Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

prøvde å bytte inn til mitt gamle nick Minni,men dette blir ikke lett.hehe. prøvde å forklare de at jeg måtte endre nicket da jeg var på en annen datamaskin.men de svarte at nicket Minni var opptatt.Hehe,jeg VET jo det:-)

 

vel vi får håpe at det endrer seg på mandag.

dere få prøve å venne dere til musina. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

NED denne uken også! Ikke så mye, 100 g, men er veldig fornøyd likevel. Gikk jo ned 1,3 kg forrige uke, så at jeg har holdt det + 100 g til, er supert :)

 

Grattis med nedgang, Minni! Ja, lavkarbo er verd å prøve. Jeg orker ikke den ekstreme varianten, men dr Lindberg sitt opplegg har jeg stor tro på!

 

Deilig med fredagskveld! HKoser meg med et glass rødvin. I morgen blir det treneni på meg kl. 10.15. Gøy å trene på treningsstudio!

 

Ha en fin helg, damer! Skal bake brød og lage smoothie i helgen, tenkte jeg.

 

Skjønner forresten ikke det med at du opprettet nytt nick pga ny maskin, Minni? Jeg har samme nick uansett hvilken maskin jeg er på?

 

Kaika :-)

____________________________

 

22/10: 76,8 kg, midjemål 84 cm

28/10: 75, 5, midjemål: 83,5 cm

4/11: 75,4, midje: 83 cm

11/11:

18/11:

25/11:

2/12:

9/12:

16/12: ca 73 kg, ønsket midjemål: Under 80 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke skrive i går, men en liten tur på vekta viste - 0,3 til 69,0. Det er jeg fornøyd med, for nå er jeg nede i upløyd landskap...har ikke klart å holde meg under 70 på veldig mange år. Så selv om målet er ytterligere nedgang er det viktigere for meg å ikke gå opp! Samtidig sliter jeg litt med å orke å spise noe som helst om dagen. Snakk om selvmotsigelse.

 

Ønsker dere alle en kjempegod helg, særlig Minni med nytt titall. Skulle gjerne lært å sy inn klær jeg også Sisee...men heldigvis er også jeg kjolejente, da er det ikke så vanskelig å bruke klær som vokser. (Klesskapets krympegasseffekt er død! Eller bare slått ut). Kjempegod holdning, Kaika. Vi er nå litt flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Minni hvorfor må du endre nicknavn når du bytter datamaskin??

 

 

Ellers er det flott å henge seg litt oppi andre sitt nicknavn så jeg slipper å tenke på at vekta i gjen viste oppover.Er det lurt å bytte til lavkarbo og så tilbake til vanlig mat.Har jo stått over alle kakefester.Kun noen flak potetgull,men har trent masse.Nesten slankekrigen trening på lørdag,har vondt i alle muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke veid meg på fredag siden jeg ikke hadde batteri i badevekten, men idag viste den hekkans vekten 66,6. Dvs opp 2.1 kg siden.. tja.. september en gang? Det som kommer fort på skal fort av. Skal registrere ALT jeg spiser nå...

 

Har ikke ofret vekten for kjærligheten!! Det er kjekt å se dere har "savnet" meg :) Noen forhold kan man heldigvis gå litt inn og ut av :)

 

Snøen har kommet så det suser her, så må trene innendørs nå. Tenkte jeg kanskje skulle prøve zumba imorgen. Kommer til å føle meg som kråka i motvind jeg også Sisee haha. Jeg eier ikke rytme eller koordinasjon, så jeg plasserer meg alltid helt bakerst i hjørnet på slike timer. Dvs, jeg pleier aldri å gå på dansetimer, har kanskje vært på fem stk tilsammen, men innimellom må man jo prøve noe nytt..!!

 

Ha en fin dag damer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte heller ikke at man måtte bytte nick når en var på en annen datamaskin,menkan jo være for at jeg byttet epost for en stund siden og at det ble noe krøll der.:)

 

Nå er dagens trim unnagjort 35 min aerobic,1.2 trimpoeng.puh:)

skal trene 2-3 ganger denne uken.

satser på 500 gram ned til veiedag.bli med!!

 

spreke jenter her på tråden:-)) gikk det bra på trimmen nikkoline??

 

snø allerede,snegla,ja,da er det best å trene inne. zumba er gøyal trim. skal komme snø her denne uken,men får nå håpe at dette ikke stemmer.vil vente til desember med snø jeg da.

 

flinke dere er,gratulerer med nedgang til dere som har gått ned,kaika og frigg:)

 

kaika:bruker ikke den ekstreme lavkarboen,men bare bytter ut noen matvarer,og spiser mer egg,havregrøt og bacon,og matvarer med mindre karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det ny uke! Satser på tre treninger og to turer denne uken, også! Og 500 gram, Minni! Det skal vi klare :-)

 

Jeg tror at hvis du logger inn med gammel e-postadresse og minninicket ditt, så kommer du inn som Minni. Har du prøvd det? Men, det spiller jo ingen rolle, vi vet jo hvem Musina er nå :-)

 

Satser på en superflunk, uke! Håper på å komme under 75 kg.

 

Jeg satser også på lavkarbo på samme måten som deg, Minni, pluss linser og bønner. Blir god og mett av belgfrukter. I dag hadde vi chili con carne - oppskrift fra GR-boken. veldig godt :-) Min kjære er også med.

 

Ha en fin uke :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært sammen med min gode nabo og vært en tur på vekta.

 

Ned 400 gram,er fornøyd.Hadde vært overasket om jeg hadde gått opp fordi jeg har sagt 4 nei til kaker forrige uke + at jeg har begynt på spinning og styrketrening.

 

Minni,jeg har trent 60 min spinning og 15 min styrke i dag,det gikk helt fint.

 

 

Jeg følte på meg at den lille vektoppgangen på lørdag ikke kunne være reell,men kom vel av vanndrikking.Av og til er det dumt å gå for ofte på vekta.

 

Nå har jeg kommet inn i en bukse som jeg brukte for 6 år siden.Mye trening har nok bidratt til vektnedgang som ikke kan veies,så mine 4,4 kilo ned i høst er nok større enn vekta tilsier.

 

Nå er jeg sliten,får lese litt her inne i morgen ettermiddag,ha det fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,skal slutte å mase om nicket mitt nå,tror de kommer til å ordne det slik at jeg får mitt gamle nick tilbake på den nye eposten. :-) Ja,jeg har prøvd å logge meg inn på den andre eposten men det gikk ikke.sukk:-)

 

igår fikk jeg gjort masse trente aerobic og etterpå ble det rydding og kasting og vasking i et rom i andre etasje.det behøvdes. ble litt sliten etterpå,så godt å sette seg ned da. idag skal jeg ta det mer med ro,men litt å gjøre idag også.

 

muligens 15 min trim.hvis jeg trener for hardt i de første ukene når jeg trener,blir jeg fort sliten,så da er det bedre å begynne å trene litt.

 

igår kjøpte vi oss en ny stekeovn denne har varmluft og gleder meg til å prøve dette. kanskje det går bedre å steke knekkebrød da,hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke zumba igår, men aking istedet... Blir varm av å springe opp tunge bakker med akebrett.. Kjekt å være barn(s)lig innimellom :)

 

Ellers var jeg flink til å registrere hva jeg spiste, og spiste ikke NOE utover det jeg skrev inn.. Fikk ikke veid middagen da, men det ble 1097 kcal uten middagen, så det ble vel rundt 1800 kcal eller noe til sammen.

 

Det er vel småspisingen innimellom som er verst for min del, iallefall når jeg ikke skriver inn hva jeg spiser. En kjeks her og litt kakao der blir plutselig en hel middag i kcal! :)

 

Herlig herlig vær her, men det er da typisk at en studine som meg må sitte inne og skrive oppgave.. *sukk*... På den annen side har jeg så mye fritid jeg vil, gjelder bare å være strukturert...:)

 

Tjohei fra Snegla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du får varmluftsovn minni,du sparer tid ved å steike flere lag med kaker og brød.Jeg setter brøddeig og steiker i form 2 brett om gangen.

 

Jeg fikk kommentar av sjefen som også er ei venninne i dag,tror du har gått ned i vekt i det siste? Første kommentar på lang tid herlig:)

 

I dag er det brødbaking,spelt,rug,solsikke,linfrø,sesamfrø,sammalt hvete.Spelt gir veldig gode brød.

 

Jeg kombinerer litt lavkarbo og litt vanlig brødmat.Ble litt slitsomt med bare proteinmat.

 

Snegla:Aking er gøy,skulle gjerne vært sammen med deg i bakken.

 

Orker ikke trene i dag,og i morgen skal vi ordne med folk til skiarrangementet.Jo kanskje det blir en tur rask gange i dag,vil ikke bli lat med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hva skal vi kle på oss på julaften?

 

Det er jo mange uker igjen,hvor mye lettere er vi 24 des?

 

Hvor mye er det mulig å klare i mørketiden hvor energien er dalende?

 

Jeg vil gjerne inn noen cm til før jul og tenker at her må det litt ekstra stå på vilje og standhaftighet til.

 

Om jeg må si at min flotte lilla pen- kjole blir for stor og jeg må kjøpe en ny så gjør jeg gjerne det.

 

Tiden flyr fort og vips så tipper vi over på den lyse årstiden igjen.Jeg skal ikke ligge høyt oppe på 70 tallet til neste sommer.Vil være sprekere på fjellturer og mange kilo lettere,kanskje jeg ser 68 tallet.

 

Har nå vært på en joggetur ute.Spiste havregrøt til kveldsmat før kl 19 som lavkarbokuren krever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fokuset liker jeg, Nikkoline! Var gjennom klesskapet i går - jeg kaster "aldri" klær, og hadde gjemt en del ting for sikkerhets skyld. De var store og så skrekkelige ut, flere av dem. Hvilken fryd var det ikke å erklære at den sikkerhetsventilen vil jeg ikke lenger ha! Hvis klærne mine skulle krympe igjen (sukk..) har jeg lovet meg selv å ta tak i saken raskere enn før.

 

Og jeg vet faktisk ikke hva jeg skal ha på til jul, litt nytt må vi da kunne koste på oss? Derimot nyttårsaften - HURRA! Fant en kjempeflott kjole som har ligget fredet en stund. Gubben gjorde store øyne ;) (Det er lov å skryte litt til dere, vel? Det er så kjekt å få gi uttrykk for gleden, til noen som forstår!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe vi trenger så er det litt selvskryt.Vi har vel brukt nok tid på å erge oss,og erger oss fortsatt..siden vi vil mer....

 

Det er lov,og flott at kan skryte litt når vi ser resultater av vårt arbeid.;)

 

Janteloven burde ikke eksistert,vi hadde fått til så mye mer med å anerkjenne oss selv og andre vi møter mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått Minni nicket mitt tilbake igjen:-)

 

idag har jeg bakt brød med min nye varmluftsovn,så spent på om det blir bra når jeg skjærer i det...spent:-)

 

ellers idag har jeg trimmet,fått 1.2 trimpoeng..aerobic..puh. Så fått 2.5 trimpoeng denne uken noe jeg er fornøyd med.Skal prøve å få gått tur i helgen.

 

Imorgen er det veiedag igjen,og håper å ha gått ned og ikke opp.Lykke til på veiedagen imorgen.

 

solen skinner idag,men det er litt kaldt,så valgte ikke å gå tur idag. -13 på morgenkvisten..brr. fint med snø da.rene julestemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ønske deg velkommen tilbake da, Minni :)

 

Er enig med dere Frigg og Nikkoline; man må få lov å unne seg noe nytt innimellom...! Jeg kjøpte en nyydelig kjole som satt som støpt sist jeg var i København, den skal jeg ha på julaften! Nyttårsaften skal jeg jobbe, så det antrekket behøver jeg ikke tenke på..

 

Ser at dere alle har satt dato for når dere skal nå et visst antall kg.. Får gjøre det jeg og, så det ikke blir hipp som happ greier dette (og skrekk og gru: veiedag igjen imorgen allerede?!??).

 

12/11: 66.2 kg

26/11: 65 kg

10/12: 63.5 kg

24/12: 62 kg

 

Sier stopp på julaften, for jeg tror rett og slett jeg kan bli for "mager" om jeg går mer ned enn 62 kg. Venninnene mine klaget over at jeg så skral ut da jeg veide 64 kg, g syns jeg så bedre ut når jeg var på 66 (som nå), men jeg prøver og ser.. :)

 

Ut å jogge med brodder nu ;)

 

Deilig å være tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk ned denne uken også! Bare 200 g, men det holder for meg :-) Måtte det bare forsette! Tenk om jeg kan gå jevnt og trutt nedover i ukene som kommer!

 

Jeg gleder meg til jul, og jeg har planer om å kjøpe meg en ny julekjole! Ha en fin, lilla fra i fjor, men alltid kjekt med noe nytt!

 

Kjekt å bake brød! jeg bakte Ingers rugbrød på søndag - deilig og grovt!

 

Har ikke fått trent så mye som jeg hadde planlagt denne uken. Har hjulpet datteren min(snart 18 år) med å hente flyttelasset sitt. Hun har kommet hjem igjen etter et tre måneder langt samboerskap.... Jeg jubler inni meg og hjelper villig til, he, he.

 

Får bli litt trening i helgen, da!

 

Ha en strålende helg!

 

Kaika :-)

 

__________________________

22/10: 76,8 kg, midjemål 84 cm

28/10: 75, 5, midjemål: 83,5 cm

4/11: 75,4, midje: 83 cm

11/11: 75,2, midje 83 cm

18/11:

25/11:

2/12:

9/12:

16/12: ca 73 kg, ønsket midjemål: Under 80 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei nå er det endelig fredag og helg..koser meg med fri idag.Må ut å måke snø da,men tar det som trim.:-)

 

ble ingers rugbrød igår og det smakte kjempegodt.Ble bra også.Måtte bytte ut rugmel med hvetemel,men ellers hadde jeg alt i oppskriften.namnam.Blir mettere når jeg spiser grovbrød.

 

sukk,veiedag idag og har gått opp..huff,er sååå lei av å gå opp og ned,har dere noen råd til meg? Skal jeg melde meg på kurs?

 

ikke lyst til å skrive opp vekt idag heller...sukk...

29/10:80.4kg ned 100 gram

5/11:79.8kg ned -600 gram.

12/11: veiefri!

19/11:

26/11:

3/12:

10/12:

 

god helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med nedgang kaika,så flink du er:-)

 

morro å se når vekten går nedover. :)her er det motsatt vei idag.

 

snegla: skjønner at du vil stoppe å gå ned i vekt når du veier 62kg.Er helt sikker på at du klarer å nå målet ditt.stå på;)

 

jogge med brodder,du er flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang igjen! Herlig. Trodde nesten det skulle bli mer, men 800 g er veldig bra for meg.

 

Så kjekt, Kaika! (Noen ganger er det fint å ikke kjenne hverandre utenfor her) Mye god trening i flytting, uansett. Og hyggelig å ha Minni tilbake. I egen person. Har det gått bra med veiing også? Viktig å ikke bli tynnere enn hva godt er Snegla.. og jeg har ikke satt meg datomål. Blir fort en hvilepute/eller kilde til frustrasjon, og det klarer jeg godt nok å skaffe meg uansett.

 

Og i dag har jeg faktisk klart å skaffe litt tid til en handletur i ensom majestet. Gleder meg! God helg, alle sammen!

 

Høstreglen min må med i dag:

12/10: 68,2

5/10: 69,0

29/10: 69,3!!

22/10: 70,2

15/10: 70,6

8/10: 70,3

24/9: 71,3

17/9: 71,7

10/9: 71,9

3/9: 72,8

26/8: 72,8

20/8: 73,1

13/8: 74,0

Før sommer, minst 75. Kanskje 76 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frigg:Gratulerer med nedgang så flink du har vært.800 gram er jo supert.

 

Nå er det full skjerpings på meg fom mandag.Tenkte med meg selv idag at det hadde jo vært gøy å se 69 tallet,så her er det bare å begynne:-)

 

lavkarbo og litt grete roede.Skal IKKE veie meg før om en uke,og trene 2-3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, Minni! Det er ikke så lett... har egentlig ikke så veldig gode råd å gi. Du vet det jo selv: pass på hva du spiser og prøv å trene en del. Det gir resultater - men du må være standhaftig - Så lett og så vanskelig... Jeg har jo store problemer med å følge mine egne råd.

 

Jeg har hatt en helg med mye spising. Gidder ikke skrive noe om det - over til ny uke med sunn, mager mat og rikelig med trening!

 

Frigg: Gratulerer med nedgang! Og viktig å stoppe i tide, Snegla. Vi damer har en tendens til aldri å bli fornøyd. Jeg lover at jeg skal bli fornøyd hvis jeg noengang når 70 ;):) :)

 

Ha en fin søndag! Nå skal jeg skrive elevvurderinger - skal ha samtaler med foreldrene i neste uke.

 

Kaika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaika: ja,huff en må visst være standhaftig når det gjelder å slanke seg.sukk.;)

 

fom neste uke blir jeg med på sunn mat og trening. dette skal vi klare:)

 

det som er spist er spist:)

 

har en noe sløv søndag idag,tåkete men mildt. gleder meg til pinnekjøtt middag da,lukter sååå godt nå.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...