Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

en liten tur innom.

 

kom mye snø inatt,så måtte ut å måke litt snø,men synes det er litt fint med snø også da.tok noen fine bilder.

 

skal trene litt idag etter trimpause igår,blir 25 min ergosykkel. så får 1.1poeng idag:)

teller ned til kursstart på mandag blir spennende.Håper å gå ned 5 kg på kurs,gikk ikke så bra på forrige kurs,sukk...er bare meg selv å skylde på

 

kaika:jepp,enig med deg,1.5 kg opp er til å leve med,er sikker på at du klarer å gå av deg de igjen du er jo så flink atte. helt sikker på at du klarer å nå målet ditt.

 

spennende at du skal til grand canaria da.Ikke mange ukene igjen nå.

 

snegla:håper du blir fort frisk igjen.God bedring:)

 

frigg:håper du fikk en fin skitur,er sikkert mange flotte skiløyper nå om dagen.pleier du å gå langt?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Endelig fredag! Jeg har studiedag om fredagen, så jeg har rigget meg til på kjøkkenet med bøker og pc.

 

Ble dessverre ikke trening på meg i går. Var på foreldremøte og så ble datteren min syk med influensa, og da er jo mor god å ha, he, he. Jeg er en evig hønemor... Får komme jeg en tur på trening i dag i stedet. Ser at det er en spinningtime i ettermiddag.

 

Har snødd mye i natt og ingen brøytebil har vært hos oss, så tror ikke jeg tør meg ut med bilen i dag. Får vel ut å måke litt etterpå.

 

God helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god helg:)

 

så at aktiv stram opp kurset var fullt,så der blir det nok liv og røre...hehe:)

 

lite motiverende å stå på vekten idag,men har fått mensen ,og da går alltid vekten 1 kg opp.satser på mindre vekt på mandag...skriver ikke opp vekt idag:)

 

spent på hvordan det vil gå¨på kurset,og håper på 5-6 kg ned,skal holde meg til kcal,og tom veie middagen!!

 

kjedelig at dere har fått så mye snø inatt kaika, håper at du kommer deg ut med bilen etter at du har måkt.Du får ta måkingen som trim.

håper at datteren din er i bedre form idag.;)

 

Kos dere masse i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

 

Da er det godt at juletiden med all kosemat og utfordringer som ligger på lur, er over.Huset er tømt for snacks og jeg er tilbake på slankern.

 

Håper alle har hatt ei flott juletid,min har vært helt super når jeg tenker helhetlig,har vært småsyk og spist litt mye, men så fint jeg har hatt det.

 

Har strammet inn på maten og er nå tilbake på streng diett,så for vi se om jeg klarer å gjennomføre det.

 

Nyttårsklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og for en helg det blir. Masse å gjøre, men det meste er bra. Og jeg skal på svømmekurs og lære teknikk! Det har jeg hatt lyst til kjempelenge, og endelig har det åpnet seg en mulighet!

 

Noe skigåing er det ikke blitt. Men neste uke...gleder meg nå. Har ingen god teknikk, men tenker at det går bra. Det er jo trening og frisk luft jeg ønsker meg! Fremdeles ikke helt frisk. Men bunkene i huset minsker...de som forårsaker dårlig samvittighet. Og det! er en super måte å møte et nytt år!

 

Og som det koneemne jeg er var det rett og slett bare vanlig ertesuppe. Vet nesten ikke hvorfor den ble så fantastisk god. Hadde en kjempebra røkt knoke, et par pakker gule erter, timian, gulrøtter, selleri, sellerirot og poteter.

 

Vekta stoppet på 68,3. Jeg sørger ikke over det, kroppen trenger nok noen flere dager til å komme seg. Jeg har spist ganske fornuftig og er nokså fornøyd. I siget, faktisk.

 

God helg, jenter!!!

 

 

Håper dere alle har et snev av godfølelsen, dette er vår vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 65,1 ---> like mye som den var før juleferien. Skjønt, den var 64,5 igår morges.. Heh... Knurr. Men, veiedag er veidag, så får man ta det tallet som står..

 

Satser på 64.5 neste uke ;)

 

Fikk kommet meg en tur på sats idag, tok det ganske rolig, men utrolig deilig å være i gang igjen! :(

 

Skriver delmål i morgen, sove nå.. Opp på jobb om litt for få timer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at alle er på plass igjen! Ja, dette skal bli vår vår :-) Synes jeg var et godt "motto".

 

Synes jeg har hatt en fin start på det nye året. Har vært flink med maten hele uken (eller litt mye mat i helgen... ) og har vært tre ganger på trening denne uken. Det er jeg fornøyd med!

 

Mål for kommende uke: Drikke tre liter vann for dagen, følge GR-dietten, og klare over 7 TP. Er noen med på den?

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikveld er det kursstart,men jeg har allerede begynt slankingen,håper å gå ned 4-5 kg på første uke,har tenkt å gå på kurs helt til jeg er i mål!

 

startvekt er. 80,8kg,huff,liker ikke 80 tallet. var jo flink en periode før jul,men så gikk jeg opp igjen..sukk,men nå er det bare å brette opp armene igjen og starte med ny frisk!

 

10/1: 80.8kg:(

 

 

 

 

snegla:så flink du er da,du er jo nesten i mål jo:-)

gratulerer med nedgang:)

 

kaika: jeg blir med på 7 trimpoeng denne uken.og gr dietten,here we go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaika: Im in!! fikk 6,9 tp sist uke. Prøve 10 denne uken!

Har ikke skrevet det jeg har spist i helgen, men har ikke hatt middag hverken fredag eller søndag pga jobbing, og ikke noe godteri, så dette er ikke en uskeielseshelg.

 

Minni: gratulerer med kursoppstart! Må jo være en supergod motivasjon. Jeg har tenkt på det selv, sånn nettkurs, men for en fattig studine blir det litt annen prioritering med pengene kjenner jeg...

 

Ha en fin dag alle mann,

ikveld SKAL jeg skrive ned delmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at dere er med! Nå har jeg hatt ukens første treningsøkt: 45 min spinning og 15 min styrketrening etterpå, det ble 2,2 tp. Fornøyd med det :-)

 

Har vært flink med maten i dag, og jeg spiste ikke sjokolade, kake eller is på jobben i dag - var nemlig en som hadde bursdag... Tok meg en appelsin i stedet :-)

 

Du klarer det denne gangen, Minni! Snart er du under 80 kg - stå på!

 

Du klarer 10 tp, Snegla! Det er jeg sikker på- Jeg skal i alle fall klare mer enn forrige uke - da hadde jeg 6, 9 jeg også.

 

Stå på, damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at alle er engasjerte og på vei mot "vår" vår.

 

Minni må smile litt ,ikke et ekkelt glis, men et lite et,for jeg er litt sånn opp å ne jeg å,men vi orker ikke gråte??Bedre og smile:)Vi klarer det,til sommeren er vi i mål!!!

 

Kaika, jeg drikker og masse vann og blir med på poengsanking.I helga fylte jeg flasker med lavkalori saft og hadde med meg på jobb.

 

Så flott atdu Frigg går på ski,det er naturopplevelsen som er viktig,ikke teknikken.:)Jeg må vel snart finne frem skisko jeg og.

 

Har nok kost på meg noen kilo i des,men tok av 2,2 denne uka og er nå 78,6 kg.Litt over et kilo så er jeg der jeg var.Men det er skummelt å ta kose pauser.

 

Snegla,du er jo snart i mål med kiloene gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjekt å se at dere alle er i gang!

 

Jeg er helt sikker på at vi kommer dit vi vil. Hva med påskemål? Er det en passe del- eller helmålstrek? Tror jammen jeg skal være litt luftig å satse på 63 som mål.

Blir dessverre ikke skikkelig frisk, så her blir det bare lett trening. (og hun gikk og gikk og gikk og gikk.. :-) ) Får være ekstra flink med maten.

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang på kurs,og denne gangen skal jeg ikke slutte før jeg er i mål,jeg synes det er lettere å gå ned på kurs,selvom jeg får god støtte fra dere:)

 

Igår var det kursstart,og var 16 stykker på aktiv stram opp kurs,først var det prat i litt over en time,så trim en halv time. Puh,kjente at jeg hadde trent styrke ja...så ble litt over et trimpoeng igår.

 

idag skal jeg også trene for jeg har bestemt meg for minst 7 poeng denne uken,burde klare dette. Tenkte gå nedover til kurs på mandag så sant det ikke er for mange minusgrader.

 

Nikkoline: Gratulerer med nedgang, litt over 2 kg på en uke,det er jo super bra da.Du er så flink atte. Jepp,vi er i mål til sommeren det er jeg sikker på!

 

frigg påskemål var lurt, tror jeg skal satse på å være på 75 tallet da,hadde vært gøy. burde gå det?!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nytt kurs,Minni sikkert lurt å gå på kurs til du er fornøyd.Jeg har min lille veiegjeng.Vi er nå fire stykker.Neste veiedag blir søndag kveld fordi jeg ikke kan møte på mandag.

 

Trening ja,får kanskje komme meg ut en tur i dag,eller dra på sentret.

 

Har ikke funnet treningsiveren som jeg hadde før jul,men dersom jeg går ned uten så er det jo litt greit det og.Men jeg savner følelsen av velvære som treningen gir, når timen er over.

 

Jeg er inne i en modus der jeg er påpasselig med usynelige "kalorier" som er i dressinger og steke marg/olje.Prøver å være god på vannflaske og ta en slurk i stede for en mat bit.

Har satt mine mål som jeg vil nå.Innen påsken er omme er jeg nesten i mål med antall kilo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sikkert lurt å gå på kurs, eller ha noen venner å veie seg sammen med. Jeg prøver atter en gang aleine, men hvis jeg ikke får resultater i løpet av denne måneden, skal jeg melde meg på kurs!

 

Ned ett kilo denne uken!

 

Er nå ca 83 cm rundt livet. har lest at kvinner bør være under 80 cm i midjen av helsemessige årsaker, så det er målet mitt: Å bli under 80 cm rundt livet!

 

Fint å se alle så motiverte! var på trening mandag og tirsdag, og skal i kveld på body pump. Deilig å trene og å soise sunt! Har vært sååå flink denne uken også, til å si nei takk til sjokolade. Det har florert med godsaker på lunsjrommet på jobb denne uken - er visst høysesong for bursdager. Men, jeg har altså takket nei :-)

 

Ha en fin dag!

 

_____________

Satser på ca 500 g i uken

06.01: 76,6 kg

13.01: 75,6 kg midjemål: 83 cm

20.01:

27.01:

03.02:

10.02:

17.02:

24.02: 73,1 kg (hvis jeg klarer 500 g i uken i gjennomsnitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitt litt over kcal grensen idag,men kun med 80 kcal:) 1680. har vært på jobb idag,vasket pluss gått hjem ,så regner med at de kcal er forbrent!

 

Kaika: så flink du er da,gratulerer med 1 kg ned,er helt sikker på at du kommer i mål på egenhånd...stå på!

 

Nikkoline:kom du deg på trening? det er ikke alltid like lett å komme seg på trening...sukk..

 

Imorgen blir det enten styrke eller gåtur.Håper på sol imorgen. ha en fin kveld.

 

pssst,jeg er på vei nedover,vekt kommer mandag!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minni og alle andre.

 

Det ble en joggetur etter at skipoden overbeviste meg om at det ikke er nok trim å løpe opp å ned trappene he he.

 

Sulten,sugen,skjelven det er status,men kun vann og kaffe i kveld.Burde sikkert også regnet ut kalorier,men skal se på søndag.Dersom jeg fortsetter å gå ned så er det jo greit.Liker å ha kontroll,veier all maten men total mengde kalorier er det litt verre med.

Men har gått så mye på kurs at jeg vet sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og studiedag i dag. Har rigget meg til på kjøkkenet med pc og bøker. MÅ komme i gang med å skrive oppgave, men motivasjonen sitter langt inne...

 

Fredag i dag og utfordringene står i kø! VET at jeg tror at (langt inni meg...) at jeg kan proppe i meg med mat og snop hele helgen, og det skal jeg klare å motstå denne helgen! I morgen er det 40-årsdag med de utfordringene det medfører.

 

Jeg velger å se positivt på det: Moderat matinntak, zumba på studioet i morgen, og noen gode glass rødvin på fest i morgen... Se der! Nå har jeg laget en plan for helgen :-)

 

Flink du er som jogger, Nikkoline! Det får jeg ikke til... Synes bare det gjør vondt, he, he. Holder meg til innendørstrening jeg.

 

Skal prøve noe nytt for å motivere meg selv: På treningssenteret der jeg går har de fått en vekt som analyserer kroppens sammensetning av muskler og fett samtidig. Når jeg går på den vekten får jeg ut et resultat som sier noe om hvor mye muskler og fett kroppen min har. Mystiske greier! Med den analysen som utgangspunkt skal en av instruktørene lage et treningsprogram til meg. Skal bli spennende! Skal på vekten på tirsdag. Da vil dommen falle...he, he...

 

Hvordan går det, Minni? Er jo litt nysgjerrig på den testen du bestilte...

 

Vi snakkes, damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgaveskriving er noe uferdige greier,du må lage et eget produkt,kruttet virker ikke oppfunnet når en er i en sånn setting.Det er tungt og skal være tungt.Nesten som å komme i treningsform.Holder på å motivere meg til å bli bedre på intervall.

 

Selskap høres koslig og skummelt ut,i allfall for matvrak som meg.Men hvordan kan jeg bli annet enn matvrak når jeg sier til meg selv at det er det jeg er???

Er det kanskje på tide å vise seg selv at jeg klarer slike utfordringer.Skal jeg legge på meg hvergang det er godteperioder,jul,påske,bursdager,pinse,17 mai, nårtid skal det bli tid til å gå ned i vekt???

 

Det er her skoen trykker mest for jeg har endret kosten på hverdager,men legger på meg i jula og på sommeren!

Da blir jeg liksom aldri ferdig, men må heletiden slanke bort noen ekstra kilo.

Hvordan kommer jeg videre???Håper jeg får et innspill som virker så stoppende, at jeg setter i gang tiltak.Fornuft og virkeligheten er ikke alltid like forenelige.Det er liksom noe i mellom som både kan stoppe eller frigjøre.Hvordan få tak i hemmeligheten,orker ikke å kose meg opp hver høytid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaika: jeg fikk mensen samme dagen som testen kom:( så er ikke gravid.begynte å lure ettersom det gikk 7 dager mer før mensen kom.kos deg i bursdagen,høres ut som om du har lagt en fin plan på hva du skal spise:)

 

Håper dere får en fin helg kaika ,nikkoline og dere andre på tråden.

 

Nikkoline: det er så sant det du sier ,det er lettere å legge på seg enn å gå ned i vekt. men du får tenke på at det er flest hverdager og det er da du går ned i vekt. Dette klarer du,ikke gi deg. :)

 

Idag har det blitt litt shopping,handlet litt nye klær på salg,også ble det matshopping.Fikk senseo kaffe maskin til jul,så da må forskjellige smaker prøves.Kjøpte en pose med cappucino puter og skal prøve ut en imorgen,namnam.:)

 

Tar trimfri idag,har fått 4 trimpoeng hittil denne uken.Hvordan går det med dere?Skal ha 7 så blir en gåtur imorgen og trim søndag.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem som deg, Nikkolone. Er veldig flink i hverdagen, sliter meg ned noen kilo og nærmer meg målet jeg har satt meg, men SÅ kommer jul, påske, sommerferie ( en eller annen ferie) og VIPS har jeg lagt på meg det meste igjen. Det er en evig runddans, men et lite lyspunkt er at det faktisk har blitt litt bedre. Jeg legger ikke fullt så mye på meg som før, så det hjelper å være her inne, å være bevisst problematikken. hvis jeg ikke hadde jobbet med saken, hadde jeg sikkert vært 90 kg... :)

 

Jeg var også på salg i går! Kjøpte meg to nye bukser, en strikkekjole og en strikkejakke. Sååå fornøyd :-) Den ene buksen måtte jeg ha i str 40, he, he... Pleier å bruke str 42, så det var jo en god følelse (bare litt stor i str, men, men :))

 

Jeg fikk også kaffemaskin til jul. Koser meg emd en kopp nå, skal snart på zumba.

 

Ha en strålende lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...