Gå til innhold

Førti, Flott&Fantastisk!


tove34
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Samme vekt som før jul igjen!! Takk&lov dette funker:-)

 

Har bestemt meg for at jeg skal ligge på nedre del av trivselsbeltet - ikke i overkant! Det er stor psykisk forskjell på 69,9 fremfor 70,0.... Lett å lure;-) Har jeg sagt det før? JADA... men kjenner at nå er motivasjonen her igjen til komme seg ned der jeg lå i sommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Jeg er aktiv på en annen tråd her inne' date=' men har fulgt med på "din" tråd også :-) Ville bare si gratulerer med resultatene dine, du er utrolig flink. Jeg ligger og vaker sånn rett over 70 kg nå, men har som deg mål om å se 6-tallet til påske... Vi klarer det, ikke sant?! :-)[/quote']

Tusen takk:-) Har holdt meg "stabilt ustabilt" fra i sommer - lå på 68 i juni - så 7 uker med gipset fot og etter det har jeg ligget på litt over 70 +/- 2,kg.... Yes, klart vi kan og skal komme oss til 6tallet til påske:-) Kjenner at jeg er veldig klar for det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har deilige dager igjen og er fornøyd - ser at vekten min svinger noe enormt, binder masse væske, for jeg spretter opp 2kg etter en helg med utskeielser og så etter 3dager er det "borte" igjen... Skal veie meg på mandag igjen og så er det sikkert best for meg å veie meg på onsdager - da hverdagen går på "autopilot".....

 

Leser mye inne på forskjellige tråder - det er så mange fantastisk flinke mennesker her, og så ser jeg jo at jeg ikke er den eneste som "sliter litt til tider" heller. Og ja, det er en jobb å holde vekten.......!

 

Gått en tur i solskinnet, før vi skal i selskap i kveld - visualiserer moderat matinntak, ikke fingrene opp i eventuelle snacksskåler av diverse slag, for da er løpet kjørt. I morgen er det dåp - visualiserer sunne valg på koldtbordet og ett passe stort kakestykke:-) = da har jeg gjennomført en helg som har gått "på skinner", uten å ha dårlig samvittighet for at "hold vekten" gikk rett vest!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evaluering av helgens selskapligheter gir meg "Mg +"!!! Det hjelper å komme mentalt forbredt til selskaplighetene må jeg si; kjente at jeg var faktisk litt sulten da vi komme hjem i natt!! Det ble litt mer kake en jeg hadde planlagt i dag, men det er helt fint - ingen dårlig samvittighet, ikke stappmett, ikke en bunad som strammer etter maten. Kjenner meg "god i kroppen", og har bestemt meg for 2 brødskiver til kveldsmat i kveld:-)

 

Ja, det sitter i hodet, men innimellom er "hodet under armen og armen i bind"...

 

Jeg er superklar for en ny intens arbeidsuke og i fjerne blinker en ukes vinterferie:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Veiedag" - og det er bare å konstantere atter en gang at her svinger det utrolig... Og der er vel derfor man ikke skal veie seg så ofte ja!

 

Sist mandag 72,7 kg - sist torsdag 70,6kg - og idag 71,4kg... Og hva kan jeg trekke ut av dette mon tro? Jo, fra mandag til torsdag var jeg veldig flink til å drikke vann, mens jeg fra torsdag til i dag ikke har vært flink.... Og det er øking av vanndrikking jeg har sagt jeg skal ha fokus på - så her er det skjerpings!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her må det litt visuaslisering til ja! Av erfaring så blir det kortsluttning i hodet når jeg er på hytta/har ferie; så nå ser jeg for meg alle fridagene i hodet inneholdende: frokost - lunch - mellommåltid - middag- kvelds. Har bestemt at jeg kjøper inn yoghyrtis - 100g hver kveld. Vet at når jeg har bestem at dette er helt greit, så holder den mengden.

Orker ikke komme hjem fra en ukes ferie med + 2kg og følge meg høygravid og skikkelig ekkels og mislykket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og lørdag gikk etter planen når det gjelder inntaket, eneste at det var nærmere 30minus på morgenkvisten - litt mildere utpå dagen - men ingen skitur...

 

Gårsdagen ble ikke helt som planlagt..... men den skal ikke ødelegge resten av ferien, så her er det ny dag med nye muligheter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver dag i vinterferien og legger inn det jeg spiser i registreringen her... Da går det så mye bedre:-) Gårsdagen gikk etter oppskriften og koste meg med is på kvelden - da har jeg noe å se frem til, og det er lettere å styre unna dårlige valg.

Klar for ny dag - koser meg med strikketøy og bok, og i dag blir det en skitur også:-)

 

..under 70kg til Påske.... det skal jeg klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut med vinterferie og skitur, selv om jeg skjønner dere har det i kaldeste laget.

Mine erfaringer er også at registrering er kjempelurt. Jeg vil jo ikke leve helt sånn resten av livet, men det hjelper godt i perioder når jeg har behov for skjerpings.

 

Ha en fortsatt fin ferie! :D

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...noen ganger lurer jeg på hva som skjer oppe i hodet!?!?!? Plutselig gikk jeg på "trynet"..... Er det mulig å være så dum, ja - det er det! Jeg vet hva jeg skal gjøre, likevel gjør jeg stikk motsatt.... Litt irritert, samt at vi har overnattingsgjester (min svoger med ny kjæreste) på hytta - og når jeg da har en mann som knapt nok vet hvor kjøkkenet er og enda mindre hva som er i de forskjellige skapene så blir jeg supervertinne (eller hushjelp som jeg kaller det når jeg sier det irritert til mannen!) Vet at i sånne situasjoner så blir det mye som går inn i munnen. Og lunta blir enda kortere.....

 

Vel; en liten utblåsning fra meg! Snart hverdag igjen, og i kveld reiser vi hjemover. Joda, det blir bra igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dessverre ikke alene om å gå på trynet...sukk.

Vi kan dette så godt, og likevel blir det sånn. Suget etter mat, kos, søtt og salt kan være utrolig påtrengende og VIPS så har det overtaket.

 

Godt vi kan blåse ut her, og plutselig er hodet PÅ igjen.

Ha en fin, ny uke :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dessverre ikke alene om å gå på trynet...sukk.

Vi kan dette så godt' date=' og likevel blir det sånn. Suget etter mat, kos, søtt og salt kan være utrolig påtrengende og VIPS så har det overtaket.

 

Godt vi kan blåse ut her, og plutselig er hodet PÅ igjen.

Ha en fin, ny uke :)

 

JESS[/quote']

Heisan - ja, det er en trøst å vite at man ikke er alene.... og her er det så mange flinke jenter - det motiverer og gjør det enklere likevel! Ny dag og ny mulighet-heldigvis! Ønsker deg også en flott uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekten idag og kan vel bare konkludere med at det heldigvis en uke igjen til jeg skal på "hold vekten" kurset... en uke med skjerpings, så skal iallefall vekten være lavere enn forrige kurskveld! Uff og huff, og jeg må bare ikke henge meg opp i tallet som lyser på vekten - det er bare for dumt!

 

Ønsker alle en superduper fin uke med rett fokus og positiv innstilling:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag allerede - tenker over at jeg ikke akkurat følger opplegget på "hold vekten" kurset.... uffamei - må stadig hente meg inn igjen etter hyttetur, selskapligheter, jul og vinterferie. Det neste er jo påsken og 17.mai... Er det mulig! Det vil si at jeg henter meg inn igjen ved å ligge på mellom meny 1 og meny 2 i hverdagen. Ikke akkurat det som er meningen på et "hold vekten" kurs. Her skal man øke gjevnt og trutt på kaloriintaket til man når dagsforbruket. Jeg hele tiden i "rykk tilbake til start" fasen.

 

Hvorfor ikke bare være fornøyd med der jeg er? Men vil under 70 kg og så stabilisere - er bare et par kilo ned... Er det slik livet er - ett par kilo ned så blir det så bra? Det er noe med dette tallet da...

 

MEN, vet jo at hadde jeg ikke gått på "hold vekten" kurset, så spørs det om tallet hadde vært enda høyere... Når kurset er ferdig til sommeren, er det to år siden jeg begynte på GR - det tar for min del laaaaaang tid å endre livsstil ja! Kanskje ikke så rart når jeg har holdt på med "slanking" siden jeg var 14år. Og kanskje før det også - husker da vi i 3.klasse skulle måles og veies hos helsesøster - venninnen min satte opp slankekur til oss uken før - ikke bra, ikke bra........

 

Vel, litt i tenkeboksen idag:-) Håper alle får en fin uke, på tross av sine utfordringer her i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ligger fortsatt 1-2kg over trivselsbeltet. Men, etter en uke på villspor dristet jeg meg opp på vekten idag og hadde faktisk gått ned! Ble så overrasket og det var utrolig deilig:-) Det er lysere tider og jeg har vært ute og gått igjen, er A-menneske, så jeg er ikke den som går ut i vintermørket - da er det jo svarte natta for meg. Og ikke nok med det - jeg har fått trimsykkel i hus, så nå er det foreløpig 30 minutter sykling, med ca fart på 22-24km i timen på kvelden! Jeg skal komme meg under 70kg igjen.

 

Ny motivasjon er fyllt på tanken, det er vår og jeg skal forsatt være Førti og føle meg Flott&Fantastisk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her går livet sin skjeve gang, er inne og leser, men har ikke skrevet noe selv. Det har vært veldig mye jobb=stress=forholdet hjemme blir dårlig=mor trøstespiser!! En skikkelig fin runddans og hva kom først - stresset eller trøstespisingen mon tro?!?!? Samtidig har jeg faktisk samlet trimpoeng - har syklet nesten hver dag, samt vært ute og gått tur/ski=7tp i uken!

Vel, nå har jeg tatt meg selv i nakken - igjen, så lørdag og søndag på hytta har faktisk gått strålende til en forandring! Kjenner meg lettere og bedre i kroppen igjen, har ikke veid meg - blir så opphengt i det tallet. Og forholdet er bra igjen -men jeg kan bli så forbannet på den "bedre halvdel" og ønsker han dit "pepper'n gror", og så må jeg bare le av det i etterkant - er det mulig.....

 

Bare 3 intense uker igjen til påskeferie :-) Målet er å komme innenfor trivselsbeltet igjen til da - fokus fokus og en posjon planlegging - dette skal jeg bare fikse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den en evig liten runddans!! Jeg må rydde litt oppe i "topplokket", skal ikke være evig "på slanker'n", men nå som jeg ligger over trivselsvekten, så blir det en runddans og helt feil fokus kjenner jeg....... Skal på Hold vekten kurset i morgen, lenge siden sist og trenger den motivasjonen selvom det er økning fra sist gang. Er vel da det er mest viktig å gå - så jeg får bare bite i det sure eplet og se tallet lyse mot meg.... Har lagt inn dato og skal veie meg hver uke - tallet skal legges inn her.

 

Men, det er jo heldigvis lyspunkter her også da - er mer aktiv enn før - både vært ute og gått og syklet - det som er flott med våren, sommeren og høsten for min del:-)

 

En evig optimist, så jeg skal ikke la dårlige dager og for høye tall ødelegge for meg:-) Ny uke og nye muligheter... Bare en 40årsdagsfest i uken som kommer, så det er ikke all verden;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en god samtale med kurslederen igår, og enig om at jeg nå bruker Grunnboken til GR og vinter/vårboken fra i fjor og følger opplegget "slavisk" på meny 2 noen uker fremover for å komme tilbake til trivelsebeltet. Skal innom kursleder hver tirsdag og veie meg fremover - dette blir bra! Kjennes deilig og avtalen om å komme innom og veie meg forplikter ja:-)

 

Flere på HV kurset som er i samme situasjon, faktisk godt å høre at dette ikke er en unik problemstilling - at jeg ikke er den eneste som ikke er superflink er i verden;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...