe. Og så skal jeg nappe bryn hos hudpleier, hun former de så fint. Etter de to tingene kommer jeg til å føle meg fresh og fin. Strømpebukse og gave til 40-åringen er innkjøpt, etterpå må jeg se over kjolen som henger i skapet. Sist jeg brukte den veide jeg 77, nå 73, så nå sitter den enda penere. Den er knelang og med lett ettersittende midje, jeg føler meg veldig fin i den ;)

 

Nei, nok selvskryt. Jeg får hoppe i dusjen og gjøre meg klar til en alldeles praktfull høstdag.[/quote']

 

Selskryt skal man høre på, det kommer fra hjertet !!

Er sikker på att du ser fantastisk ut i den kjolen !

Ha en flott fest !

Kanskje man skal legge alle dumme tanker vekk, og prøve å være litt positiv !

Dette SKAL jeg klare jeg også, og jeg skal også bli fin :(

Men som du sier, det tar jammen veldig mye energi å sterve med dette. Da tenker jeg ikke på att det er vanskelig, men tankene surrer jo heeeele tiden !

Mat mat mat, og trim trim trim ! hehe !

I helgen skal jeg på turnering, så det blir kjekt !

Trim og hotell opphold, passer meg heilt fint nå :)

Ha en topp helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig viktig med optimisme og humor og litt galgenhumor oppi alt dette. Det hjalp meg hele veien frem til mål.

Kos deg så masse i helgen på hotell og det hele :(

 

Jeg spiste Beta-suppe til middag i går. Noen som vet om den inneholder mye salt?? Jeg gikk ihvertfall opp 600 g på ett døgn.......håper det er saltet i suppa som er svaret, ellers blir jeg litt motløs. ( jada, jada, jeg VET at man ikke skal veie seg nesten hver dag, men jeg må.....foreløpig. )

 

Her bøtter regnet ned og det er nesten mørkt midt på dagen. Godt jeg skal på Power Step etterpå, det er rene lykkepillen for meg ;)

 

Klem og god fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Ja, Betasuppe inneholder visstnok mye salt! Jeg har også hatt samme erfaring som deg... Ikke noe gøy, men vann forsvinner fort da; som dugg for solen =0)

 

Kos deg på trening! Og god helg! =0)

 

 

Klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar pølsa ;)

Ser at mange er innom og leser på denne tråden, men ikke mange legger igjen spor....hadde vært kos det altså :(

En stund til jeg spiser den salte Beta-suppen igjen kjenner jeg. Fysj.

 

Ellers blåste jeg støv av pulsklokka mi istad, og brukte den på Power Step-timen. For det første måtte jeg inn på "innstillinger" og endre vekt fra 96 kg ( jada, altså er det nærmere 2 år siden jeg brukte den sist) og ned til 73. Bare det var veldig gøy.

Så viser det seg at jeg "bare" forbrenner ca 400 kcal på en slik time. Jeg trodde det var mye mer, men det er altså prisen for å være normalvektig. Og den tar jeg altså gladelig. Men da er jeg klar over det, og slipper å gå i fellen ved å tro at jeg brenner 7-800 som jeg gjorde da jeg var feit.

 

Dusjen og fredagskveld venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er det altså 40-årslag. Gleder meg veldig! Kjolen er klar og småtrolla skal på kino og overnatting hos bestefar :D Skal drikke moderat da jeg ikke tåler så mye alkohol lenger, og serveringen er koldtbord og kake/kaffe/avec. Skal ta godt for meg av grønnsaker, egg og røkelaks. Kakene hopper jeg lett over. Mister egentlig matlysten når jeg drikker, så det skal gå greit, dette. Gleder meg til å se reaksjonene hos enkelte jeg ikke har sett siden forrige 40-årslag med denne gjengen. Det er tre år og 23 kg siden. Den gangen var det 80-talls-tema og jeg hadde på meg et gyselig hvitt skjørt med blonder og mint-farget overdel og rosa plastøredobber.....fy f....som jeg følte meg. I kveld derimot!! ;):(

 

Hadde som mål å være på 72-tallet i dag, men det har jeg altså ikke klart. Lever fornuftig og nøkternt (med unntak av noen få "sprell" ) og trener bra. Tenker at det ikke er sikkert at kroppen min vil veie 72. Det kan hende jeg skal slå meg til ro med 73. Jeg kjenner at jeg er veldig fornøyd med det. Orker på en måte ikke å kjempe og sulte for å komme til 72, hvis jeg kan leve greit på 73.

 

Ha en strålende lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei du knallflinke dame!! :D:)

Jeg beundrer deg såå mye, soleia. Tenk på alt du har fått til. Det er faktisk en bragd å klare å holde seg innenfor vektbeltet.....og jeg vet du jobber knallhardt for det. Måten du beskriver opplegget ditt på, gjør at jeg gleder meg til å komme inn hit selv. Har helt klart for meg at det ikke går av seg selv, det krever stor innsats. Ved å følge deg, forbereder jeg meg selv til den dagen kommer.

Pga deg, føler jeg mye bedre "rustet" til å takle denne overgangen. DU gir meg troen på at dette er mulig å få til.....

Håper det føles flott å være noens forbilde!! For det er du for meg, soleia!! ;)

 

Du blir "smashing" i kveld, høres lekkert ut det antrekket. Blir fantastisk å vise dem dagens utgave av soleia!!!!!!!!!!!!!!!

You go girl!! Ha en fantastisk kveld :(

 

Klem klem

 

PS: Når du får tid, må du lese innlegget mitt "En god latter" skrevet 29.okt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren......for en energi- og selvtillitsboost på en lørdagsmorgen! Du aner ikke hva det innlegget ditt gjorde for meg Fru Fleksnes.....Tusen, tusen takk!!!!

 

Har skrevet svar til deg i tråden din. Men må bare si at du er fantastisk. Ikke bare med den formidable jobben du gjør for deg selv, men også for den du er for så mange her inne på forumet. Jeg tenker av og til på at alle disse flotte jentene her inne på forumet er som en skattekiste. Full av vakre, skinnende gaver. Du er diamanten i den skattekisten! ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"KUNSTEN å holde vekten" sier du Soleia. Det kan som kjent være vanskelig å lære, men ikke umulig!

Og så var det den tålmodigheten da ............. ;)

 

Lykke til i kveld, du kommer til å bli kjempelekker så klart!

 

"En skattekiste" var fint sagt.

 

 

 

Heia oss!!!:(:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Jeg håper du koste deg på festen i går, og at du strålte maksimalt! =0)

Jeg håper også at dagen i dag blir god! Dvs uten for mye fyllesyke... ;0)

 

Ha en fin dag!

 

 

Klem, Pølsemage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Yes, jeg er nok en av de som er innom uten å legge igjen spor. .... Vi har vel ikke skrevet noe sammen, derfor blir det ikke naturlig for meg å skrive så mye. Men jeg ser at du gjør en flott jobb. Lykke til videre! Mvh Steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Nå er jeg spent ??

Hvordan gikk det i går kveld ?

Jeg er sikker på att du fikk myyyye skryt, og att du var "SMASHING" ! ;)

 

Gleder meg til å lese her inne på sidene dine hver gang jeg er inne på GR, du gir så mye motivasjon, og er så sprudlende, flink og har en flott selvinsikt !

Gleder meg til jeg kommer inn, og blir naboen din !

Blir nok noen månder til, men jeg skal klare det !!

OG jeg skal lære av alt det flotte du skriver her inne :(

Ha en fantastisk mandag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elisabeth, steg og pølsemage :(

 

Festen var kjempemorsom. Fikk en del komplimenter, ja og det gjorde godt.

Ble i overkant mye å drikke, men maten gikk fint. Forsynte meg en gang, med sunne saker, og ikkeno kake.

Dagens vekt er 72,5.....tipper jeg fortsatt er dehydrert, og i går spiste jeg ikke noe særlig, da formen var laber. Men det er jo et fint tall enn så lenge da ;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese dine ord: fokus, fokus! For det er ingen vei utenom!!!

Jeg har fremdeles perioder der jeg graver hodet ned i sanden, og tro meg - det hjelper ikke!!!

Må kanskje skrive om fjellvettregelen til "grav deg UT i tide" ;)

 

Her brettes armene opp, for nå er det fullt fokus frem mot jul. Jeg har en del utskeielser i sikte og må derfor kjøre veldig stam line resten av tiden.

 

Lykke til videre, ha en fortsatt fin uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding :)

Ja det er viktig med fokus, hver eneste dag. Høres slitsomt og kjedelig ut, men det trenger ikke å være det. Synes det går sånn tålelig greit, men nå er jeg også i en veldig tidlig fase av HV. Har nå hatt stabil vekt siden juli, og begynte på HV i sept.

 

Ellers må jeg fortelle dere noe fantastisk morsomt! Jeg ble- av min egen kjære kursleder- spurt om jeg ville bli kursleder for Roede!! :):)

Ble veldig glad for tilbudet. Dog trenger jeg å tenke på det, og vurdere om det er rett tid. Småtrolla krever fortsatt enormt med tid og vi er stort sett opptatte hver kveld. Om ett år eller to fra nå vil dette bli noe lettere, da de ikke trenger å fraktes og følges opp overalt. Men jeg tror at timingen per i dag er noe dårlig. Muligens om en stund??!! Veldig smigrende å få tilbudet ihvertfall :)

 

Vekt 72,7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...