Gå til innhold

Førti, Flott&Fantastisk!


tove34
 Share

Anbefalte innlegg

Er det ikke deilig? Jeg er også snaaart tilbake til trivselsvekten, og har også vært innom kursleder ofte i det siste. Har ligget på meny 2 denne uka, og det funker som bare det :)

Nei, kjære Tove- dette er vi ikke alene om. Kroppen har vært overvektig, og vil tilbake dit. Vi er smarte som tar rotta på det lille ekstra nå, før det blir mer. Og så kan vi sammen legge en slagplan for hvordan vi skal fikse HV når vi snart er der igjen! Ok?!

 

Klem og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke deilig? Jeg er også snaaart tilbake til trivselsvekten' date=' og har også vært innom kursleder ofte i det siste. Har ligget på meny 2 denne uka, og det funker som bare det :)

Nei, kjære Tove- dette er vi ikke alene om. Kroppen har vært overvektig, og vil tilbake dit. Vi er smarte som tar rotta på det lille ekstra nå, før det blir mer. Og så kan vi sammen legge en slagplan for hvordan vi skal fikse HV når vi snart er der igjen! Ok?!

 

Klem og god helg![/quote']

 

Så koselig med hilsen fra deg Soleia:-) Så flott at du også snart er på plass igjen - følger med deg vet du;-) Og ja, det er godt å ha en kursleder å gå til må jeg si.

 

Jeg hører og leser at det er mange i samme båt, men likevel så tror jeg at jeg er den eneste som plutselig snubler oppi godteskålen, kakeboksen, brødboksen etc.....

 

Enig i slagplanen, når jeg har kommet ned dit jeg ønsker å være, så må jeg starte litt på nytt med økning i antall kalorier. Har ikke tenkt at jeg skal måtte gå TO år på holdvekten kurs, men har heldigvis siste kursdag over sommeren.

 

Ønsker deg også en super helg og stor klem tilbake:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for selskap i kveld - også mentalt forbredt! Det lover bra:-) Skal kose meg med maten i moderat mengde - vet ikke hva vi får servert, men muligens tapas om jeg kjenner vertinnen rett, en liten smak på desserten (ukens FRImerker). Vin er ingen utfordring - det er mange år siden jeg sluttet å drikke kalorier (kun kaffe latte på hytta).... og ikke er jeg så glad i vin heller, men om årsaken er smaken eller "drikke kalorier" er jeg faktisk litt usikker på...

 

Skal ut og sanke minst ett trimpoeng i dag - jeg er som kjent ingen god trimmer, så ett poeng er bra!

 

Ha en stålende lørdag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjennomførte selskapets utfordringer igår som planlagt - det gir en deilig selvfølelse kjenner jeg - JEG kan når jeg vil! Og jeg koste meg samtidig, uten tanke på at jeg forsaket eller gikk glipp av noe:-) Måtte bare skrive det, ingen andre jeg skal si det til.....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått en uke hvor jeg har holdt meg på meny 1 uten "tullball" - inkl. 40årslag - og er veldig godt fornøyd med resultatet. Det kjennes så deilig og gir motivasjon til å komme meg ned til 6-tallet igjen... Middag med jobb nå ikveld, full fokus og har bestemt meg på forhånd ang hva jeg skal spise, da er jeg godt forbredt.

Jeg kan når jeg vil, ingen tvil om det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute og trimmet litt igjen - gått/jogget i en drøy halvtime. Må faktisk innrømme at det er godt å røre på litt på seg! Og jeg som har vært "motstander" av trim, det har sittet langt inne... Så ja, det er håp for alle.... Lysere tider passer meg godt, jeg er "morgenfugl" og koser meg med lysere og lengre dager.

 

De siste ukene har jeg hatt nedtelling til påskeferien, har vært mye jobb/reising - så nå blir det deilig med 10dager på hytta. Drar avgårde før rushet starter på fredag. Har lært at planlegging er viktig, så nå har jeg fokus på påsken og hva vi skal gjøre av aktiviteter.

 

Satt og så på vektkurven min her inne på vektklubben - og det slo meg at den kurven har jeg sett før - den er lik løypeprofilen til Birkebeinerrittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er påsken og hyttelivet igang - strålende sol, har med sykkel og joggesko:-) Tar en dag av gangen, registrerer inntaket her inne slik at jeg har fokus og kontroll! Når jeg har lyst på noe godt, skal jeg ta frem den følelsen jeg har når jeg har spist aaaalt for mye.... Har kjøpt inn Dreamis, 100g om kvelden er noe jeg ser frem til og da går det greit. Er isoman - det beste som finnes...

 

Ønsker alle sammen en strålende påske:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette været innbyr til en aktiv påske, det er sikkert :)

Jeg var på Zumba i går, og har syklet ute med gutta i dag. Deilig!!

 

God påske til deg, Tove!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig påskehilsen Soleia:-):-):-)

 

Har vært ute og syklet idag - utrolig god og deilig følelse etterpå. Ligger i utgangspunktet på meny 1 for å komme meg ned i trivselsbeltet, men merker nå at jeg må øke litt, sliten og svimmel i kroppen, og så trenger jeg litt "påskegodt" (dvs Dreamis) for å holde motivasjonen - slik at jeg ikke snubler i alle andre godsaker eller for mye mat rett og slett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å finne seg noe man kan kose seg med, og ikke kjøre helt nazi i påsken....Da er det som du sier lettere å ikke dette utpå! Selv unner jeg meg noe ekstra hver dag, enten en liten is eller noen få biter sjokkis......dette ser ut til å gå greit. Ligger 600 g unna målet mitt, som jo er å se 74-tallet innen Bergen den 20 april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par dager som ikke ble helt som planlagt.... Mannen og jeg konkluderte med at vi trenger ikke ha godis på hytta - det ligger der bare å frister. Men nå er alt spist opp! og ikke har vi kjøpt inn mer heller:-) Det er kun påskeeggene til barna som er igjen, og det får de på påskeaften. Så i kveld blir det kos med Dreamis som planlagt, og ikke noe annet godt, som jeg vanligvis ikke bruker å spise....

 

Har vært ute og gått og syklet og det skal jeg være stolt av iallefall :-) Til og med fått litt farge i ansiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om livstilsendring - vært ute og syklet i 2timer og 40 minutter......... Tror ikke jeg har fortalt om den "fantastiske" gaven jeg fikk da jeg rundet nytt tiårstall - startnummer til Fredagsbirken.....................!! Målet er å komme seg over fjellet og i mål på den andre siden, tiden jeg bruker er ikke viktig, men det er 94,6kilometer på sykkelsetet uansett da..... vel, jeg har bestemt meg for at dette skal jeg klare, og motiverer meg for 9-10timer på sykkel tenker jeg.

 

Ps: aldri fått så mange trimpoeng noen gang jeg, som idag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trengt tid på å summe meg etter gårsdagen vektsjokk.... 4 dager med "aaaaltfor mye" endte med en vanvittig vektøkning! Tror ikke jeg tørr å skrive hvor mange kilo det ga engang i pluss!! Men 1,5kg av de forsvant til i dag, så mye må være væske i kroppen også - men ingen trøst det. Og min egen dumhet!!! Har tenkt at det bare er meg som klarer å være så utrolig dum, men "heldigvis" leser jeg jo at jeg ikke er alene da, nesten en liten trøst det også.....

Samtidig som jeg har "all time high" på trimpoeng i påskeuken - så jeg får klappe meg på skulderen og ha fokus på det som var bra i allefall:-) Nå er det tilbake til hverdagen og jeg skal innenfor vektbeltet - forhåpentligvis til 17.mai - det er 3 uker til idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er inne og leser på trådene, men ikke flink til å skrive.... Her går det opp&ned! Ukedagene går fint, men helgene kan plutselig bli en utfordring og så er det opp 2kg igjen..... Vel, for å fokusere på det som er BRA, så sykler jeg to dager i uken (foreløpig, men skal øke til 3 om litt) - utrolig til å være meg, og merker at det er deilig:-)

 

Reiser på jentetur om to uker, så nå er det full fokus fremt til da, men med unntak av 17.mai - da har jeg bestemt at det er lov med ekstra kos - uten å få dårlig samvittighet i etterkant.

 

Gode dager er deilige dager:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått "på skinner" - det er bare deilig å konstantere at jeg kan være på hytta uten å ta helt av....Så nå går jeg 17.mai i møte, i innsydd bunad i forhold til i fjor - hvor den "slang rundt brystet". Nå sitter den som støpt og det er greit i forhold til å kjenne at her skal det ikke være mye utskeielser før den blir for trang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute og gått en tur idag, med lydbok på øret - veldig deilig. Lader opp til den store dagen i morgen - det er jo et maraton fra morgen til kveld! Håper på oppholdsvær og sjekker yr.no hver time og det endres jo hele tiden, men ser super ut foreløpig:-)

 

Ønsker alle en strålende 17mai:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er det både gode og "dårlige" livsstilsdager!!! Er nok 50/50, men de dårlige blir for dårlige, slik at vekten øker - så her må det tas tak! Er inne på tanken om å ta et standardkurs får få bort de kiloene som ligger over trivselsbeltet, håper det bare er blitt maks 4-5kg av de....

 

Men, jeg vet jo at jeg kan dette, så jeg gir meg frist til midten av juli, dersom jeg ikke er innenfor trivselsbeltet igjen til da, blir det kurs fra slutten av august. Gulroten er at jeg kan bruke de totusen kronene til å shoppe noe fint til meg selv:-)

 

En dag av gangen.... og ikke veiing på vekten hver dag. Mandag er siste HV kurs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å lese her inne på forumet og få overført motivasjon og "yes, dette fikser vi" fra alle dere andre i samme båt som meg:-)

Tenker mange tanker, og funderer på hva som gjør at jeg ramler utpå! Det går som regel helt fint frem til jeg tar en liten smak av noe som er utenfor "menyen", som oftest når vi har gjester, jeg er ute og spiser med jobb, venner etc - da er det nok en liten stemme som sier at "når de kan spise, så kan jeg også". Og det er vel her fellen ligger - da åpnes slusene og jeg spiser for mye og tenker at "jaja, dagen er ødelagt, så da kan jeg bare spiser mer"... Det er dette jeg må jobbe med nå - å kunne kose meg med litt. Her er det per nå alt eller ingenting........

 

Sjekket vekten i dag og ja det er oppppp, men ikke mer enn jeg mentalt hadde fryktet. Veier i morgen og legger inn tallet. Ligger laaangt over tallet fra samme tid som ifjor, så her må det virkelig tas tak. Likte meg selv godt i fjor sommer, så her må det bare jobbes for å komme ned igjen på det nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg igang med å registrere vekten igjen. Det slutter aldri å forundre meg hvordan vekten svinger fra dag til dag. I går spiste jeg litt under 1300 kalorier og veide 200g mer idag enn i går. Vel, kommer til å legge meg opp mot meny 2, slik at jeg føler at jeg får spise nok mat. OG, nå er det ingen snikveiing før jeg skal på vekten igjen om en uke - det er jo et godt mål i seg selv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det hverdag og det fungerer fint:-) Kjenner at jeg ikke liker de kiloene som har kommet på den siste tiden, så dette må jeg bare få vekk forterer enn fy!! Har ikke klart å holde meg unna snikveiingen, og det er nesten litt deprimerende at jeg ikke har gått ned ett gram på 3 dager.... Ligger mellom meny1og2.... mulig det er for lite faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med langhelg igjen:-) Skulle egentlig på hytta men regn og flom gjør at vi foreløpig holder oss hjemme. Får tenne stearinlys og drikke te i kveld istedenfor.

 

Veide mer enn dette etter 4 utsvevende dager i påsken, men gikk da ned 1,5 kilo ila de første dagene etterpå. Når har ikke vekten rørt seg på 4dager og jeg holder meg mellom meny1 og 2. Kjenner at dette stresser meg og at jeg blir litt irritert og sint på meg selv fordi jeg har klart å spise på meg disse kiloene. Er det verd det? Kanskje der og da i forhold til hva det er jeg spiser og hvem jeg er sammen med, men ikke etterpå.... Føler meg oppblåst og ekkel, æsj! Nå må jeg da snart ta lærdom og ha med meg hodet;-)

 

Har lest litt rundt og regnet på forbruket, tror jeg skal legge meg på 1600kcal og se hva som skjer...

 

Er det noen som har tatt kaliumtabletter - fungerer det mot "søtsug" og lysten på å putte ett eller annet i munnen? Annet som evntuelt fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble hytta likevel - alltid deilig det, men var nok litt deppa fordi vekten ikke hadde rørt seg, så da trøstet jeg litt i stedet - tror ikke jeg engang skal filosofere over hvorfor........ Idag har jeg vært ute og syklet i 2,5time, alltid et lite "helvete" før jeg drar ut, men det er jo veldig deilig etterpå da.....

 

Nå skinner solen, så jeg er klar for terrassen, en kanne té og avisen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerte alt ekstra jeg fikk i meg fredag og lørdag (skrekk&gru, men jeg blir jo veldig bevisst da!), og når jeg da legger sammen inntaket hele uken og deler på 7dager blir snittet fakstisk "dagsforbruket" mitt i kalorier = minus 0,2 kilo på vekten idag og det er jeg SUPERfornøyd med:-) Må jo tenke positivt og da ser jeg at det stemmer, så nå skal jeg virkelig trå til denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene veldig bra igjen - full fokus! Har vært på jobbreise i to dager, og har gjennomført med glans om jeg får si det selv;-) Kjenner jo at jeg har det mye bedre med meg selv når jeg ikke tyller i meg alt for mye - blir sur, irritert og følger meg tjukk&feit. Skal ha masse gjester på søndag, så jeg lader opp mentalt da menyen har mange års tradisjon med saltmat og rømmegrøt... Så nå ser jeg for meg hvilken mengde rømmegrøt jeg skal forsyne meg med, samt spekematen. Lager saltat også, så da kan jeg fylle opp med det. Denne måten å forbrede meg på fungerer godt for meg - jeg må ha fokus. Og, da kan jeg glede meg til gjestene kommer:-)

Blir nok en liten sniktitt på vekten i morgen ja, uansett resultat følger jeg at kroppen er bedre igjen...

Ha en super fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en liten sniktitt på vekten i morgen ja' date=' uansett resultat følger jeg at kroppen er bedre igjen...

[/quote']

 

...og snikveiing ble det gitt - det hjalp veeeeeeldig på motivasjonen, så nå har jeg vært ute og shoppet en rosa tunika fra "Line of Oslo":-) Det er utrolig hvordan dette tallet på vekten har å si for psyken! Dette blir iallefall en god helg for min del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...