Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

God uke, alle sammen!!

Totalsprekk i helgen for min del--godt det er noen dager til fredag! Så misunnelig på pinnekjøtt Minni, men, med min evne til begrensningens kunst på den fronten er det kanskje greit at det var mindre fremragende mat her :-)

 

Og så kjøpte jeg fiin (og egentlig litt for dyr) kjole til jul. Nå er det ingen bønn, nå må vekta maksimum bli der den er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Vel, sprakk litt i helgen jeg også! Har fått trent da, men..

Gjort er gjort! Gidder ikke skrive så mye om det jeg heller heh.. :)

 

Og fikk ikke veid meg, for jeg har glemt å kjøpe batteri til vekten, men det skal jeg gjøre imorgen!! Kan ikke si jeg gleder meg, men..

 

Frigg: Ned 800 gram er jo FANTASTISK! Gratulerer ;) Håper det blir meg snart!

 

Nyter en skyr her nå og hungrer etter en kaffe latte.. Det er magisk å bare ha noe å holde i hendene mens man skriver noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for deg snegla,er helt sikker på at du har gått ned i vekt.

 

sol ute ,sol inne.endelig en solskinnsdag etter helgens gråvær.skulle ha gått tur,men trente inne istedet.Blir trimtur imorgen hvis sol da også.;)

 

35 min aerobic unnagjort,puh,så håper at pinnekjøttet er vekk nå:)

 

 

Gratulerer med nedgang Frigg,kjempebra..Hvor mange kcal har du per dag? Tenkte holde meg til 1600 kcal hver dag denne uken og neste uke begynner jeg på internett kurs.

 

Håper å gå ned noen kg før jul,mål denne uken er 500 gram.

ha en fin mandag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket Minni, tror jeg jeg ligger på 2000 millioner kalorier eller noe sånt...skjønner ingenting, tok av litt i dag også og klarer ikke stoppe!

 

Offisielt prøver jeg meg på 1600, men ellers å stresse ned såpass at jeg klarer å stoppe i tide - det fungerer egentlig best. Og så lar jeg det avhenge litt av hvor mye jeg trener.

 

Jeg har troa på dere, både Snegla og Minni, det er så fint å hente inspirasjon hos alle her inne. Dere "passer på" meg så jeg tar en tekopp i stedet for latten, kakao eller hva jeg egentlig har lyst på.

Og så er det som du sier, Kaika. Når jeg nå nærmer meg mine etterlengtede 65, ser jeg at jeg sikkert hadde hatt godt av 62-63...men det må bære stopp når det er stopp. Litt av vitsen med å være her inne må være å bli fornøyd med seg selv!!

Jeg skal til 65, og klare å holde meg der til sommerferien. Det er mitt mål.

 

Fint å ha dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2.1 trimpoeng idag. Løp på tredemølle i 35 minutt. Deilig! Spiste 2 sjokoladeboller som den ene roomien min hadde laget igår, og følte meg skikkelig daff etterpå. Havregrøt, skyr og banan så langt idag! Og en latte, men den er laget på lettmelk, og går på melkerasjonen.

 

Og, jeg har kjøpt intet mindre enn en 5-pakning batterier til badevekten, så nå kan jeg iallfall ikke skylde på flatt batteri på veiedagene... ;)

Enig med dere Frigg og Kaika; når (hvis?) jeg når 62 kommer jeg til å ønske jeg var 60 osv, men jeg håper og tror jeg er såpass oppegående at jeg klarer å stoppe i tide. Man skal jo leve også, og jeg vil ikke bruke resten av min tid på kloden til å tenke i kalorier. Dessuten har vel kroppen en "idealvekt", som jeg tror skal bli hard å holde om jeg går under 62. For alt jeg vet kan den være hard å holde under 64 også, særlig siden jeg har en tendens til å ligge på de hekkans 66 kg... Men den som intet våger, intet vinner..!! Synes bare alt legger seg på magen, er sikker på at de 2-3-4 kg jeg har for mye har festet seg på midjen og halsen(!)! KNURR! (Og sikkert bare jeg som ser det også hehe). Vel, frem med målebåndet og vekten igjen på fredag...

 

Håper du klarer å gå ned 500 gram til fredag Minni! Jeg har ikke vært så flink, men.. Kanskje jeg klarer det jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke trening idag, for jeg har vært på fisketur! Minus 4 og null sol, en kald opplevelse, men fikk en torsk på 5.5 kg, så nå blir det ordentlig hjemmesnekret middag! ;)

 

Lurer på om jeg nesten kan glede meg litt til veiing på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Frigg som har gått ned 800 gram:) og kaika ned er ned.

 

snegla,godt med fersk fisk.Minni du er flink dame,trener inne og ute.

 

Jeg har hatt litt pause,var i selskap spiste god mat, og lite kake er glad over det.

Er veldig glad over at jeg etter helga har klart å ta meg raskt inn igjen.

 

Min veiedag blir tirsdag i neste uke.

 

Klarer nå å være mer bestemt med treningen i mørketiden.Den sola som vises på værkartet ser vi ikke mye til.Men jeg blir våken av å trene så gid jeg greier å holde på frem til jul.

 

Dere får ha en flott dag, alle i hop,klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke noe jeg,hehe,tiden flyr.Mye å gjøre

 

idag har jeg vært på jobb,så det får bli dagens trim,pluss gått til og fra jobb,ble o.7 poeng idag. 2.6 hittil denne uken.er fornøyd med det.

 

Jeg flytter veiedagen min til mandager da jeg skal begynne på kurs mandag.Er spent på hvordan det vil gå.;) Har som mål å gå ned 4-5kg på første kurs.

etter jul har jeg meldt meg på ordinær kurs,så skal ikke gi meg før jeg er HELT imål:-)

 

skal prøve å trene 2-3 ganger i uken.

 

gleder meg til advent tiden, den er så koselig,skal pynte litt med duker,men venter litt med nissene da:-) bakte julekaker igår,og det smakte kjempegodt,blir såå mett av julekake.Mannen min hadde et stort ønske om julekake så da fikk han det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nikkoline: flink du er til å trene da:-) vi får håpe på litt sol snart,merker at jeg blir litt daffere når solen ikke skinner,hehe...

 

snegla: torsk til middag hørtes godt ut håper den smakte:-)

flink du er til å trene da.

 

lykke til på veiedagen imorgen dere som har det.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på om jeg skal flytte veiedagen til mandag igjen selv.. Når man veier seg på fredager er det rom for å slække litt på det i helgene.. (Iallefall hvis man har gått ned)..!

På den annen side er det motivasjon for å holde seg for å skeie ut for mye, for da vet man at man ødelegger.. :)

 

Julekaker Minni, før desember...AI AI..!!

 

Har meldt meg på en shape-time og en spinning intervalltime idag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde om at den første kjolen er heilt ferdig og klar til bruk! Blei veldig fin og kjempedeilig!

Den andre manglar armane, så er den ferdig og!

Litt usikker på kva eg skal gjere med den endå, men har ei venninne som er VELDIG tynn, så kanskje ho skal få den, eller så selger eg den kanskje på Finn.no. Kan sikkert få ein del for den der?

 

Korleis går det med deg då?

 

På vektfronten er det stillstand, men det er jo forsåvidt greit det, berre det ikkje går oppover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, og litt ned denne uken, også! Bare 0,3, men ned er ned! Er kjempefornøyd med det!

 

Er inne i en god periode med jevn trening og noenlunde sunt kosthold. Håper jeg klarer å holde jevn innsats frem til jul! Tenk om jeg klarer ett kilo til :-)

 

Lykke til på kurs, Minni og lykke til med veiing. alle sammen.

 

Kaika :-)

 

____________________________

22/10: 76,8 kg, midjemål 84 cm

28/10: 75, 5, midjemål: 83,5 cm

4/11: 75,4, midje: 83 cm

11/11: 75,2, midje 83 cm

18/11: 74,9, midje 82,5 cm

25/11:

2/12:

9/12:

16/12: ca 73 kg, ønsket midjemål: Under 80 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..kremt.

 

Gikk inn i en ørliten strikkedepresjon ved beltet, synes det er skrekkelig vanskelig med flettingen...Og det glatte garnet er ekstra vanskelig. Stum av beundring for tempoet du holder! Planen min var å være ferdig til jul, og det håper jeg, eller rettere, SKAL jeg klare :-)

Nå er jeg i gang igjen, og strikker ermer, mens jeg legger opp strategien for overlevelse, dvs beltet. Ser veldig fint ut, tror den blir super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 62.2. Merkelig, siden jeg igår veide 65,9, men kroppen er vel litt uforutsigbar!

Glemte IGJEN å måle midjen, må huske det imorgen..

 

Uansett, ned 400 gram! Nå er jeg på vekten der jeg skulle vært sist uke, men det er vel bare å fortsette:) Fikk 3 trimpoeng igår også, så da er jeg fornøyd!

Skal prøve å få 20 tp per uke frem mot jul.. Skal gå hvis jeg er viljesterk og motivert! ;)

 

12/11: 66.2 kg (19.11....)

26/11: 65 kg

10/12: 63.5 kg

24/12: 62 kg

 

 

Gratulerer med nedgang Kaika! Ned er ned, uansett hvor lite det er.. :D

Og Frigg; fortsett å stå på!! Jeg gikk jo "opp" 300 gram bare fra igår til idag.. Kanskje vekten din bare ikke er helt samarbeidsvillig idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mykje arbeid med beltet, men eg kom inn i det etter kvart, så ikkje gi opp! Er berre 5 omgangar det er veldig mykje arbeid med, og så får du nokre "pausar" innimellom med litt lettare omgangar, og nokre med kun rette og vrange maskar.

 

Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset begynner idag,så blir fortsatt å rapportere vekt på fredager litt gøy da.

 

startvekt på grete roede kurs

 

19.11.80.4kg.

 

har som mål å gå ned 600gram på første uken

 

klampen i bånn...hehe:)

 

frigg og rosalilje: flinke strikke jenter:)

 

snegla gratulerer med nedgang så flink du er. ;)

 

en stor trøsteklem til frigg 300 gram er ikke så mye opp,de går du ned neste uke.lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld og jeg har sikkert spist to millioner kalorier i helgen, så nå er det bare å stramme inn heeele denne uken!

 

Lykke til med nytt kurs Minni! Stå på du klarer det nok! Sikkert ekstra god motivasjon å begynne på kurs. Jeg er liksom litt for gniten til det... vet jo hva jeg skal gjøre, men... Mange år siden jeg har gått på kurs, det var i mars 2005. Kanskje jeg begynner på ett etter jul, hvis jeg forsatt står og stanger rundt 75 kg - jeg ønsker sterkt å komme ned i 70!

 

Nå er det full rulle frem til jul med ulike arrangementer! Ikke så lett å slanke seg da. Må bare klare å ligge unna alle pepperkaker osv i hverdagen, så går det vel bra.

 

Snegla! Hadde du en liten skrivefeil angående vekten? Ned 400 g, men da tror jeg ikke du er 62,2, men 65,2? he, he... her legger vi merke til alt :-) Er jo litt misunnelig på dine 65 kg, da...

 

Ha en fin uke, da :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått med kjolen min heile helga og fått SÅ masse skryt! Utrulig kjekt! Alle eg treffer kommenterer den, ei trudde eg hadde kjøpt den i ein skikkelig dyr designerbutikk :-)

Og den er kjempedeilig å gå med, lun og god! Så berre gled deg Frigg!

Og den andre kjolen har eg gitt vekk til ei tynn venninne som blei SUPERGLAD!

Og for alle som er lei av kjole/strikkesnakk no, så skal de sleppe å høre meir om det, måtte berre meddele at resultatet var veldig vellykka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, ny uke...!! Har gått endel idag, så fått 1.1 trimpoeng forleøpig... Nå mangler jeg bare 18.9 til denne uken...! =)

 

Hadde besøk av en venninne i helgen, men klarte faktisk å la være å skeie ut for mye, iallefall på matfronten. Ble 5 øl iløpet av fredag, lørdag og søndag.. Og en kaffe baileys, men man skal da kose seg også!

 

Kaika: Oi, ja, der var det en skrivefeil gitt! Kanskje ønsketekningen som kom meg i forkjøpet hehe ;) Vekten er selvsagt 66.2, og ikke 62.2... Så, jeg er ikke nede på 65 tallet heller riktig enda, men bare vent og se...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke glemt dere altså.;) Idag har det ikke blitt noe trim,men igår vasket jeg første etasje,så tok det som trimigår,puh. Vasket badet ekstra godt også,så tar 1 trimpoeng for det.

 

Har hatt en koselig helg,og til helgen skal jeg pynte litt til advent gleder meg til det.finne frem adentstake mm. Nissene venter jeg litt med da.Skal dere pynte litt i helgen?

 

Har vært litt kaldt de siste dagene,men idag har det ikke vært så kaldt,bare minus 5. Håper på sol imorgen. Har hatt besøk av dompapper på fuglebrettet i helgen så det har vært kos.Julestemning.:)Fikk tatt noen bilder også.

 

Snegla:så flink du har vært til å trimme da,18 trimpoeng til?? blir rent sliten av å tenke på det.flink du.

 

rosalilje:flott å høre at du har fått ferdig kjolen,gøy med hjemmestrikket da.Skulle ønske at det gikk ann å se bilde av den.:D

 

Kaika: takk,har så smått begynt men ikke lett å holde seg til 1600 kcal.

er helt sikker på at du klarer å stramme inn.

du er jo så flink atte.

 

ha en fin kveld og uke.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått 2.4 tp denne uken.. Aaaltfor mange igjen hehe.. :) Får bare stå på og se hva jeg klarer. Fikk 1.3 på joggeturen min isted. Er 7 minus her, men det kjennes i lungene når man skal ta i litt ekstra...

Imorgen tidlig blir det innendørs styrketrening på sats.

 

Ellers har jeg spist umenneskelig store mengder middag..; kylling marinert i hvitløk og cajennepepper med fajitas og guacamole.. MMMM... Farlig godt.. :D

 

Liten julestemning her i heimen, Minni! Holdt på å falle for fristelsen til å kjøpe en julebrus her om dagen, men jeg er aktiv motstander av å konsumere noen form for julemat før desember (og aller helst ikke før 23.desember), så da ble det cola zero istedet.. Er ikke innehaver av julepynt heller, så her ser alt likt ut sommer som vinter.

Skal hjem til mine foreldre i julen, og der er det nisser og pynt så langt øyet rekker ;)

 

Forøvrig minner julen meg også om at det snart er tid for innlevering av hovedoppgave, så jeg vil helst holde det unna så lenge som mulig hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dra frem litt adventspynt til helgen - nissene får vente til det nærmer seg jul. Det er så mørkt og guffent ute for tiden, så det blir kjekt å få litt ekstra lys i vinuene!

 

Flink du er som vasker, Minni! Jeg tok det ene badet på søndag og det andre badet helgen før. Til helgen skal vi feire 18-årsdagen til datteren min, så da blir det nok litt ekstra vasking.

 

Hva skriver du hovedoppgaven om, Snegla? Hvilket fag tar du? Lykke til! Står respekt av en hovedoppgave :-)

 

Jeg skal på trening nå - spinning i kveld! Eller så skal jeg levere hjemmeeksamen på fredag, så det blir litt skriving på meg, også :-)

 

Har strammet sånn passe inn denne uken, så tror jeg skal være glad om jeg står på stedet hvil i morgen!

 

Ha en fin kveld.

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...