Gå til innhold

Førti, Flott&Fantastisk!


tove34
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer så mye med vel gjennomført Birken!!! Dette står det virkelig respekt av, jeg har aldri turt å melde meg på..., selv om jeg har vært inne på tanken flere ganger. Ser ser for meg et blodslit i gjørme med masse knall og fall, og da er jeg snar til å ombestemme meg.

 

Jeg har holdt på med mitt livsstilsprosjekt i over 3,5 år nå, og føler fremdeles at jeg ikke er i mål. Vekta mi har variert med inntil +5kg siden jeg var på det letteste. Jeg må stadig hente meg inn igjen og ta en nye runde med ned-i-vekt-meny. Mye har jeg fått på plass: elsker frukt og grønt, spiser generelt sunt, trimmer brukbart i hverdagslivet.

 

Det som ikke fungerer er at jeg fremdeles har en tendens til å spise for store porsjoner. I ferier og festlige lag har jeg en tendens til å stikke hodet i sanden og kose meg med det jeg har lyst på. Det er vanskelig å takle at jeg alltid er sulten på kveldene og at jeg fremdeles føler meg "sulten" etter at jeg har spist en vanlig porsjon med f.eks middag. Dette til tross for at jeg spiser ofte, fiberrikt osv... :)

Jeg klarer kun å holde vekta så lenge jeg veier og/eller teller det jeg spiser, og det er ikke akkurat slik jeg ønsker å ha det. Men så var det dette med alternativet da... :D

 

Jeg kjenner meg igjen i mye du skriver. Det er nesten litt skremmende hvor fort kiloene kan komme på igjen!!! Superbra at du tar tak og kvitter deg med disse snikiloene før de formerer seg altfor mye. Jeg skal følge med deg utover i kampen mot kiloene :)

Har selv startet min private vendetta mot mine ekstrakilo så jeg skal også leve på den smale linje (atter) en periode.

 

LYKKE TIL! Hilsen fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsen Jess:-) Skjønner hva du mener med blodslit, men det føltes faktisk ikke sånn - og som alle vet, jeg er ingen treningsfantast, jeg liker ikke å trene eller å slite meg ut med blodsmak i munnen og melkesyre... fysj! Men, jeg tok det som en tur (og ikke minst utfordring da jeg ble meldt på uten selv å ønske det); mitt mål var å komme over fjellet:-) Jeg brukte dødslang tid, men var ikke sist på resultatlisten. Syklet gjevnt og trutt, skravlet med alle jeg traff - både deltagere og de som heiet langs løypa og funksjonærer. Syklet på fredag, og da er det nok litt roligere og mange færre enn på lørdagen. Jeg ble ikke gjørmete engang;-) Spiste gjevnt og trutt over fjellet også, her skulle jeg ikke gå tom for energi som mange gjør. Skulle tro jeg fikk betalt for markedsføringen - hehe. Så vet du; meld deg på om du har lyst, jeg er sikker på at du klarer det!

 

Når det gjelder livsstilsprosjektet, så kjenner jeg meg igjen i det du skriver også - tror nok vi er mange der ja..... får jeg først smaken på ett eller annet, eller en dag har gått litt skeis, så tar det helt av! Jeg må kanskje innfinne meg med at det er ett "evighetsprosjekt" i mange år fremover.

 

Var på første kurskveld igår; der var det både gamle kjenninger og noen nykommere. Blir spennede de neste 7 ukene, er i allefall veldig motivert for å komme i mål igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er september allerede - sommeren er forbi, men jeg er klar for å nyte høstmånedene også! Har vært på jobbreise i ett par dager - faktisk fikk jeg klemt inn en tur i går formiddag, mellom noen møter! Utrolig!! Gikk en rask tur før flybussen skulle gå idag også, følte jeg måtte ut og røre litt på meg... Har skrittelleren på plass i lommen, det hjelper ja.

 

Jeg ligger nå på meny2, blir spennede å se ukesresultatet - jeg har de siste månedene ligget på meny1 for å reparere for stadige svingninger pga diverse utskeielser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er deilig med helg etter en uke på farten:-) Snikveide meg idag, og det viser nedgang - veldig glad for det da jeg nå ligger på meny2, og var redd jeg hadde ødelagt litt med jojotilværelsen på meny1.

Har laget dagens "to-do" liste, og skal snike inn en tur i marka også - selvom det ser litt grått&trist ut her i dag.

 

I høstens kursbok er det så masse deilige høstoppskrifter med lam etc, skal lage noe fra boken til middag, eneste er at jeg ikke må fortelle "den bedre halvdel" at det er fra GR-boken - da syntes han at det er litt rar smak.... det sitter i topplokket det meste her i livet ja;-)

 

God lørdag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurskveld 2 i morgen - det blir spennede, skal måle centimeter igjen i morgen tidlig. Oppsummert så har uken gått over all forventning, reiste rett til flyplassen etter forrige kurskveld og var på farten resten av uken med jobb, samt idag - når jeg er fokusert så er ikke hotell, reiser etc noen utfordring... middagen har ett par dager vært på flyplasser, og har mest kontroll på baguettene hos "Upper- ett eller annet" - de som ligger i disken er full av smør, majones etc avhengig av hva som er av tilbehør. Men, jeg ber om en grov baguette med roastbeef, løk etc UTEN smør og remulade med den største selvfølge - og damene spretter inn på bakrommet og smører en ny til meg:-) Det kjennes deilig igjen å ha litt kontroll...

 

Filosoferer over hva som skal være målet mitt - vil det kjennes greit å ligge rett under 70kg, dvs 69,9kg som gir en helt annen følelse? Er bare 165cm høy, og er da i overkant av BMI på 25. Har alltid vært overvektig - fra jeg ble tenåring. Er jeg fornøyd med å være en str 40? Ja, det er jo helt utrolig egentlig, før så var jeg aldri sikker på om str 46 passet eller ei.... Sikkert derfor jeg kjøper for mye klær - de passer jo!!

 

Er i det filosofiske hjørnet idag kjenner jeg - hva vil jeg, hva er bra for meg? Sikkert fordi jeg skal på et jobbintervju i morgen; hyggelig å bli oppringt, og jeg klarte ikke å si at jeg ikke er interessert.... Det er vel mye her som henger sammen - hva med å øve på å si NEI... Men, har funnet ut at jeg skal dra, tenke litt igjennom sterke og svake sider, hva jeg er god på og hva jeg er mindre god til (hehe) etc etc;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt middagsgjester og har blant annet servert "appelsinmarinert kylling" fra grunnboken - Mannen syntes det var fantastisk deilig! Klok at skade fra tidligere kokkeleringer fra Grete Roede bøkene, så "glemte" jeg å nevne hvor jeg fant oppskriften for han:-):-):-)

 

Er fortsatt mye sulten, ligger sånn cirka på meny 2(minus), og vekten rikker seg ikke, mest litt oppover på snikveiingene.... Her er det bare om å gjøre å holde fokus!!

 

Skal ut og spise Sushi i morgen - dere som er gode på dette - hva bør jeg velge i forhold til kalorier?????? Takker&bukker for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.kurskveld igjen i morgen... Oppsummert har uken gått fint. Var ute og spiste med venninner i kveld - tok skalldyrtallerken istenden for sushi, ble passe mett og har forstått at dessert tilhører helgen og ikke på en mandag! Gikk faktisk fra byen og hjem - er jo bare 3 kilometer da, svakt oppover hele veien:-)

 

Følger litt med på valget på TV og jeg er iallefall fornøyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig, da fikk jeg "betalt" for ukens innsats med minus 0,8kg:-) Uken som ligger forut består av 2 dager på hotell med bl.a "festmiddag" på kvelden - skal kose meg med det vi får servert, og evnt legge igjen mulige kaloribomber som saus, kremet mat, sjokolade etc. Jeg har bare vin i glasset for å kunne skåle, så det slippes knapt en kalori nedover spiserøret fra det flytende.... Til helgen skal vi på hytta sammen med et vennepar. Så det er bare å holde fokus og se for seg utfordringene som kan komme!

 

Ble litt sent før jeg kom hjem idag, så ingen gåtur idag, men legger inn en times tur i morgen kveld da timeplanen er forholdsvis tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand på vekten denne uken - hadde håpet på nedgang, men når jeg ser tilbake på uken som har gått så skal jeg være STOLT over stillstand i forhold til de "fristelser" jeg har vært utsatt for. Hotellet jeg var på har fantastiske bufféer til både frokost og lunch, samt diverse fristende saker i pausene. Jeg må si jeg bestod testen med glans om jeg får skryte av meg selv. Tok bare fornuftige valg, men litt i overkant i forholdt til meny2. Hytteturen gikk også fint, men jeg ser at min utfordring er når jeg ikke får holdt måltidsrytmen. Da er det fort gjort at jeg kan komme skjevt ut og "smugspise" litt ja.....

 

Ser frem til en god uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over halvveis i denne kursuken også - ble enig med kursleder om at jeg legger meg mer mot meny1 - og kjenner at det er greit etter 3 uker på meny2 hvor jeg føler at det har vært nok mat. Har kuttet ut to knekkebrød i 14 tiden på jobb, spiser bare frukt istendenfor. Snikveiingen idag viser iallefall gode resultater så langt. Det gir motivasjon for å "seile igjennom" 40årsfesten i kveld! Litt usikker på forretten, men hovedretten er svinefilet - og så hopper over ovnsstekte poteter og fløtesaus, og satse på salaten ved siden av fileten. Desserten er sjokkis basert av en eller annen sort = ukens frimerker:-)

 

Nå skal jeg ut og gå en tur, med lydbok, må få litt trimpoeng før kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede 2dager siden forrige kurskveld! Minus 0,6kg er jeg fornøyd med etter både 40årsfest på lørdagen og barneburdag på søndag! Nå er jeg klar for en ukes høstferie med barna - skal på hytta..... Her er det om å gjøre å holde full fokus og ha "hverdag" hver dag. Det skal gå bra, og det blir ut på tur hver dag. Kjenner at dette er jeg veldig klar for nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to dager hvor jeg har "spist opp" noen "følelser", så er jeg på rett kjøl igjen idag! Det er akkurat som om jeg "bare må" tylle i meg - er jo våken, men likevel bevisstløs! Kroppen var "hoven" og ekkel i dag tidlig, drikker vann for å skylle igjennom all dritten... Så nå ser jeg bare fremover igjen og legger disse to dagene bak meg!

 

Har vært ute og gått i en time heldigvis. Lurer på om jeg skal melde meg inn på et treningsstudio? Eller om jeg er fornøyd med å gå/sykle. Barna er aktive med vinteridrett, og den organiserte treningen begynner igjen etter høstferien - når snøen kommer, kan jeg spenne på meg mine ski og gå en times tur mens de trener:-) Hm, ikke dumt - dette må jeg tenke mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og blar i kalenderen og det er drøye 11 uker til jul..... Blir ikke knallresultat på dette kurset (heller), klarer jeg 3kg så er det veldig bra! Det er nok der jeg har ligget tidligere også ja.... Kommer til å melde meg på ett kurs til - da SKAL jeg være i mål med å komme innenfor trivselsbeltet igjen på 69-71 kg. For å starte 2012 med "Hold vekten". Da starter jeg på nytt med å stabiliserer både kropp&hode, kan ikke holde på slik til evig til - selvom det kan se slik ut.

 

Kurskveld i morgen, men jeg er på høstferie. Har med målebåndet, så jeg skal måle og legge inn resultatene i registreringen som vanlig. Håper på "stillstand" i centimeter etter de to dagene hvor jeg var helt på jordet matmessig.......

 

Heldigvis går nå dagen fint igjen - skal snart ut og gå en tur med barna:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her har det gått rett på trynet...... siste kurskveld i morgen og nesten så jeg ikke har lyst til å gå! Tror jeg veier mer enn da kurset begynte....

 

Er i tenkeboksen i forhold til hva jeg skal gjøre - et kurs til eller hold vekten? Begynne nå eller utsette alt til på nyåret da jeg kommer til å ha det superhektisk frem til jul med masse reising.... Har ikke lyst til å gå disse to månedene med dårlig samvittighet og stress for å rekke kurset. Og nettkurs vet jeg ikke er noe for meg for øyeblikket, er ikke "forpliktende" nok tenker jeg just nu...

 

Er det mulig - ja det er det!!! Jeg kan jo dette så godt, og så kortslutter det helt i topplokket.

 

Vel, jeg får tenke litt på hva som er viktig for meg nå - uansett skal jeg ikke mer opp i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Ny nettside - så spennende. Jeg navigerer meg rundt og prøver meg litt frem!

Endelig inne her igjen, må hente litt motivasjon kjenner jeg.... Går litt opp&ned. Har gledet meg til kursstart i januar og så ender det med at vi skal på jobbsamling den uken kurset starter og jeg er utenbys på første kurskveld! Kjente at da ble jeg skikkelig irritert, det er viktig for meg å være med på første kurskveld, så jeg får ta en rask prat med kursleder om muligheten til å komme dagen før for innveiing..... Målet for 2012 er å komme ned til 67-68 kilo igjen, der jeg var sommeren for 1,5år siden. Oppe i mitt hode føler jeg meg like stor som da jeg veide drøyt 100kg, og føler veldig på det når jeg har spist litt for mye... Så jeg må tilbake og jobbe med det mentale, det er jo mellom ørene det sitter. Faktisk greit å gjøre opp litt status nå før vi trer inn i julen og det nye året.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nytt år og nye muligheter.... Har klart "all time high"! Så her er det full fokus igjen. Burde vel strengt tatt ha startet en ny tråd på "ned 10-20 kg", men tror jeg holder meg her inne likevel. Her må jeg tenke positivit og det er at jeg etter 10 dager med full utskeielse i julen klarer å nullstille meg igjen.

 

Har ikke klart å samle et eneste trimpoeng denne uken - så langt, men skal få til en gåtur i morgen og søndag. Vurderer å melde meg inn på treningssenter, trene styrke.

 

Vel, jeg er tilbake - full fokus fremover, jeg skal se 6tallet først på vekten igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uken har gått bra, deilig å være tilbake i hverdagen igjen. Sliter litt med å få trimpoeng, men det kommer seg vel. Bort med jobb i morgen og i overimorgen, ingen frotsing ved buffetbordet, men det bruker heldigvis ikke å være det største problemet mitt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvor blir dagene av - er i midten av februar alt og syntes ikke dagene mine har vært helt på topp! Blir litt sånn mørketid lei, men nå merkes det at vi får lengre ettermiddager. Syntes det er deilig å gå en rask tur og det er lettere nå:-) Fra nyttår har det vært altfor mye selskapligheter og jeg har spist altfor mye, det er ikke til å stikke under en stol! Tenker mye på hvorfor, kjedespiser og trøstespiser... Når jeg har tatt første bit av en kake, for mye vanlig mat etc så mister jeg litt kontrollen. Vet det sitter i hodet, så nå jobber jeg litt med det mentale igjen. Vil ned til der jeg var. Dette skal jeg søren meg klare - jeg vet jeg kan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har krøpet til korset og startet på kurs igjen.... Må få orden på de kiloene som har kommet på! Utrolig hvor mye lettere det er å holde fokus når jeg må møte opp og gå opp på vekten hos en kursleder. Er iallefall veldig motivert og håper det kan bli med ett kurs og så tilbake til "hold vekten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det skal være så veldig mye enklere når jeg går på kurs....!! Foreløpig går det strålende og jeg øyner et håp om at de lekre sommerklærne jeg kjøpte sommeren for to år siden igjen skal sitte fint! Er iallefall det bildet jeg motivers av for øyeblikket:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...