Gå til innhold

Førti, Flott&Fantastisk!


tove34
 Share

Anbefalte innlegg

I januar 2010 skrev jeg bl.a følgende under "førti, feit&ferdig" tråden min inne på "ned 10-20 kg:

 

"Om et år fyller jeg førti!!!

 

2010 vil jeg skal bli det året jeg kommer ned i normalvekt - 15 kilo ned.... Når jeg trer inn i 40årene (kjære vene, det er jeg ikke helt klar for kjenner jeg...), så vil jeg føle meg slank&lekker.... sunn&frisk....

 

...jeg får ta de kursene som trengs. OG ikke minst, "hold vekten" kurset til slutt.

 

Ellers, jeg er gift, har 3 aktive barn og jobber litt for mye til tider. Trimpoeng blir det dårlig med, når kvelden kommer, så kjenner jeg at jeg er sliten/trøtt - vet jo at man får mer energi av å trimme, men er ikke helt der enda........ "

 

_______________________________________________________________

OG, nå er jeg kommet til "hold vekten"!!! Det er nesten for godt til å være sant - har drømt om dette, men trodd at det skulle bli med drømmen... Har derfor besluttet å flytte ut av "ned 10-20 kilo" og inn her på "Hold Vekten".

 

Var på første kurskveld nå i kveld - skal snart krype til køys og kose meg med å lese i "hold vekten" boken:-)

 

Jeg nærmer meg førti med stormskritt nå, bare noen måneder igjen... jeg har begynt å mosjonere (kan ikke kalle det trim eller trening) - er ute og går nesten hver dag og det er deilig. Hadde vel ikke helt trodd det heller... Så her har det skjedd en livsstilsendring det siste året ja etter å ha vært overvektig siden tenårene - det er mer enn halve livet... uff og huff, det kan jeg egentlig ikke tenke på.

 

4 uker til neste kurskveld, skal sette trivselsbeltet da - tror øvre grense blir 69,9kg - det ligger noe psykologisk i det.

 

Nå blir det studering av boken og litt tankevirksomhet på meg:-)

 

... jeg har gått fra "Førti, feit&ferdig" til "Førti, Flott&Fantastisk".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var godt du kom hit nå. Er det deilig å begynne med stabilisering, og mer mat etterhvert, eller er det mest skummelt? Jeg synes det er godt å ikke trenge å være så nøye på alt, men det skal lite til før det plutselig er for mye og vekta øker. Håper å finne ut av det snart (hvor mye som er for mye..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å bli ønsket velkommen:-)

 

Var ute og gikk meg en tur i kveld og tenkte på at jeg nå ikke skal "slanke meg" mer, men holde vekten stabil og holde på livsstilen - ja, det er rart! Men også deilig å tenke at jeg er i mål - må bare få det prentet inn i hodet! Jeg er akkurat passe til å være meg:-) Har veid meg hver dag denne uken og det går opp&ned... Tenkte jeg skulle veie meg en gang i uken i begynnelsen, for så å heller bruke belter/klær som mål i forhold til om jeg går opp eller ned. Må bort fra fokuset på tall.... Jeg har ligget og vippet på det nivået jeg er nå siden begynnelsen av juni, men ikke helt klart å se at det er her det skulle ende. Ett par kilo til ned har vært målet, men da kommer jeg til å holde på sånn i åresvis uten å føle at jeg er i mål... Det blir som å "gå og gå og aldri komme til døren";-)

 

Kjenner også at det er deilig å komme inn på ny tråd - starter på nytt nesten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager er supre og andre dager går det litt på tverke..... Har hatt noen sånne igjen nå - kanskje jeg bare må innse at slik er det når jeg nå ikke lenger skal ned i vekt, men ha fokus på å holde meg der jeg er... Er på rett spor igjen idag og det kjennes aller best:-)

Lest litt "rundt omkring" her og det gir meg motivasjon å se at jeg ikke er den eneste i verden som har det sånn.

 

Har også levert bunadsvesten min til innsying - skjørtet har jeg "snurpet" litt på selv, men tar med det neste gang slik at diverse legg etc blir riktig.

 

Og ikke skal jeg holde på med denne snikveiingen heller - tenkte å ta en kikk en uke før neste "hold vekten" møte - da har jeg noen dager til justering:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen fra høstferie. Hadde besøk av venner på hytta - interessant å se hva disse slanke menneskene spiser. Ser jo at jeg spiser altfor fort og for store biter, mens andre plukker i seg små biter om gangen.... Eller ett og ett potetgullflak i hånden, mens jeg tar en håndfull!! Vel, det er mye å holde fokus på for å endre livsstilen! Nå er det tilbake til "den smale sti" noen dager for å "rette opp" ferien, for så å trappe opp litt igjen i forhold til stabiliseringen min.

 

Er fortsatt mest glad i hverdagen, da den fungerer utmerket, men det går litt i "tullball" når jeg har fri/ferie og kommer ut av rytmen. Middag kl. 21.30 på kvelden ender med katastrofe for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går nå sin gang - litt mer kos i helgen enn jeg hadde tenkt, men stod stille... Skal på Hold vekten kurset igjen om en uke. Har vel ikke helt fulgt oppskriften da det ble litt i meste laget i høstferien og "sliter" litt med å få det av igjen.....

 

Det som også er interessant er at på forrige kurskveld som var første gang, skulle vi sette tall for trivselsbeltet. Kursleder ville sette kveldens vekt som lavest og så 2 kilo over som høyest. Men jeg ville jo ikke det! Mente at den vekten jeg hadde da måtte være max....... Hehe, hun er kursleder på 14året og har erfaring ja - ser at hun hadde rett likevel - skal jobbe for å holde meg innenfor det hun foreslo ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var du jo. Jeg har lett etter tråden din, og så fant jeg der her inne. GRATULERER så masse. Så utrolig fortjent at du har flyttet inn her.

 

Jeg kommer etter, selv om det er noen kilo til, så er jeg på rett vei og gleder meg til å flytte inn sånn rundt februar en gang. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du tittet innom meg Ninass og tusen takk for gratulasjonen:-) Jeg stabiliserer, men kjennes nesten som om jeg gynger i en båt - opp&ned&opp&ned...... Nesten litt rart å tenke på at jeg er i stabiliseringsfasen og ikke i reduksjonsfasen! Så flott at du har mål om å flytte inn her i februar - det er jo ett supert mål. jeg er innom tråden din og leser, men ikke like flink til å skrive....

 

I dag var jeg på 6-tallet igjen, kjenner at det er mentalt godt!! Utrolig hva disse tallene gjør med psyken. Det er ikke stor forskjell på 70,1 og 69,9 fysisk, men enormt psykisk! Lettlurt;-) Da kan jeg se lyst på hold vekten kurset til mandagen - dette klarer jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så koselig å bli etterlyst:-) Det er hektiske dager her, og merker at jeg "sklir" litt ut i helgene og trenger å ta meg inn igjen i hverdagen. Men, syntes foreløpig at det funker greit, selvom det ikke er etter boken da.... Leser litt rundt her nå, greit å fylle på med motivasjon:-)

Ha en super uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke veid meg på 2 uker da jeg gikk på vekten idag - hadde motivert meg for noen kilo opp og sett for meg de to neste ukene på meny 1 før neste holdvekten kurs. Men - jeg hadde gått ned litt siden sist - helt fantastisk!! Utrolig deilig, det vil jo si at jeg nå begynner å bli forholdsvis stabil og det er utrolig deilig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er på sporet igjen:-) Kurskveld i kveld, men er hjemme med febersykt barn (mannen jobber) - lille gutten til mor er viktigst faktisk! Men, jeg har nå en vekt hjemme også og den viste det samme som forrige kurskveld!!! Veldig fornøyd tross noen strevsomme uker...... Dette gir motivasjon til å fortsette på den gode veien. Skal lese i hold vekten boken og holde motivasjonen oppe. Skal ikke mer til for å endre noen negative tanker...

 

PS har forresten kjøpt meg en rød julekjole - som er ettersittende.......... Mannen var veldig fornøyd! Og budnadsvesten er nå sydd inn og klar for julaften. Den sitter tight, så det er ikke rom for utskeielser her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang i kjole "offentlig" - på julebord igår!! Veldig hyggelig med komplimenter i forhold til fasong og kjole:-)

Ellers er jeg inne på livstilsendringen min igjen og har hatt en fin uke - kjennes deilig! Går julen lyst i møte og skal "visualisere" helligdagene i forhold til hva jeg skal spise og hva jeg kan kose meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nytt år og nye muligheter... I "alle år" har jeg 1januar startet på ny slankekur... I år er målet å holde meg innenfor trivselsbeltet! Kjenner at jeg er litt over dette beltet nå etter julen, men nå som hverdagen er her igjen så SKAL det gå bra å komme seg på plass igjen.

 

Herlige hverdag - her kommer jeg igjen:-)

 

Ønsker alle sammen ett fantastisk 2011:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å legge inn alt jeg spiser i registreringen her - greit å få litt fokus ja..

På vekten idag og bedre enn fryktet, men over trivselsebeltet.................... Hverdag-hverdag - det jeg liker aller best!!

 

Leste litt på min "gamle tråd" inne på ned 10-20kg - fra 3 januar i fjor- kunne vært skrevet idag..... Jeg går opp i ferier, men ikke så mye denne julen som i fjor... Da gikk jeg ned 1,9kg den første uken etter ferien - håper på det samme nå:-) I forholdt til årene FØR jeg startet på GR høsten 2009, så hadde vel bruke hele vinteren og våren på å få av julekiloene.... Det sitter mellom ørene alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveier hver dag - og ser at det kryper nedover igjen:-) Føler meg jo så mye bedre når jeg spiser riktig og fornuftig:-) Skjønner ikke helt hva som skjer når jeg "stapper innpå" som en narkoman i ferier? Akuratt som jeg bare MÅ ha det!

 

Kveldens tanker fra meg - hverdagen er super:-) Eneste som gjenstår er å komme seg ut og gå - er ikke glad i mørket og kulda... Foreløpig er det ut på tur i helgene iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg, kjenner at det er deilig med litt "fri". Gått en uke siden nyttår, og jeg klarer å komme helt på rett kjøl igjen etter ferien. Det er ca 1,5år siden jeg begynte på GR, så jeg kan vel konkludere med at jeg har endret livsstil!:-):-):-)

 

Nærmer meg "den store dagen" med STORMSKRITT - rød kjole henger i skapet - skal ha den på når mannen&jeg skal ut og spise på selve dagen. Veldig rart å sette ord på dette nå kjenner jeg..... MÅLET MITT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove34, og må si at jeg morer meg over dine gode resultater og at du klarer å holde deg der!

 

Og jeg ser deg for meg i en rød ettersittende kjole! Er det ikke herlig?

 

Takk for at du er et så godt forbilde, og at du deler dine erfaringer med oss som kommer etter!

 

Kos deg på den store dagen! Det har du såvisst fortjent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove34' date=' og må si at jeg morer meg over dine gode resultater og at du klarer å holde deg der!

 

Og jeg ser deg for meg i en rød ettersittende kjole! Er det ikke herlig?

 

Takk for at du er et så godt forbilde, og at du deler dine erfaringer med oss som kommer etter!

 

Kos deg på den store dagen! Det har du såvisst fortjent ;)[/quote']

 

Takker:-) Når jeg ser vektkurven min, så holder jeg meg. Det går veldig greit i hverdagen, men som du har skjønt kan ferier/fri være "utfordrende". Det har "alltid" vært slik, det første jeg gjorde da jeg kom på hytta/hjemme som "ung" også, var å "snoke i skapene" - flatbrød med gulost, kjeks, kaker, godis.... Litt sånn "narkis"... Klart at det tar dit å endre dette. Men, har fått ubevisst/bevisst fokus på dette 24 timer i døget, og er veldig bevist på at "ok, helgen/ferien ble i overkant for mye mat, men når hverdagen kommer er det "back on track"!

 

Stå på du også, snart er du her inne på Hold vekten du også:-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...